Здравейте колеги!
Имам проблем с верния другар и бих се радвал на допълнително мнение и насоки, какво според вас може да му е.
Наскоро един слънчев следобед започна да намирисва доста неприятно на изгорели... боклуци да кажем, но нищо друго. На следващия ден 2-3мин след като потеглих започна да хвърля бял дим доста стабилно през ауспуха. Закарах го при майстора. След известно гледане чудене проверяване и тн го подхвана да го отваря и се оказа че турбината имаше омасляване. Стигнахме до заключение, че сегмента дето контролира въздуха в средната част от турбината се е повредил и трябва да се подмени. Взех направо нова част (средната) от турбото и я смениха. Маслото беше на минимума, та ново масло (старото го бях пресрочил). Сглобяване обратно и тн и тн и колата тръгна нормално, след като се доизпари маслото с газове, спря да чади и така 200км градско (5 дни). След което днес на обяд 5-6 мин след като тръгнах пак започна същата работа. В момента не е с онзи брутално наситен бял дим, но си е немалко дим и гадна миризма пак на изгоряло.
Дали е нов проблем? Дали нещо не е събрана обратно като хората? Дали е стария проблем? Някакви идеи/насоки?
Благодаря!
Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Кулера как беше? Имаше ли масло в него?
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
ОФФ:
Не знам при ВАГ дали я има тая "простотия", но при Пежо 1.6 HDI има цедка на маслената тръба за турбото... Та като се задръсти хвърля турбина... Слагаш новата турбина и ако не изчистиш цедката след 500км хвърляш и новата турбина... Та ако има такава х*йня при новите ВАГ-ове...
Не знам при ВАГ дали я има тая "простотия", но при Пежо 1.6 HDI има цедка на маслената тръба за турбото... Та като се задръсти хвърля турбина... Слагаш новата турбина и ако не изчистиш цедката след 500км хвърляш и новата турбина... Та ако има такава х*йня при новите ВАГ-ове...
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Надявам се, че след като сте свалили турбото не сте сменили само средната част, а целия ремонтен комплект и сте го стендовали, ако последните 2 сте ги пропуснали не ме учудва, че се е повторила ситуацията.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Освен да изгаря маслото от кулера,друго обяснение нямам.
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Да, турбото е уж направено, както трябва. Кулера не е свалян за цялостно почистване така че и ние това си мислим че е, поне за момента. Днес го карах 60км извънградско и нямяше проблеми и нямаше видими цветни газове на магистралата(или се разсейват от скоростта), но продължава да си подпушва в градски условия.
Уж бяхме пускали скоро регенерация, но малко след като излязох от града светна лампата че прави регенерация и 50-60 км по-късно продължава да свети след каране на 4та с 85 на 2500-2600рпм
Маслото в колата не изглежда да е намаляло.
В теорията за това, че доизгаря от кулера нещата, само не знам дали факта че съм карал 4 дни без пушене не оборва тезата…
ОФФ за въпроса за цедката не знам, мога да попитам майстора…
Уж бяхме пускали скоро регенерация, но малко след като излязох от града светна лампата че прави регенерация и 50-60 км по-късно продължава да свети след каране на 4та с 85 на 2500-2600рпм
Маслото в колата не изглежда да е намаляло.
В теорията за това, че доизгаря от кулера нещата, само не знам дали факта че съм карал 4 дни без пушене не оборва тезата…
ОФФ за въпроса за цедката не знам, мога да попитам майстора…
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Ново развитие:
Светна check engine light. и започна да мига лампата като спирала за "diesel engine malfunction"... Сега само се чудя дали е ОК да я закарам на собствен ход 10км до майстора или да си викна да ми я извозят.
Светна check engine light. и започна да мига лампата като спирала за "diesel engine malfunction"... Сега само се чудя дали е ОК да я закарам на собствен ход 10км до майстора или да си викна да ми я извозят.
- tdi fen
- Мнения: 4245
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
ако има масло и антифриз според мен няма проблем да минеш 10км
Re: Passat B7 - 2.0TDI - масло в турбото
Беше влязла в авариен режим с онея всички грешки от по-горния пост.
След пускане на оригинална диагностика, уж имаше пуснат цикъл на регенерация - спряхме го, изчистихме грешките и колата си тръгна. Вървя си 150-200км и пак започна да подпушва днес.. Доста отчетливо като се даде газ и влезе в по-високи обороти. Не светят в момента никакви грешки/проблеми. Може би все пак турбината не са я направили като хората? Сещате ли се за някакви други възможни причини?
След пускане на оригинална диагностика, уж имаше пуснат цикъл на регенерация - спряхме го, изчистихме грешките и колата си тръгна. Вървя си 150-200км и пак започна да подпушва днес.. Доста отчетливо като се даде газ и влезе в по-високи обороти. Не светят в момента никакви грешки/проблеми. Може би все пак турбината не са я направили като хората? Сещате ли се за някакви други възможни причини?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ogo___ и 60 госта