Проблем със спирачките след смяна на предни маркучи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем със спирачките след смяна на предни маркучи

Мнениеот zfa159 » Вто 26 юни 2007 21:48


Случката - в събота си смених предните спирачни маркучи със Семперит понеже старите бяха вече нацепени.Обезвъздуших ама не съм прекалявал с помпането ама прецених че е достатъчно (педала имаше много малък ход на загасен двигател).
Колата си спираше перфектно и нямаше никакви проблеми до понеделник (около 100-тина км по-късно) при което се случи следното - цял ден нямах проблем никакъв със спирачките докато не спрях пред Италианец-а за да си търся нещо и когато тръгнах обратно усетих че има доста празен ход педала (около 2-3см).А преди да спра го нямаше :roll:
Вечерта като си тръгнах от работа не забелязах да има някакво изменение в спирачките и реших че е от жегата.Да ама днес сутринта отново ми направи впечатление че спирачките нямат нормалната ефективност която имаха и да кажем от 100 до 60 сваля за доста разстояние което не е редно а педала си седи с нормален ход.
Хванах еидн колега да пообезвъзрушим и да прегледам пак всички връзки да няма хлабава - нямаше разхлабено нищо,нито беше текло нещо,разкълчих и маркучите и нищо.Даже запалих колата за да има по-добър натиск и колегата натисна докрай ама отново нищо не прокапа или просълзя....Като започнах да обезвъздушавам дясното колело колегата каза,че явно е имало въздух защото педала стнал по-твърд след като обезвъздушавахме 5-6 минути.
Обаче интересното е че сега вечерта отново забелязвам намалена ефективност на спирачките.
Преди време един майстор ми разправяше че се случва да има дребен пробив в системата (някоя снадка) откъдето да влиза въздух без да тече течност и оттам да се получава нещо подобно.
Какво може да е и какво да правя?
Само да подчертая че съм обезвъздушавал само предния кръг без да пипам задния а като съм сменял маркучите съм си доливал течност за да не остане помпата на сухо докато сложа новите.
Незнам какво може да е :roll:




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 27 юни 2007 8:05


Няма преден кръг... Кръговете са предно-задно по диагонал....


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 8:13


Така е, обезвъздушава се "на кръст".
Що не провериш и отзад да не е протекло някъде? Включително регулатора на налягане за задния мост.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 27 юни 2007 8:57


psstv18rp написа:Така е, обезвъздушава се "на кръст".

Ако трябва да сме точни се обезвъздушава от най-далечната точка до най-близката точка:
1. задно дясно
2. задно ляво
3. предно дясно
4. предно ляво


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 10:32


Абе мисля че е по-правилно да се обезвъздушават кръговете един по един, т.е. "на кръст", но всъщност всякак става, стига да се обезвъздуши изцяло в крайна сметка. :-)

Трябва да се почва от най-далечната точка само ако е опразнена изцяло системата, иначе правилото е да се почва от мястото където е работено, т.е. там където евентуално има най-много въздух. Не че иначе няма да стане, просто така е най-бързо.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 27 юни 2007 20:19


Констатация от днес - течност не губи под никаква форма.
В момента педала си е е**л всички майки и има ход около 10-тина см като задните спирачки сработват в момента,в който го пипна а предните ги няма никакви.Отпред обезвъздушавах отново - няма никакъв въздух.Нито грам.
Сега ситуацията е че на пояти всяко спиране се завъртам нанякъде - зависи накъде е наклонен пътя защото отзад блокира всичко а отпред няма никой......Тъй като няма въздух и течове единствения вариант остава да си е заминала помпата и утре карам колата на един познат да я сваля и да я нося да я правят и да прегледат колко тона язвички има вътре.
Спрях се на помпата поради причината,че още когато взех колата отзад блокираше с лекота на особено на мокро.Бъзиках задния спирачен кран ама няма проблем в него а и нещата не се подобриха.След това разколачихме цялата система да сменяме тръбичките до отзад и след цялостно обезвъдушаване на системата нищо не се промени.Затова съм си нарочил помпата и заминава на ремонт 8)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 22:31


Абе нещо е съмнително да е от помпата (кръговете са диагонални), ама знае ли човек.
Странно изглежда. Отпред изобщо ли не се местят накладките?
Тия новите маркучи да не са нещо ментаци? Да се раздуват например при натискане на педала?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 27 юни 2007 23:03


Доколкото прочетох из спецификациите наистина дават че спирането е диагонално.По тази логика ако откаже единия кръг на помпата няма да спира едното предно и едното задно.А при мен спират и двете задни и нито едно предно :roll:
Спирачните маркучи поне видимо не се разширяват и предполагам,че за да се разшири достатъчно за да няма налягане за предните спирачки щеше да се види.
Иначе правих следня експеримент - колата на крик и запалена на скорост.Отпред диска си се върти без проблем и като започнеш да натискаш педела половината му ход не се отразява на предното колело т.е. не променя оборотите си.Ако продължа да натискам запова леееко да намалява ама това е вече на около 5-тия см от горното положение на педала.Продължа ли да натискам докрай зверски успява да спре.
В движение като тръгне колата още като пипна педала и задницата започва да намалява и колата спира.А ако я позасиля и ударя спирачките задницата блокира моментално а предницата продължава в зависимост от наклона на пътя и повечето пъти колата занася нанякъде.
Двете задни колела ги гледаха мои приятели и и двете блокират по едно и също време :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 28 юни 2007 8:08


