Проблем с DPF Passat B8

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 641
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот railfan » Пет 30 сеп 2022 7:47


Точно тук и в този форум имаше подобна качена VAG книжка, която указваше указания поне 60 + поне 1800 об. Идеята е да бъдат с по-висока Т изгорелите газове и съответно да мине регенерацията за по-кратко време. Явно четеш през редовете, защото никъде не съм написал, че е нужна магистрала и висока скорост. Никъде не съм казал, че ако тези условия не са спазени непременно регенерацията няма да бъде успешна.

"Самото подтикване за високи скорости и обороти при броя дизели в такива участъци означава едни състезателни навици сред трафик, което е опасно и ненужно." - тук твърдо не съм съгласен, защото ти можеш да си на тези обороти и на 3та предавка с 50 км/ч без никакъв проблем. Никой никому не подтиква да се прави на състезател, тези заядливи реплики са напълно излишни и не подхождат на този форум.




kirilkirchev
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 28 яну 2019 15:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот kirilkirchev » Пет 30 сеп 2022 9:08


при високи скорости (на магистрала) регенерацията спира, заради преохлаждане на ДПФ-а.

Това всъщност е много полезна информация, аз лично не го знаех. Това обяснява защо регенерацията започва след дълго каране по магистрала, а не по време на това каране.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6062
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 30 сеп 2022 9:35


railfan написа:Точно тук и в този форум имаше подобна качена VAG книжка, която указваше указания поне 60 + поне 1800 об. Идеята е да бъдат с по-висока Т изгорелите газове и съответно да мине регенерацията за по-кратко време. Явно четеш през редовете, защото никъде не съм написал, че е нужна магистрала и висока скорост. Никъде не съм казал, че ако тези условия не са спазени непременно регенерацията няма да бъде успешна.

"Самото подтикване за високи скорости и обороти при броя дизели в такива участъци означава едни състезателни навици сред трафик, което е опасно и ненужно." - тук твърдо не съм съгласен, защото ти можеш да си на тези обороти и на 3та предавка с 50 км/ч без никакъв проблем. Никой никому не подтиква да се прави на състезател, тези заядливи реплики са напълно излишни и не подхождат на този форум.


аз съм последния човек, който ще седне да се заяжда с теб, ама здраве да е , написал съм моето мнение, ако ти е полезно запомни си нещо, ако си се обидил го забрави и сори, че съм те ръчнал в егото, не е било целенасочено :beer


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот group® » Пет 30 сеп 2022 9:51


kirilkirchev написа:при високи скорости (на магистрала) регенерацията спира, заради преохлаждане на ДПФ-а.

Това всъщност е много полезна информация, аз лично не го знаех. Това обяснява защо регенерацията започва след дълго каране по магистрала, а не по време на това каране.


Това не е вярно!
Не знам на други коли как е, но на В8, за което е темата, няма такова нещо като преохлаждане.
С висока скорост се постигат високи температури дори и без принудителна регенерация.
Друг е въпроса за отделяните и почистените сажди, когато колата е с висока скорост/обороти.

В градски условия регенерациите не са толкова пълноценни. Под пълноценни визирам количеството почистени сажди, изразени с диференциално налягане (няма друг начин за проследяване).
Когато системно няма пълноценни регенерации това води до натрупване на сажди (намален капацитет).
100км между регенерации със сигурност е проблем.
Въпросът е дали става дума за системно неизпълнени регенерации или за натрупване на пепел.

От множеството наблюдавани регенерации на В8, мога смело да кажа, че основната стъпка за пълноценна такава, е колата да се движи. Без спортни режими, без обороти - нормално каране - 80+км/ч, спокойно и равно каране.

П.с. Някъде по темите за ДПФ бях пускал илюстрация от едно проучване, как се натрупва пепел при доминиращи принудителни или пасивни регенераци. Ако имам време ще потърся ...


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот fur1ous » Пет 30 сеп 2022 9:54


Всъщност ако караш на цялата газ регенерацията наистина спира, но не знам дали ако караш с една скорост над 170 спира, не съм пробвал. На 130/140 си минава иначе.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Проблем с DPF Passat B8

Мнениеот group® » Пет 30 сеп 2022 10:15


Спира регенерацията или спира впръскването на допълнително гориво?
Има разлика.

ДПФ на В8 не се и няма как да се преохлади от скорост!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 135 госта