пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Добра цена !Пиербург предлагат качествени части ,важното е проблема да е решен.
Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Карах вчера и днес, паленето на топло време не създава никакви проблеми. Мисля, че официално мога да кажа, че проблема е отстранен.
Благодаря на всички спомогнали, това поддържа форума все още жив и изключително полезен.
Благодаря на всички спомогнали, това поддържа форума все още жив и изключително полезен.
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Здравейте отново, повдигам темата, защото проблема се върна с пълна сила от 3-4 дни.
Отново се проявява със същия характер - няма грешка, само на топло време и студен старт. Очевидно се касае за бедна смес в този случай.
Освен датчика, който тогава смених, G247 вече съм проверил и:
- окабеляването към датчика - напълно изправно
- дюзите в момента на старта, както и на напълно загрял мотор - няма притеснителни отколения, в норма са, най-голямата корекция при старт е -0.4, а при топъл мотор от порядъка на -0.01+0.03
- температурният датчик отчита реална температура при палене, т.е. няма как да влияе неправилно на смесообразуването, особено в топло време
- дебитомер - подава точно толкова, колкото се иска от компютъра в момент Х
- Не мисля, че е от горивната помпа, защото нямаше да се влияе нито от околната Т, нито от това, че дърпам буксата на датчика
Тогава датчика беше на марка Meat&Doria.
Отново направих метода на samo_pechka, т.е. в момента когато се случи и мотора не работи равномерно дръпнах буксата на датчика - и мотора веднага се закротва. Гася - слагам буксата, паля - все така. Махам - оправя се. За съжаление датчика се води за ниското налягане на горивото и нямам канал от диагностиката на който да го проверя какво точно показва. Въпроса тук е дали, аварийният режим не ползва някакви предварително зададени стойности, т.е проблема може и да е от другият датчик - регулатор.
Дайте някакви идеи.. явно нещата отиват отново към датчик(явно трябва да е само оригинален заради това, че е доста чувствителен), препоръчайте марка, или откъде да взема директно оригинален.
Като допълнение на проблема, не знам дали нещата имат общо, но тествайки нещата из каналите попаднах и на канала за тест на педала за ускорение. Педала е електронен.
Интересното е, че при него се случва друга аномалия:
Сензор G79(за отчитане на положението на педала) не реагира по никакъв начин в % на натиска, който му прилагам. Процентите стоят 0.0% независимо колко е натиснат педала. Няма грешка, колата върви, просто ми стана интересно, защо има напрежение към сензорите, а не се отчита изобщо позицията на педала. Съответно:
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 1(G79) отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.684V при покой, 3.952V при натиснат докрай педал и 4.408V при кикдаун.
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 2(G185) също отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.304V при покой, 1.976V при натиснат докрай педал и 2.128V при кикдаун.
Отново се проявява със същия характер - няма грешка, само на топло време и студен старт. Очевидно се касае за бедна смес в този случай.
Освен датчика, който тогава смених, G247 вече съм проверил и:
- окабеляването към датчика - напълно изправно
- дюзите в момента на старта, както и на напълно загрял мотор - няма притеснителни отколения, в норма са, най-голямата корекция при старт е -0.4, а при топъл мотор от порядъка на -0.01+0.03
- температурният датчик отчита реална температура при палене, т.е. няма как да влияе неправилно на смесообразуването, особено в топло време
- дебитомер - подава точно толкова, колкото се иска от компютъра в момент Х
- Не мисля, че е от горивната помпа, защото нямаше да се влияе нито от околната Т, нито от това, че дърпам буксата на датчика
Тогава датчика беше на марка Meat&Doria.
Отново направих метода на samo_pechka, т.е. в момента когато се случи и мотора не работи равномерно дръпнах буксата на датчика - и мотора веднага се закротва. Гася - слагам буксата, паля - все така. Махам - оправя се. За съжаление датчика се води за ниското налягане на горивото и нямам канал от диагностиката на който да го проверя какво точно показва. Въпроса тук е дали, аварийният режим не ползва някакви предварително зададени стойности, т.е проблема може и да е от другият датчик - регулатор.
Дайте някакви идеи.. явно нещата отиват отново към датчик(явно трябва да е само оригинален заради това, че е доста чувствителен), препоръчайте марка, или откъде да взема директно оригинален.
Като допълнение на проблема, не знам дали нещата имат общо, но тествайки нещата из каналите попаднах и на канала за тест на педала за ускорение. Педала е електронен.
Интересното е, че при него се случва друга аномалия:
Сензор G79(за отчитане на положението на педала) не реагира по никакъв начин в % на натиска, който му прилагам. Процентите стоят 0.0% независимо колко е натиснат педала. Няма грешка, колата върви, просто ми стана интересно, защо има напрежение към сензорите, а не се отчита изобщо позицията на педала. Съответно:
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 1(G79) отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.684V при покой, 3.952V при натиснат докрай педал и 4.408V при кикдаун.
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 2(G185) също отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.304V при покой, 1.976V при натиснат докрай педал и 2.128V при кикдаун.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Meat&Doria ако е новия датчик, според мен много е изкарал. До сега не ми се е случвало нещо на тая марка да монтирам и да тръгне да работи с изключение на един датчик за картер на Е60, който работи 7 км след като излезе от сервиза, ама него клиентът си го беше донесъл
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Такъв е. Явно сега ще трябва или да търся втора ръка датчик, или ако е нов - минимум Пиербург
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
А клапанът в ред ли е?
BOSCH 0 281 006 002
В amazon е 123,69€
BOSCH 0 281 006 002
В amazon е 123,69€
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
На живите данни изглежда да е наред. Дава точно толкова, колкото се търси.
Факт е, че след предходната смяна на сензора отляво на рейката нещата се оправиха.
Факт е, че след предходната смяна на сензора отляво на рейката нещата се оправиха.
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Снех живите данни от канал 19 и 20, където се отчитат стойностите на високото налягане на горивото и fuel pressure deviation, т.е разбирай отклонение между търсено - давано.
Резултатите са тези:
Когато проблема се случва, примерно на 1000 оборота, компютъра търси 270 единици, а реално отдолу отчетеното варира между 248-256-282, смисъл в този диапазон числата се менят постоянно.
Ако обаче, оборотите станат 2000, търсеното е 600 единици, а се дават 600+-3-4 единици, т.е. отклонението е много по - малко и това според мен дава пряка връзка, че проблема се крие в ниското налягане на горивото, т.е следва да е от датчика, който отново планувам да сменя.
Когато махна буксата му, искано - предлагано си изравняват, отклонението става 0, т.е отчитането се получава може би осреднено през останалите 2 датчика и работата на мотора е стабилна.
Дали съм на правилна логика? Има ли друг начин да хвана дали проблема е от датчика или от регулатора със сигурност?
За съжаление донгъла ми не може да логне лог в екселка, само на реално гледане на числата на момента разчитам.
Междувременно проверих със сигурност температурния датчик, отчита толсова, колкото е и навън температурата.
Резултатите са тези:
Когато проблема се случва, примерно на 1000 оборота, компютъра търси 270 единици, а реално отдолу отчетеното варира между 248-256-282, смисъл в този диапазон числата се менят постоянно.
Ако обаче, оборотите станат 2000, търсеното е 600 единици, а се дават 600+-3-4 единици, т.е. отклонението е много по - малко и това според мен дава пряка връзка, че проблема се крие в ниското налягане на горивото, т.е следва да е от датчика, който отново планувам да сменя.
Когато махна буксата му, искано - предлагано си изравняват, отклонението става 0, т.е отчитането се получава може би осреднено през останалите 2 датчика и работата на мотора е стабилна.
Дали съм на правилна логика? Има ли друг начин да хвана дали проблема е от датчика или от регулатора със сигурност?
За съжаление донгъла ми не може да логне лог в екселка, само на реално гледане на числата на момента разчитам.
Междувременно проверих със сигурност температурния датчик, отчита толсова, колкото е и навън температурата.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Логиката ти изглежда правилна. Поне цената на датчика е значително по-ниска от на клапана.
Два месеца живот на датчика, обаче ми се виждат нереално малко. Възможно е, клапанът да затваря нормално, но да се е износил и да пропуска повече като отвори. На колко километра е колата? При мен проблемите почнаха на около 300 000.
Между другото, мисля, че имаше клапан и в самата помпа, но вече не съм сигурен.
Два месеца живот на датчика, обаче ми се виждат нереално малко. Възможно е, клапанът да затваря нормално, но да се е износил и да пропуска повече като отвори. На колко километра е колата? При мен проблемите почнаха на около 300 000.
Между другото, мисля, че имаше клапан и в самата помпа, но вече не съм сигурен.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
И там има, това е ОЕ 03L130755 води се клапан регулиращ горивото от страна "ниско налягане"
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Знам го къде е този клапан, защото него махаш, за да провериш дали има стружки във филтърчето на помпата.
Днес трябва да пристигне другия клапан, ще го монтирам и ще видим как ще е. Ако пак не се оправи, ще го мисля отново.
Въпроса е fuel pressure deviation между кои датчици измерва - за мен е по-логичното да е между регулатор отдясно на рейла -> сензор отляво на рейла.
Днес трябва да пристигне другия клапан, ще го монтирам и ще видим как ще е. Ако пак не се оправи, ще го мисля отново.
Въпроса е fuel pressure deviation между кои датчици измерва - за мен е по-логичното да е между регулатор отдясно на рейла -> сензор отляво на рейла.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Цитат: "This pressure is monitored by a pressure sensor and the difference between the nominal rail pressure value and the measured one is the input signal for the controller."
Т.е. моята логика изглежда е правилна, че се мери между двете страни на горивната рейка.
Т.е. моята логика изглежда е правилна, че се мери между двете страни на горивната рейка.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Такава е логиката и според мен.
https://dieselparts.eu/%D1%80%D0%B5%D0% ... %BF%D0%B0/
Тук също има хубаво обяснение ,на български език .
https://dieselparts.eu/%D1%80%D0%B5%D0% ... %BF%D0%B0/
Тук също има хубаво обяснение ,на български език .
Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време
Да, да, амааа….. не
И с друг датчик, същото.
Отиваме на друг регулатор за проба.
И с друг датчик, същото.
Отиваме на друг регулатор за проба.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта