Проблем с DPF Passat B8

Техническа и сервизна информация за Passat
kirilkirchev
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 яну 2019 15:58
Автомобил:
Двигател:

Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот kirilkirchev » Сря 28 сеп 2022 9:50


Здравейте,

Колата е Passat B8 2017, 2.0 TDI, 190 к.с, 4 motion. Колата е внос от Германия и като цяло е супер. От известно време обаче, сравнително често влиза в режим на регенерация на DPF филтъра. Колата започва да държи 1000 оборота и се чува силно бучене от предния капак, като въртене на перка. Това се случва веднъж в седмицата, без значение как се кара. Връщам, се в София след 250 км. каране и на следващия ден започва пак.

Изследвахме всички датчици преди и след филтъра, както и всички термометри (нужни са определени температури за да се стартира процеса на регенерация), но нищо не дава отклонения. Та, като цяло извода на последния майстор е, че филтъра е с намален капацитет и за това се запълва сравнително бързо. Той го гледа в движение как се запълва.

Та, въпросите са 2: Дали някой в форума има идея какво още може да се направи по този технически въпрос ?

Какво мисли форума за остраняването на филтъра от колата ? Минават ли се технически прегледи (Бих предположил, че не малка част от дизеловите коли в БГ са така) ? Виждате ли проблем с бъдеща продажба на колата ? Може ли да се възстанови керамиката като се появи обстоятелство, което го налага ?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19727
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот Vlad777 » Сря 28 сеп 2022 14:43


250 км пробег между регенерациите при градско каране е съвсем нормално.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот Sarafov_03 » Сря 28 сеп 2022 14:46


В случая странното е това "бучене", което автора описва.
Освен по- високите обороти и шума от перките не би трябвало да има нищо друго, което да дефинираме като бучене.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот railfan » Сря 28 сеп 2022 15:30


Бученето може да е просто по-силния шум откъм предния капак и перките.
Аз не мисля, че автора има проблем с филтъра за момента - да, нормално е да се позапълва, но 250 км са повече от доволен пробег за регенерация в градски условия.
Иначе за в бъдеще вариантите са пране, махане или нов. Предвид скъпотията на новия, масово се прибягва до варианта махане + софтуерен ремап. Ако е качествено направен, дава същите еко категории на прегледа и изпушва само при рязко настъпване еднократно, никакви други проблеми - даже се отпушва, сваля разхода и от софтуера е по-добра за каране.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9891
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот group® » Сря 28 сеп 2022 17:19


Някой знае ли от 1ва ръка за махнат DPF на В8 и как точно е направено?


kirilkirchev
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 яну 2019 15:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот kirilkirchev » Чет 29 сеп 2022 8:12


Бучене не е правилният израз в случая, по скоро шум от въртенето на перката. При всички положения прави регенерация.

В само градски условия регенерацията се случва на около 100км, което според мен е прекалено често. Познати със същия мотор ( но 150 коня) никога не са влизали в такъв режим.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 29 сеп 2022 11:07


Повярвай ми нямаш такива познати дето никога не им е влизала в регенерация :D Имаш познати , които си карат колите и не се задълбочават какво се случва. Същото бих посъветвал и теб. Напълно нормално си регенерира автомобила ти и те съветвам да не се вкарваш безпричинно във филм с махането му. Майстора ти трябва да е наясно с дизел гейт и с честотата на регенерациите, ако просто си чете с Ваг Ком без да познава процесите майстор би могъл да се нарече за останалите неща изключващи регенерациите и ДПФ-а . Градско 100 км не означава също абсолютно нищо, защото има и друг фактор моточасове , в които двигателя работи а километри не се трупат. Та накратко ако регенерацията се извършва в градски условия между 80-170 км може горе долу да се приеме, че нямаш проблем, ако извънградско регенерираш между да речем 200 и 500км също няма драми. Хубаво е да си купиш един донгъл от сорта на елм327 и подобни, да си инсталираш VAG dpf , за да може да проследиш няколко поредни регенерации, да схванеш алгоритъма на стартиране по грамове, време и километри, приблизителното времетраене на самата регенерация, за да можеш горе долу да се ориентираш кога ти предстои регенерация и по-възможост да не я прекъсваш много пъти. Друго от теб не се иска. Дори донгъла не ти е нужен, защото като без да искаш прекратиш повече пъти започналата регенерация и не й позволиш да приключи, просто в един момент ще ти светне лампата на таблото със символ DPF и ще трябва да караш докато угасне. На мен ми се е случвало само веднъж за последните 60хил км и то беше в самото начало като взех колата и хабер си нямах какво се случва.


kirilkirchev
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 яну 2019 15:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот kirilkirchev » Чет 29 сеп 2022 12:13


Благодаря за изчерпателното мнение. Регенерацията става на всеки 7 дена горе долу, тоест знам кога ще започне. Просто е доста досадно веднъж в седмицата да трябва прост да караш безцелно заради това. Ся, ясно, че трябва да се регенерира, екология и тн. ама това ми се вижда прекалено на често. Иначе веднъж я прекъснах няколко пъти и действително светна грешка на таблото. Понеже регенерацията започва по две причини, физическо запушване или компютърна калкулация на база как се кара + много други фактори, при първата проверка, установихме, че при мен причината за регенерацията е калкулацията, за това реших, че има проблем по датчиците, но уви не е от тях. Ще помисля още малко какво да го правя. Благодаря !


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот railfan » Чет 29 сеп 2022 14:45


За да ти е максимално успешна регенерацията се препоръчва когато започне да се кара с над 60 км/ч и на поне 1800 оборота. Ако си автомат и си някъде, където не можеш да се засилиш, буташ на ръчен режим и гледаш да си на между 1800-2000 оборота на Х предавка.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1539
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот Кайзен » Чет 29 сеп 2022 15:44


railfan написа:За да ти е максимално успешна регенерацията се препоръчва когато започне да се кара с над 60 км/ч и на поне 1800 оборота.
Кой е автора на тези препоръки?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 29 сеп 2022 15:54


railfan написа:За да ти е максимално успешна регенерацията се препоръчва когато започне да се кара с над 60 км/ч и на поне 1800 оборота. Ако си автомат и си някъде, където не можеш да се засилиш, буташ на ръчен режим и гледаш да си на между 1800-2000 оборота на Х предавка.

няма много вярно в тия препоръки :no


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 578
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот alpinab » Чет 29 сеп 2022 17:27


Споделете моля тогава препоръчителната процедура по самопочистване. Имам предвид като скорост & обороти.

Ще е интересно за всички ни с такива коли.


Kolyo B8
Мнения: 120
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот Kolyo B8 » Чет 29 сеп 2022 20:37


kirilkirchev написа: тоест знам кога ще започне.


Със сигурност се "промъкват" една две регенерации между тези, които знаеш кога ще започнат.
Имам донгъл и VAG DPF, ако искаш в събота може да я видиме в какво състояние е. После мога да ти оставя донгъла да си я следиш една седмица.

Най-добре е да си я караш и да не се шашкаш много. Сегашния ми двигател не се поддържа от VAG DPF и ми е много по-добре :)


Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот Svetlix » Чет 29 сеп 2022 21:27


Кайзен написа:
railfan написа:За да ти е максимално успешна регенерацията се препоръчва когато започне да се кара с над 60 км/ч и на поне 1800 оборота.
Кой е автора на тези препоръки?


В книжките на Хюндай има подобен текст, но там казват поне 60 км/ч и 1500-2000 об/мин за 25 минути. Мога да я снимам при желание. Предполагам може при VAG да е различно ...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6117
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 30 сеп 2022 6:58


Ами да започнем с думата "успешна" регенерацията ще е успешна и при каране само в градски условия , в които няма да карате с над 60км/ч и над 1800об/Мин. За регенерация трябва температура, за температурата трябва гориво и кислород, ECU-то управлява куп процеси, с които спомага регенерацията, дори има режим тя да се извърши на място (сервизна регенерация). Процеси като допълнителни post injection , затворен EGR, повишени обороти и още куп неща. Регенерацията започвам и приключвам успешни при движение към детската градина с децата в трафика по бул.Константин Величков и после по спрелия бул .Сливница. Самото подтикване за високи скорости и обороти при броя дизели в такива участъци означава едни състезателни навици сред трафик, което е опасно и ненужно. Да не засягам темата , че при високи скорости (на магистрала) регенерацията спира, заради преохлаждане на ДПФ-а. Някъде в книжката пишеше нещо от сорта на 4-та с 80км/ч било добра скорост ако Ви светне лампата за да я угасите, това са условия за хора които не се замислят и палят лампата постоянно с неправилно използване на автомобила, които не могат да възприемат останалата информация по една или друга причина. Вие сте друга категория хора които ако спазват всичко написано по-горе може да си карате спокойно, без да прекъсвате регенерацията, да си я започвате и завършвате в градски условия, да я проследите с vag dpf, да си обясните съвсем нагледно какво се случва и как тези препоръки са меко казано грешни и ненужно да се спазват.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro_hack, rady66 и 57 госта