От няколко регенерации насам забелязвам, че колата изпушва сиво-синкав дим при повече настъпване. Проблема се получава единствено докато регенерира и например, на втора ускорявам от 1000 оборота нагоре, отзад съвсем закратко виждам, че изхвърля кълбо сиво-синкав пушек. Проблема се проявява като цяло когато подавам повече газ от нормалното или когато се случва да е на по-висока предавка автомата и дам газ от ниските обороти(но толкова, че да не върне и да ускорява по-бавно). Отново повтарям - само в режим на регенерация на DPF. Регенерациите се случват на нормален пробег откакто имам колата, между 250 и 300 км градско каране и си продължават нормално време 10-15 минути. Никога не я гася по време на регенерацията. Със сигурност преди не съм виждал никакъв пушек отзад докато регенерира. Пробега ми основно градско в София, но е такъв, че над половината е по булеварди с над 80 като скорост и се стремя да поддържам висока скорост където е възможно и да избягвам движението с ниски обороти на висока предавка. Случва се поне 1-2 пъти в месеца да навъртам и по 3-400 км магистрала.
През останалото време, каквото и да правя, както и да карам - никакъв пушек не излиза отзад.
На последният подемник, където вдигах колата забелязах, че има леко омасляване на долният маркуч, който е свързан с кулера на турбината и това е едно от моите предположения - тръгнало турбо. Но пък факта, че няма никаква загуба на масло, за момента ме спира от това да я рециклирам. Лошото е, че при мен е така навряна зад мотора, че ми се вижда малко невъзможно да откача маркуча към нея, за да проверя за луфтове. И не намирам логиката да се провявя такъв симптом само при регенерация, тя ако е тръгнала не я интересува, че има регенерация...
![11 :11](./images/smilies/11.gif)
Колата е Passat B6 с CBAB мотор, DSG кутия и 320 хиляди реален пробег. Маслото е 5w30, отговарящо на 507.00. Нямам никаква загуба на масло, нивото е точно колкото е налято - на максимума и от смяна до смяна излиза точно толкова, колкото е налято(т.е. не харчи). Карам я с бардал добавка в горивото, по 1-2 капачки на пълен резервоар и нямам никакви проблеми с колата като цяло - върви нормално, разхода е нормален(не се е покачил), няма грешки или светещи лампи на таблото.
Дайте идея на къде да се насоча, какво да проверя, как да го проверя? Или вече ми идва времето за резачката на DPF-a...
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)