Странна работа. Явно няма почти никакво налягане отпред. Факта че се налага да натискаш зверски за да спре поне малко, означава че няма въздух в системата (иначе ще е мек педала, ще пружинира), и че вероятно помпата си е наред - иначе ще потъва педала. По-скоро течността не стига по някаква причина до буталата.
Все си мисля че има нещо общо със смяната на маркучите.
Защо не върнеш за проба единия от старите, просто за да се изключат като причина?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 29 юни 2007 21:05


Старите не ги пазя за съжаление ама днес я качиха на стенд (от вчера сутринта не беше пипана колата понеже не бях в София и си седеше преди свервиза да чака ред) за спирачки и ми се събраха очите от показанието :
72% ефективност на предните спирачни апарати и на двата еднакво.
65% ефективност на задните барабани и на двета еднакво.
За справка за Пасат като моя ама с ABS максималното показание на този стенд било 70% т.е. моите отпред държат повече от перфектно.
Покарах колата точно 5.9km и педала пак стана с огромен ход и никаква ефективност отпред.Така закарах колата до пред приятелката ми (престой около 3 часа на едно място) и след това като си тръгнах педала отново беше перфектен до след няколко км (Захарна Фабрика до Сточна Гара са пак някъде около 4-5км) и пак стана мек и изчезнаха предните спирачки.
Човека на стенда (личен познат) ми обясни че ако имам въздух в някое от колелата то щеше да е с много по-ниска ефективност т.е. изключва категорично като причина да е въздух в системата заради напълно еднаквите показания на стенда и многократното обезвъздушаване.
Обясни ми,че задните спирачки се нуждаят от много по-малко налягане за да задействат понеже са барабанни и затова задействат първи а след като задействат и задницата рипне нагоре крана им ограничава притока на течност ама за предните явно налягането не достига.А като помпам на място и отворя цифката тече течност и то под голямо налягане.
Забелязах че като я обезвъздушавам дори на място като ударя една след друга 20-тина помпи и педала става мек и с голям ход.
Затова си мисля че проблема ми е в гадната помпа и не създава достатъчно налягане за правилното функциониране и на двата кръга.


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Пет 29 юни 2007 21:32


аз преди време имах подобен проблем със спирачките, педала потъваше и спирането беше малко екстремно изживяване, и аз си мислих че е заминала спирачната помпа но причината се оказа друга - беше се отлепило и начупило феродото на предните накладки, като свалиха спирачните апарати феродото се изиспа долу :evil:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 29 юни 2007 21:50


orgasmatron написа:аз преди време имах подобен проблем със спирачките, педала потъваше и спирането беше малко екстремно изживяване, и аз си мислих че е заминала спирачната помпа но причината се оказа друга - беше се отлепило и начупило феродото на предните накладки, като свалиха спирачните апарати феродото се изиспа долу :evil:

Накладките са на не повече от 4к км и изглеждат идеални и за съжаление проблема не е от тях :(


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 29 юни 2007 23:09


"Затова си мисля че проблема ми е в гадната помпа и не създава достатъчно налягане за правилното функциониране и на двата кръга."

Да де, ама кръговете са диагонални....

Абе да не прегрява нещо щом ефекта става след известно каране? Отпускат ли добре спирачките отпред?

Иначе в крайна сметка тия помпи не са много скъпи - 60-70лв е нова, пробвай да я смениш. Няма да навреди поне. :)


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Съб 30 юни 2007 6:27


само идея - провери си и "кантара", който регулира усилието на задния мост. и все пак опитай пак да обезвъздушиш системата, ама с пневматичен уред за обслужване на спирачни системи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 30 юни 2007 9:11


joro_kem написа:само идея - провери си и "кантара", който регулира усилието на задния мост. и все пак опитай пак да обезвъздушиш системата, ама с пневматичен уред за обслужване на спирачни системи.

Консултирах се с niksi по въпроса и с още няколко познати и всичките казаха,че самия кран или работи или не работи и никой няма проблем като моя.Даже хора,които са го махнали изцяло не са се оплакали от подобен тип проблем при който отзад хваща веднага а отпред няма никой.
Не е от прегряване защото дори когато колата е подпряна на трупчета и колелата са във въздуха след 20-тина напомпвания педала се държи по същия начин.
Отделно апаратчетата отпред не съм забелязал да греят ако не натискам спирачките а 5км са твърде малко за да прегреят ри положение,че съм с алуминиеви джанти и не съм натискал много спирачката по време на движението.
Помпата не искам да я сменям с нова а ще ремонтират старата (мам подходящ познат,който се занимава с това) защото новата не я знам каква ще е и къде ще реши да ме претрепе.
В понеделник ще се свали помпата и ще я ремонтираме и ще видим за какво става дума.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта