
смяна на съединител на Пасат
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 18 май 2007 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
смяна на съединител на Пасат
Има ли някъде нещо като ръководство за ремонт на Пасат, искам да си сменя съединителя САМ и се чудя как ще стане най -бързо и лесно, има ли аджеаба някакви трикове 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ето ги ръководствата:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Само избери модела
Да ти кажа, сам, без помощник трудно ще свалиш и още по трудно качиш скоростната кутия.
Аз навремето се справих с Голфа, ама имах гараж с канал и 3 крика, с които повдигах, побутвах, намествах...
И 2 свободни дни: Единия да сваля скоростите и съединителя, а другия да ги кача.
Е, тогава се учих, де!
Дано се спавиш! После кефа, че си го свършил самия ти е голям!
Успех!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Само избери модела

Да ти кажа, сам, без помощник трудно ще свалиш и още по трудно качиш скоростната кутия.
Аз навремето се справих с Голфа, ама имах гараж с канал и 3 крика, с които повдигах, побутвах, намествах...
И 2 свободни дни: Единия да сваля скоростите и съединителя, а другия да ги кача.
Е, тогава се учих, де!

Дано се спавиш! После кефа, че си го свършил самия ти е голям!
Успех!
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ако става въпрос за Пасат Б3 свалянето не е много приятна част.Лично за мен слагането е по-лесно.
За специфики... мотора се откачва от предния тампон ( няма начин да не се свали ) и се пуска надолу да "пропадне", защото скоростната кутия не може да се извади ( пречи и купето ).При това спускане трябва да се внимава да не отскубнеш мъркучите, които водят към радиаторчето на парното.От задната страна на маховика има 2 ламаринки - трябва да се свалят и те.
За слагането на съединитела ще ти трябва специален дорник на който да нанижеш феродовия и притискателния диск и да ги фиксираш към маховика.
За специфики... мотора се откачва от предния тампон ( няма начин да не се свали ) и се пуска надолу да "пропадне", защото скоростната кутия не може да се извади ( пречи и купето ).При това спускане трябва да се внимава да не отскубнеш мъркучите, които водят към радиаторчето на парното.От задната страна на маховика има 2 ламаринки - трябва да се свалят и те.
За слагането на съединитела ще ти трябва специален дорник на който да нанижеш феродовия и притискателния диск и да ги фиксираш към маховика.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
seaman написа:На опелите мисля, си имат като контролни отвори през които можеш да смениш съединителя без да отцепваш двигателя от ск.кутия обаче за съжаление не и на фолксваген ама какво да се прави. Ще попрочата това онова и почвам.Благодаря за ръководството.
Я го обясни това нещо, че бедния ми акъл не може да го проумее ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
gr_kanev написа:seaman написа:На опелите мисля, си имат като контролни отвори през които можеш да смениш съединителя без да отцепваш двигателя от ск.кутия
Я го обясни това нещо, че бедния ми акъл не може да го проумее ?
Да, Гриша, наистина го има тоя момент.
На Кадетчето на един приятел го смениха в сервиз за по-малко от 45 минути. Пратиха ни да пием кафе и като се върнахме, тъкмо затягаха последните болтове.
Все пак, кутията май се отделя от двигателя и се плъзга настрани, де!
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
bobcho написа:Истина е.И аз съм чул, че на Опел се сменява лесно съединител.
Да ама на по-старите,аз като карах Астра 96г. ходих да питам дали бързо ще стане смяната но ми казаха че на по новите /поне от 96г. а може и по-рано/ цялата предница пада долу и си е доста работа! А за колегата с пасата просто се чудя с какъв акъл е решил сам да си сменя съединителя,понеже хора дето имат представа за какво иде реч не питат във форума ами бишкат, а тези дето питат по-добре да не пипат

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Stivi написа: хора дето имат представа за какво иде реч не питат във форума ами бишкат
Ми не е точно така, защото аз на Голфчето си го сменях сам съединителя (отдавна беше), но за Пассата бих попитал за някои скрити моменти.
На Г2-то например, не ми се наложи да накланям мотора, а с малко повечко зор, наистина, кутията си излезе и влезе така.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако има условия нека се мучи колегата и с каовото можем да му помогнем ама лично мое мнение че съединителя не е работа за пред блока.В смисъл че без канал и поне няколко крика ще се мъчи като грешен дявол.Един път се излъгах да сменям съединител на Застава и там пак добре че скоростите са и леки (4-степенна кутия на 1100см3 двигател) а тук си е бая тежичка.
Макар че човек ако има мерак всичко е по-лесно
По повод скрити изненади незнам понеже на съм гледал как точно е закрепена кутията на Пасат-а ама предполагам че като откачи полуоските от кутията ще и изтече маслото (което ме подсеща че ще си сменя маслото в кутията заедно със съединителя като стигна дотам).Доколкото знам пробка за маслото няма ама ще наклоня кутията да изтече.
В предвид това че ще се сваля кутията предполагам се откачват :
-жилата за скоростите,жилото за скоростомера,двете полуоски,кабелчето на датчика за светлините за задна скорост.
Доколкото съм гледал майсторите на другите коли процедират така : откачат шарнира отляво от главината и развиват полуоската след което вадят полуоската от главината и откачат полуоската от кутията.Псоле развиват самата кутия от двигателя и като са разкачили всичко от нея я отцепват от двигателя.После изваждат от другата страна полуоската от вътрешното каре и кутията е на земята.Сменя се диска и по обратния ред се събира колата.Тук вмятам че за Пасат-а явно за да се измъкне кутията се накланя двигателя (звучи много логично като загледах днес къде е края на кутията и къде е левия рог).
Дано не съм те подвел с инфо-то ми (не се базира на Пасат а на принципни разсъждения върху различни марки коли с предно предване)
Успех!
Макар че човек ако има мерак всичко е по-лесно

По повод скрити изненади незнам понеже на съм гледал как точно е закрепена кутията на Пасат-а ама предполагам че като откачи полуоските от кутията ще и изтече маслото (което ме подсеща че ще си сменя маслото в кутията заедно със съединителя като стигна дотам).Доколкото знам пробка за маслото няма ама ще наклоня кутията да изтече.
В предвид това че ще се сваля кутията предполагам се откачват :
-жилата за скоростите,жилото за скоростомера,двете полуоски,кабелчето на датчика за светлините за задна скорост.
Доколкото съм гледал майсторите на другите коли процедират така : откачат шарнира отляво от главината и развиват полуоската след което вадят полуоската от главината и откачат полуоската от кутията.Псоле развиват самата кутия от двигателя и като са разкачили всичко от нея я отцепват от двигателя.После изваждат от другата страна полуоската от вътрешното каре и кутията е на земята.Сменя се диска и по обратния ред се събира колата.Тук вмятам че за Пасат-а явно за да се измъкне кутията се накланя двигателя (звучи много логично като загледах днес къде е края на кутията и къде е левия рог).
Дано не съм те подвел с инфо-то ми (не се базира на Пасат а на принципни разсъждения върху различни марки коли с предно предване)

Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 69 госта