VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя

Техническа и сервизна информация за Passat
radich_58
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бяла река,общ.Първомай

VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя

Мнениеот radich_58 » Чет 18 май 2023 18:39


Единият датчик който е по-близо до предницата мисля че е за червената лампа на арматурното табло, и на него май казват че подава авариен сигнал (зумер почва да свири и червената лампа да примигва и свети при понижено налягане на маслото . На него пише 0,15 - 0.45 ba. ..........Питането ми към специалистите-майсторите е за какво служи другият датчик (по-навътре от първия) на който пише 1.8 +/- 0.2 ba ? И двата се намират на конзолата на масленият филтър. ............. По кабелчета които откачих от клемите на датчиците при включване на запалването от контактният ключ какъв ток има (+ или -) ?..........Как се проверяват датчиците дали са изправни! ........Как се проверява дали зумера е изправен? Предварително благодаря.Живи и здрави да сте.




Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя!

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 18 май 2023 19:48


И двата би следвало да са свързани с таблото ,първия 0,25 бара ако светне или е много ниско нивото на маслото или помпата е хептен умряла ,втория 1.8 бара би светнал при намален дебит или проблем по маслената магистрала ,цедката на помпата ,неправилен вискозитет на маслото и т.н .И двата датчика са еднопинови .Номер 1 -0.25 бара ,номер 2 -1.8 бара ,номер 4 температурен датчик 0-150 градуса .
Прикачени файлове
getImage.png


radich_58
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бяла река,общ.Първомай

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя!

Мнениеот radich_58 » Чет 18 май 2023 20:15


Датчик номер-4 каква(къде) му е индикацията на таблото?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя!

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 18 май 2023 20:18


За температура на маслото в зависимост от окомплектацията ,ако го няма отвора е затапен с болт номер 5 .


radich_58
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Бяла река,общ.Първомай

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя!

Мнениеот radich_58 » Чет 18 май 2023 20:58


Какъв е ел.тока който идва от кабелчета и се свързва с клемата на датчиците когато не са съедини и е включено запалването (контакт) от контактният ключ, (плюс + ли е или минус - ) ?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя!

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 18 май 2023 21:05


Логиката следва там да е плюс ,а минус(маса) от корпуса където е завит .


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя

Мнениеот Megasquirt » Пет 19 май 2023 21:41


Привет. Ако налягането на маслото е под 1.8 бара над 2000 оборота в продължение на повече от 10-15 секунди се включва зумера с лампата. За това е и този датчик 1.8-2bar. Контактите му се затварят при достигане на 1.8 бара, преди това са отворени. По кабелчетата следва да се измери напрежение от около 5-12v (в зависимост от това какво е таблото) спрямо маса. Датчиците могат да се проверят с помпа, манометър и мултицет в режим верига. Понякога нагорялото масло пречи на мембранката им да се движи, и се нуждаят от накисване в обезмаслител. Зумерът може да се провери като се откачи датчика 1.8 bar. Палиш, поддържаш над 2000 оборота в продължение на 10-15 секунди и трябва да свирне.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat b4 1.8 90к.с.-датчици за налягане на маслото в двигателя

Мнениеот Iezekil » Пет 09 юни 2023 7:29


radich_58 написа:1. Единият датчик който е по-близо до предницата мисля че е за червената лампа на арматурното табло, и на него май казват че подава авариен сигнал (зумер почва да свири и червената лампа да примигва и свети при понижено налягане на маслото . На него пише 0,15 - 0.45 ba. ..........
2. Питането ми към специалистите-майсторите е за какво служи другият датчик (по-навътре от първия) на който пише 1.8 +/- 0.2 ba ? И двата се намират на конзолата на масленият филтър. .............
3. По кабелчета които откачих от клемите на датчиците при включване на запалването от контактният ключ какъв ток има (+ или -) ?..........
4. Как се проверяват датчиците дали са изправни! ........
5. Как се проверява дали зумера е изправен?
Предварително благодаря.Живи и здрави да сте.


1. Единият датчик /за ниско налягане/ гаси червената лампа на таблото при запалване - 0,3 бара.
2. Другият /за високо/ всъщност включва зумера при недостатъчно налягане - под 1,8 бара при 2200 об/мин.
3. Работят по маса - отварят, затварят
4. Могат да се проверят с
а) мерене с мултицет, за верига
б) с откачане на кабела
- при откачане на ниското лампата ще свети и след запалване, защото няма верига
- при откачане на високото -над 2000 об/мин. лампата и зумера ще се включат, защото няма да има сигнал от датчика
5. Ако проблема е обратен - пищи ти зумера, трябва като замасиш кабела от датчика към двигатела и зумера да млъкне.
Това не ти показва автоматично датчика изправен ли е, показва дали системата за предупреждение е изправна. При съмнения, най доброто решение е мерене на налягането на маслото или подмяна на датчик, но ако няма резултати едното често следва другото.
При всичко точно- налягане, датчик, има вариянт и за дефект в таблото. Въпросната система е в частта с оборотомера.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772, Kr1s0o, ktamen, MMX, Shamata и 193 госта