Колеги, някой дали е сменял въпросния радиатор който е пред водния. Аз реших сам да го сменя, свалих го и намерих две дупки , след известно умуване и данни за цените реших да си купя нов. Занесох стария в магазина, човека щтрака на компа и каза 260 лева.
Капарирах го и ми се обажда да си го взема но за мое учудване новия нямаше никакви допирни точки с оригиналния с изключение че отворите за захващане пасваха. Не го взех с уговорката да се консултирам и поумувам. Освен че се различава по конструкцията дебелината му е над 2 пъти по- малка, от там и обема му е доста по- малък. Принципно би трябвало да работи но с по-малко фреон (но колко). А като ефективност???
Смяна на радиатор(кондензатор)на климатика Пасат Б3- РЕШЕН
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Смяна на радиатор(кондензатор)на климатика Пасат Б3- РЕШЕН
Последна промяна от dandan на Чет 21 юни 2007 9:39, променено общо 1 път.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
От вчера и аз имам клима вече. След доста търсене в крайна сметка си взех радиатор за 187лева който ми казаха че бил полски ама ми прилича повече на китайски.Въпреки че бях скептично настроен към обема и конструкцията му реших да рискувам паричките, оказа се че върши някаква работа. Между другото същия в Ауто Плюс ми го предлагаха за 260левчета , ама имат и отвратително отношение, май няма да стъпя там повече. Не можах да намеря данни за моя компресор ама му долях за всеки случай 50 грама масло,вакуумирах и заредих с фреон. Както и се очакваше не можа да побере количеството което намерих като данни за моята кола, все пак радиатора си е около два пъти по- малък от оригиналния(струва 290 евро). Като покарам в жегите ще видим дали ще издържи на напъна.
От скоро имам VW PASSAT, годината на производство е 1999,незнам ак се води модела,но имам проблем с климатроника- след като включа климатроника започва да мирише много лошо в купето и излиза през духалките на климатроника бял дим,също така това не го прави постоянно,наи често става така когато температурата е над 21 градуса или 21,тогава мирише наи много,моля ако някой разбира да помогне,приемам савети и за ремонт,благодаря...
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Този бял дим ми прилича да е пара която не мирише , при работа част от конденза остава по радиаторчето и се образуват плесени, от там и миризмата. Не знам за климатроника дали може , но при мен преди да спра колата спирам само климата съответно оставям вентилатора да работи известно време на максимална скорост за да исуши останалата влага за да няма и миризми после.
Успех
Успех
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Както и се очакваше не можа да побере количеството което намерих като данни за моята кола,
колега , сори за въпроса на този решен проблем , ама много ми стана интересно как точно разбра, че не е можало да събере фреона по предписание ? Дай малко инфо , че ме гложди любопитство , така да се каже.......

dandan написа:Този бял дим ми прилича да е пара която не мирише , при работа част от конденза остава по радиаторчето и се образуват плесени, от там и миризмата. Не знам за климатроника дали може , но при мен преди да спра колата спирам само климата съответно оставям вентилатора да работи известно време на максимална скорост за да исуши останалата влага за да няма и миризми после.
Успех
ммм нее е от тва мирише много здраво на арсен и даже като е спрян климатроника миризмата остава,но се осилва пове4е като го пусна,някои друг да има идеи

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
juve Пуснато на: Чет Юни 21, 2007 14:46 Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Цитат:
Както и се очакваше не можа да побере количеството което намерих като данни за моята кола,
колега , сори за въпроса на този решен проблем , ама много ми стана интересно как точно разбра, че не е можало да събере фреона по предписание ? Дай малко инфо , че ме гложди любопитство , така да се каже.......
dandan
Колега имам едно електронно кантрарче с точност 5г , та закачам бутилката с фреона на кантара и пускам да зареждам като следя и налягането с манометър. Преди време се занимавах с битови климатици та ми е останало това онова от там. Начина е малко примитивен но на мен ми свърши работа, иначе приемам всякакви съвети ако някой има по-добри идеи, за това е и форума
Van4ev1 написа:dandan написа:Този бял дим ми прилича да е пара която не мирише , при работа част от конденза остава по радиаторчето и се образуват плесени, от там и миризмата. Не знам за климатроника дали може , но при мен преди да спра колата спирам само климата съответно оставям вентилатора да работи известно време на максимална скорост за да исуши останалата влага за да няма и миризми после.
Успех
ммм нее е от тва мирише много здраво на арсен и даже като е спрян климатроника миризмата остава,но се осилва пове4е като го пусна,някои друг да има идеи
има и още една особеност- кога пусна да духа топло се изпотяват стъклата,
ако може някой да ми намери схема или рисунка на климатитроника и цял;ата му система за
Passat 1999 ще съм много благодарен
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Начина е малко примитивен но на мен ми свърши работа, иначе приемам всякакви съвети ако някой има по-добри идеи, за това е и форума Smile
а бе начина не е примитивен толкова , ама ми е странно как така не може да събере заради кондензатора ..... просто ако се заяде човек , за идеята може да налее не 700 грама ами 3 килограма - въпрос на нагласа .... и затова ми се видя интересно кое , ако не показанието на кантара те е накарало да решиш, че системата ти вече е с оптимално количество фреон и да спреш да наливаш..... налягания , шум , кондензация или нещо друго ....

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
просто ако се заяде човек , за идеята може да налее не 700 грама ами 3 килограма - въпрос на нагласа
Все пак системата си е с ограничен обем, не знам колко но да речем 1литър и ако фреона има плътност 1,5кг/литър в течна фаза то няма как да се вкара повече от 1,5 килограма по причината че течностите са трудно свиваеми.
А иначе следя налягането на ниската страна и като започва да се повишава спирам- метода затова не е и точен, особено в моя случай щото не знам с колко се различава обема на новия радиатор от стария.
Също така не претендирам да съм направил всичко както трябва та питам пак за други начини. Иначе в жегите тия дни се държи прилично и върши работа.
А казах че начина е примитивен защото съвременните системи за зареждане са сложни и скъпи, не че преди време не се е правело и така.
Колега juve ако имаш опит в тази насока нека да го споделим.
Аз се наех сам да си правя климатика щото никога не съм го виждал да работи а ако се окажеше и още нещо дефектирало , компресор например, щеше да ми излезе солен ремонта в някой сервиз , пък за кола като моята на тез години май не си заслужава да влагам много пари.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
В интерес на истината, може да се каже, че системата ти може да бъде 2 условни вида : с ТРВ или с дроселиращ орган ( който доста майстори наричат пак ТРВ ама не би.... ) та твоя начин е отчасти приложим , ако системата ти няма активно ТРВ и ресивер - дехидратор ..... т.е смукателното налягане си зависи много от количеството газ.... ако обаче има ТРВ това с повишаването на наляганията не е никакъв фактор - системата е динамична количеството на газта влияе само при безобразен недостиг или пък обратното - препълване на климата...... в общив случай , кондензатора може да е силно накатан и с много тръба или обратното слабо накатан но пригоден за висок въздушен поток - киловатите му ще са еднакви а особенно ако го дават в каталог че е и за твоя модел и каталога не е турски..... та аз лично бих му сложил всички регулатори - вентилатори , обороти на двигателя , положение на клапите по документи на Аутодата да кажем и тогава ще замервам - ако се окаже , че не е това което се очаква, тогава бих менкал количеството на фреона ..... не пречиклиматика ти да работи добре и сега ... просто съм разбрал , че добрите марки автомобили рядко си изсмукват данните от пръстите... а за автоклимите с гаранция знам , че не обичат ниска температура на изпарение със съпътстващия го прегряване на парите в нагнетателната част и движение на маслото покрай всичко това...... оф ама че съм локумджия 

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Благодаря колега за изчерпателния отговор. Не съм запознат явно със системата на автоклимата но продължавам да дерзая и с помощ от страна на колеги като теб и малко литература може и да вляза в час по някое време.
Имам един диск с Аутодата 2004 но не можах да намеря данни там за това което говориш. Дори и данни за точно моя компресор не можах да намеря, та нещата може и на посоки да съм ги правил, както казах нямам претенции да съм направил всичко както трябва. Занимавам се с доста по-сложни неща та един климат ли няма да разнищя:)
Та ако знаеш нещо повече или някъде да има повече инфо за тия системи на климатите бих желал да го науча. Просто жегите ме хванаха неподготвен и трябваше да направя нещо по въпроса.
Като за начало да ми кажеш ако може какви са опасностите ако климата е недозареден или презареден щото ми предстои пътуване до морето след 2 дни та ако мога да направя нещо полезно... за себе си:)
Компресора е Sanden (SD7V16). А това ТРВ какво е ? Явно че върши работата на дросела но е нещо по-хитро както го описваш.
Имам един диск с Аутодата 2004 но не можах да намеря данни там за това което говориш. Дори и данни за точно моя компресор не можах да намеря, та нещата може и на посоки да съм ги правил, както казах нямам претенции да съм направил всичко както трябва. Занимавам се с доста по-сложни неща та един климат ли няма да разнищя:)
Та ако знаеш нещо повече или някъде да има повече инфо за тия системи на климатите бих желал да го науча. Просто жегите ме хванаха неподготвен и трябваше да направя нещо по въпроса.
Като за начало да ми кажеш ако може какви са опасностите ако климата е недозареден или презареден щото ми предстои пътуване до морето след 2 дни та ако мога да направя нещо полезно... за себе си:)
Компресора е Sanden (SD7V16). А това ТРВ какво е ? Явно че върши работата на дросела но е нещо по-хитро както го описваш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: VWPASSATGL и 30 госта