1.9 TDI/AVF изчезна турбото в ниските обороти, когато е студена

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
edibg
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Варна/София

1.9 TDI/AVF изчезна турбото в ниските обороти, когато е студена

Мнениеот edibg » Пет 13 май 2022 10:48


Здравейте, сигурно ви е писнало от подобни теми, но бих искал да се допитам до по-опитните тук, т.к. не мога да се справя с проблема.

Колата е Пасат Комби 2002, 1.9TDI AVF мотор.

Предистория - до преди 2-3 седмици колата вървеше нормално, турбото се развърташе от ниските обороти и си дърпаше нормално. От време на време влизаше в limp мод(или както се казва) заради Overboost, но е нормално защото е карам 10мин до работа и обратно по извънградски път, т.е. зимата не успяваше да загрява докато стигна работа. Като тръгна на дълъг път прави един, два пъти проблема с овърбуста, гася си я, тръгвам и останалата част от пътя няма проблеми...явно изчиства нагара по геометрията.

Преди 2 седмици докато е натисках на 3-та ми излезе маркуча който е от изхода на интеркулера - почистих връзката закачих го и от тогава не е излизал, но след това ми направи впечетление, че в ниските обороти колата не е същата, особенно докато е студена - под 2000 об/мин все едно нямам туробо. Когато стигне 90С, нещата се пооправят, но отново няма мощността която имаше преди под 2000 оборота. Ако е изгася и запаля отново докато е студена - няма промяна. Като загрее става за каране, но преди 90С все едно карам без турбо(SDI :)).

Какво съм направил до момента :
- смених интеркулера, т.к. отдавна му се канех ( беше спукан около долния край и течеше) - никаква разлика
- смених вакума маркуча на ЕГР-а защото беше се търкал в капака на мотора, но не беше пробит - никаква разлика
- проверих всички вакуми около N75 - намерих един маркуч който беше започнал да се цепи - смених го, но нищо не се промени
- При работеща кола откачих вакума на N75 и активатора на турбото се връща, т.е. движи се (точно колко не се ангажирам да кажа, но има ход 10-15-20мм).
- Измих с изопропил алкохол MAP и MAF-а - никаква промяна
- Проверих всички вакуми от дясната страна на мотора - всички са здрави
Какво мисля да направя :
- въздушния филтър е на 8000км, мисля да го сменя за да видя има ли разлика
- евентуално да почистя напръскам геометрията на турбото през EGR тръбата, на място, с някакъв спрей и да раздвижа ръчно геометрията за да видя дали ще има промяна (препоръчайте спрей ако имате опит). Ако се оправи - турбото долу за чистене на геометрия, ако не...или спрея е кофти или не е там проблема.

Прикачам лог от VCDS, но не съм логнал 3-ти канал, само 8/10/11.

Въпросите т.к. ми свършва опита и предположенията къде да търся проблема :
- Какво може да рестриктира PWM на N75(D.cycle MAP) ? На редове 74-109 карам на 5/6-та натиснат педал до долу, Specific pressur-a се вдига, но реално D.cycle не мърда...
- Преди да запаля колата Atmos. pressure беше 948,6 и остнана не-променено през целия път - Това нормално ли е ? Преди да запаля разликата между Atmos. pressure и Actual intake press беше около 100mBar-a (Actual intake press ~ 1050mBar).
- Всичко това може ли да е от зацапана геометрия ? Но пък защо стана изведнъж след като излезе маркуча по време на движение, може би пак е пренадула и за това е излязал, но до момента и да е пренадувала не е излизал ?
Прикачени файлове
LOG-01-008-010-011.xlsx
Лог файл в Exel
(79 KиБ) Свален 41 пъти
2022-05-13_11h38_21.png
Студена кола, начало на движение
2022-05-13_11h38_21.png (54.57 KиБ) Видяна 625 пъти
2022-05-13_11h36_24.png
студен мотор, каране на 5-та, 6-та - натиснат до долу педал, няма никой
2022-05-13_11h36_24.png (81.98 KиБ) Видяна 625 пъти
2022-05-13_11h36_38.png
На място натискане на педала до дупка
2022-05-13_11h36_38.png (63.03 KиБ) Видяна 625 пъти
2022-05-13_11h36_45.png
Топла кола, ускорение на 3-та
2022-05-13_11h36_45.png (74.47 KиБ) Видяна 625 пъти




Потребителски аватар
edibg
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Варна/София

Re: 1.9 TDI/AVF изчезна турбото в ниските обороти, когато е студена

Мнениеот edibg » Пон 16 май 2022 7:11


Здравейте, проблема е решен - може би частично, но сега колата е както си беше преди това.

Ето какво направих :
1. Махнах тръбата м/у изпускателния колектор и ЕГР-а, нахаках един маркуч и с тази пяна напълних търбото. Изкарах компресора (имам компресор от хладиник) и с вакума му в рамките на час раздвижих многократно геометрията.
2. Смених въздушния филтър
3. Докато беше махната тръбата на EGR-a отворих EGR-a от към меката връзка и от там напълних с пяна, с компресора(вакума) отворих клапана му и го напръсках, като с една отверка и парцал позачистих контактната повърхност(на сляпо без да го махам).
4. След като сглобих всичко - запалих я, изчаках я малко да загрее карайки я, и след това газ на 3-та, 4-та до 3500+ оборота.

Колата се отпуши, но като гледах VCDS-a МАР-а отново рапортува някакви налягания около 2900, което не трбява да е така. Трябва при пълно натоварване да вдигне за кратно над 2500 и после да стои около 2500. Ще видя може и МАР-а да сменя, но поне вече се кара :).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 181 госта