трябва ли да сменя фреона на климатика

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
rado_box
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 17:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

трябва ли да сменя фреона на климатика

Мнениеот rado_box » Съб 14 юли 2007 14:57


климатика ми все ощте духа студено,но предния собственик каза,че трябва да го долея или сменя.кое е по удачно в случая?ако може също така да ми кажете горе долу колко струва тази услуга и къде да отида във варна за да ми кажат?




Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Съб 14 юли 2007 14:59


Долива се доколкото знам.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 14 юли 2007 15:30


И как става "доливането" като не се знае колко има в системата ? "Източва" се (някои го изхвърлят в атмосферата, други го събират) и се слага точно определеното количество. Добре е и да се смени маслото в компресора (незначително количество е). На мен тези операции преди 2 години ми струваха 40 лв. в Шумен.
Но ако все още ти "духа" задоволително хладно, може да отложиш ако не разполагаш с парите.


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот kibo_tom_8440 » Нед 15 юли 2007 5:36


А КИРИЛИЦАТА!
mod edit: vaskoto1


naskocanada
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот naskocanada » Нед 15 юли 2007 6:32


не изкам да се правя на разбирач ама май че има начин да се допални не да се долее щото си е газ де


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 15 юли 2007 8:41


Е , защото се започнаха вече с локумите . "па нека и я да кажем " : Правилния начин е да се изтегли фреона с една станцийка ( специална за тази цел) Тя събира фреона , изтегля го , вижда се и колко масло е "измъкнала" , после се налива ( къде същия, къде нов , къде от другите преди тебе ;) ) добавя се и изваденото масло ( като количество ) и после доплащаш само разликата м/у твоето количество и това по предписание и бягаш !
Варианти :
а/ ти си с фреон R12 - това е хладилен аген , който е .... айде , няма да замесвам разни азеотропни ;) термини ... който не се разслоява на отделни фракции и може на теория да бъде добавян - теоретически и практически , ако го няма момента с количеството...
б/ ти си с R134a - тук по принцип е добре фреона да се зареди с течен фреон - т.е има проблеми с фракциите :wink: - т. е най - добре е на ново да бъде зареден от нула ....
Успех на печелившите ! :wink: :wink:


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 15 юли 2007 22:31


Аз лично съм със стария фреон (иначе казано R12). Преди около седмица ходих да ми го допълнят-става си перфектно. От това което видях фреонът се пълни от бутилката в разграфен съд и от него отива в климатика на автомобила. По графите се вижда какво количество фреон е вкаран допълнително. Цената беше 10 лв. за 100 гр. Ефекта от допълването за мен беше презадоволителен :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 16 юли 2007 7:19


Изтегля се със система, като се мери на везна, обезвъздушава се и после се зарежда количеството по предписание. Цялата услуга е около 35лева в Плевен дъге :lol: Щом ти изстудява нормално не бързай...


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Viso » Пон 16 юли 2007 7:38


В София - на Хладилника имат едни машини "Бош" - закачат ти две тръбички за климатика, уреда отчита колко фреон има и колко трябва да има. При мен имаше 550 гр. при норма 1 200. Машинката сама допълва, свети, отчита и пр. За 700 гр. - 70 лв.


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Пон 16 юли 2007 10:08


да де, ма колегата пише, че е от Варна

ни от Плевен К22 ни от София Viso


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 16 юли 2007 10:21


gr_kanev написа:И как става "доливането" като не се знае колко има в системата ?

А като не знаеш колко бензин/нафта имаш в резервоара, как сипваш догоре?
На мен ми доляха, а освен пълнене с фреон, трябва да се вдигне налягането на системата.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 16 юли 2007 10:42


Dan4ote написа:
gr_kanev написа:И как става "доливането" като не се знае колко има в системата ?

А като не знаеш колко бензин/нафта имаш в резервоара, как сипваш догоре?
На мен ми доляха, а освен пълнене с фреон, трябва да се вдигне налягането на системата.

Май си ходил при некой мастор на хладилници :wink: Не се долива!!,изтегля се претегля се и се пълни наново, като си плащаш разликата между норматива и това което си имал.


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 16 юли 2007 10:44


K22 написа:Май си ходил при некой мастор на хладилници :wink: Не се долива!!,изтегля се претегля се и се пълни наново, като си плащаш разликата между норматива и това което си имал.

:lol:
В Дунев правих процедурата, машинаката изглеждаше добра, закачиха два маркуча и го оставиха на автопилот. След 20-тина мин беше на готова. Доста ме одрусаха, но съм доволен.

Последна промяна от Dan4ote на Пон 16 юли 2007 10:50, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 16 юли 2007 10:47


В скъпите сервизи везната е скрита в "машинката"-иначе процедурата е една и съща.Щото има и мастори които доливат по налягане.....


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Пон 16 юли 2007 11:22


Винаги когато ходите за "опресняване" на фреона изисквайте от "майсторите" да погледнат климатиковият радиатор дали не е задръстен от боклуци,за видими протривания на маркучи от климатичната система дали вкючва и изключва компресора,като и перката на 1ва и 2ра скорост както и да се провери какво е съответното налягане в системата и при 2те скорости.Разбира се да не пропуска и задължителното изпразване на системата вакумиране напълване с фреон и масло,(понякога се слага и оцветител за проверка дали изпуска) и накрая самата проверка дали изпуска отнякъде системата и дали в купето се получава желания резултат.И последно преди да отидете на такава процедура винаги сменяйте поленовия(клима)филтър и на авто мивка да ви измият добре радиатора!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта