Здравейте колеги. Доста се поразрових по темата, но никъде не открих информация относно почистване, смазване и поддръжка на панорамния покрив при Пасат. Единствено срещам мнения колко е проблемна тази екстра и скъпа за ремонтиране, но както всичко останало с правилна и навременна поддръжка вярвам че нещата не биха били толкова ужасни колкото се изкарват в пространството. Предлагам тук да синтезираме информация касаеща всичко по поддръжката на панорамния покрив и по този начин предполагам освен за мен, темата би била полезна и за доста други колеги.
Сега по същество. Това което успях да науча е че съществува оригинален инструмент за почистване и смазване на релсите
. В алиекспрес го открих за около 70лв, не знам какво друго би могло да се ползва, за да се приложи греста вътре в релсата (ако някой има алтернативни идеи може да сподели). Също има и оригинална VW грес за целта, но е прекалено скъпа доколкото знам. Аз лично взех не Liqui Molly бяла грес, която я дават точно за подобни механики. Друго което прочетох е, че гумените уплътнения е добре особено преди зимния сезон да се почистят и намажат с нещо (има такива препарати, някои хора ползват парафин, не мисля че е от голямо значение, важното е да ги омекоти и съхрани за по-дълъг период) Относно дренажите лично при мен не са запушени и водата изтича, но се чудя дали с някакъв препарат да не ги промия, за да се измият наслагванията. Мислех обезмаслител да впръскам и да промия с вода. С това се изчерпвам аз. Надявам се повече хора да се включат и да стане полезна темата
Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Хубава тема !!! Не мога да кажа много по темата , но и аз съм с панорама от скоро и мисля да й обърна някакво внимание, отводнителни канали промивка мисля с нещо от сорта на таблетки за кафемашина или сода за хляб е най-добре. Почистване на релсите и смазване, почистване на уплътненията и смазването им със силиконов спрей за уплътнения на врати са нещата, които бих направил.
Този инструмент нещо не мога да си го представя какво прави и как се използва ?
Този инструмент нещо не мога да си го представя какво прави и как се използва ?
Последна промяна от DoH_KuXoT на Съб 27 май 2023 18:11, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Този инструмент мисля че първо се прокарва по релсите и ги почиства, а след това се завърта на тубичката с грес (има резба от единия край) и действа като апликатор. Това с таблетката за съдомиялна как ще стане? Първо се разтваря във вода и се промива ли с разтвора ли?
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Коригирах, таблетка за кафемашина, маркучите се запушват предимно с кал, листа и варовик , мазнотии рядко има.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Някои коли имат по един клапан на края на дренажите .За смазване на шибедаха си ползвам само силиконов спрей ,има и вариант със 100% VG база -растителен глицерин за вейп.Смазвал съм и уплътненията на вратите с него .
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Да пусна и моите 5 стотинки по темата.
От 2 години карам Б7 с панорама. Като го взех (април месец) проверих дренажите и напръсках уплътненията със силиконов спрей, а релсите с бяла грес и така до миналата есен, когато при затваряне на панорамата се чу няколкократно прещракване и панорамата спря в полуптворено положение, но засукана на една страна.
Стана ми ясно какво е станало. Едното от жилата е прескочило с няколко зъба и дотам.
През пластмасата на плафона успях да сваля мотора и с отверка да върна другото жило до необходимата позиция и след това сложих мотора и ръчно (има място за ключ Т25) затворих панорамата и така я оставих до миналия месец.
Цяла зима търсих инфо в нета и намерих един клип в туба, на какво се дължи това прескачане. Износва се една ламаринка и в комбинация с натрупване на боклуци по релсите и нередовното почистване и смазване панорамата започва да се движи трудно и в един момент прескача жилото от зъбите на колеллто което го движи.
https://youtu.be/2N9mMgcXAIg
Аз не ремонтирах по този начин, защото ламаринката е закалена, а това което сложи той ще се износи много бързо защото е много меко. Аз сложих под перата на ламаринката течен метал и по този начин я притиснах към жилата.
За да се направи тази манипулация трябва да св свали панорамата. Не е сложно но си иска време и място. Аз изчаках да се стопли времето защото има много щипки по корите и се притеснявах да не се счупят като е студено, а и предпочитам да работя като е топло.
Междувременно ми се счупи и щорта, която смених като взех колата с китайска такава и подмених и нея, но при свалена оанорама.
Подмених и вътрешното уплътнение, тъй като колата е Италянка и от слънцето там беше стана кафяво и се ронеше на някои места. Същото закупих от Алито, защото оригиналното е много скъпо.
От моите проучвания и аз стигнах до горепоказания инструмент, но не съм го купил, тъй като при савалена панорама е доста по удобно да се почистят и смажат релсите. Ползвах силиконова грес на Лики моли, която е за люкове и я ползват масово руснаците.
https://www.senax.bg/bgr/silikonova-gres.html
Самите жила напръсках със силиконов спрей, тъй като не се препоръчва да се мажата с каквато и грес, тъй като полепват боклуци по нея и започват д се движат трудно в каналите, а те не могат да се почистят без разглобяване.
Инструмента за смазване е и за почистване. Първо се изстъргва старата смазка с полепналите боклуци с него и после се нанася смазката, която е в картуша като силикон и инструмента се навива на нея.
https://www.drive2.ru/l/555546942705239040
https://www.drive2.ru/l/568666865203675177
От 2 години карам Б7 с панорама. Като го взех (април месец) проверих дренажите и напръсках уплътненията със силиконов спрей, а релсите с бяла грес и така до миналата есен, когато при затваряне на панорамата се чу няколкократно прещракване и панорамата спря в полуптворено положение, но засукана на една страна.
Стана ми ясно какво е станало. Едното от жилата е прескочило с няколко зъба и дотам.
През пластмасата на плафона успях да сваля мотора и с отверка да върна другото жило до необходимата позиция и след това сложих мотора и ръчно (има място за ключ Т25) затворих панорамата и така я оставих до миналия месец.
Цяла зима търсих инфо в нета и намерих един клип в туба, на какво се дължи това прескачане. Износва се една ламаринка и в комбинация с натрупване на боклуци по релсите и нередовното почистване и смазване панорамата започва да се движи трудно и в един момент прескача жилото от зъбите на колеллто което го движи.
https://youtu.be/2N9mMgcXAIg
Аз не ремонтирах по този начин, защото ламаринката е закалена, а това което сложи той ще се износи много бързо защото е много меко. Аз сложих под перата на ламаринката течен метал и по този начин я притиснах към жилата.
За да се направи тази манипулация трябва да св свали панорамата. Не е сложно но си иска време и място. Аз изчаках да се стопли времето защото има много щипки по корите и се притеснявах да не се счупят като е студено, а и предпочитам да работя като е топло.
Междувременно ми се счупи и щорта, която смених като взех колата с китайска такава и подмених и нея, но при свалена оанорама.
Подмених и вътрешното уплътнение, тъй като колата е Италянка и от слънцето там беше стана кафяво и се ронеше на някои места. Същото закупих от Алито, защото оригиналното е много скъпо.
От моите проучвания и аз стигнах до горепоказания инструмент, но не съм го купил, тъй като при савалена панорама е доста по удобно да се почистят и смажат релсите. Ползвах силиконова грес на Лики моли, която е за люкове и я ползват масово руснаците.
https://www.senax.bg/bgr/silikonova-gres.html
Самите жила напръсках със силиконов спрей, тъй като не се препоръчва да се мажата с каквато и грес, тъй като полепват боклуци по нея и започват д се движат трудно в каналите, а те не могат да се почистят без разглобяване.
Инструмента за смазване е и за почистване. Първо се изстъргва старата смазка с полепналите боклуци с него и после се нанася смазката, която е в картуша като силикон и инструмента се навива на нея.
https://www.drive2.ru/l/555546942705239040
https://www.drive2.ru/l/568666865203675177
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Еха, доста полезни материали и информация Явно без този инструмент няма да се случат както трябва нещата. Проверих цената на оригиналната грес в Етка излиза около 110лв за 160гр. Аз вече съм взел тази на Лики Моли и ще пробвам да сложа инструмента на нея , ако ли не явно ще трябва и греста да е оригинална
А относно жилата, понеже не съм обърнал внимание, без да се разглобява каквото и да е виждат ли се и могат ли да се пръснат със силиконов спрей или само при свалена панорама са достъпни?
Иначе по каталог излиза, че предните дренажи завършват по този начин:
Доста стеснено ми се струва. Задните са някакви подобни, но не открих снимка.
А относно жилата, понеже не съм обърнал внимание, без да се разглобява каквото и да е виждат ли се и могат ли да се пръснат със силиконов спрей или само при свалена панорама са достъпни?
Иначе по каталог излиза, че предните дренажи завършват по този начин:
Доста стеснено ми се струва. Задните са някакви подобни, но не открих снимка.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Чел съм ,че ги режат защото се задръстват с боклуци и няма как да се отича водата .Каква е тая грес за 110 лева бре
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Режат се да, проблема е , че после почват да влизат оси, паяци и т.н. правят си осили и запушват още по-зле. Прочистване с тел с четка накрая е начина и обилно с вода.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Аз ги чистя с това,проволка за прокарване на кабели -може да прави 90 градуса завой ако се налага .
- Прикачени файлове
-
- 68601883cfee1590e3822629cc031985.jpg (6.42 KиБ) Видяна 1088 пъти
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Vw AVF написа:А относно жилата, понеже не съм обърнал внимание, без да се разглобява каквото и да е виждат ли се и могат ли да се пръснат със силиконов спрей или само при свалена панорама са достъпни?.
Ако знаеш къде да гледаш се виждат.
С гъвкавия накрайник на някои от силиконовите спрейове може да се напръскат и жилата.
Относно греста на Лики моли според мен може да се сложи в празна картуша от силикон ако пасва резбата на накрайника и така да се гресира.
Иначе е аз я мазах с четка за рисуване, но при свалена панорама и махнато вътрешно уплътнение е доста по лесно.
- Outfeed
- Мнения: 204
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 14:34
- Автомобил: VW EOS
- Двигател: TSI
- Местоположение: Враца
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Като стана дума за почистване на дренажи и поддръжка, допитвайте се до хора, които имат (или са имали) кабриолети :)
За вече три години покрай моята, съм се специализирал в почистване, смазване и поддръжка на гумените уплътнения. Най-необходимите прибори и препарати за това, както и похвати относно труднодостъпните места и отпушване и промивка на дренажните маркучи. :)
Обикновено на всеки 3-4 месеца си се изисква да отделиш мъничко време от някой следобяд. Както колегата по-горе е споменал, борим се главно с тиня и талог. Неизбежно е, когато колите ни са винаги навън.
За вече три години покрай моята, съм се специализирал в почистване, смазване и поддръжка на гумените уплътнения. Най-необходимите прибори и препарати за това, както и похвати относно труднодостъпните места и отпушване и промивка на дренажните маркучи. :)
Обикновено на всеки 3-4 месеца си се изисква да отделиш мъничко време от някой следобяд. Както колегата по-горе е споменал, борим се главно с тиня и талог. Неизбежно е, когато колите ни са винаги навън.
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Пет 02 дек 2011 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
При мен е вече този инструмент и успях да завъртя тубичката със силикон на Liqui Molly. Все още не съм го пробвал, но когато ми остане повечко време ще се заема. Да попитам само някой знае ли как се задържа в отворено положение панорамата? Когато я отворя и колата не е на контакт, след няколко секунди автоматично се затваря.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Поддръжка на панорамен покрив Пасат Б7
Странно, при мен не е така.
Може да си заключа колата и да си остане отворена. Ако искам да я затворя трябва да задържа бутона за заключване. Съответно се затварят и стъклата ако има отворени такива.
Може би някакви настройки има с Ваг кома.
Иначе варианта ти е да извадиш бушона и след като свършиш с мазането да го сложиш.
Може да си заключа колата и да си остане отворена. Ако искам да я затворя трябва да задържа бутона за заключване. Съответно се затварят и стъклата ако има отворени такива.
Може би някакви настройки има с Ваг кома.
Иначе варианта ти е да извадиш бушона и след като свършиш с мазането да го сложиш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Georgiev13, icko_stanev и 172 госта