Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Fedoran » Чет 06 окт 2022 16:19


Здравейте, днес ми се наложи да подменя едно захабено вакуум маркуче от клапан N249. Забелязах обаче че излизайки от клавана отива към шпилка от главата където реално се затапва. На снимките се вижда ясно синьото силиконово маркуче, което съм подменил. Тъй-като не успях да намеря схема в интернет относно тази позиция и по-специално при APU мотора, моля да ме посъветвате дали това е нормално или някой гаражен майстор е решил да го затапи по този начин. Благодаря

signal-2022-10-06-171350_002.jpeg
signal-2022-10-06-171350_004.jpeg
signal-2022-10-06-171350_003.jpeg




Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Fedoran » Пет 07 окт 2022 13:38


Някой да разполага със схема на N249 където управлението на болоу-офа не минава през него а е както при мен директно от всмукателния колектор? код на мотора APU. и има ли някой идея защо към едната страна на N249 маркучето отива в металната тръба на охладителната течност? мога да приложа и снимки.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 07 окт 2022 19:51


Некой е "творил" тука. Въпроса е какъв точно е бил проблема?


Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Fedoran » Пет 07 окт 2022 20:55


В интерес на истината, имам "rough idle"от време на време и по-рядко като е на обороти за момент като че ли прекусва и се оправя сама. Започнах да разследвам вакуумите и картерната вентилация. Вече съм си набелязал какво има да се смени, но настоящото положение на N295 ме озадачи, тъй-като не мога да си обясня сега каква роля играе въобще? От едната страна е свързан към вакуумният резервоар, от другата към тръбата за охлаждаща течност и третата му страна е затапена в шпилката на главата. Колата също е със сменена турбина от к03 към к04 и от тогава държи около 0.4 0.5 бара. Странна работа


Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Fedoran » Съб 08 окт 2022 15:31


Имам резултат и реших да споделя. Днес на принципа на проба-грешка реших да закача N249 както е по всички схеми в интернет (само за моя код не намерих APU) Прилагам схема на начина на свързване:
signal-2022-10-08-161826_003.jpeg

По тази схема съм отбелязал с червено вакуума който отива към рециркулационния клапан. А там където беше свързан към интейка съм го свързал като е по схемата в жълтото петно.
По отношение на жълтото петно, - там влизаше един черен маркуч, който свършваше в металната тръба с антифриз, която минава над всмукателния колектор. Прилагам снимки:
signal-2022-10-08-161826_004.jpeg

Същото маркуче, понеже го извадих от мястото на N249 оцветено в жълто, остана във въздуха и я затапих с болтче:
signal-2022-10-08-161826_005.jpeg

Крайния резултат след интервенцията е по заводски:
fdpugfhpaouid.jpg
fdpugfhpaouid.jpg (19.17 KиБ) Видяна 1237 пъти
signal-2022-10-08-161826_002.jpeg


Резултат след интервенцията и връщане на N249 към системата. Колата се усеща по-жива. При плавно подаване на газ, се усеща много по плавно и прецизно управление на налягането (Имам манометър в купето). Някак си колата си подава толкова налягане колкото реално и трябва. Преди нещата бяха по резки. На колата започна да и идва повече сила, - на първа при плавно потегляне с подаване на всичката газ, колелата започнаха да буксуват и при преминаване на втора продължават. Казвам това имайки в предвид че колата още няма никаква настройка след слагането на к04 и в момента седи около 0.5 бара.

Остава въпроса у мен, това маркуче което затапих от тръбата с охладителна течност за какво е? каква е неговата първопричина да е там?

Благодаря за вниманието. знам че колата е мега стара, но се надявам да съм бил полезен все на някой.


Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот Fedoran » Съб 08 окт 2022 21:08


Оказа се, че маркучето което отива към тръбата за антифриза е реалнозакачено на нейна резба. Този който е "изолирал" N295 се оказа, че даже не го е изолирал както трябва тъй-като през това маркуче никога не е имало вакуум. Загатката е разрешена


1.8t APU
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 05 яну 2024 22:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249

Мнениеот 1.8t APU » Пет 05 яну 2024 22:06


Колега имам същия проблем с въпросния n249, колата боксова на първа и втора след основен е с ново турбо



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 51 госта