Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 671
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот jordan17772 » Сря 24 яну 2024 13:39


Никакви силикати няма да слагаш. Излей тази помия, направи промивка и сложи каквото трябва.




ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот ecm » Сря 24 яну 2024 14:25


Защо да не слагам силикати? Според тоя пост силикатите всъщност са нужни, за да предпазват от корозия алуминиевите части:

"You can no longer buy the G12++ in the USA AFAIK. Pentosin used to have it, but no longer. I frankly view G13 as eco eye wash, but it seems fine as far as any breakdown issues. One of the many Euro salutes to the Green Party and carbon counting; not really reformulated for good technical reasons in the Vaterland. Basically G12++ cut 25% with gylcerin, a.k.a. soap. Has been used OE since circa 2013.

You are probably thinking of old G12 as the other option, which is still available as Pentosin SF and some other brands. But I think of it as discredited for Audi's and VW's. It was D3 fill until maybe 2006 or 7 IIRC. That is the silicate free stuff. Audi went to that in the mid 90's after endless cooling debacles with the old G11. Old stories were silicates could drop out of solution eventually, but sense is that is 20+ year old think superseded by several generations of coolant spec tweaks. Real issue though was G11 shifted from a blue to a green color as it got old, then endless owners poured in Prestone and created a chemical mess. G12 was next up as that second coming without silicates (but more importantly, a color change to red), press releases and all. That was, until they found cooling system erosion in the VR6 heads, and by extension the W12 heads. Then they found heater core coating erosion issues in D3's generally, leading to a TSB. Fix was...silicates, aka G12++ and then now G13. Technically, silicates have the ability to repair metal erosion, which can happen in high flow coolant passages. G12++ was cut in as production coolant on all Audi motors by 2009. As the German kludge retrofit to deal with all existing ones, they put floatie inserts into the cooling reservoirs filled with...silicates. Too cheap to change the coolant under warranty. And having seen some of those at 10-12 years now, eventual problem is the plastic capsule starts to disintegrate.

Net, G13. Definitely not the silicate free flavors in my book. Also assuming you use a silicate version like G13, pull those old floaties out of your reservoir if you have/see them and can fish them out. "

https://www.audiworld.com/forums/a8-s8-d3-platform-discussion-60/g13-coolant-bad-cars-2963181/


С малкото уточнение, че авторът пропуска факта от предишния ми пост, че силикатите с времето се изчерпват и затова се налагат добавките от силикати, а той предлага при G13, който има силикати, да махнеш добавките от силикати. Доколкото разбирам, или трябва да ги сложа дори и на G12++, G13 и G12Evo, или да сменям антифриза на 2-3 години? Честата смяна ли предлагаш?

"The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high thermal loads.

To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire lifespan of the engine."

https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот zfa159 » Сря 24 яну 2024 16:07


Какъвто и антифриз да се използва, е хубаво да се сменя през 2-3 години, защото в системите се натрупват отлагания (никой антифриз не е 100% антикорозионен), които създават доста проблеми с радиаторите за парното при тези автомобили, за което има доста теми и съм качвал доста снимки с тези отлагания и при системи с G12 и при системи с G13, които не са сменяни редовно (повече от 5г.) . Затова е хубаво да се сменя през 2-3 години изцяло и да се промива охл. с-ма, което минимизира възможността за трайно отлагане на боклуците в системата и последващите проблеми със запушвания. Основната причина да се премахва торбичката е, че не рядко се къса и силката се пръсва по системата, което създава много по-сериозни проблеми. Затова вариантите са заедно с антифриза да се сменя и разш. съд с нов (с нова торбичка) или да се смени съда с такъв без торбичка ( има ориг. на VAG без торбичка, както и на някои заводски съдове може да се махне и да си се използва стария съд) и занапред да се използва антифриз G12Evo, който съдържа в себе си силикати и торбичка така или иначе не му трябва.

Иначе за доливане - според описанието му, G12 Evo може да се долива без проблем в системи с G12+ , G12++ или G13, така че ако не е ясно какъв е сипан и трябва да се долее, може да се долее с разреден G12Evo без проблем.

П.п. G13 още се предлага, но не от всички марки, защото масово се преориентираха към G12 Evo и заради това G12++ и G13 са ги оставили до изчерпване на наличностите.

:beer

Последна промяна от zfa159 на Сря 24 яну 2024 16:20, променено общо 1 път.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот ecm » Сря 24 яну 2024 16:17


Това означава ли, че G12Evo има повече силикати от G13, понеже никъде не успях да намеря инфо по въпроса? За G13 пише, че има силикати, но се изразходват с времето, може би в G12E са повече? И другият въпрос - G12E има и фосфати и горе линках едно мнение, че те може да не са добре за по-старите автмобили.

И остава въпросът още защо сегашният ми антифриз е станал оранжев. На линка долу дават поне 7 причини, като водната помпа, която някой вече спомена по-горе, е една от тях и като че ли тя единствена може да се свърже и с намаляването на нивото:
https://autoily.com/why-is-my-coolant-orange/


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот zfa159 » Сря 24 яну 2024 16:34


Не съм толкова запознат. Когато навлезе масово G12Evo и аз търсих по-подробна информация какво има вътре, ама ... цЪ . Стигнах само до там, че има силикати и фосфати и толкова. Но ако следваме някаква логика, G13 работи ефективно, ако има торбичка с X количество силикати в разш. съд и съдържа много малко силикати в себе си. За да може G12Evo да работи ефекитвно без торбичка, то той би трябвало да съдържа поне толкова силикати в себе си, колкото има в торбичката + тези, които има в 13 :mhihi . Разбира се, това важи, ако не е съвсем друг тип течност, ама щом може да се смесва с всичко друго, едва ли. По-скоро допускам, че са го наблъскали със силикатите директно в течността.
По въпроса за фосфатите - най-вероятно е така, също не съм запознат, ама след като спрат да правят G13 и G12++ , нямаме много голям избор, защото пък G12+ не се препоръчва за по-новите автомобили, понеже е по-ниско антикорозионен от G12++ и G13 (с работеща силикатна торбичка).
А за цвета - според мен си е заради корозията на охл. с-ма, която за съжаление си действа, независимо какъв е антифриза, ако не се сменя редовно. Шансът да не се случи, е ако системата се поддържа безупречно от чисто нова - промивка и смяна на охл. течност през не повече от 2 години, ама VAG нямат такава сервизна процедура и не го правят, защото за тях охл. течност е Lifetime... При автомобилите, които не са с водна помпа на ангр. ремък (както при Вас), смяната на охл. течност се случва още по-рядко и това води до още повече корозия на металните части. В случая оранжевото идва от корозията на металните тръби (има и железни, освен алуминиеви) и на блока (чугун).
За загубата - може да го губи от много места, тъй като по тези автомобили има измключително много пластмасови детайли по охл. с-ма.
:beer


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот ecm » Сря 24 яну 2024 16:48


Да, горе-долу до същите изводи достигам и аз - дори и да не ни харесват фосфатите, ако няма друго на пазара, ще трябва да слагаме G12E. В един чужд форум имаше човек със същия цвят антифриз като моя, сниман в казанчето - ярко оранжев и мътен, но човекът е изтеглил малко в бурканче и там вече изглежда прозрачен и кафяв. Ще направя същото, да видим как изглежда моят, само трябва да внимавам може би, защото пише, че ако причината е теч на масло, в антифриза се образува сярна киселина, но предполагам не е много, защото иначе пък всичката пластмаса ще замине веднага, а маслото пък си ми е в средата на пробката 11 месеца след последната смяна. Иначе както написах, предишната смяна на всичкия антифриз беше преди две години, но не знам преди това кога и дали въобще е сменян антифризът, трябва да погледна в сервизната книжка.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот ecm » Чет 25 яну 2024 10:55


