Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот miro_hack » Пет 02 авг 2024 16:57


Здравейте , наскоро закупих горепосочения пасат, и в момента на купуването нищо не тропаше отпред, когато го разглобихме се оказа, че има счупена пружина и разтракана биалетка и разглобен лагерен тампон.
Сменихме 2 биалетки, 2 предни пружини два лагер тампона със шок тампони и прахоловотели.
Всичко стана бетон и колата се разтропа отпред, не мога да определя ляво или дясно, чува се нещо много дразнещо само в малки неравности с малка скорост, което ме вбесява в предвид, че когато беше потрошен отпред нищо не тропаше а сега когато са набити сума пари и труд и всичко е бетон -тропа :banghead
Над 25градуса когато е времето - тропа
Под 25градуса градуса не тропа
Развитието за момента е такова, че когато откача предна дясна биалета тропа в ляво когато откача двете предни биалети и направя тест колата не тропа, даже вози като някоя S класа, което ме кара да полудявам
(Тампони на стаб. Щанга са доста стегнати и когато клатя щангата на ръка изглежда стегната) :screwy може ли съвет или мнение колеги.
:horror

Последна промяна от miro_hack на Пон 02 сеп 2024 0:15, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот railfan » Пет 02 авг 2024 18:58


Трилъчевите два носача имат по 3 тампона всеки, често някой от тях се разтропва също, освен биалетките.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот miro_hack » Вто 06 авг 2024 23:52


railfan написа:Трилъчевите два носача имат по 3 тампона всеки, често някой от тях се разтропва също, освен биалетките.

Разбирам че има и други неща, които евентуално биха тропали, но в този случай при премахването на стаб.щангата тропането спира, което според мен ограничава нещата до 2 варианта.
1-ви Тампоните на стаб.щангата колкото и да изглеждат стегнати, все пак са възрастни и когато са под напрежение тежестта на колата преодолява якостта им и хлопат в металната основа.
2-ри вариант, предвид захващането на стаб. Щангата по средата на амортисьора, посредством биалета, когато се предаде напрежение към средата на амортисьора, той да се “изкълчва” през средата си и да тропа колът в цилиндъра му?
Как мислите?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7912
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот goppa » Сря 07 авг 2024 7:40


Не е нещо необичайно нови биелетки да тропат.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот railfan » Сря 07 авг 2024 8:01


Биелетки се разбиват за няма и половин година на нашите пътища, поне аз сменям по 2 пъти годишно, а слагам от висок клас.
Тампоните са вулканизирани към щангата, ако ще се сменят най-добре е цялата щанга да се смени, което си е скъпо начинание за тях.
Най-добре е на канал да се проверява колата за хлабини докато окачването е под напрежение.


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот thanis » Сря 07 авг 2024 8:34


А принципно някой тествал ли е с OEM части за B7, защото не съм съгласен, че е нормално да се разбива биалетка толкова често. ОЕМ излизат около 20-30% макс по-скъпи от скъпите биалетки. Т.е. би следвало да държи достатъчно - години.

Докато търкаляхме B7-ци на старата работа, нито една нямаше проблем с окачване - никога. Колите се караха из цяла България, не е да са били "градски". Тогава бяха нови коли и се караха до към 130/160 хил преди да се върнат на Интерлийз. Съгласен съм, че има лек аргумент за части за вграждане в нови коли срещу ОЕМ ремонтни части да не държат еднакво, но смяна всяка година или няколко пъти годишно звучи изключително досадно и нереално.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот railfan » Сря 07 авг 2024 8:50


Веднъж сложих TRW, веднъж Lemforder, вторите изкараха 2 месеца повече. Може и аз да ги сменям по-често отколкото трябва, не ги чакам да се разтропат така, че да ги чувам докато карам, а като усетя някаква хлабина при проверките. Като цяло са подложени на голям тормоз предните от нашите пътища, задните са си здрави все още, иначе смяната е за половин час на страна без условия.
ОЕM са около 120 лв/бр


thanis
Мнения: 1859
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот thanis » Сря 07 авг 2024 9:00


Да колега, не казвам да се кара колата докато стане люлка, но ако е такъв казуса, не е ли по-добре да се тества веднъж с OEM и да се види как са. Ако сменяш TRW/Lemforder за 1 година за примерно 50-70лева, ОЕМ-а ако е 120 и ти държи 3 години не е ли по-добре. От тази логика изхождам. В един идеален свят всички ще си сменяме частите с ОЕМ, но за някой конкретни елементи явно афтърмаркета не е достатъчно на ниво и/или ползвателя е по агресивен и се налага нещо по-здраво.

Имам поглед над нови МПС-та и там никога не се е налагало да се сменя биалетка за 100-150 хиляди километра. Да кажем ОЕМ-а да държи наполовина, примерно 50-75 хиляди, ама така както казваш все едно се налага на 10-15 хиляди км да сменяш биалетки, почти със смяна на масло излиза.

Сега.... ако правиш по 40-50 хиляди км на година из България е друго, там повече ще се съглася.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 07 авг 2024 9:02


Аз за 80 хил км , в които беше при мен моя B7 съм сменил една биалетка с Lemforder, два тампона на задни носачи пак от тази марка. Вече са на над 50хил км след смяната, няма тропане. Този пасат е известен със тропащите задни тампони на предните носачи, които повечето майстори не могат да определят и сменят части наред . Смянат здраво със ново , което е безмислено. Аз бих започнал с тези тампони, които между другото се продават и само като вложки , които се набиват в старите алуминиеви конзоли. При монтажа трябва да се обърне внимание как влиза шестостена в оста на носача , защото не рядко самия носач се износва и новия тампон още с монтажа стои хлабав. Трябва да влезе трудно със смазване , влезе ли на ръка просто хоп за смяна е и носача. На този пасат има и два носача по вид, ламаринен и чугунен. Чугунения се износва повече точно на това съединение с тампона, колкото и да звучи странно и по-често той се предава отколкото ламаринения. Тропането е точно като описаното, като се влияе от температурата и влажността на въздуха. Тропа не заради скъсване , а в шестостенната сглобка на оста. Откачането на биалетките и шангата влияе пряко на поведението на носача и заблуждава. Вложките на носачите са грубо 50лв двете и се сменят на преса за общо час на двата носача. Да ти вземат още 50 за труд и ще се оправи според мен.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Passat b7 2013 cffb странен казус с тропане отпред

Мнениеот miro_hack » Нед 01 сеп 2024 23:31


Здравейте проблема е решен, или поне се знае къде е проблема, а именно в тампоните на стаб. Щангата.
Реших се и рискувах с навиване на 2х2 дълги видии във всеки тампон идеята е да избутат гума и да уплътнят. И воала! Шума изчезна! Естествено варианта е временен и пробен, в най-скоро време ще има подмяна с нови!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта