Един прекрасен Passat B6 на 102хил реални километра се отърва от два досадни проблема
1- неработещ електрически отоплител на купето (auxiliary heater)
2- задръстени отводнителни канали под чистачките
За целта отоплителя , който се намира между радиатора на парното и климатичния радиатор се сваля. Ремонтират се платката, като се подменят изгорелите елементи.
Нормалната работа е възстановена , а именно включване под 5 градуса външна температура, температура на антифриза под 76 градуса, зададена температура от климатика/климатроника на максимални градуси. При запалване тази сутрин при 2.5 градуса, след 30 секунди започва да подухва малко над 30 градуса от духалките на парното, след 1-2 минути е купето вече е приятно,
сваляме шапки, ръкавици, антифриза все още не е достигнал 30 градуса, продължаваме, сваляме обдухването само на краката, защото става морно топло, наблюдаваме как плавно консумацията пада от 900 вата и 67а , на около 50 градуса вече сме на 50А и 650вата, така до 76 градуса на антифриза, което е точката на изключване на отоплителя, 0А --- 0вата. Спускаме от младост към Герман където температурата пада по 70 градуса (85 грубо по показание на таблото) отоплителя отново се включва на 50а 650в , плавно пада и при достигане на 76 градуса отново е изключен. Прекрасна екстра за дизелов двигател и време като сегашното и по-студено.
Между временно изчистихме и затлачените канали под чистачките от листа и кал, водата е стигала над нивото на ECU-то учудващо добре е изолирано и няма щети...
Видео --- https://i.imgur.com/fpWFXdW.mp4
грешката при диагностика https://i.imgur.com/hzqsSfn.jpg
разглобяване на централната конзола https://i.imgur.com/GD7e2UV.jpg
свален отоплител https://i.imgur.com/uCoUiGG.jpg
платката https://i.imgur.com/zOjTPVf.jpg
старт на отоплителя https://i.imgur.com/yTZsnWM.jpg
при 27.8 градуса данни https://i.imgur.com/PlSqvZQ.jpg
при 40 градуса данни https://i.imgur.com/V5tSWVX.jpg
при 72 градуса данни https://i.imgur.com/2rhafnz.jpg
малко листа https://i.imgur.com/fhWnXL6.jpg
и кал https://i.imgur.com/1fYL7gn.jpg
под кората е оле мале https://i.imgur.com/Cf6wCGT.jpg
тук се вижда до къде е стигала водата над компютъра... https://i.imgur.com/IfK9mWO.jpg
Ремонт ел.отоплител на купето
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
Чудесно ръководство .
Въпрос: как се сваля пластмасарията под чистачките за да се почисти? Веднъж оглеждах, но се отказах. На Passat B4 съм свалял многократно, но тук ми се видя по-сложно.
Въпрос: как се сваля пластмасарията под чистачките за да се почисти? Веднъж оглеждах, но се отказах. На Passat B4 съм свалял многократно, но тук ми се видя по-сложно.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
Само мога да добавя, а вие евентуално да тествате, че логиката за управлението на тоя отоплител, включва и колко ток се произвежда и консумира в даден момент. Т.е. на малки обороти, с включени много консуматори на ток, първо се отнема мощност от ел.отоплителя. Поне на малко по-стари модели на VAG е така, предполагам и тук.
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
milmar написа:Чудесно ръководство .
Въпрос: как се сваля пластмасарията под чистачките за да се почисти? Веднъж оглеждах, но се отказах. На Passat B4 съм свалял многократно, но тук ми се видя по-сложно.
махат се раменете на чистачките, за да се махне лявата кора, може и само дясната да се махне и пак става, но по-сложно, в случая не можахме да свалим раменете защото бяха здраво запекли и се опасявахме да не направим беля я с рамо , я с ос, самите кори са щракнати към една лайстна под челното стъкло и се изважда като се издърпва нагоре с леки странични поклащания. За да се върне на мястото си е хубаво да се почисти канала , защото ако не е чисто , няма да може хубаво да влезе , съответно щракне в гнездото.
cecoa1 написа:Само мога да добавя, а вие евентуално да тествате, че логиката за управлението на тоя отоплител, включва и колко ток се произвежда и консумира в даден момент. Т.е. на малки обороти, с включени много консуматори на ток, първо се отнема мощност от ел.отоплителя. Поне на малко по-стари модели на VAG е така, предполагам и тук.
възможно е , при теста работеха само дневните свелини и подгрева на седалките , при В7 вдига оборотите от 780 на 980 с цел да компенсира загубата на ток. Тук не се наблюдаваше такова повишение на оборотите, двигателя е 2000сс 140к.с.
Последна промяна от DoH_KuXoT на Пет 02 дек 2022 14:30, променено общо 1 път.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
DoH_KuXoT написа:... Ремонтират се платката, като се подменят изгорелите елементи. ...
И кои елементи бяха сменени. На колегата са окъсили и дърпа към 24А без да е включено нищо и се наложи да го изключа от предпазителя.
Последна промяна от Vasseto на Съб 03 дек 2022 15:42, променено общо 1 път.
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
Има 5 резистори , които се презапояват, един беше изгорял, до всеки има по един малък кондензатор, сменихме и 5-те
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 12 юли 2018 16:52
- Автомобил: Passat B6 2000 tdi
- Двигател: BMP 2007
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
А може ли да се добави такъв отоплител, понеже нямам, а е добра алтернатива на печка?
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
чак на печка не е алтернатива,но като запалиш след няколко минути започва да духа топло може би е силно казано,но е по-добре от нищо
дали алтернатора на кола без и таква с не е значително по-голям
дали алтернатора на кола без и таква с не е значително по-голям
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
На моята петица ( А6 Ц5 ) днес реотана не работеше, то нямаше и да се пробвам, но се сетих тия дни, бях чел темата за ремонта и викам трябва го пусна, че не се знае, знае ли се . Навън сутринта към 7ч бе някъде 2.5гр . Откога е така , не знам, последно миналата година си беше в ред. Ще поразчистя гаража малко и я разкоствам да видя де е проблема.
П.п. пропуснах да питам: на коли с печки ( оригинално вградена ) има ли го пак тоя реотан? Щото нещо не се сещам за топлото в студа, или то като се пусне печката и да го има реотана, той не работи. Трябва да пробвам без палене на печката как е. Подвежда ме обаче и охладителя на ЕГР-а , на ниски и той грее антифриза .
Колата е 2017 май месец първа регистрация , не знам кога е произведена ( мисля декември 2016 ) ако има значение.
П.п. пропуснах да питам: на коли с печки ( оригинално вградена ) има ли го пак тоя реотан? Щото нещо не се сещам за топлото в студа, или то като се пусне печката и да го има реотана, той не работи. Трябва да пробвам без палене на печката как е. Подвежда ме обаче и охладителя на ЕГР-а , на ниски и той грее антифриза .
Колата е 2017 май месец първа регистрация , не знам кога е произведена ( мисля декември 2016 ) ако има значение.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
При оригинална печка, не би трябвало да има ел.отоплител.
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
По рама трябва да видиш дали го има ел.отоплителя, при четене с диагностика би трябвало да излиза грешка. Вече взаимовръзки с печки и т.н. не съм наясно има ли . Отоплението от ЕГР и ел.отоплител трудно може да се сбърка. Едното почва да духа веднага градуси над телесната температура при температура на антифриза близка до външната температура (напълно изстинал ДВГ) , градусите на изгорелите градуси също ги гледам с VAG DPF също се вижда , че отоплителя ги изпреварва като температура в началото.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
tdi fen написа:като запалиш след няколко минути започва да духа топло може би е силно казано,но е по-добре от нищо
Може да не е като печка, но е от съществено значение, ако имаш замръзнало предно стъкло. Ел. нагревателят е достатъчен за да започне топене след някоя минута, докато без него трябва да чакаш двигателят да стопли.
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
Имам проблем с отоплителя на пасат 6 , искам да попитам къде може да се ремонтира за София?
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Ремонт ел.отоплител на купето
Колеги възможно ли е да имам някакъв друг електричедки отоплител, който не комуникира по CAN?
Според списъка с оборудването на моя Пасат имам 7E6 Electric auxillary air heater.
Когато е студено и след заплване на колата пусна климатроника на HI започва да духа леко топло след няколко секунди.
Обаче при диагностика с VAG COM нямам активен блок 7D.
Ако го маркирам в списъка с устройствата в CAN Gateway, после ми вади грешка в комуникацията.
Според списъка с оборудването на моя Пасат имам 7E6 Electric auxillary air heater.
Когато е студено и след заплване на колата пусна климатроника на HI започва да духа леко топло след няколко секунди.
Обаче при диагностика с VAG COM нямам активен блок 7D.
Ако го маркирам в списъка с устройствата в CAN Gateway, после ми вади грешка в комуникацията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 206 госта