Здравейте, колеги,
Отскоро съм собсвеник на VW Passat b6 1.6 102 с код на мотора BSE. Изминал съм около 3 хил. км. Има следния проблем при подаване на газ от асупуха съответно излиза голямо количество сивкаво син дим. Не гори антифриз. Разбира се гори масло, около 1.5 л на 1000 км. По-големия проблем е, че цапа и свещта на 1 цилинър, но само на него. Автомобила запзочва да работи на 3 цилиндъра и на ELM 27 (OBDII диагностиа) излиза грешка на 1 цилиндър. Един път смених свещите с Beru с 3 електрода около 12 лв бройката. Оттогава 2 пъти сменям свещта на първи цилиндър. Под 1 цинидър се има предвид 1 (от ляво на дясно). Като се извади свещта видимо се вижда, че е силно омаслена.
Изчетох всички мнения за този мотор, проблемите със сегментите, марката на буталата и т.н. Говорих и с няколко майстора, разбира се никой не може да ме ориентира за цени на ремнта. Ясно е, че трябва да се свали главата, евентуално нови бутала и сегменти и консумативи. Ествествено това е бюджетния ремонт.
Чудех се, при положение, че цапа на първи цилиндър, а не на 4, както е логично за този мотор, може ли да се изпозлва анти карбонов спрей за спекли сегменти? Мисля, да пробвам, но се съмнявам за ефекта. Ще съм благодарен на отзовалите се :)
1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Имам същият голф и като го купих пипаше леко масло, тогава се подлъгах да сипя добавка за почистване на двигателя, незнам какво почисти ама за 10 000км изгори 3л, масло и се бях настроил за отваряне, ама нещо "закисна" и така 160 000 вече. Върна се на същото положение 12000 13000 км 1л доливам. Вече две смени използвам бардрал + добавка В2 и доливам под литър. Това е моят опит, съвет немога да дам защото аз пушене отзад и зацапване на свещи нямам.
- MamaMy
- Мнения: 1032
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Мисля, че има счупен сегмент. Той ако е запекъл няма да е само на един цилиндър. Намери си една камера ендоскоп и огледай цилиндъра за деруги. Да не се окаже безсмислено отварянето. Ако е карана дълго така цилиндъра е за шлайф и тогава вече си на основен ремонт. Няма нужда да мериш компресията. Този цилиндър издиша.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Сигурно си я прочел вече: viewtopic.php?f=5&t=490856
Общо взето си си отговорил сам на въпросите. Каквото и да правиш ще са пари на вятъра или поне временни решения.
За да се приключи с този проблем решението е отваряне и поне сегменти.
Ако ще слагаш някакви добавки за запекли сегменти, то не взимай на Хадо анти-кокс!!!
Или съм купил менте или изобщо не върши работа.
Пръскал съм на омаслени детайли и изобщо не ги разтваря. Най големия проблем е че на спрея пише че се впръсква при загрял двигател. Да но с този спрей като се напръска даден детайл той се заскрежава
все едно е спрей за замразяване. В комбинация с горещ двигател може да доведе до по големи неприятности.
Възможно е да съм попаднал на менте. Един комшия си беше взел WD и по същия начин замръзваше вместо да смазва.
Аз лично съм доволен от ремонта и все още не доливам.
Общо взето си си отговорил сам на въпросите. Каквото и да правиш ще са пари на вятъра или поне временни решения.
За да се приключи с този проблем решението е отваряне и поне сегменти.
Ако ще слагаш някакви добавки за запекли сегменти, то не взимай на Хадо анти-кокс!!!
Или съм купил менте или изобщо не върши работа.
Пръскал съм на омаслени детайли и изобщо не ги разтваря. Най големия проблем е че на спрея пише че се впръсква при загрял двигател. Да но с този спрей като се напръска даден детайл той се заскрежава

Възможно е да съм попаднал на менте. Един комшия си беше взел WD и по същия начин замръзваше вместо да смазва.
Аз лично съм доволен от ремонта и все още не доливам.
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Малко актуализация и информация, относно порблема.
Колата работеше много кьопаво на 530-570 об./м като на моменти си подаваше виздух само. Погледах руски клипчета, и попаднах на такова, как се вдигат оборотите. Взех си Vag-com и ги вдигнах. Сега работи, почти равномерно на 800-830. Вече минах около 400 км. и не е имало необходимост от смяна на свещта.
На около въпросните 3 хил. км изминати с новото масло реших, че е време да го сменя.
Поразчетох по интернет и купих добавка за удължено ползване (200 км) преди смяната на маслото.
Добавка за промиване на двигател за 200 км. LIQUI MOLY Öl Schlamm Spülung (Oil Sludge Flush), 300 мл.
Почетох по интернет и на етикета на аналогична руска такава добавак пишеше, че при съмнение за спекли сегменти, да се кара 300 км.
Аз разбира се карах точно 295, като забелязах, че на около 270 и 295 при бързо потегляне и изкачване на един баир с повечко газ, се чу звух, като че задира цилиндър, е разбира се леко, но все пак се чу. Не пропоръчвам, да карате повече от 200 км.
