VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Техническа и сервизна информация за Passat
penzan
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 авг 2022 7:28
Автомобил:
Двигател:

VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот penzan » Чет 27 мар 2025 15:03


Здравейте, колеги! Бих искал да се обърна към Вас, защото вече се изчерпах, а проблемът ми така и не се оправи, след похарчена доста голяма сума пари.
Та имам проблем с едно гадно претрисане, което не можах да отстраня.
Автомобилът e VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion,ръчна скоростна кутия,на реални 265 000км.Притежавам го от 3г.и съм правил почти всичко възможно по него.
И поради факта,че съм дал толкова пари и си го харесвам, не искам да го продавам,а да си го карам.
Ноември месец се започна с тресене при скорост 60-70 км/ч, като тресенето е най-силно изразено при поддържане на постоянна скорост и го има и на свободна скорост,т.е по инерция,което според мен изключва проблем с двигател и кутия.При достигане на тази скорост започва тресенето без значение от предавката, на която е колата и се започва едно подскачане, което е мн.неприятно.
При по-висока скорост от 100км нагоре не се усеща вече, или е почти незабележимо.При спускане по наклон на 3-та скорост и натоварена кола пак се усеща тресенето,т.е когато спирам с двигателя и се натоварват полуоските.
Започнах със смяната на двата тампона на кардана,като висящия лагер не го смених,защото видимо е здрав.Промяна нямаше, като пробвах да карам за кратко колата и без кардан,но тресенето пак го имаше.
След това смених всички тампони на мотор+скоростна кутия горни и долни,без ефект.Смених 4бр. чисто нови амортисьори марка Sachs, проблемът си остана.Обслужих дюзите с ремонтен комплект(пълен сет) и ги регулирах с индикаторен часовник на 180 градуса.
След това по препоръка на майстор, който ми каза "от полуоските ти тресе-криви са", смених 2бр.предни и 1бр. задна полуоска чисто нови комплект с карета марка GSP, проблемът си остава.
Видях,че в задния диференциал има лек луфт, точно където се захваща полуоската за диференциала и при вдигната кола на подемник има вибрации в самата полуска при движение.С годините семерингите са пускали масло и беше останало около 500мл.Сменени са семерингите и сложих оригинално масло на VAG.Няма виене и стържене.Халдексът също е обслужен преди 20 000км.
Тресенето/подскачането се усеща най-много като в предната част на колата, като във волана няма вибрации.При натискане на спирачки също няма тресене във волан и педалите.
Преди месец смених и гумите, понеже на подемник се виждаше, че 2 от тях мятат, явно изкривени (бяха на два сезона).
Сложих 4бр. Continental premium contact 7 и има леко подобрение, но тресенето си се усеща.

По колата откакто я имам са сменяни и:
-комплект съединител с маховик на Sasch
-охладител на ЕГР
-клапан компресор климатик
-оригинален капак на клапаните
-ремонт на единия балансиращ вал (подсилване на шестограм на маслената помпа)
-смяна тампони на стабилизираща щанга
-рециклиране на рейка в Аутомеханик груп София
-стенд преден и заден мост 4 пъти

Колата няма софтуерни намеси, налични са дпф и егр и си работят прекрасно.Регенерациите си ги прави успешно.

Аз съм от и живея в Пловдив, ако може да препоръчате човек или сервиз, който разбира какво прави, за да погледне колата, ще съм много благодарен :)
Дори и в друг град да е, не е проблем да закарам колата.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13268
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 29 мар 2025 10:39


То не остана нищо, което не си пипнал.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 834
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Asko VW » Съб 29 мар 2025 11:42


Хъм, егати загадката. Щом го прави и на скорост и по инерция вероятно е нещо по окачване/ходова част. Щях да предположа джанта или диск, при нарушен баланс на колело се получава такова вибриране в определен скоростен диапазон, но то се усеща във волана, а казваш, че там няма вибрации. Всичко друго гледам е сменено :yahoo_09
Реглажи са направени, да не би пък да има нещо криво/разбит по окачването, носач, тампон ..., което не може да се хване при оглед на око, а и при реглажа :aaaa010


drotomir
Мнения: 645
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот drotomir » Съб 29 мар 2025 11:59


Вижте с индикаторен часовник главините как са , не подценявайте и криви джанти и гуми (гумите са нови видях)
Също така кардана ако е крив или някой го е ремонтирал/ударил е възможно да има такива вибрации.

Също така джантите оригинални ли са за модела , централния отвор на джантите пасва ли като размер , втулки поставяни и т.н има ли.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1716
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Traytor » Съб 29 мар 2025 18:56


В интернеК, за твоите симптоми се повтарят долу горе едни и същи предположения. Или Universal Joint или висящ лагер. Ако VAG следват същия подход както при Ауди, на моята А8ца гледахме за висящ лагер, но и висящия лагер и въпросния joint(не съм сигурен как се води на български) се продава само като комплект кардан.


drotomir
Мнения: 645
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот drotomir » Съб 29 мар 2025 21:23


Нали кардана е бил демонтиран за пробазначи не е от него.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1716
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Traytor » Нед 30 мар 2025 8:27


Ама някой трябва да прочете... Значи си остава варианта за хлабини по окачването, да се огледат главините, да няма наслоени боклуци/ръжда някъде и да не може да легне хубаво джанта. И евентуално провери за крива джанта.


penzan
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 авг 2022 7:28
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот penzan » Нед 30 мар 2025 19:19


Джантите и 2-та комплекта са си оригинални за модела 16 цола и си карам с гуми 205/55/16 летни и зимни гуми,без втулки.Джантите не са криви, а летните гуми сега ги сложих преди месец и взех уж премиум марка Контитентал.Единствено тампоните на носачите не съм пипал досега,но от тях възможно ли е да има такова тресене? Главините не съм ги проверявал досега никога, но на ръка не се усещат хлабини и луфтове в гумите,също няма и боботене или необичайно висок шум при движение(какъвто по принцип има при проблемен лагер).Ще ги проверя и главините,не е проблем.От кардан не е,защото и при демонтиран такъв,пак тресе. При всеки монтаж на джантите всичко почиствам с телена четка,изключено е да не лягат джантите добре.
Тресенето го усещам като от някоя движеща се част.
Много се съмнявам в едната полуоска на задния диференциал, защото има луфт в самия диференциал вътре при захващане на карето.Старото вътрешно каре беше снегнато като бетон и с изсъхнала грес вътре с годините и се движеше с огромни усилия и явно е допринесло за луфта в диференциала.Подмених и 2-те вътрешни карета, като дори свалях целия заден мост, но без ефект.Смених чисто нова полуоска отзад + 2те предни и леко се подобри тресенето.Преди се усещаше много долу в самия праг па колата.Видимо при вдигната кола на подемник и движение на 5та скорост задната полуоска си мята доста в самото легло на диференциала.
Мислил съм да изключа халдекса и да махна въпростата проблемна задна полуоска само за проба, но няма как да уплътня лагер главината, защото без поставен центален болт (който стяга полуоската от към гумата) има луфт и цялата гума играе.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1716
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Traytor » Пон 31 мар 2025 12:41


Тампоните на носачите не съм убеден че ще ти водят до постоянна вибрация, по-скоро може в неравности, когато дефакто трябва да вършат работа. Но по това което описваш за задната полуоска и диференциала, май си намерил проблема. Лошото е, че за да потвърдиш пак е свързано с пари... Но за постоянна вибрация, проблема ти е в част която е постоянно в движение. Ако беше лагер-главина все щеше да чуваш я виене/триене я скърцане. Дори не съм сигурен дали ще е от полуоската или по-скоро от диференциала, ако луфта в него създава вибрацията, ще я носи точно по шасито на колата, а ти си описал че в пода/прага го усещаш.
По принцип разкачане на кардана, ще спре мотора да задвижва диференциала, но със закачени полуоски ще се върти и ти луфта си го намерил точно там. Не знам колкото повече го мисля толкова повече бие на диференциал.


penzan
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 авг 2022 7:28
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот penzan » Пон 31 мар 2025 13:25


Hе съм чул да има нещо притеснително с лагер главините.Има ли си лек шум,който си е от гумите и мисля нормален.Забелязал съм също,че има леко прискърцване от задните накладки,дори когато не натискам спирачки,може би задържа някоя от задните спирачки леко,но след каране съм ги пипал и няма загряване или парене.Вдигната на подемник и на 5-та скорост,също се чуваше и от 2-те задни гуми това прискърцване.С разкачен кардан си се усещаше почти същата вибрация.Точно поради факта,че полуоските са закачени към диференциала и мятането си го има.
Замислям се, дали да отрежа само външното каре на старата задна полуоска и да сложа само него,като го стегна с болта от към гумата,за да обере луфта на лагер главината, и реално да няма досег със самия деференциал.Ако тогава няма тресене,значи е ясно че ще се сменя диференциала :)


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1716
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене

Мнениеот Traytor » Пон 31 мар 2025 17:11


Не знам дали ще се отрази добре на диференциала от едната страна да го върти колелото а от другата да е свободен.

Виж какво е положението при моргите, за последно като вземах тампони за скорости нямаше проблем да се върнат, те си ги маркират. Можеш да направиш проба с друг диференциал и полуоска.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта