смяна на съединител на Пасат

Техническа и сервизна информация за Passat
seaman
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 18 май 2007 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

смяна на съединител на Пасат

Мнениеот seaman » Пет 18 май 2007 22:28


Има ли някъде нещо като ръководство за ремонт на Пасат, искам да си сменя съединителя САМ и се чудя как ще стане най -бързо и лесно, има ли аджеаба някакви трикове :)




Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Пет 18 май 2007 22:58


Аджеба ако не си се занимавал с автомобили,и
аджеба ако хал-хабер си нямаш от механика и техника,
и канал или подемник си нямаш,
или пък инструмент,
то по-добре да не се захващаш,аджеба,
щот ще се видиш в ЧУДО !!!


ПП. Бързо и лесно е да си отрежеш ноктите на краката!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 18 май 2007 23:16


:welcome_to_group
морски.
Дай малко инфо за кой Пасат, че ги има цели 7 модела. После кажи четеш ли други езици освен български (като руски, английски, немски), та дали да те насоча към нещо.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 18 май 2007 23:16


Ето ги ръководствата:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Само избери модела ;)
Да ти кажа, сам, без помощник трудно ще свалиш и още по трудно качиш скоростната кутия.
Аз навремето се справих с Голфа, ама имах гараж с канал и 3 крика, с които повдигах, побутвах, намествах...
И 2 свободни дни: Единия да сваля скоростите и съединителя, а другия да ги кача.
Е, тогава се учих, де! :oops:
Дано се спавиш! После кефа, че си го свършил самия ти е голям!
Успех!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 18 май 2007 23:49


Ако става въпрос за Пасат Б3 свалянето не е много приятна част.Лично за мен слагането е по-лесно.

За специфики... мотора се откачва от предния тампон ( няма начин да не се свали ) и се пуска надолу да "пропадне", защото скоростната кутия не може да се извади ( пречи и купето ).При това спускане трябва да се внимава да не отскубнеш мъркучите, които водят към радиаторчето на парното.От задната страна на маховика има 2 ламаринки - трябва да се свалят и те.

За слагането на съединитела ще ти трябва специален дорник на който да нанижеш феродовия и притискателния диск и да ги фиксираш към маховика.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 19 май 2007 9:12


По принцип фиксирането съм го правил и на око ама със сигурност за тази част ти трябва помощник ако нямаш съответния дорник.


seaman
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 18 май 2007 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот seaman » Съб 19 май 2007 10:26


Мисля да се пробвам пък каквото ще да става.
На опелите мисля, си имат като контролни отвори през които можеш да смениш съединителя без да отцепваш двигателя от ск.кутия обаче за съжаление не и на фолксваген ама какво да се прави. Ще попрочата това онова и почвам.Благодаря за ръководството :D.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 19 май 2007 12:16


Трябва да си намериш и подходящи инструменти, защото иначе няма сваляне на полуоските от скоростите.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 20 май 2007 10:50


seaman написа:На опелите мисля, си имат като контролни отвори през които можеш да смениш съединителя без да отцепваш двигателя от ск.кутия обаче за съжаление не и на фолксваген ама какво да се прави. Ще попрочата това онова и почвам.Благодаря за ръководството :D.

Я го обясни това нещо, че бедния ми акъл не може да го проумее ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 20 май 2007 11:45


gr_kanev написа:
seaman написа:На опелите мисля, си имат като контролни отвори през които можеш да смениш съединителя без да отцепваш двигателя от ск.кутия

Я го обясни това нещо, че бедния ми акъл не може да го проумее ?

Да, Гриша, наистина го има тоя момент.
На Кадетчето на един приятел го смениха в сервиз за по-малко от 45 минути. Пратиха ни да пием кафе и като се върнахме, тъкмо затягаха последните болтове.
Все пак, кутията май се отделя от двигателя и се плъзга настрани, де!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 20 май 2007 11:58


Истина е.И аз съм чул, че на Опел се сменява лесно съединител.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Нед 20 май 2007 11:59


На някой модели като на опел първичния вал не лагерува във коляновия и смяната на феродото става без да се сваля кутията само се разцепва 4-5 пръста.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Нед 20 май 2007 16:38


bobcho написа:Истина е.И аз съм чул, че на Опел се сменява лесно съединител.


Да ама на по-старите,аз като карах Астра 96г. ходих да питам дали бързо ще стане смяната но ми казаха че на по новите /поне от 96г. а може и по-рано/ цялата предница пада долу и си е доста работа! А за колегата с пасата просто се чудя с какъв акъл е решил сам да си сменя съединителя,понеже хора дето имат представа за какво иде реч не питат във форума ами бишкат, а тези дето питат по-добре да не пипат :lol:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 20 май 2007 18:47


Stivi написа: хора дето имат представа за какво иде реч не питат във форума ами бишкат :lol:

Ми не е точно така, защото аз на Голфчето си го сменях сам съединителя (отдавна беше), но за Пассата бих попитал за някои скрити моменти.
На Г2-то например, не ми се наложи да накланям мотора, а с малко повечко зор, наистина, кутията си излезе и влезе така.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 май 2007 21:49


Ако има условия нека се мучи колегата и с каовото можем да му помогнем ама лично мое мнение че съединителя не е работа за пред блока.В смисъл че без канал и поне няколко крика ще се мъчи като грешен дявол.Един път се излъгах да сменям съединител на Застава и там пак добре че скоростите са и леки (4-степенна кутия на 1100см3 двигател) а тук си е бая тежичка.
Макар че човек ако има мерак всичко е по-лесно :)
По повод скрити изненади незнам понеже на съм гледал как точно е закрепена кутията на Пасат-а ама предполагам че като откачи полуоските от кутията ще и изтече маслото (което ме подсеща че ще си сменя маслото в кутията заедно със съединителя като стигна дотам).Доколкото знам пробка за маслото няма ама ще наклоня кутията да изтече.
В предвид това че ще се сваля кутията предполагам се откачват :
-жилата за скоростите,жилото за скоростомера,двете полуоски,кабелчето на датчика за светлините за задна скорост.
Доколкото съм гледал майсторите на другите коли процедират така : откачат шарнира отляво от главината и развиват полуоската след което вадят полуоската от главината и откачат полуоската от кутията.Псоле развиват самата кутия от двигателя и като са разкачили всичко от нея я отцепват от двигателя.После изваждат от другата страна полуоската от вътрешното каре и кутията е на земята.Сменя се диска и по обратния ред се събира колата.Тук вмятам че за Пасат-а явно за да се измъкне кутията се накланя двигателя (звучи много логично като загледах днес къде е края на кутията и къде е левия рог).
Дано не съм те подвел с инфо-то ми (не се базира на Пасат а на принципни разсъждения върху различни марки коли с предно предване) :roll:
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 69 госта