Здравейте,
наскоро капарирах и очаквам да дойде върнат от лизинг в Германия фейслифтов B8, 12ти месец 2019-та 190TDI 4motion на 110 000 км. Като цяло не исках 4motion, не ми е необходим, но такъв ми се падна :) Бих искал да питам за какво да внимавам и да държа да ми обслужат при дилъра преди да го взема? Знам че имаше нещо за антифриза, и специфика по халдекса, но ако някой може да ми каже за какво да внимавам, ще съм благодарен!
Поздрави
Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
- sklimoto
- Мнения: 261
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Pasat 5.5 variant
- Двигател: 1.9 avf-2005g
- Местоположение: Русе
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
Здравей. Едва ли има някой, който може да ти обясни по добре за предстоящо обслужване, и текущи проблеми при този модел автомобил, освен дилъра от където го купуваш. Тук специалисти много и може и 10страници да изпишем. До този момент всички коли от този модел са били гаранционни, и официалните представителства са най запознати с проблемите .Би трябвало и ти да получиш някаква гаранция от 6м-примерно.УСПЕХ-и да се похвалиш като я вземеш.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
sklimoto написа:Едва ли има някой, който може да ти обясни по добре за предстоящо обслужване, и текущи проблеми при този модел автомобил, освен дилъра от където го купуваш.
Hold my beer
В тази тема имаш всичко за обслужването:
viewtopic.php?f=6&t=488275
А в тази тема съм се опитал да събера основните проблеми при В8. Малко дългичка (3г я развивам), но хора ми пишат редовно, че им е било полезно да я прочетат. Вероятно е така:
viewtopic.php?f=83&t=483568
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
sklimoto написа:Здравей. Едва ли има някой, който може да ти обясни по добре за предстоящо обслужване, и текущи проблеми при този модел автомобил, освен дилъра от където го купуваш. Тук специалисти много и може и 10страници да изпишем. До този момент всички коли от този модел са били гаранционни, и официалните представителства са най запознати с проблемите .Би трябвало и ти да получиш някаква гаранция от 6м-примерно.УСПЕХ-и да се похвалиш като я вземеш.
Благодаря ти. Ще имам 1 година DasWeltAuto гаранция, но тя не е кой знае какво..дилъра ми казва ‘каквото ни излиза по предписание ще го обслужим”, но дотам..тще скачам в тигана и каквото сабя покаже :)
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
group® написа:sklimoto написа:Едва ли има някой, който може да ти обясни по добре за предстоящо обслужване, и текущи проблеми при този модел автомобил, освен дилъра от където го купуваш.
Hold my beer
В тази тема имаш всичко за обслужването:
viewtopic.php?f=6&t=488275
А в тази тема съм се опитал да събера основните проблеми при В8. Малко дългичка (3г я развивам), но хора ми пишат редовно, че им е било полезно да я прочетат. Вероятно е така:
viewtopic.php?f=83&t=483568
@group®,
Благодаря ти, не само за линковете, но и за изчерпателната тема и информацията, която даваш на всички :)
Изчетох доста, и имам още няколко неща да питам - не знам дали не е по-добре на лично, но може и други хора да черпят от инфото така:
В темата пишеш за печката - че удължава живота на кола, която се кара предимно градско. Понеже не съм имал досега, и не си го обяснявам - може ли да ми поясниш какво имаш предвид?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
Радвам се, че има полезно инфо
Съвсем просто е.
Известно е, че едно от най-вредните неща за една кола/двигател са циклите на изстиване и загряване. Независимо дизел или бензин. Затова съществува парадокс на таксиметровата кола - огромен пробег, а по-малко повреди по двигател. Просто те не изстиват и това удължава живота.
При дизела градското е особено мъчение, защото колата загрява бавно, не достига работна температура. В този момент на загряване смазването не е оптимално. Горивния процес също.
Допълнително, това измъчва и DPF, защото той се почиства в определени температури.
Печката докарва тези работни температури много по-рано. Когато тръгвам и съм я използвал, аз вече съм на 40-60-80 градуса на антифриз (зависи и от външната температура). Двигателя се загрява много по-бързо, в това число и маслото.
Дори самия старт не е толкова стресов. Усещам голяма разлика в старта, когато не съм я подгрял.
Относно DPF:
Забелязал съм, без да имам точни данни, че при мен градските регенерации са на повече километри от тези на коли на мои приятели, без печка. Средно при мен са на 250-300км (100% градско). Докато при някои са и на 150-200км. Естествено, не мога да го твърдя със сигурност. Възможно е да има и други причини.
wlf_46 написа: В темата пишеш за печката - че удължава живота на кола, която се кара предимно градско. Понеже не съм имал досега, и не си го обяснявам - може ли да ми поясниш какво имаш предвид?
Съвсем просто е.
Известно е, че едно от най-вредните неща за една кола/двигател са циклите на изстиване и загряване. Независимо дизел или бензин. Затова съществува парадокс на таксиметровата кола - огромен пробег, а по-малко повреди по двигател. Просто те не изстиват и това удължава живота.
При дизела градското е особено мъчение, защото колата загрява бавно, не достига работна температура. В този момент на загряване смазването не е оптимално. Горивния процес също.
Допълнително, това измъчва и DPF, защото той се почиства в определени температури.
Печката докарва тези работни температури много по-рано. Когато тръгвам и съм я използвал, аз вече съм на 40-60-80 градуса на антифриз (зависи и от външната температура). Двигателя се загрява много по-бързо, в това число и маслото.
Дори самия старт не е толкова стресов. Усещам голяма разлика в старта, когато не съм я подгрял.
Относно DPF:
Забелязал съм, без да имам точни данни, че при мен градските регенерации са на повече километри от тези на коли на мои приятели, без печка. Средно при мен са на 250-300км (100% градско). Докато при някои са и на 150-200км. Естествено, не мога да го твърдя със сигурност. Възможно е да има и други причини.
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
Благодаря ти. Това с ДПФ-а ще мога да го засека до 2-3 седмици, понеже е зима, а аз също ще я карам почти изцяло градско (поне зимата, и през седмицата, има една основна функция - капсула за транспортиране на малкото до градина и обратно :) )
Не знаех, че освен купето, печката подгрява и агрегатите..то като се замислиш има смисъл, просто моите техн.познания се доближават до тези на ваза :)
Мога ли да питам за старт/стоп системата - софтуерното елиминиране ок ли е, или създава проблеми? Принципно съм си поръчал replacement-бутон, който запаметява последната позиция и го държи изключено..но е китайче за 30лв и не знам дали върши работа..
Не знаех, че освен купето, печката подгрява и агрегатите..то като се замислиш има смисъл, просто моите техн.познания се доближават до тези на ваза :)
Мога ли да питам за старт/стоп системата - софтуерното елиминиране ок ли е, или създава проблеми? Принципно съм си поръчал replacement-бутон, който запаметява последната позиция и го държи изключено..но е китайче за 30лв и не знам дали върши работа..
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
Китайчето перфектно върши работа вече половин година ежедневно ползване.
Re: Passat B8 190 TDI 4M - въпрос при покупка
Благодаря. И още един въпрос: Може ли да препоръчате човек за софтуерни манипулации в района на София? Искам да направя ремап (с цел оптимизация, не мощност), оптимизация на dsg-то, video in motion, премахване на adblue и start/stop евентуално, ако няма да стане с копчето..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Perym и 168 госта