B8 губи сцепление без да го напъвам

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот Stivi » Чет 28 апр 2022 22:48


Откъде тръгна темата, къде стигна :a045 Значи колегата да кара по ред: първо сменя гумите с топ оф дъ топ, ако пак буксува, сменя колата с такава 4х4 и е готов :wink Само да питам /понеже не ги разбирам тези неща/ всяко кола с 4Х4 ли прави изстрелване от място без превъртане, или трябва да търся определена марка и модел ??




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот toraborat » Пет 29 апр 2022 6:39


Бих си почистил дросела, особено с повече градско каране, да не лепне педалът на газта или там както е свързан и да отваря по-плавно.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот Vlad777 » Пет 29 апр 2022 6:56


Stivi написа:Значи колегата да кара по ред: първо сменя гумите с топ оф дъ топ, ако пак буксува, сменя колата с такава 4х4 и е готов
Не виждам нищо нередно в такава препоръка, освен че смятам, че е по-добре в обратния ред да действа - първо 4х4, а след това гумите, за да не се налага да ги купува втори път като смени колата. :th_up
От личен опит мога да кажа, че това е добро решение.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот samo_pechka » Пет 29 апр 2022 9:35


Stivi написа:..Само да питам /понеже не ги разбирам тези неща/ всяко кола с 4Х4 ли прави изстрелване от място без превъртане, или трябва да търся определена марка и модел ??

Абе не всяка, ама почти всяка. При 4х4 колите не толкова тръгването е проблем, виж спирането обаче.... се надценява , това при кофти терен. Двойното създава лъжлива обратна връзка нали.. На сухо няма грижи.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот group® » Пет 29 апр 2022 21:54


samo_pechka написа:Двойното създава лъжлива обратна връзка нали..

Ми не :rolleyes
Ама всъщност, ако говориш за калъф, който не прави разлика между лесно тръгване и трудно спиране на лед (примерно), тогава може и да си прав.
Но иначе да се говори за някаква драма със спирането при 4х4 е тъпо.
Всъщност една мантра прави колите 4х4 по-сигурни - страхът от различни гуми. Наблюденията са ми, че всеки минал на 4х4 веднага си купува 4 гуми. Нещо, което собствениците на едномостов привод не правят.
Тук ще ми скокне поне един човек от темата, но ще се повторя - всички тестове и размисли за гуми се губят, ако се смесват. :smile


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот stefan4o » Пет 29 апр 2022 23:08


В какъв смисъл - се губят? :question


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот group® » Съб 30 апр 2022 11:26


В смисъл, че е доказано влошеното поведение на автомобила при смесване на гуми (дори и нови), в почти всички аспекти на шофирането. Може би без потреляне - там си е до гумите на задвижващия мост.
Доколко и дали е приемлив компромис, всеки сам си решава, но че е компромис, няма много какво да се спори. Мисля на всички ни е ясно?

Офф: дежавю ли имам или този разговор сме го водили вече?! :icon_lol


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот stefan4o » Съб 30 апр 2022 12:38


Може и да сме го водили. Разлика със сигурност има. Но аз така и не мога да я усетя ;) И мешана скара съм карал, и с 4 еднакви карам в момента... все тая. С разпределение на теглото 70 на 30 между двата моста не смятам да изпадаме в такива полемики и да си търкаме клавиатурите. Евентуално ако отпред карам с Континентал, а отзад сложа някой Корморан, тогава може и да усетя, как ме изпреварва задницата в някой завой. Сигурно при колите, където разпределението е почти равно може и да се усети разлика, ако се кара с чифт по чифт различни (без значение дали са със задно или двойно задвижване).
При спиране (аварийно) също голяма част от натоварването отива на предния мост.
Иначе за компромиса си прав - то всичко около нас е компромис ;) Аз горе-долу гледам да ги избирам с близки параметри, когато съм с различни чифтове - примерно зимния ми комплект на карбураторната ми Джета е 2бр Bridgestone TS005 и Firestone Winterhawk 4. Ако трябва да бъда честен исках да си купя още 2 Бриджистона, ама нямаше никъде в България налични с моя размер. Да кажем летните пък са Конти ЕкоКонтакт 5 и Конти ПремиумКонтакт5, като преди да купя Еко, бях с 4 Премиум Контакт 5 (но едните ги пенсионирах), а имаше налични само Еко и взех тях. Не мога да усетя разликата, а не е като да не карам като луд понякога (пътя Казанлък - Стара Загора с хубавите и дълги завои ми е фаворит да раздавам газ) :mhihi Аз принципно си бях наел да ги сменям 2 по 2 гумите на всеки 3 сезона каране. Но стана така, че купих още два автомобила и на късмет или не - и на двата им взех по 4 еднакви (на единия ги уцелих, на другия не можах, ама това друга тема, затова мразя да купувам 4). Но не мисля, че ако не го бях направил щеше да е голяма разликата. И трите са с предно предаване. Ако говорим обаче да мешаме шампион на мокро като ТС005 с някоя руска зимна, дето е мека като кашкавал - тогава съм съгласен, че няма да се получи добре съчетанието и ще се усеща от шофьора разликата в чифтовете. Това е моят ЛИЧЕН опит, не задължавам никого да се съгласява или не с мнението ми. Кола с 4х4 НЕ съм имал. Не ми се кара такава, по-скоро бих искал нещо със задно предаване от 80-те или началото на 90-те, ама ще ми станат много :11
Извинете за оффтопика. Ама Галин ме предразполага много майсторски :Mr Green Fun


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот beboyan » Пон 01 авг 2022 23:16


С Б8 1.4 тси 150 кс 2017г, с предно и ръчна при опит за бързо потегляне от светофар се случва точно описаното от колегата. Случва си се от 34 к.км на колкото я взех.

За да го неутрализирам, по скоро си мисля за едни амортисьори Билщайн Б6.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот beboyan » Сря 21 фев 2024 8:13


Гледам колегата не е писал дали е оправил проблема. Но при мен важна беше смяната на амортисьорите и новите гуми и всичко заспа. Колата се държи перфектно. Фабричните амортисьори на няма 3 години бяха изпуснали и 4те. Супер странна работа и на 36 000км, но сложих си Билщайн Б6 и съм супер доволен.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 659
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: B8 губи сцепление без да го напъвам

Мнениеот jordan17772 » Сря 21 фев 2024 8:34


С хубави гуми на предно няма превъртане на колелата. Научете да си усещате съединителя, а не да давате яко газ на първа, като новобранец :mhihi .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999, Google [Bot] и 60 госта