Здравейте. колеги!
От скоро се сдобихме с колата от заглавието. Шофира се активно от седмица. Понамирисва от ауспуха, иначе си върви и звучи нормално. Не е повишавала обороти на празен ход, което както разбрах е сигнал за регенерация на DPF, не е светвала лампата на таблото. Днес се зарових във VCDS да видя какво показвят датчиците на DPF и съм в голяма чуденка. Няма как диференциялното налягане да е 0, а температурата преди DPF да е -6°С.
Другото което ме притеснява, е че на output teats има тест на сигналната лампа за DPF. Пуснах го и не светва.
Та основният въпрос е дали има повредени датчици по DPF, или вече е изтърбушен и да не го мисля.
Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Предполагам ,че вече няма дпф и е премахнат софтуерно. При проблем в някой от сензорите, ще влезе в сервизен режим автомобила. Понамирисва на ауспух, защото катализатора си е на мястото и не са го премахнали и него, което е добре. Тестът на лампата се включва директно на таблото от апаратурата. Тоест , за да не свети, означава, че или е премахната или просто е подложен черен скоч над светодиода. Карай спокойно и не се притеснявай. Единственото нещо , поглеждай по някой път маслото дали няма да се покачи, което не вярвам да стане, ако е махнат както трябва.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Какво значи "както трябва"? И как да проверя дали е така?
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Няма как да го провериш, защото е пипан софта на колата и не е ясно какъв точно е налят. Дори и да я вдигнеш колата на подемник, най-вероятно е изтърбушена вътрешността на филтъра, а самия корпус си е на колата.
Затова просто караш и следиш без притеснения. И аз споделям мнението, че нямаш DPF.
Затова просто караш и следиш без притеснения. И аз споделям мнението, че нямаш DPF.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Има много начини за премахване на дпф чрез софтуера, едни не са правилни , други са. При неправилното премахване, колата продължава да прави регенерация, което покачва нивото на маслото , поради вкарване на нафта в него. При правилното премахване това нещо няма да го има. Понякога регенерацията ще е много кратка и може да не можеш да я забележиш или усетиш, затова ти казвам известно време да го наблюдаваш.
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Погледни положително на нещата. Някой те е отървал от грижи и разходи.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
А дано! Ама дали?
Ако е пипан софта а не е изтърбушен филтъра какви ще са ефектите?
Ако е пипан софта а не е изтърбушен филтъра какви ще са ефектите?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 954
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Винаги се маха физически, преди да се прави софтуерно. Нормалната процедура се извършва при затискане, но може да е давал дадена грешка (температура или налагане) някой го е мързяло да се занимава и са го премахнали софтуерно да не трупа повече грешки. Може самия дпф да е там, а само да са го пробили, пак не както трябва и да е набил в сервизен режим и затова да е премахнат. Хубаво е да го няма, когато се прави премахването или най-малко да е разпробит с достатъчен отвор, който да не затормозява колата, защото компа вече не знае нито колко е налягането, нито каква е температурата на дпф, което го прави пожароопасен.
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Те затова са му задали такава стойност на температурата, така никога няма почне регенерация. Няма и да има нафта в маслото.
Или махнат, или с дупки. Той ако беше там , досега тая кола щеше да спре.
Ако бръкнеш в ауспуха и пръста ти се очерня малко, значи няма дпф. При коли с работещ и читав, пръстчето е чисто :)
Или махнат, или с дупки. Той ако беше там , досега тая кола щеше да спре.
Ако бръкнеш в ауспуха и пръста ти се очерня малко, значи няма дпф. При коли с работещ и читав, пръстчето е чисто :)
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
goppa написа:А дано! Ама дали?
Ако е пипан софта а не е изтърбушен филтъра какви ще са ефектите?
Изтърбушен е със сигурност. Щом няма разлика в диференциалното налягане... Дори и да са пробили питата, пак ще отчете някаква разлика.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Мисля да пробвам датчика дали отчита.
- dispatch
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Tiguan 2.0 TDI CBAB 2009г нереални показания за DPF
Бръкни в ауспуха, както ти казаха колегите и ще разбереш.
Ако е изтърбушен, по корпуса му, би трябвало да има заварки. Можеш да го огледаш.
Ако е изтърбушен, по корпуса му, би трябвало да има заварки. Можеш да го огледаш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 52 госта