Колеги, моля за мнение.
Преди година замина скоростната кутиа на пасата (1.9 ТДИ, 105 коня). При поставянето на новата (втора употреба естествено) се оказа че феродовия диск се бил омаслил. Майстора ми каза че са го мили по всякъкъви начини, но след като са го поставили обратно и сглобили установихме че приплъзва съединителя.
Целия комплект съединителя, маховик, 2-те помпи и лагер бяха сменени 4-5хил км преди да се счупи скоростната кутия. (комплект на Sacks)
Реших да не купувам пак цял комплект и купих само съединителя с феродовия диск, който беше на LUK. (Стария комплект на Sacks)
След поставянето на ноwия съединител имаше значително подобрявне по отношение не приплъзването на съединителя но все още се усещаше леко боксуване.
След време ( 3000 км по късно), проблема стана по сериозен и съединителя започна да приплъзва повече. На 4-та и 5-та при 2000 като я настъпя, вдига обортомера на 3000-3500 и се форсира, след което стрелката пада пак до 2000 и започва да ускорява нормално. След това се усеща мирис на изгоряло феродо на манджа....
Малко след смианата на феродото имах проблем със теч на масло от капака на клапаните. Смеих 2 капака и силикон докато не купих нов капак.
Майтора казва че няма как този теч да омасли феродовия диск. Че можел само да се омасли от проблем във скоростната кутия.
Та въпроса ми е:
Дали е възможно да се омасли феродото от теча на масло от капака на клапаните?
Дали е грешно да се замени феродо на LUK при положение че маховика е на друга фирма (Sacks), и дали може от това да приплъзва съединителя?
Или се омаслява от скоростната кутия, но ако е от скоростната кутиа, би трябвало да има теч на масло под колата, какъвто няма.
пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
Re: Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от джигателя?
"При поставянето на новата (втора употреба естествено) се оказа че феродовия диск се бил омаслил"
Ти сам казваш, че новата кутия прави омасляване ==> почти сигурно е, че от нея имаш теч, който отива върху феродото и преплъзва. Там не трябва да има никакво омасляване. Теча вероятно е много малък и затова не виждаш нищо под колата. Най - често се случва да тече семеринг от кутията. За съжаление не мисля, че ще минеш без ново сваляне на кутията и нов комплект съединител. Разбира се, след като отстраниш теча. Смени и майстора, ако за два пъти не може да ти хване проблема откъде идва, на твое място бих се замислил силно над неговите способности в тази посока.
Не мисля, че има проблем с това, че си сменил феродото с такова на люк.
Ти сам казваш, че новата кутия прави омасляване ==> почти сигурно е, че от нея имаш теч, който отива върху феродото и преплъзва. Там не трябва да има никакво омасляване. Теча вероятно е много малък и затова не виждаш нищо под колата. Най - често се случва да тече семеринг от кутията. За съжаление не мисля, че ще минеш без ново сваляне на кутията и нов комплект съединител. Разбира се, след като отстраниш теча. Смени и майстора, ако за два пъти не може да ти хване проблема откъде идва, на твое място бих се замислил силно над неговите способности в тази посока.
Не мисля, че има проблем с това, че си сменил феродото с такова на люк.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
Подкрепям, че неработещите нови съединители са в следствие на монтажа.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 05 окт 2022 15:41
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от джигателя?
railfan написа:"При поставянето на новата (втора употреба естествено) се оказа че феродовия диск се бил омаслил"
Ти сам казваш, че новата кутия прави омасляване ==> почти сигурно е, че от нея имаш теч, който отива върху феродото и преплъзва. Там не трябва да има никакво омасляване. Теча вероятно е много малък и затова не виждаш нищо под колата. Най - често се случва да тече семеринг от кутията. За съжаление не мисля, че ще минеш без ново сваляне на кутията и нов комплект съединител. Разбира се, след като отстраниш теча. Смени и майстора, ако за два пъти не може да ти хване проблема откъде идва, на твое място бих се замислил силно над неговите способности в тази посока.
Не мисля, че има проблем с това, че си сменил феродото с такова на люк.
Може би не се изразих правилно. Исках да кажа че старата кутия беше омаслила феродото. За новата (втора употреба) се надявам да не тече и затова питам дали може теча от капака на клапаните да стигне до феродото. Ако се окаже че и тази кутия има теч, ще съм най големия "ккъсметлия".
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
Там може да тече от две места, от семеринг на кутията и от семеринг на колянов вал, а и от лагер помпа ако тече спирачна течност. Аз затова като сменявам съединители сменявам и всичките семеринги налични наоколо за да е сигурно, че няма да има течове. Сега, тука някъде във форума четох, не съм се сблъсквал лично, колега спомена че тия скоростни кутии им се износвали леглата на лагерите на първичния вал и запчвало голямо мърдане на вала и течове при съединителя, може и кутията да е така повредена.
Относно съединителя на люк, той е предварително заключен и ако не е обърнато внимание при монтажа може и да буксува веднага след това, но пък трябва да се разбере при теста от майстора който го монтира
Относно съединителя на люк, той е предварително заключен и ако не е обърнато внимание при монтажа може и да буксува веднага след това, но пък трябва да се разбере при теста от майстора който го монтира
- jordan17772
- Мнения: 668
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
К.Одаджийски написа:...Сега, тука някъде във форума четох, не съм се сблъсквал лично, колега спомена че тия скоростни кутии им се износвали леглата на лагерите на първичния вал и запчвало голямо мърдане на вала и течове при съединителя, може и кутията да е така повредена.
Тези работи се наблюдават само при ръчни кутии с 6 скорости и то на километри над 300 хил.км без да е сменяно маслото на кутията. А то се сменя на всеки 150к км. 1.9tdi в B6 го има във варианти с 5ст. и 6ст. ръчни кутии.
И да има теч от семеринга на ск.кутия той се стича по кожуха на кутията и няма начин да отиде върху феродовия диск. Има пробки за контрол и може да се провери нивото на масло. 5ст ръчки се точат от 2 места, а не само от 1 и маслото се налива през датчика за задна скорост за да си сигурен, че си налял колкото трябва (заради прегради вътре в самата кутия).
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
Да, течовете дали от кутията дали от мотора, трудно ще се качат върху диска, обикновено омазват всичко в страни, щото все пак тоя съединител се върти създава въздушно течение вътре, но не е и невъзможно. В тоя ред на мисли ако на камбаната отгоре има тапа отворена към зъбите на маховика и при сериозен теч от главата, може и да се стече през нея, но пак е малко вероятно да е върху феродото, защото и да я има тапата пада върху венеца за стартера на маховика и всичко моментално отива върху стените на камбаната. Не знам, май му трябва нов майстор на колегата
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат 1.9 ТДИ, 105 коня - Възможно ли е феродов диск да се омасли от теч от двигателя?
Трудно се омаслява диск от течаща семеринга, било зад маховика, било на първичния вал на скоростната. Но то и отде точно е, лесно се установява по миризмата и претриването през пръстите на капки от маслото .
Трябва да е еб@ти шуртилото , за да се омаца, но не е невъзможно де.
М/у другото съм чистил феродо от наклепано масло, става донъкъде след щателно измиване с обезмаслител, подсушаване и след като изсъхне напълно-в един чувал с цимент да дообере остатъци или с изопропилов алкохол, чист , също стават и спрейове за спирачки ( две дози минимум ) , като трябва преди това пак да е измит щателно с гореща вода, четка за дъски и хубав обезмаслител.
Накрая преглед , една едра шкурка по феродото и в 75% от случаите даяни до последно без драми.
Трябва да е еб@ти шуртилото , за да се омаца, но не е невъзможно де.
М/у другото съм чистил феродо от наклепано масло, става донъкъде след щателно измиване с обезмаслител, подсушаване и след като изсъхне напълно-в един чувал с цимент да дообере остатъци или с изопропилов алкохол, чист , също стават и спрейове за спирачки ( две дози минимум ) , като трябва преди това пак да е измит щателно с гореща вода, четка за дъски и хубав обезмаслител.
Накрая преглед , една едра шкурка по феродото и в 75% от случаите даяни до последно без драми.