Оставих колата при голяма наклон на 2 трупчета, с пробката назад, старото масло беше Total 5w40 9000 с доляти 3 литра. Забелязах силно черно масло, с метални струшки , може би и малко черна микро палстамаса (в последстиве установих, че на капачката на маслото липсва единия ограничеител, тоест беше паднал в двигателя, 2 малки парчета се бяха заглавили в другия ограничител). Купих нова капачка от VW Porsche Изток за 31 лв. (работят до 19:00 ч. в делнични дни)
Маслото го оставих да се стича около 2 часа, долях му 500 гр. 0-30 старо масло (четох, че така се отмива по-качествено картера)
Смених маслото с Total 5w40 9000 Energy, смених и масления филтър. Налях около 4.200 -300 л., с масления филтър.
Запалих колата, изчаках 2-3 минути, и подадох газ, за мое учудване димене имаше, но беше значително намаляло и беше леко черно. Покарах я 10 км. забелязах, че при спускане по нанадолнище, отново има пушене след подаване на газ (уж гумички). След това спрях колата подадох газ 5-6 пъти, първите от които, пуши, но леко черно (може би го опреличавам, като дизел) и след това чак се появи сивия пишек.
и те така..
Колата работеше много кьопаво на 530-570 об./м като на моменти си подаваше виздух само. Погледах руски клипчета, и попаднах на такова, как се вдигат оборотите. Взех си Vag-com и ги вдигнах. Сега работи, почти равномерно на 800-830. Вече минах около 400 км. и не е имало необходимост от смяна на свещта.
На около въпросните 3 хил. км изминати с новото масло реших, че е време да го сменя.
Поразчетох по интернет и купих добавка за удължено ползване (200 км) преди смяната на маслото.
Добавка за промиване на двигател за 200 км. LIQUI MOLY Öl Schlamm Spülung (Oil Sludge Flush), 300 мл.
Почетох по интернет и на етикета на аналогична руска такава добавак пишеше, че при съмнение за спекли сегменти, да се кара 300 км.
Аз разбира се карах точно 295, като забелязах, че на около 270 и 295 при бързо потегляне и изкачване на един баир с повечко газ, се чу звух, като че задира цилиндър, е разбира се леко, но все пак се чу. Не пропоръчвам, да карате повече от 200 км.
Оставих колата при голяма наклон на 2 трупчета, с пробката назад, старото масло беше Total 5w40 9000 с доляти 3 литра. Забелязах силно черно масло, с метални струшки , може би и малко черна микро палстамаса (в последстиве установих, че на капачката на маслото липсва единия ограничеител, тоест беше паднал в двигателя, 2 малки парчета се бяха заглавили в другия ограничител). Купих нова капачка от VW Porsche Изток за 31 лв. (работят до 19:00 ч. в делнични дни)
Маслото го оставих да се стича около 2 часа, долях му 500 гр. 0-30 старо масло (четох, че така се отмива по-качествено картера)
Смених маслото с Total 5w40 9000 Energy, смених и масления филтър. Налях около 4.200 -300 л., с масления филтър.
Запалих колата, изчаках 2-3 минути, и подадох газ, за мое учудване димене имаше, но беше значително намаляло и беше леко черно. Покарах я 10 км. забелязах, че при спускане по нанадолнище, отново има пушене след подаване на газ (уж гумички). След това спрях колата подадох газ 5-6 пъти, първите от които, пуши, но леко черно (може би го опреличавам, като дизел) и след това чак се появи сивия пишек.
и те така..
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Демек си го довършил ли?
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Не, тя колата и преди това пушеше. Само, че пушеше много сив пушех при подаване на голяма газ на място или в движение, сега поне този голям сив дим нямаля. Черния дим не знам за какво е признак, но е в минималистични граници.
На място: подавам газ 5-6 пъти, първите илиза лек черен дим, а на 5я излиза въпросния облак от сив дим (тоест намаля).
При спускане: карам около 1-2 минути на скорост (моторна спирачка) и при подаване на газ излиза сивия пушек.
Колата ме закара успешно от Самоков до София, както и сутринта до работа.
На място: подавам газ 5-6 пъти, първите илиза лек черен дим, а на 5я излиза въпросния облак от сив дим (тоест намаля).
При спускане: карам около 1-2 минути на скорост (моторна спирачка) и при подаване на газ излиза сивия пушек.
Колата ме закара успешно от Самоков до София, както и сутринта до работа.
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Аз не разбирам ама.. май отдавна е трябвало да спре да я кара тая кола човека.
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
За разлика от вас госпожи и господа (от последния коминтар) егоистичното, мислене изразено само в искане на информация без споделяне на опит и резултат от съветите е твърде неблагодарно. Вместо да пиша 5 теми кво що реших да Ви пиша. Тук не е чат. Писах на колегите които се отзоваха. Да знам, че колата е дрънгел и въпреки всичко, очевидно ще се кара.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
А има ли причина да бавиш отварянето и ремонта на този мотор?
Питам защото реално е един от най евтините за основен ремонт, прави се лесно и няма смисъл да се отлага или да се правят други гимнастики.
Прави се веднъж и забравяш за случая
Питам защото реално е един от най евтините за основен ремонт, прави се лесно и няма смисъл да се отлага или да се правят други гимнастики.
Прави се веднъж и забравяш за случая
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Може да е евтино, но няма майстор, който може да ми каже цена преди отворянето. То е ясно ,че ще бъде отворен, но ако се окаже надран цилиндър ремонт с цена на стойността на колата е бизмислен. Реших да се пробвам да си спестя парите с плацебо добавки.
Иначе съм се ориентирал към бюджетен ремонт със смяна на сегмети и консумативите.
Колега @fur1ous правил ли си такъв ремонт цена майстор, може ли мнение..
Иначе съм се ориентирал към бюджетен ремонт със смяна на сегмети и консумативите.
Колега @fur1ous правил ли си такъв ремонт цена майстор, може ли мнение..
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
За кой град търсиш, за София мога да предложа няколко варианта. пиши на ЛС ако искаш.
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
при такъв разход няма да се разминете само със сегменти, бутала задължително, 1600лв съвсем ориентировъчно излизат нещата + -
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
tone6192 написа:Може да е евтино, но няма майстор, който може да ми каже цена преди отворянето. То е ясно ,че ще бъде отворен, но ако се окаже надран цилиндър ремонт с цена на стойността на колата е бизмислен. Реших да се пробвам да си спестя парите с плацебо добавки.
Иначе съм се ориентирал към бюджетен ремонт със смяна на сегмети и консумативите.
Колега @fur1ous правил ли си такъв ремонт цена майстор, може ли мнение..
Няма как майстор да ти определи цената по код на мотора. вътре може да излезнат 3 хиляди работи, вместо сегменти да трябват цели бутала, може да трябват и нови цилиндри, може и лагери биелни, ама може и основни, гарнитура на глава, няколко семеринга, ако този задния е от тези които си мисля с вградения датчик на колянов вал в него е над 120 лв. Главата, може и да трябват клапани, може и да не трябват, гумичките са задължителни, ама може да трябват легла и водачи за клапаните, може и да не трябват, гарнитурка за това капаче, гарнитурка за онова капаче, нов ангренаж, масло и филтри и т.н.т Не става да се определи толкова лесно цена.
Намираш майстор който ще се навие да ти направи ремонт като го питаш за разглобяване и установяване на състоянието колко пари ще ти вземе и тогава преценяваш сам. Ако го правиш си плащаш по оферта за труд и части, ако ти се струва скъпа, плащаш развалянето, товарят ти го в багажника и си взимаш скрапа. То и без това с този разход на масло съвсем скоро ще стане за скрап. Нагарите ще стопят свещите, те ще паднат вътре в някой цилиндър и ще изчука завинаги или ще изгори клапан или ще спука бутало, нагарите падат в картера, затискат цедката и ще закове насред пътя като куче.
Наскоро имахме клиент с бензинов Нисан ХТрайл, изчезва му антифриза от някъде, но сега като се стоплило не чак толкова много. 3 дни правихме тестове на колата, не надува маркучите и не изхвърля антифриза. Разбрахме се с човека да му сменим веригата щото дрънчеше пред скъсване, разбрахме се за цена на части и труд и започнахме. При разглобяването за да се махне челния капак има болтове от вътрешната страна. Махнах картера да ги отвия и видях къде изчезва антифриза, съвсем леко покапваше покрай коляновия вал. От тук вече цената скачаше неимоверно много за тоя кокал, събрахме частите в багажника, клиента ще плати труда до тука, върнахме на магазина напазаруваните части и всички по живо и по здраво
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: 1.6 102 BSE харчи масло, цапа само свеща на първи цилиндър
Слушай какво ти говорят колегите в форума. Докато не се отвори да се види какъв е проблема, ще става все по зле и по зле.
И аз бях с такъв разход на 35км доливах половин литър и слагах нова свещ що на другата електрода се беше стопил.
Колкото по отлагаш толкова по скъпо ще ти излезе. Аз хвърлих повече пари за масло от колкото дадох за части.
Закарай я някъде да свалят главата и да се види какво се случва и колко ще струва. Ако не те устройва цената си купи само гарнитурите и да ти я съберат обратно.
Имаш вариант да огледаш цилиндрите с ендоскоп без да сваляш главата и да видиш дали има задрало. Ама пак не е гаранция. Най сигурно си е да го отворят.
Пожелавам ти успех и дано го оправиш!
И аз бях с такъв разход на 35км доливах половин литър и слагах нова свещ що на другата електрода се беше стопил.
Колкото по отлагаш толкова по скъпо ще ти излезе. Аз хвърлих повече пари за масло от колкото дадох за части.
Закарай я някъде да свалят главата и да се види какво се случва и колко ще струва. Ако не те устройва цената си купи само гарнитурите и да ти я съберат обратно.
Имаш вариант да огледаш цилиндрите с ендоскоп без да сваляш главата и да видиш дали има задрало. Ама пак не е гаранция. Най сигурно си е да го отворят.
Пожелавам ти успех и дано го оправиш!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта