Здравейте Колеги, имам си едно пасатче 2.0 ТДИ 150пс комби, ръчка, с обикновено окачване. Купих си го от Мюнхен преди 2 години. Колата е супер, но едно нещо само може да се донатъмани -Много не ми харесва,че като го погледна отстрани разстоянието от задния калник до гумата е по-малко отколкото при предния и предната гума...с двендуми увиснал е отзад.
Ако сменя задните пружини ще се оправи ли? Купих я на 150к км може да е товарена и това да е повлияло, не съм имал пасат досега. Ако имате някакво решение, моля споделете.
Passat b8 леко увиснала задница?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 9:21
- Автомобил: Пасат 8
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Колега, и аз съм така. Писах във фейса в групата за Пасат 8, като питах за варианти с подложки - има в руски и украински варианти, но няма отговори.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Колега,
Явно пружините са уморени. Сменете ги.
Явно пружините са уморени. Сменете ги.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Пишете на @DoH_KuXoT. Може да има решение за подложки.
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
имам налични подлошки, 110лв са 2 броя, 60-70 лв за монтажа , става за около час , ако фаровете са навеждани надолу заради увисналата задница е хубаво да се регулират след възвръщане на фабричната височина.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Подложки на стари пружини не е много добра идея ,слагат се заедно с нови пружини ако собственика иска да има по-висока кола но няма пружини с такъв размер .Аз си повдигнах леко задницата с нови пружини за Бора ,които са с 1,5 см по-високи от моята.Също мислех варианта за подложки под старите пружини но се отказах след консултация с 2-3 сервизни майстори .
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Не сервизни майстори има ли?
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
А каква е причината на уморени пружини да не се слагат подложки? Аз лично не намирам чак драма, особено ако покритието ( специално е, не мисля че е боя ) на пружината не е паднало .
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Беше ми обяснено ,че има вероятност при натоварен автомобил и преминаване през неравност или дупка да се счупи пружината.Като сложиш подложка колата ще се вдигне но пружината ще се присвие при натоварване ,намалява и се хода на свиване и за вече омекнали пружини това било опасно .
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
То погледнато в това обяснение излиза, че самата подложка няма отношение . Щото дали с нея или без нея присвиването на пружината реално ще е едно и също. Няма как една подложка да даде отражение в степента на присвиване. Тук колко ще се свие зависи от натоварването , бабуната , скоростта на преминаване и т.н.
Единствено ще има ако е свръхдебела/свръхвисока и пружината е ограничена от амортисьора . Тук той ще е разпънат до откат и ще свие пружината под зор.
Единствено ще има ако е свръхдебела/свръхвисока и пружината е ограничена от амортисьора . Тук той ще е разпънат до откат и ще свие пружината под зор.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Метала уморен и се свива при по-малко натоварване ,изобщо това с подложките не е шега работа .При положение ,че за тоя пасат има 3-4 размера задни пружини от 355 до 365 мм височина и цената на 1 на дребно е 80 лева не виждам причина с тези гимнастики .
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Ако е така с цената , няма смисъл от такива гимнастики
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
Ивайло Димов написа:Беше ми обяснено ,че има вероятност при натоварен автомобил и преминаване през неравност или дупка да се счупи пружината.Като сложиш подложка колата ще се вдигне но пружината ще се присвие при натоварване ,намалява и се хода на свиване и за вече омекнали пружини това било опасно .
тук samo_pechka обясни , но да дам и моите 5 стотинки по темата без да агитирам никой , аз вече съм направил над 50 автомобила с подложки и недоволни няма, като преди да ги предложа съм карал личния си автомобил 30хил км и до ден днешен е с подложки. Подложката не променя абсолютно никоя от характеристиките на пружините, ход, еластичност, товароносимост и т.н. единствено променя височината на точката на която лежи купето. Ако автомобила е просто приклекнал , обикновено отзад но пружините са здрави (без счупени навивки) , без корозия и т.н. повдигането с подложки запазва возията на автомобила, комфорта и печелите просвет. С поставянето на по-високи , по-твърди, по-дебели пружини печелите просвет , но губите комфорта и поведението на автомобила се влошава.
Ивайло Димов написа:Метала уморен и се свива при по-малко натоварване ,изобщо това с подложките не е шега работа .При положение ,че за тоя пасат има 3-4 размера задни пружини от 355 до 365 мм височина и цената на 1 на дребно е 80 лева не виждам причина с тези гимнастики .
"Подложките" е много общо казано, има различни подложки подложки от типа нанизани на три навивки на пружинта са опасни, там пружината се натоварва неравномерно в определени зони и може да се счупи. Подложки от типа буфер над или под пружината има всеки автомобил, те за задължителни, дали ще са 5 мм или 25мм има отношение само към разстоянието от гумата до веждата по вертикала.
Филма с новите пружини е безкраен ... по ОЕ номер излизат вариации не само по височина, а и по дебелина на навивките като тук комбинациите дават безумни крайни резултати , взимаш 10мм по висока но по тънка и хоп колата кляка като със уморените стари. Взимаш правилната височина но по-дебеле с 3мм и почва да вози като каруца, по-ниска с 10мм но по дебела и хоп колата по-висока, защото не се свива , за сметка на това вози като картинг. Не коментирам факта, че аз преди подложките смених пружините, с Eibach които в началото бяха супер, но след 6 месеца клекнаха като със старите ОЕ с една счупена навивка. Откакто съм сложил подложките повече не са клакали и возят превъзходно. И още един опит имам с пружини на моята кола преди да сложа Eibach-a сложих пружини от метанов пасат, вдигна се, стана супер, карах 3 дни и ги направих на лушки за децата на къщата... отзад все едно нямах пружини а някакви метални цилиндри. Колата следваше надлъжните извивки на пътя с безумно клатене на цялото купе а на хоризонтални неравности тип снадки на асфалта блъскаше като празно ремарке. С 5 човека и багаж пък возеше прекрасно, авно си искаше тежестта за да почни да работи .
Та моето заклчение по темата , е че ако приемем , че пружините са в добро здраве откъм покритие, комфот на возене, нямат счупвания и единствения недостатък е умората им и намалената височина с 10-15мм по-добре да се сложи подложка, ако ще се слагат афтърмаркет пружини да се слагат с навити няколко слоя изолирбанд или термошлаух на крайните навивки , за да може като стъпи на колелата автомобила да се види реалния резултат, като пак трябва да се отбележи, че пружината след като е "отпочинала" в кутията се нуждае от няколко дни под натоварване за да заеме работното си положение, в началото дава малко некоректна височина докато улегне.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b8 леко увиснала задница?
То е хубаво да има различни мнения ,за да може човека да вземе информирано решение .Аз като гледах за моята кола по ОЕ номер ми излязоха 332 /11/111 с такива размери на Ейбах ,Каяба ,Лесджоферс ,Сакс точно за испанския москвич .За подложки се бях навил ,даже в нета някъде намерих инфо за човек ,който ги изработва за конкретния автомобил /ставаше въпрос за 40 лева бройката/ ако не бъркам де .Каябата за Бора струваха 100 лева комплекта ,смених си ги сам пред блока с два крика-крокодил като времето ми отне не повече от час с дежурните кибици и разговори .
Това с подложките между витките само докато видях на кво мяза и го отхвърлих като вариант .
По повода за пасата на автора и дадената информация разлика в пружините видях само като височина ,инак диаметър на стоманата и диаметър на пружината бяха сходни/+/- 1-2 мм/ .И наистина филма е голям и ако не се подбере правилната пружина резултата може да е плачевен и във возията и височината .
Това с подложките между витките само докато видях на кво мяза и го отхвърлих като вариант .
По повода за пасата на автора и дадената информация разлика в пружините видях само като височина ,инак диаметър на стоманата и диаметър на пружината бяха сходни/+/- 1-2 мм/ .И наистина филма е голям и ако не се подбере правилната пружина резултата може да е плачевен и във возията и височината .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 133 госта