пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 14 апр 2023 12:42


:th_up Добра цена !Пиербург предлагат качествени части ,важното е проблема да е решен.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Нед 16 апр 2023 15:52


Карах вчера и днес, паленето на топло време не създава никакви проблеми. Мисля, че официално мога да кажа, че проблема е отстранен.

Благодаря на всички спомогнали, това поддържа форума все още жив и изключително полезен.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Вто 23 май 2023 12:43


Здравейте отново, повдигам темата, защото проблема се върна с пълна сила от 3-4 дни.
Отново се проявява със същия характер - няма грешка, само на топло време и студен старт. Очевидно се касае за бедна смес в този случай.

Освен датчика, който тогава смених, G247 вече съм проверил и:
- окабеляването към датчика - напълно изправно
- дюзите в момента на старта, както и на напълно загрял мотор - няма притеснителни отколения, в норма са, най-голямата корекция при старт е -0.4, а при топъл мотор от порядъка на -0.01+0.03
- температурният датчик отчита реална температура при палене, т.е. няма как да влияе неправилно на смесообразуването, особено в топло време
- дебитомер - подава точно толкова, колкото се иска от компютъра в момент Х
- Не мисля, че е от горивната помпа, защото нямаше да се влияе нито от околната Т, нито от това, че дърпам буксата на датчика

Тогава датчика беше на марка Meat&Doria.
Отново направих метода на samo_pechka, т.е. в момента когато се случи и мотора не работи равномерно дръпнах буксата на датчика - и мотора веднага се закротва. Гася - слагам буксата, паля - все така. Махам - оправя се. За съжаление датчика се води за ниското налягане на горивото и нямам канал от диагностиката на който да го проверя какво точно показва. Въпроса тук е дали, аварийният режим не ползва някакви предварително зададени стойности, т.е проблема може и да е от другият датчик - регулатор.

Дайте някакви идеи.. явно нещата отиват отново към датчик(явно трябва да е само оригинален заради това, че е доста чувствителен), препоръчайте марка, или откъде да взема директно оригинален.

Като допълнение на проблема, не знам дали нещата имат общо, но тествайки нещата из каналите попаднах и на канала за тест на педала за ускорение. Педала е електронен.
Интересното е, че при него се случва друга аномалия:

Сензор G79(за отчитане на положението на педала) не реагира по никакъв начин в % на натиска, който му прилагам. Процентите стоят 0.0% независимо колко е натиснат педала. Няма грешка, колата върви, просто ми стана интересно, защо има напрежение към сензорите, а не се отчита изобщо позицията на педала. Съответно:
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 1(G79) отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.684V при покой, 3.952V при натиснат докрай педал и 4.408V при кикдаун.
Напрежението към Acceleration pedal position sensor 2(G185) също отчита коректо спрямо очакванията, т.е. 0.304V при покой, 1.976V при натиснат докрай педал и 2.128V при кикдаун.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 май 2023 19:48


Meat&Doria ако е новия датчик, според мен много е изкарал. До сега не ми се е случвало нещо на тая марка да монтирам и да тръгне да работи с изключение на един датчик за картер на Е60, който работи 7 км след като излезе от сервиза, ама него клиентът си го беше донесъл


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Вто 23 май 2023 20:01


Такъв е. Явно сега ще трябва или да търся втора ръка датчик, или ако е нов - минимум Пиербург


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Piqndurnik » Сря 24 май 2023 9:13


А клапанът в ред ли е?
BOSCH 0 281 006 002
В amazon е 123,69€


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Сря 24 май 2023 10:22


На живите данни изглежда да е наред. Дава точно толкова, колкото се търси.
Факт е, че след предходната смяна на сензора отляво на рейката нещата се оправиха.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Сря 24 май 2023 15:13


Снех живите данни от канал 19 и 20, където се отчитат стойностите на високото налягане на горивото и fuel pressure deviation, т.е разбирай отклонение между търсено - давано.
Резултатите са тези:
Когато проблема се случва, примерно на 1000 оборота, компютъра търси 270 единици, а реално отдолу отчетеното варира между 248-256-282, смисъл в този диапазон числата се менят постоянно.
Ако обаче, оборотите станат 2000, търсеното е 600 единици, а се дават 600+-3-4 единици, т.е. отклонението е много по - малко и това според мен дава пряка връзка, че проблема се крие в ниското налягане на горивото, т.е следва да е от датчика, който отново планувам да сменя.
Когато махна буксата му, искано - предлагано си изравняват, отклонението става 0, т.е отчитането се получава може би осреднено през останалите 2 датчика и работата на мотора е стабилна.
Дали съм на правилна логика? Има ли друг начин да хвана дали проблема е от датчика или от регулатора със сигурност?

За съжаление донгъла ми не може да логне лог в екселка, само на реално гледане на числата на момента разчитам.

Междувременно проверих със сигурност температурния датчик, отчита толсова, колкото е и навън температурата.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Piqndurnik » Чет 25 май 2023 9:22


Логиката ти изглежда правилна. Поне цената на датчика е значително по-ниска от на клапана.
Два месеца живот на датчика, обаче ми се виждат нереално малко. Възможно е, клапанът да затваря нормално, но да се е износил и да пропуска повече като отвори. На колко километра е колата? При мен проблемите почнаха на около 300 000.

Между другото, мисля, че имаше клапан и в самата помпа, но вече не съм сигурен.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 25 май 2023 9:40


И там има, това е ОЕ 03L130755 води се клапан регулиращ горивото от страна "ниско налягане"


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Чет 25 май 2023 10:30


Знам го къде е този клапан, защото него махаш, за да провериш дали има стружки във филтърчето на помпата.
Днес трябва да пристигне другия клапан, ще го монтирам и ще видим как ще е. Ако пак не се оправи, ще го мисля отново.

Въпроса е fuel pressure deviation между кои датчици измерва - за мен е по-логичното да е между регулатор отдясно на рейла -> сензор отляво на рейла.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 25 май 2023 10:33


https://dieselnet.com/tech/diesel_fi_co ... ontrol.php


Виж тук ,може да има информация .


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Чет 25 май 2023 10:59


Цитат: "This pressure is monitored by a pressure sensor and the difference between the nominal rail pressure value and the measured one is the input signal for the controller."

Т.е. моята логика изглежда е правилна, че се мери между двете страни на горивната рейка.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 25 май 2023 11:13


Такава е логиката и според мен.
https://dieselparts.eu/%D1%80%D0%B5%D0% ... %BF%D0%B0/

Тук също има хубаво обяснение ,на български език .


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: пасат Б6 2.0 tdi 140 к.с. CBAB - Неравномерна работа на студен мотор и топло време

Мнениеот railfan » Пет 26 май 2023 11:25


Да, да, амааа….. не
И с друг датчик, същото.
Отиваме на друг регулатор за проба.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта