Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Техническа и сервизна информация за Passat
rado_pavlov
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 01 май 2011 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот rado_pavlov » Нед 12 яну 2025 10:10


Колата е оборудвана с електрипески нагревател за по-бързо нагряване на купето. От време на време успявам да включа нсгревателя като вдигна градусите на HI, но не се получава всеки път и не разбирам защо. Някой има ли представа на какъв принцип се включва този нагревател и как мога да го включвам когато ми е необходимо?




Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот paagrio » Нед 12 яну 2025 11:04


За съжаление не може да го включваш когато си искаш. Поредната малоумщина на ВАГ -има един куп условия, които дори няма да ги запомниш - вентилаторите над колко процента да въртят, компресора или ECON кога да е включено или не, но най-тъпото е че работи само под 5 градуса външна температура, сякаш като е 8 няма пак да чакаш 20 минути да позагрее антифриза. Когато остарее колата започват да се късат спойките на съпротивленията и мощността от 1000 спада до 350 вата при мен, а разглобяването за ремонт е толкова много че не си заслужава освен ако нямаш и нещо друго за правене да ги съчетаеш.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8961
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 яну 2025 11:31


Не съм на 100% сигурен как беше, но трябва са изпълнение следните условия:
Външната температура под 4гр ( или 5 гр беше)
Да е включен климатика и евентуално да е нагласен да духа джама.
Да не е загрял мотора ( не мога се сетя под колко градуса трябваше да е, мисля си дали не беше 70)
Да е нагласена температурата на макс
Тия условия има ли ги, тръгва.
Или барваш копчето за дефроста на предния джам. Би трябвало пак да тръгне.
Ако искаш да изключиш функцията, натискаш екон бутона и спира.
И кажи после дали е така, че да си припомня и аз кое как беше :beer
П.п. на последния си кош го нямам тоя ел. нагревател, щото имам на нафта мокра печка, която топи мотора и купето. И реално няма как да тествам чалъмите.


gadnyara
Мнения: 302
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот gadnyara » Нед 12 яну 2025 12:38


Кое наричате ECON/екон? Аз не помня на B7 такъв бутон или функция.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6340
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот vanesto » Нед 12 яну 2025 13:49


При мен тръгва винаги, когато е под 5гр, температурата съм я врътнал на макс, и антифриза не е загрял. Не зависи от степените на вентилатора.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот Hudson » Нед 12 яну 2025 16:08


gadnyara написа:Кое наричате ECON/екон? Аз не помня на B7 такъв бутон или функция.

Зависи какъв ти е панела на климатроника, или имаш ECON или АС.
Идеята когато е на ECON (от economy) е да имаш икономия на гориво, тоест да не върти компресора или в случая да не работи нагревателя, защото 1 киловат товари двигателя чрез алтернатора колкото компресора, да не е и повече.
Към условията които са изброени по-горе: външна температура под 5 градуса, температура на антифриза под 70, добавете и бордовото напрежение да не е под 13,5 волта.
Ако изгори някое съпротивление или по-точно да се разпои не работи с понижена мощност както е казал колегата, а направо управляващия модул не позволява включване. Може да се активира само с диагностиката и то само докато е пуснат теста.
С диагностиката от телефона съм го пускал принудително при 7-8 градуса докато загрее купето.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот paagrio » Нед 12 яну 2025 16:37


Hudson написа:Ако изгори някое съпротивление или по-точно да се разпои не работи с понижена мощност както е казал колегата, а направо управляващия модул не позволява включване. Може да се активира само с диагностиката и то само докато е пуснат теста.
С диагностиката от телефона съм го пускал принудително при 7-8 градуса докато загрее купето.

Да, пуснах тест от VCDS, показваше 350 вата но пак не усетих дали работи, иначе в грешката ми е описан като Defective.

За силата на вентилатора четох някъде че трябвало да е над 70 ли 75 процента с идеята топлината 1 киловат да се разнася по-активно без да ти разтопи пластмасите в таблото. Може и да не е вярно.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 865
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот Sonny_89 » Нед 12 яну 2025 17:43


vanesto написа:При мен тръгва винаги, когато е под 5гр, температурата съм я врътнал на макс, и антифриза не е загрял. Не зависи от степените на вентилатора.


При мен е същото.


Hudson
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 22 сеп 2024 10:01
Автомобил: Passat B7 Alltrack
Двигател: GFGB

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот Hudson » Нед 12 яну 2025 17:50


paagrio написа:За силата на вентилатора четох някъде че трябвало да е над 70 ли 75 процента с идеята топлината 1 киловат да се разнася по-активно без да ти разтопи пластмасите в таблото. Може и да не е вярно.

Не е вярно - нали си следи температурата. Ако вентилатора не е на автоматичен режим, си намаля мощността на нагревателя.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот theultimate » Пет 24 яну 2025 18:47


При мен тръгва под 5 градуса като пусна климатроника на ауто/ac. Вдига оборотите и разхода е над 1.5л/ч. Доста търсих по VCDS дали не може да се направи да включва и на повече градуси, но нищо не намирам. Точно 1-2 градуса над 5 е най-големия студ като не работи :D


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8961
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B7 alltrack 2.0TDI 177 - електрически нагревател

Мнениеот samo_pechka » Пет 24 яну 2025 19:02


Дефрост бутона? За предния джам.
Пробвай.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Teberov и 132 госта