Регулиране на фаровете,каква марка крушки 90/100W?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Регулиране на фаровете,каква марка крушки 90/100W?

Мнениеот zfa159 » Съб 16 юни 2007 20:41


Четете след последното ми мнение понеже темата я промених за да не пускам друга и този проблем с рефлектора на фар-а вече не е актуална!
Днес се помъчих да си регулирам фаровете ама ми се ..... майката отвсякъде...
Като за начало левия фар има много странен профил на светлината.Не е стандартното триъгълниче ами е права линия и то не много ярка...малко под нея има едно като кръгче ярко (леко се долепя до линията).Това не мога да си обесня на какво се дължи ама не ме радва особено.Също така за опита реших да бъзна врътката за настрани и се оказа че нищо не се променя (или пък не съм въртял достатъчно настоятелно макар че за около 6-7 оборота щях да забележа според мен).
Десния фар ми създаде следната грижа - опитах се да завъртя колелото за регулиране на настрани (то е това по-външното дето е към радиатора) за да видя как се променя и да си вадя изводите за левия ама както го пипнах и колелото ми остана в ръката а фара отиде да свети на майната си.Разглобих там дето седи крушката и мръднах рефлектора така,че пак да се покаже лостчето и да сложа колелота и фар-а да си се върне където беше.
Понеже нямам как да не карам колата нямам как и да сваля фаровете за да им се чудя и затова питам дали някой може да обесни на какво може да се дължи това и дали се ремонтира? (както това с неясната фигурка на светлината,така и това с лостчето)
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Пон 25 юни 2007 22:42, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 16 юни 2007 21:12


Това за местенето настрани явно си трябва доста въртене :twisted:
И аз първия път мислех че не ми работи този реглаж но след няколко минутно въртене около 20-30оборота взе че тръгна и си го нагласих идеално :wink:
А за тази която ти е останала в ръката и аз не съм наясно защото не съм ги разглобявал нацяло :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 юни 2007 21:15


Аз забелязах че самото колело има жлебче и явно лостчето има зъбче,което влиза там и може би е някак залепено за него и с времето е заминало понеже не яидях да има нещо счупено или откъртено..Утре следва сваляне на фар-а и оглед или даже може още сега да се заиграя да ида да го погледна какво е точно и какво го мъчи.
Пък после е ясно че ще се ходи на реглаж да го гледат и регулират.
Повече ме притеснява левия с това особено изображение дето вади (не за друго а понеже и не свети добре на пътя а някъде си).


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 16 юни 2007 21:25


Пробвай с друга крушка, аз имам 4тири комплекта и като ги сменям се получава различен профил на светлинния поток от фара :shock :shock :shock


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 юни 2007 21:43


Мисля да разменя крушките утре и да видя какво ще се получи.
По повод врътката се оказа много глупав принципа - от фара стърчи лостче,което накрая е назъбено (не с прави зъби а с нещо като шипчета) и там е набито зъбното колело за регулиране.Точно там превърта цялата история и затова не може да се завърти фара нанякъде.Утре ще го лепя с нещо ама се чудя за лепило,което да лепи пластмаса за метал понеже има и порядъчно количество ръжда и мизерия а няма как да се изчисти.В краен вариант ще се лепи с обилно количество топъл силикон.
Ще разменя и двете крушки да видя какви ще са профилите а и ще сложа старите (тези с които си дойде колата) да видя с тях как ще се вижда.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 16 юни 2007 21:55


По въпроса за лепилата пробвал съм с тези от сорта на Каниконлит, Поксипол и т.н. не става :twisted:
Пробвай нещо от сорта да нагрееш пласмасата на врътката и да я набиеш във оста :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 юни 2007 22:01


Ами тя вътре е много зле.....ще трябва като я нагрея да я стисна да се посплеска и докато е още топла да я хацна вътре.
Сега паля поялника да я стесня малко и до утре да си изстине на спокоиствие и утре да я нагрея пак и да я нахакам там.И все пак ми се иска да сложа поне мъничко лепило (един комшия обеща да погледне за едно дето му бех дал преди много време за лепене на пластмаса за метал).
Проблема е че не може да се напъне много защото лоста заедно с целия рефлектор потъва напред във фар-а и за да го задържа хващам задницата на крушката и просто не позволява достатъчно стабилно напъване.
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 юни 2007 23:28


Десния направо го свалих и му го набих така да се изразя :) (има се в предвид пластмасовата врътка на лостчето).Засега се върти ама искам да го залепя с нещо и тогава ще го слагам на колата т.е. утре ще прескоча до Бриколаж за някакво лепило и ще го подлепя.После ще залепя и другата врътка на същия фар така и така е свален и ще експериментирам с крушката на другия да видя за какво иде реч.
Ако все пак не се оправи със смяна на крушка какво друго мога да направя?
Благодаря!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 18 юни 2007 23:58


Оказа се проблем в рефлектора....явно като съм слагал крушката съм я ръчнал накриво и леко съм изместил самия рефлектор отпред дето е около крушката.......поня че като я слагах в началото не успях да я сложа както трябва (нали около акумулатора и казанчето за хидравликата не е много широко на Пасат-ите).
Та го понаместих на око с едни клещички на принципа на проба-грешка и стана както трябва да е.
Сега следва реглажа на фаровете и променям темата за да не пускам нова.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 19 юни 2007 0:04


Та след като си оправих рефлектора и си оправих врътките за регулиране на фаровете трябва и да ги регулирам някак :)
Рових в търсачката ама няма достатъчно нормално и пълно обяснение как да стане макар че принципа ми е пределно ясен.
Като за начало ме интересуват няколко възлови момента :
-като за начало в какво положение трябва да е машинката за местене на фаровете нагоре-надолу (разбира се изривам всичко от багажника и тогава предполагам трябва да е на нулево положение т.е. най-високо).
-как точно трябва да се регулират (колко настрани и колко нависоко).
Идеята е че незнам право напред ли трябва да светят или леко встрани и колко нависоко.Днес се консултирах с доста колеги и всеки каза различно и съвсем се оплетох.
Та питанката ми е по каква методика да си сметна разстоянията (височина на дадено разстояние от колата и отклонение от положението на фар-а настрани) така,че да получа оптимален резултат (с релета съм и Osram Siverstar крушки за нощно каране да оточня).
Благодаря!


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 19 юни 2007 14:30


Празен багажник, половин резервоар и един човек ( 60-90 кг ) на шофьорската седалка.
Регулатора на фаровете на положение "1".
Мериш разстоянието от центъра на фара до земята и чертаеш на стената една хоризонтална линия на 12 см. по-ниско измереното разстояние.
Мериш разстоянието между двата фара и чертаеш на стената две успоредни вертикални линии намиращи се една от друга на измереното растояние.
Първо спираш колата плътно до стената така, че центровете на фаровете да се точно срещу двете вертикални линии.
След това отдалечаваш колата назад така, че разстоянието между стената и стъклото на фара да бъде 10м.
Пускаш късите светлини.
Хоризонталната част на светлото петно ( на границата светло-тъмно ) трябва да лежи на хоризонталната линия.
Началото на наклонената част на светлото петно трябва да бъде в точката, където вертикалните линии пресичат хоризонталната съответно за всеки фар.
Малко сложно звучи като написано, но всъщност е просто и ще бъдеш много доволен резултата.

Всичко това е за Джета, но предполагам, че наклона на лъча и при Пасата е 1.2% ( пише го на една лепенка над радиатора на колата ). Аз също съм с релета и същите лампи и нощта е ден.

Последна промяна от zdr_spasov на Чет 21 юни 2007 15:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 19 юни 2007 19:19


Да точно 1.2% го дават че е.Ще я пробвам тази работа и предполагам няма да съжалявам.Благодаря ти!
Само трябва да си оправя предницата за да съм убеден,че ще я върна точно назад с нерегулирана предница :).
Благодаря!
След малко като се стъмни....действам....имам идея за място и стига да е свободно ще ги регулирам :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 20 юни 2007 10:10


А например едни допълнително слагани халогени къде трябва да свтят?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 21 юни 2007 16:33


По принцип моите са си оригиналните и светят на около 3 метра пред колата и настрани.Общо взето съм доста доволен от тях :)
По повод реглажа на фаровете нещо май не е съвсем както трябва.Ако се подчиня на тези 1.2% се получава нещо много странно :
Височината на фар-а ми от земята е 66.5см което ще рече,че фокуса на светлината (светещата линия) ще се долепи до земята на около 55м и 40см което ми се вижда страшно много за къси светлини.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 22 юни 2007 10:42


zfa159 написа:По принцип моите са си оригиналните и светят на около 3 метра пред колата и настрани.Общо взето съм доста доволен от тях :)
По повод реглажа на фаровете нещо май не е съвсем както трябва.Ако се подчиня на тези 1.2% се получава нещо много странно :
Височината на фар-а ми от земята е 66.5см което ще рече,че фокуса на светлината (светещата линия) ще се долепи до земята на около 55м и 40см което ми се вижда страшно много за къси светлини.
    Я не се занимавай с проценти и сантиметри :twisted: спри някъде на тъмна улица и си ги регулирай така че на тебе да ти харесва :wink: а ако после ти присветкват сваляш ги леко надолу и си готов :idea: Няма смисъл да се занимаваш със сервизи и дебели книги за реглаж :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], VWPASSATGL и 35 госта