трябва ли да сменя фреона на климатика
- rado_box
- Мнения: 20
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
трябва ли да сменя фреона на климатика
климатика ми все ощте духа студено,но предния собственик каза,че трябва да го долея или сменя.кое е по удачно в случая?ако може също така да ми кажете горе долу колко струва тази услуга и къде да отида във варна за да ми кажат?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
И как става "доливането" като не се знае колко има в системата ? "Източва" се (някои го изхвърлят в атмосферата, други го събират) и се слага точно определеното количество. Добре е и да се смени маслото в компресора (незначително количество е). На мен тези операции преди 2 години ми струваха 40 лв. в Шумен.
Но ако все още ти "духа" задоволително хладно, може да отложиш ако не разполагаш с парите.
Но ако все още ти "духа" задоволително хладно, може да отложиш ако не разполагаш с парите.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Е , защото се започнаха вече с локумите . "па нека и я да кажем " : Правилния начин е да се изтегли фреона с една станцийка ( специална за тази цел) Тя събира фреона , изтегля го , вижда се и колко масло е "измъкнала" , после се налива ( къде същия, къде нов , къде от другите преди тебе
) добавя се и изваденото масло ( като количество ) и после доплащаш само разликата м/у твоето количество и това по предписание и бягаш !
Варианти :
а/ ти си с фреон R12 - това е хладилен аген , който е .... айде , няма да замесвам разни азеотропни
термини ... който не се разслоява на отделни фракции и може на теория да бъде добавян - теоретически и практически , ако го няма момента с количеството...
б/ ти си с R134a - тук по принцип е добре фреона да се зареди с течен фреон - т.е има проблеми с фракциите
- т. е най - добре е на ново да бъде зареден от нула ....
Успех на печелившите !


Варианти :
а/ ти си с фреон R12 - това е хладилен аген , който е .... айде , няма да замесвам разни азеотропни

б/ ти си с R134a - тук по принцип е добре фреона да се зареди с течен фреон - т.е има проблеми с фракциите

Успех на печелившите !


- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Аз лично съм със стария фреон (иначе казано R12). Преди около седмица ходих да ми го допълнят-става си перфектно. От това което видях фреонът се пълни от бутилката в разграфен съд и от него отива в климатика на автомобила. По графите се вижда какво количество фреон е вкаран допълнително. Цената беше 10 лв. за 100 гр. Ефекта от допълването за мен беше презадоволителен 

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Dan4ote написа:gr_kanev написа:И как става "доливането" като не се знае колко има в системата ?
А като не знаеш колко бензин/нафта имаш в резервоара, как сипваш догоре?
На мен ми доляха, а освен пълнене с фреон, трябва да се вдигне налягането на системата.
Май си ходил при некой мастор на хладилници

- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
K22 написа:Май си ходил при некой мастор на хладилнициНе се долива!!,изтегля се претегля се и се пълни наново, като си плащаш разликата между норматива и това което си имал.

В Дунев правих процедурата, машинаката изглеждаше добра, закачиха два маркуча и го оставиха на автопилот. След 20-тина мин беше на готова. Доста ме одрусаха, но съм доволен.
Последна промяна от Dan4ote на Пон 16 юли 2007 10:50, променено общо 2 пъти.
- Vladko
- Мнения: 2480
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Винаги когато ходите за "опресняване" на фреона изисквайте от "майсторите" да погледнат климатиковият радиатор дали не е задръстен от боклуци,за видими протривания на маркучи от климатичната система дали вкючва и изключва компресора,като и перката на 1ва и 2ра скорост както и да се провери какво е съответното налягане в системата и при 2те скорости.Разбира се да не пропуска и задължителното изпразване на системата вакумиране напълване с фреон и масло,(понякога се слага и оцветител за проверка дали изпуска) и накрая самата проверка дали изпуска отнякъде системата и дали в купето се получава желания резултат.И последно преди да отидете на такава процедура винаги сменяйте поленовия(клима)филтър и на авто мивка да ви измият добре радиатора!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта