Здравейте, колеги! Бих искал да се обърна към Вас, защото вече се изчерпах, а проблемът ми така и не се оправи, след похарчена доста голяма сума пари.
Та имам проблем с едно гадно претрисане, което не можах да отстраня.
Автомобилът e VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion,ръчна скоростна кутия,на реални 265 000км.Притежавам го от 3г.и съм правил почти всичко възможно по него.
И поради факта,че съм дал толкова пари и си го харесвам, не искам да го продавам,а да си го карам.
Ноември месец се започна с тресене при скорост 60-70 км/ч, като тресенето е най-силно изразено при поддържане на постоянна скорост и го има и на свободна скорост,т.е по инерция,което според мен изключва проблем с двигател и кутия.При достигане на тази скорост започва тресенето без значение от предавката, на която е колата и се започва едно подскачане, което е мн.неприятно.
При по-висока скорост от 100км нагоре не се усеща вече, или е почти незабележимо.При спускане по наклон на 3-та скорост и натоварена кола пак се усеща тресенето,т.е когато спирам с двигателя и се натоварват полуоските.
Започнах със смяната на двата тампона на кардана,като висящия лагер не го смених,защото видимо е здрав.Промяна нямаше, като пробвах да карам за кратко колата и без кардан,но тресенето пак го имаше.
След това смених всички тампони на мотор+скоростна кутия горни и долни,без ефект.Смених 4бр. чисто нови амортисьори марка Sachs, проблемът си остана.Обслужих дюзите с ремонтен комплект(пълен сет) и ги регулирах с индикаторен часовник на 180 градуса.
След това по препоръка на майстор, който ми каза "от полуоските ти тресе-криви са", смених 2бр.предни и 1бр. задна полуоска чисто нови комплект с карета марка GSP, проблемът си остава.
Видях,че в задния диференциал има лек луфт, точно където се захваща полуоската за диференциала и при вдигната кола на подемник има вибрации в самата полуска при движение.С годините семерингите са пускали масло и беше останало около 500мл.Сменени са семерингите и сложих оригинално масло на VAG.Няма виене и стържене.Халдексът също е обслужен преди 20 000км.
Тресенето/подскачането се усеща най-много като в предната част на колата, като във волана няма вибрации.При натискане на спирачки също няма тресене във волан и педалите.
Преди месец смених и гумите, понеже на подемник се виждаше, че 2 от тях мятат, явно изкривени (бяха на два сезона).
Сложих 4бр. Continental premium contact 7 и има леко подобрение, но тресенето си се усеща.
По колата откакто я имам са сменяни и:
-комплект съединител с маховик на Sasch
-охладител на ЕГР
-клапан компресор климатик
-оригинален капак на клапаните
-ремонт на единия балансиращ вал (подсилване на шестограм на маслената помпа)
-смяна тампони на стабилизираща щанга
-рециклиране на рейка в Аутомеханик груп София
-стенд преден и заден мост 4 пъти
Колата няма софтуерни намеси, налични са дпф и егр и си работят прекрасно.Регенерациите си ги прави успешно.
Аз съм от и живея в Пловдив, ако може да препоръчате човек или сервиз, който разбира какво прави, за да погледне колата, ще съм много благодарен :)
Дори и в друг град да е, не е проблем да закарам колата.
VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
-
- VW експерт
- Мнения: 13268
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
То не остана нищо, което не си пипнал.
- Asko VW
- Мнения: 834
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Хъм, егати загадката. Щом го прави и на скорост и по инерция вероятно е нещо по окачване/ходова част. Щях да предположа джанта или диск, при нарушен баланс на колело се получава такова вибриране в определен скоростен диапазон, но то се усеща във волана, а казваш, че там няма вибрации. Всичко друго гледам е сменено
Реглажи са направени, да не би пък да има нещо криво/разбит по окачването, носач, тампон ..., което не може да се хване при оглед на око, а и при реглажа

Реглажи са направени, да не би пък да има нещо криво/разбит по окачването, носач, тампон ..., което не може да се хване при оглед на око, а и при реглажа

-
- Мнения: 645
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Вижте с индикаторен часовник главините как са , не подценявайте и криви джанти и гуми (гумите са нови видях)
Също така кардана ако е крив или някой го е ремонтирал/ударил е възможно да има такива вибрации.
Също така джантите оригинални ли са за модела , централния отвор на джантите пасва ли като размер , втулки поставяни и т.н има ли.
Също така кардана ако е крив или някой го е ремонтирал/ударил е възможно да има такива вибрации.
Също така джантите оригинални ли са за модела , централния отвор на джантите пасва ли като размер , втулки поставяни и т.н има ли.
- Traytor
- Мнения: 1716
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
В интернеК, за твоите симптоми се повтарят долу горе едни и същи предположения. Или Universal Joint или висящ лагер. Ако VAG следват същия подход както при Ауди, на моята А8ца гледахме за висящ лагер, но и висящия лагер и въпросния joint(не съм сигурен как се води на български) се продава само като комплект кардан.
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Нали кардана е бил демонтиран за пробазначи не е от него.
- Traytor
- Мнения: 1716
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Ама някой трябва да прочете... Значи си остава варианта за хлабини по окачването, да се огледат главините, да няма наслоени боклуци/ръжда някъде и да не може да легне хубаво джанта. И евентуално провери за крива джанта.
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Джантите и 2-та комплекта са си оригинални за модела 16 цола и си карам с гуми 205/55/16 летни и зимни гуми,без втулки.Джантите не са криви, а летните гуми сега ги сложих преди месец и взех уж премиум марка Контитентал.Единствено тампоните на носачите не съм пипал досега,но от тях възможно ли е да има такова тресене? Главините не съм ги проверявал досега никога, но на ръка не се усещат хлабини и луфтове в гумите,също няма и боботене или необичайно висок шум при движение(какъвто по принцип има при проблемен лагер).Ще ги проверя и главините,не е проблем.От кардан не е,защото и при демонтиран такъв,пак тресе. При всеки монтаж на джантите всичко почиствам с телена четка,изключено е да не лягат джантите добре.
Тресенето го усещам като от някоя движеща се част.
Много се съмнявам в едната полуоска на задния диференциал, защото има луфт в самия диференциал вътре при захващане на карето.Старото вътрешно каре беше снегнато като бетон и с изсъхнала грес вътре с годините и се движеше с огромни усилия и явно е допринесло за луфта в диференциала.Подмених и 2-те вътрешни карета, като дори свалях целия заден мост, но без ефект.Смених чисто нова полуоска отзад + 2те предни и леко се подобри тресенето.Преди се усещаше много долу в самия праг па колата.Видимо при вдигната кола на подемник и движение на 5та скорост задната полуоска си мята доста в самото легло на диференциала.
Мислил съм да изключа халдекса и да махна въпростата проблемна задна полуоска само за проба, но няма как да уплътня лагер главината, защото без поставен центален болт (който стяга полуоската от към гумата) има луфт и цялата гума играе.
Тресенето го усещам като от някоя движеща се част.
Много се съмнявам в едната полуоска на задния диференциал, защото има луфт в самия диференциал вътре при захващане на карето.Старото вътрешно каре беше снегнато като бетон и с изсъхнала грес вътре с годините и се движеше с огромни усилия и явно е допринесло за луфта в диференциала.Подмених и 2-те вътрешни карета, като дори свалях целия заден мост, но без ефект.Смених чисто нова полуоска отзад + 2те предни и леко се подобри тресенето.Преди се усещаше много долу в самия праг па колата.Видимо при вдигната кола на подемник и движение на 5та скорост задната полуоска си мята доста в самото легло на диференциала.
Мислил съм да изключа халдекса и да махна въпростата проблемна задна полуоска само за проба, но няма как да уплътня лагер главината, защото без поставен центален болт (който стяга полуоската от към гумата) има луфт и цялата гума играе.
- Traytor
- Мнения: 1716
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Тампоните на носачите не съм убеден че ще ти водят до постоянна вибрация, по-скоро може в неравности, когато дефакто трябва да вършат работа. Но по това което описваш за задната полуоска и диференциала, май си намерил проблема. Лошото е, че за да потвърдиш пак е свързано с пари... Но за постоянна вибрация, проблема ти е в част която е постоянно в движение. Ако беше лагер-главина все щеше да чуваш я виене/триене я скърцане. Дори не съм сигурен дали ще е от полуоската или по-скоро от диференциала, ако луфта в него създава вибрацията, ще я носи точно по шасито на колата, а ти си описал че в пода/прага го усещаш.
По принцип разкачане на кардана, ще спре мотора да задвижва диференциала, но със закачени полуоски ще се върти и ти луфта си го намерил точно там. Не знам колкото повече го мисля толкова повече бие на диференциал.
По принцип разкачане на кардана, ще спре мотора да задвижва диференциала, но със закачени полуоски ще се върти и ти луфта си го намерил точно там. Не знам колкото повече го мисля толкова повече бие на диференциал.
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Hе съм чул да има нещо притеснително с лагер главините.Има ли си лек шум,който си е от гумите и мисля нормален.Забелязал съм също,че има леко прискърцване от задните накладки,дори когато не натискам спирачки,може би задържа някоя от задните спирачки леко,но след каране съм ги пипал и няма загряване или парене.Вдигната на подемник и на 5-та скорост,също се чуваше и от 2-те задни гуми това прискърцване.С разкачен кардан си се усещаше почти същата вибрация.Точно поради факта,че полуоските са закачени към диференциала и мятането си го има.
Замислям се, дали да отрежа само външното каре на старата задна полуоска и да сложа само него,като го стегна с болта от към гумата,за да обере луфта на лагер главината, и реално да няма досег със самия деференциал.Ако тогава няма тресене,значи е ясно че ще се сменя диференциала :)
Замислям се, дали да отрежа само външното каре на старата задна полуоска и да сложа само него,като го стегна с болта от към гумата,за да обере луфта на лагер главината, и реално да няма досег със самия деференциал.Ако тогава няма тресене,значи е ясно че ще се сменя диференциала :)
- Traytor
- Мнения: 1716
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VW Passat B6 2007 2.0tdi 140к.с BMP 4 motion - тресене
Не знам дали ще се отрази добре на диференциала от едната страна да го върти колелото а от другата да е свободен.
Виж какво е положението при моргите, за последно като вземах тампони за скорости нямаше проблем да се върнат, те си ги маркират. Можеш да направиш проба с друг диференциал и полуоска.
Виж какво е положението при моргите, за последно като вземах тампони за скорости нямаше проблем да се върнат, те си ги маркират. Можеш да направиш проба с друг диференциал и полуоска.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта