Здравейте,
Имам странен проблем, който се появи след смяна на основата (oil filter housing, не знам как се нарича) на масления филтър и масления охладител, че течеше антифриз от там и сложих направо цялата нова основа и охладител на Febi.
Тръгнах си от майстора и температурана на маслото, според сензора поне, се качи до 135 градуса. Засякоха ме на пътя, резки спирачки и падна до 85 - нормално си е около 82-3 до 95-96, повече не съм я виждал.
Тази сутрин стигна до 146, след пак резки спирачки, да тествам теорията дали е от това, пак падна на 81-82. Пада рязко, не постепенно.
Да питам - има ли някакъв термостат в охладителя на маслото, дето смених - целия филтър частта е нова, с нов маслен филтър.
При смяна на основата на масления филтър вади ли се кабела на сензора за темп на маслото? Да погледна куплунга да не се е омаслил или нещо?
Дали е механичен проблем - охлаждане или прегряване? Сутринта спрях колата, пипнах охладителя на маслото не беше мега горещ - задържах си пръста над секунда, предполагам над 70 градуса, но със сигурност под 100.
Температурата не спада плавно или за няколко секунди, а от 146 директно заби на 74 тази сутрин.
Какъв може да е проблема и някой друг сблъсквал ли се е с такова нещо?
Предполагам е кабел на сензора за маслото или самия сензор, но все пак да питам да не е нещо по-сериозно.
Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Аз мисля, че въпросният oil filter housing си има букса, и датчик, и през него идва температурата на маслото. Може да бъркам, но не виждам друга логика да се появи такъв проблем след смяна на това тяло. Вероятно не измерва правилно и показанието лъже.
Иначе, температури 90-95-100 са си нормални. Вчера забелязах за пръв път при мен да достигне 109 градуса - на 35 градуса, по изкачването към тунела на Тракия, с натоварена кола, климатик на 21 и темпомат 140. Обичайно седи около 95-100.
Иначе, температури 90-95-100 са си нормални. Вчера забелязах за пръв път при мен да достигне 109 градуса - на 35 градуса, по изкачването към тунела на Тракия, с натоварена кола, климатик на 21 и темпомат 140. Обичайно седи около 95-100.
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Интересното е, че няма букса и няма сензори в него - ето точната част:
https://www.autodoc.co.uk/febi-bilstein/15256599
Самия охладител беше топъл, но не горещ тази сутрин, като показваше 150.
Нямах термометър наличен, но си задържах пръста 1-2 секунди без да се изгоря.
Ако беше 150 градуса ефекта нямаше да е същия.
Къде се намира сензора за температурата на маслото на 2.0 TDI от тия години?
https://www.autodoc.co.uk/febi-bilstein/15256599
Самия охладител беше топъл, но не горещ тази сутрин, като показваше 150.
Нямах термометър наличен, но си задържах пръста 1-2 секунди без да се изгоря.
Ако беше 150 градуса ефекта нямаше да е същия.
Къде се намира сензора за температурата на маслото на 2.0 TDI от тия години?
- MamaMy
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Да не би да има въздух в системата и датчика да остава на сухо. Като набиеш спирачка и маслото се лашва напред и облива датчика като го охлажда моментално.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Не е добре да има въздух в маслената система под налягане. Просто датчика е менте, върни му стария датчик
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Темп. на маслото при тези двг. не се ли измерва от датчика за нивото, който е отдолу на картера ? До колкото зная, е комбиниран - за ниво и температура. Не знам да имат отделен датчик за темп. на маслото, който да седи на конзолата за филтъра. Нямам такъв двг при мен в момента, за да погледна, ама до колкото помня, няма темп. датчик на конзолата
.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Ахаа, май така да беше, освен човека да е имал лошия късмет като е сменил конзолата и тоя датчик да се е предал или са му го сменили...
Re: Странен проблем с температура на масло - B7 2.0 TDI
Да, няма никакъв датчик в самия охладител на маслото.
Проблема се оправи от самосебе си.
Подозирам, че може да е имало антифриз в конектора на сензора отдолу или нещо подобно, защото поизсъхна всичко отдолу и вече температурите са си в нормата - не повече от 90-на градуса вече 4 дни поред.
Проблема се оправи от самосебе си.
Подозирам, че може да е имало антифриз в конектора на сензора отдолу или нещо подобно, защото поизсъхна всичко отдолу и вече температурите са си в нормата - не повече от 90-на градуса вече 4 дни поред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта