Четох с търсачката, но намерих само 1 съвпадащо мнение с моя проблем и моля за помощ.
Сутринта тръгвам за работа, въртя на стартер и колата не иска да запали.Стартера си върти мотора без проблем.Свалих свеща на 1-ви цилиндър и искра няма.
Направи ми впечетление, че докато се опитвам да запаля оборотомера се движи хаотично.Не през цялото време докато въртя, но през 1-2 сек. се случва да помръдне.Релето което се намира най долу в дясно на таблото с предпазителите прещраква.
От известно време се случваше трудно да пали ( въртене в продължение на 4-5 сек. и чак тогава пали )
Капачката и палеца на делкото са сменени.
Проблем с паленето - Решен
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Проблем с паленето - Решен
Последна промяна от bobcho на Сря 11 юли 2007 21:44, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Отново - Проблем с паленето
bobcho написа:Свалих свеща на 1-ви цилиндър и искра няма.
Колегата не е дочел.
Нямаш!
bobcho написа:Релето което се намира най долу в дясно на таблото с предпазителите прещраква.
Провери го дали дава хубав контакт. Отвори го и виж дали не са нагорели пъпките
Уфффф...
Vaskoto1 нещо не го хареса как съм го написал стилистично... ама след сумати опити, така и не можах да го оправя както си трябва!
Пускам ти какво мислех да напиша по проблема с непаленето заедно с неговите коментари по творението ми!
radotom написа:......
Другото, за което искам да те помоля е да направи една рецензия на нещичко, което се опитвам да напиша в помощ на колегите. Става въпрос за темите за непалене.
Тъй като не е в отговор на нечий конкретен въпрос, а по-скоро нещо като обобщение, ще съм ти задължен за всяка една забележка!
Писах, писах и все не ми харесва нещо... а това е трета редакция вече!
Ето го;
Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им
Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система
Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!
Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на
Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.
Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!
Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах... Идеята ми е, че явно Хол-датчика работи, а след като вече сме установили, че веднага след бобината няма искра... то според мен няма какво друго да е, но това е основното, което се мъчех да преработя, а не се сещам как...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.
Дано на теб ти стане по-ясно!

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
bobcho написа:Ток от бобината има.Сега припалва колата, но пак не може да запали както трябва.По централния кабел има ток, но на 1-ви цилиндър отново няма.Ще правя пробника и ще тествам и Хол.
Колега, опитаи с други свещи или опитаи да направиш ресет, (ако вече не си го сторил). Виждал съм толкова ошашкан мономотроник, които нещеше така да дава изкра, че дори човека купи нова бобина и датчик на Хол, ама като незнае!
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
bobcho написа:Ток от бобината има.Сега припалва колата, но пак не може да запали както трябва.По централния кабел има ток, но на 1-ви цилиндър отново няма.Ще правя пробника и ще тествам и Хол.
Това предполагах - че проблемът може да не е в бобината, а след нея

Бобината не изгаря от горенаписаната проба

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Наравих си пробника и се захванах с измерванията по описаните от колегата radotom методи.
Датчик на Хол -> мигане .... здрав
Комутатор -> постоянно светене .... здрав
Не знам какво ме накара, но свалих свеща на 2-ри цилиндър и тя имаше искра.Проверих и останалите, но само на 2-ри имаше искра.Върнах си старата капачка на делкото и .... опааа чудо, колата запали.
Извода: Капачката най вероятно не е за делко Дюселиер и затова не иска да пали.
Моля да не се заключва темата.Утре ще направя снимки и ще се опитам да обясня нагледно как стават измерванията.
Благодаря на всички "отзовали се" и най-вече на колегата radotom за подробните описания, които въппреки неговите опасения разбрах

Датчик на Хол -> мигане .... здрав
Комутатор -> постоянно светене .... здрав
Не знам какво ме накара, но свалих свеща на 2-ри цилиндър и тя имаше искра.Проверих и останалите, но само на 2-ри имаше искра.Върнах си старата капачка на делкото и .... опааа чудо, колата запали.
Извода: Капачката най вероятно не е за делко Дюселиер и затова не иска да пали.
Моля да не се заключва темата.Утре ще направя снимки и ще се опитам да обясня нагледно как стават измерванията.
Благодаря на всички "отзовали се" и най-вече на колегата radotom за подробните описания, които въппреки неговите опасения разбрах

- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Днес сутринта същата история.Въртя и няма палене.Сложих пак на централния кабел ... ток има.Бърз тест на Хол ... здрав.На свещите ... няма ток.Докато въртях на стартер отново оборотомера отчиташе и след 2 сек. беше на 3000 об.Релето на позиция 12 от таблото щракаше:
(бялото реле под реле номер 21)
Прибрах се преди малко, взех ток от друга кола (беше ми паднал акумулатора ), върнах си стария палец и колата запали.Поработи 10 мин. и сложих чисто нов палец ( отново ) - > работи.
Та въпроса ми е: може ли тоз контролер да си прави гаври с мен и защо това реле и оборотомера пощуряват, когато се появи този проблем.
Не знам и аз вече какво е.

(бялото реле под реле номер 21)
Прибрах се преди малко, взех ток от друга кола (беше ми паднал акумулатора ), върнах си стария палец и колата запали.Поработи 10 мин. и сложих чисто нов палец ( отново ) - > работи.
Та въпроса ми е: може ли тоз контролер да си прави гаври с мен и защо това реле и оборотомера пощуряват, когато се появи този проблем.
Не знам и аз вече какво е.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Pet_rov и 45 госта