Здравейте, днес ми се наложи да подменя едно захабено вакуум маркуче от клапан N249. Забелязах обаче че излизайки от клавана отива към шпилка от главата където реално се затапва. На снимките се вижда ясно синьото силиконово маркуче, което съм подменил. Тъй-като не успях да намеря схема в интернет относно тази позиция и по-специално при APU мотора, моля да ме посъветвате дали това е нормално или някой гаражен майстор е решил да го затапи по този начин. Благодаря
Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Някой да разполага със схема на N249 където управлението на болоу-офа не минава през него а е както при мен директно от всмукателния колектор? код на мотора APU. и има ли някой идея защо към едната страна на N249 маркучето отива в металната тръба на охладителната течност? мога да приложа и снимки.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Некой е "творил" тука. Въпроса е какъв точно е бил проблема?
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
В интерес на истината, имам "rough idle"от време на време и по-рядко като е на обороти за момент като че ли прекусва и се оправя сама. Започнах да разследвам вакуумите и картерната вентилация. Вече съм си набелязал какво има да се смени, но настоящото положение на N295 ме озадачи, тъй-като не мога да си обясня сега каква роля играе въобще? От едната страна е свързан към вакуумният резервоар, от другата към тръбата за охлаждаща течност и третата му страна е затапена в шпилката на главата. Колата също е със сменена турбина от к03 към к04 и от тогава държи около 0.4 0.5 бара. Странна работа
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Имам резултат и реших да споделя. Днес на принципа на проба-грешка реших да закача N249 както е по всички схеми в интернет (само за моя код не намерих APU) Прилагам схема на начина на свързване:
По тази схема съм отбелязал с червено вакуума който отива към рециркулационния клапан. А там където беше свързан към интейка съм го свързал като е по схемата в жълтото петно.
По отношение на жълтото петно, - там влизаше един черен маркуч, който свършваше в металната тръба с антифриз, която минава над всмукателния колектор. Прилагам снимки:
Същото маркуче, понеже го извадих от мястото на N249 оцветено в жълто, остана във въздуха и я затапих с болтче:
Крайния резултат след интервенцията е по заводски:
Резултат след интервенцията и връщане на N249 към системата. Колата се усеща по-жива. При плавно подаване на газ, се усеща много по плавно и прецизно управление на налягането (Имам манометър в купето). Някак си колата си подава толкова налягане колкото реално и трябва. Преди нещата бяха по резки. На колата започна да и идва повече сила, - на първа при плавно потегляне с подаване на всичката газ, колелата започнаха да буксуват и при преминаване на втора продължават. Казвам това имайки в предвид че колата още няма никаква настройка след слагането на к04 и в момента седи около 0.5 бара.
Остава въпроса у мен, това маркуче което затапих от тръбата с охладителна течност за какво е? каква е неговата първопричина да е там?
Благодаря за вниманието. знам че колата е мега стара, но се надявам да съм бил полезен все на някой.
По тази схема съм отбелязал с червено вакуума който отива към рециркулационния клапан. А там където беше свързан към интейка съм го свързал като е по схемата в жълтото петно.
По отношение на жълтото петно, - там влизаше един черен маркуч, който свършваше в металната тръба с антифриз, която минава над всмукателния колектор. Прилагам снимки:
Същото маркуче, понеже го извадих от мястото на N249 оцветено в жълто, остана във въздуха и я затапих с болтче:
Крайния резултат след интервенцията е по заводски:
Резултат след интервенцията и връщане на N249 към системата. Колата се усеща по-жива. При плавно подаване на газ, се усеща много по плавно и прецизно управление на налягането (Имам манометър в купето). Някак си колата си подава толкова налягане колкото реално и трябва. Преди нещата бяха по резки. На колата започна да и идва повече сила, - на първа при плавно потегляне с подаване на всичката газ, колелата започнаха да буксуват и при преминаване на втора продължават. Казвам това имайки в предвид че колата още няма никаква настройка след слагането на к04 и в момента седи около 0.5 бара.
Остава въпроса у мен, това маркуче което затапих от тръбата с охладителна течност за какво е? каква е неговата първопричина да е там?
Благодаря за вниманието. знам че колата е мега стара, но се надявам да съм бил полезен все на някой.
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Оказа се, че маркучето което отива към тръбата за антифриза е реалнозакачено на нейна резба. Този който е "изолирал" N295 се оказа, че даже не го е изолирал както трябва тъй-като през това маркуче никога не е имало вакуум. Загатката е разрешена
Re: Passat B5 1.8T APU - Въпрос относно вакуум на N249
Колега имам същия проблем с въпросния n249, колата боксова на първа и втора след основен е с ново турбо
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 51 госта