И сега малко шах с пешката: антифризът, който в казанчето изглежда ярко оранжев и мътен, след като извадих малко с най-дългата възможна спринцовка, бъркайки възможно най-дълбоко и внимателно, всъщност е розов, с леки оранжеви оттенъци и прозрачен. Понеже вече бях запазил час за сервиз, там ми показаха, че на две други коли изглежда по същия начин - оранжево и мътно, като гледаш в самото казанче. Някаква оптическа илюзия явно се получава. Остава въпросът с ровозия цвят - предполагам означава, че не е G13 или G12Evo, може би е G12++? И в тоя случай чуденката е дали въобще да го сменям или само да долея - аз клоня все пак да го сменя изцяло с G12Evo, понеже в книжката на колата пише G13.
Прикачени файлове
Coolant.jpg
Coolant.jpg (91.59 KиБ) Видяна 1484 пъти


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 671
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот jordan17772 » Чет 25 яну 2024 11:32


Смени си и казанчето, но внимавай да не e g13 mit silikat. И тогава сложи и G12Evo. След 3 години да кажем си го подмени, не е скъп.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 25 яну 2024 12:59


Аз сложих казанче без силикат и вътре пуснах едно патронче силикат по номер на Audi, казанчето според мен ти е много мътно и комбинацията с телефон и светкавица прави нещата подвеждащи. Аз като смених казанчето установих , колко мътна е станала пластмасата на оригиналното за 5 години, новото е направо прозрачно и се вижда чудесно, че антифриза си е бистър и розов G13 , оставих си го. На предишния пасат си бях играл с един горивен филтър за скутер , от тези проходните , прозрачни с размер като маркуча на преливното казанче , нахлузих го на изхода точно преди казанчето, на другия край на филтъра си купих парче маркуч 10см и го закачих за преливното казанче , за два дни имаше задържани някакви микро боклучета, но като цяло системата ми си беше чиста и не е имало драми, просто реших да видя какво ще филтрирам. Давам го като идея да покараш един - два дни с такова филтърче да видиш какво ще се спре там :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот samo_pechka » Чет 25 яну 2024 14:26


На мой приятел големи проблеми му създаде пасата с охлаждане, разпадна му се торбичката в казана и стана каквато стана. Много разглобяване е било , промиване и т.н. Хем поне половин година преди фала, още като я взе, му споменах да си огледа с кой казан е и да вземе мерки ако се налага. Кола на няма и 150к.км . Само си спомням , че се усмихна на съвета ми тогава...
И аз на моята се бях шубелисал малко , но се оказа, че е с Г12 ( ауди 2.0тди еа 288 мотор )
download/file.php?id=397637
download/file.php?id=397638


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот ecm » Чет 25 яну 2024 16:28


Антифриза ще го сменят днес с G12Evo, казанчето обаче - не. От Порше ми казаха, че моето би трябвало да е без отделение за силикати, но на него пише "mit silikat". Самото отделение за силикати в него обаче не се вижда.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B8 1.8 TSI 180hp 2015 г. - загуба и доливане на антифриз

Мнениеот zfa159 » Съб 17 фев 2024 16:54


Малко съм изостанал от темата, но ако не са сигурни, е по-добре да се смени, от колкото да се рискува и евентуално да си остане със силиката.
Когато съдът е без силикат (и е оригинален на VAG), изглежда ето така :

Изображение

Както се вижда, на него няма надпис " Mit Silikat ", нито е обозначено за какъв антифриз е ( бутилчицата до книжката е изцяло черна, без да пише в нея какъв тип охл. течност да се използва ). Именно с този съд заменят тези със силиката.
Показаният съд е около 70лв оригинален и не виждам причина да не го сменят превантивно, ако не са напълно сигурни. Аз поне досега не съм виждал оригинален съд, на който да пише " Mit Silikat " и вътре да няма, освен ако вече не е махнат.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 220 госта