Здравейте,
Бравите на VW/AUDI/SKODA са известни с проблемите си. Това в комбинация с течовете от вратите са едни от най-честите проблеми обсъждани тук и по други форуми. Има доста изписано по темата, но реших да опиша личния си опит с акцент върху бравата.
Закупих автомобила с блокирала задна дясна брава и теч на вода в краката от същата врата. Тя не се отваряше нито отвътре, нито отвън.
Порових из форума и нета и установих следните начини за отваряне на вратата:
1. Опит за отваряне на вратата едновременно отвътре и отвън.
2. Отключване и заключване няколко пъти като се почуква с длан(гумен чук) по вратата отвън в зоната на бравата.
3. Премахване на пластмасовата кора и опит за отваряне, чрез ръчно издърпване на жилото.
4. Премахване на пластмасовата кора, металната тава и при запален двигател се отключват/заключват бравите като се почуква едновременно с гумен чук по бравата.
5. Премахване на пластмасовата кора и разпробиване на бравата през металната тава/рамка(само това не пробвах).
6. Премахване на пластмасовата кора, металната тава, разбиване на бравата в опит да се стигне до лостовете за отваряне.
Бях наясно, че може да се стигне до чупене на бравата(а и не знам как да я ремонтирам) та си бях осигурил нова(полска) от avto.bim.bg
Ето информация за бравите при този модел Пасат:
Предна лява 3B1 837 015 AP
Предна дясна 3B1 837 016 CA
Задна лява 3B4 839 015 AL
Задна дясна 3B4 839 016 AL
За основен източник на информация следния при разглобяването ползвах следния клип:
https://www.youtube.com/watch?v=RF4w7uYgc8k
Необходими инструменти:
Отвертка PH3, отвертка TORX Т20 и T25, широка плоска отвертка, тънка плоска отвертка, гаечен ключ/камък номер 10, дванадесетостен М8, силиконова смазка, бяла грес.
Може да закупите и следния комплект за отваряне на врати: https://toolspanda.com/instrumenti-za-demontazh-na-iteriora-12-chasti-21026.html
Аз не ползвах такъв, но после си го закупих. Смятам, че ще ми е полезен особено при демонтаж на пластмасови щипки.
Ето процедурата:
1. Отваря се пластмасовата дръжка на вратата от вътрешна страна чрез широка плоска отвертка или пластмасов инструмент, подходящ за целта.
2. Развиват се двата винта в дръжката с обикновена отвертка звезда PH3.
3. Отдолу на пластмасовата кора има винт, който се развива с TORX T25. Намира се с напипване канала, малко е пипкаво докато го уцелиш.
4. Подхваща се кората в долната част и се повдига внимателно нагоре. После се лашка и в горна дясна част. Работите без голямо усилие и след малко се получава.
5. Откачат се буксите за отваряне на прозореца и за пищялката.
6. Откача се жилото.
7. Откача се буксата на лампата вградена в долната част на кората.
8. Откачат се всички други букси(моторче прозорец, тонколона и др.)
9. Премахват се пластмасовите клипсове, които държат кабелите чрез клещи или подходящ пластмасов инструмент(цитирания горе комплект).
10. Избиват се двата чопа в горна дясна част и леко се деформират цилиндърчетата, за да могат да се избутат навътре. Те държат пластмасов елемент захващаш бравата към металната тава.
11. Премахва се гумената тапа под моторчето за прозореца и той се сваля. През отворената дупка се вижда пластмасовия държач на стъклоповдигащия механизъм.
12. За да демонтирате металната тава трябва да освободите стъклото от пластмасовия държач на стъклоповдигащия механизъм, който е захванат за таблата. Тук е пипкав момент. В долната част на стъклото има издадена част с дупка. В нея е вкаран малък пластмасов цилиндър срязан по дължина. За да уплътни здраво в него влиза втори такъв по-малък цилиндър. Общо взето се избиват с отвертка или подходящи инструменти. Добре е да пръснете силиконова смазка и да пробвате леко да ги развъртите с подходяща плоска отвертка. Работете внимателно и спокойно. Има реален шанс да строшите стъклото.
13. Издърпайте стъклото в крайна горна точка и го фиксирайте със изолирбанд/хоби кит лента/хартиено тиксо на няколко места.
14. Развийте болтовете с вложка номер 10.
15. Тук може да се пробва издърпването на жилото с отвертка в края.
16. Вкарва се широка плоска отвертка или подходящ пластмасов инструмент между тавата и вратата, за да се отделят.
17. След отлепване на тавата премахнете буксата от бравата и я изхлузете през отвора в тавата(тук и с избиването на пластмасовите цилиндри видях най много зор). Шибаната букса се натиска от вътрешна страна, за да освободи ама вече е дърта пластмаса и трудно поддава.
17. Изхлузва се металната тава от металния лост, който служи за заключване отвътре. Тук може да пробвате да отворите вратата чрез отключване/заключване при пуснат двигател и почукване върху бравата с гумен чук.
18. Бравата се фиксира освен с болтове към вратата(виждат се при отваряне) така и с пластмасов елемент(описан в т.10). Тъй като вече сме го освободили можем или да го усучем внимателна и да го откачим от бравата или да се опитаме да срежем металния нит, който го държи към нея.
19. Премахва се и бялата пластмаса, която предполагам играе роля да пази от пръски бравата. Аз малко я посчупих.
20. Оттук нататък вече се импровизира с разбиването на бравата. Ние я изкарахме половината на салата с големи клещи. Целта е да се стигне с ръка до лостовете, освобождаващи механизма на бравата.
21. При отворена вече врата се пристъпва към премахване на бравата. Развиват се двата болта с дванадесетостен М8. Намират се трудно и главно из магазините за авто инструменти. Аз намерих на BCS за 3,50. Не се опитвайте с обикновена звезда.....доста хора са прецакали главата на винта и после разпробиват.
22. Близо до тия два болта като запретнете гуменото уплътнение на вратата се вижда дупка. Вътре има болт, който се развива с TORX T20. Развивате внимателно и едновременно леко издърпвате патрона/пластмасовото капаче отвън. Като се освободи патрона/капачето веднага спирате развиването. Ако продължите ще се освободи една метална пластина, монтажа на която всички описват като голям хуй, свързан с разглобяване на цялата врата.
23. Монтира се новата брава чрез завиване на двата дванадесетостена. Тук е въпрос на избор дали да монтирате и пластмасовия елемент, който се захваща и за металната кора(малко трудно става наобратно, особено при ползване на силикон).
24. През отворената дупка на пластмасовото капаче на дръжката отвън издърпвате късото жило и го закачате за дръжката с пластмасов клипс. Тук може да се заиграете колко да е изпънат, за да регулирате силата на отваряне на дръжката.
25. Почиства се вътрешната част на вратата от боклуци. С парцалчета и спирт/медицински бензин/разредител/спрей за спирачки почиствате металните части. Тук ако решите лепите и звукоизолация след почистването(за предпочитане първо такава на бутилова основа и върху нея втора за звукопоглъщане със затворена структура).
26. Тестват се дренажите долу дали са отпушени и се оттичат. Аз просто ливнах малко спирт.
27. Почистват се краищата на металната кора от оригиналното уплътнение. Чисти се най-лесно със разредител, парцал и някаква дървена клечка.
28. Почистват се шейната и другите елементи на стъклоповдигащия механизъм. Смазвате със грес. Аз ползвах спрей с бяла грес с тефлон.
29. Намазвате почистените улеи на металната кора със силикон. В долната част слагате по-дебел слой. Аз избрах обикновен санитарен, устойчив на UV и гъби. Навсякъде се препоръчва черния полиуретанов(тип салам). Той хваща много здраво и ако се наложи утре да отваряте пак бая зор ще видите. Тук може да се ползва и някаква уплътнение като тези на прозорците...приемам идеи от вас.
30. Монтирате обратно на стъклото пластмасовите цилиндри. Предварително ги почистете и смажете. Първия трябва да настърча еднакво от двете страни. Аз ги вкарах един в друг с помоща на дърводелска стяга. Така елиминираме възможността да счупим стъклото.
31. Хващате някой да помага и монтирате металната тава. Предварително нанизвате металния лост и прекарвате през нея кабела за бравата като го включвате към нея.
32. Завивате всички болтове с вложка 10.
33. Включвате буксата на стъклоповдигащия(явно през нея минава и управлението за бравата). Затваряте механизма с отвертка при отворена врата и пробвате ръчно отваряне и чрез централното.
34. Премахвате фиксиращото тиксо от стъклото и внимателно го спускате до крайна долна позиция. След това леко го натискате докато се чуе щракване. Пластмасовите цилиндри са влязли в държача на стъклоповдигащия механизъм.
35. Чакате един ден да изсъхне силикона и тествате отвън с поливане или водоструйка дали минава вода между тавата и вратата.
36. След това се монтира пластмасовата кора по обратен ред.
Постарах се да съм максимално обстоен.
Имам пропуснати неща и ще допълвам.
Моля и за ваши мнения за подобрение в процедурата.
Passat B5.5 1.8T AWT блокирала брава и теч от задна врата
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Passat B5.5 1.8T AWT блокирала брава и теч от задна врата
Последна промяна от Drakezoid на Пон 19 авг 2024 14:30, променено общо 2 пъти.
- vlado1
- Мнения: 65
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.8T AWT блокирала брава и теч от задна врата
Кое точно лостче на къде трябва да се премести за да се отвори вратата? Разглобих вратата, но не мога да я отворя. Пробвах с чукане с палене на колата, всичко и не остана друг вариант освен механическо отваряне. На късмет местя и ръчкам лостчетата които достигам, но вратата не се отключва, как мога да я отключа?
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Passat B5.5 1.8T AWT блокирала брава и теч от задна врата
Мисля, че това беше.
Ако искаш прати една снимка да се ориентирам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта