Здр.всички!
От краткия преглед на форума,разбирам че този проблем/моя/ е многократно разискван,но въпреки вс.бих искал да ви помоля за помощ при разрешаванато му и установяване на причината.
Имам Пасат-07.1993г. е първ. регистрация,/Б3 или т.н. "двойка"/мод. АРИВА.-комби.
Мн често ми се включва вентилатора на радиатора,а съгласно показанията от таблото-темп.е някъде към 75-80 градуса.
Смених съотв. датчика на радиатора,който вкл.вентилатора,но промяна почти няма.Има ли други датчици по охл.система които трябва да проверя и ако се налага да подменя!Мисля че показанията на таблото са верни,защото при работещ климатик темп.се покачва на 90-95гр.Може ли проблема да се окаже термостат-мисля и него да сменям.А в допълнение ми се случи и още нещо което ме притесни-по време на път за Бургас,в прохода на Сл бряг,при работещ климатик,ми се вкл.звуковата сигн.и просветна червената лампа за маслото!След изключване на климатика и спадане на температурата ,това не се повтори.Ползвам масло Мобил Супер 10w-40,полусинтетика и нямам абс. никакъв разход на масло-нивото не мърда.Явно и то се е повлияло от повишената темп. на мотора.
А на дълъг път-напр.по магистрала и без климатик,показанието за темп.на таблото е 70-80гр.
Не знам вече какво да мисля-ако може помогнете ми в решаването на проблема!А мн си харесвм колата и не искам да се разделям с нея!
Благодаря ви предварително!
Проблем с температурата
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 16 юли 2007 15:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Вероятна причина -двойният температурен датчик.Намира се на пластмасовата тръба на входа на Главата.
И аз мисля така ..просто лъжливите гадини са..... и не се втурвай веднага към магазина ! 1 во измери температурата в казанчето , особенно онази тънката, дето се влива вътре.... и ако тогава температурата ти съвпадне с таблото може да се говори за термостат иначе датчик най-вероятно ( чети за датчиците внимателно че ...

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
При условие,че перката на охлаждането се включва означава,че: 1-темп. в радиатора е над 92-95гр и 2 -термостата е отворил и антифриза е достатъчно горещ за да остане термостата отворен.Или ти е повреден двойният темп. датчик,или повреда в системката на таблото.Аз мисля,че е първото!
П.П Датчика струва около 30 лв.

П.П Датчика струва около 30 лв.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Пон 16 юли 2007 15:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Благодаря ви
Искам да благодаря на вс.които са ми писали и се опитват да ми помогнат в разрешаването на този проблем!Днес вече си купих нов оригинален термостат/немски/от Автотрейд-Варна/фирмения сервиз на VW/.Също и ново масло-Мотул 4100 Паур 15w-50, и филтър!Утре ще купя и датчика-само да ви запитам-този двоен датчик -имате в пред вид пластмасовото черно тройно разклонение с включените кабели от горната му страна,разположен отпред на главата ли?
Отново благодаря предварително на вс които ми пишат и се ангажират с решаването на този проблем!
Отново благодаря предварително на вс които ми пишат и се ангажират с решаването на този проблем!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
K22 написа:Може ли (и как) да се смени без източване на антифриза?А датчика на радиатора може ли?
И на двата въпроса отговора е ДА.
Със сигурност, на студен двигател, че иначе малко пари

Отваряш капачката на разширителния съд, за да си сигурен, че няма налягане в системата и след това пак си го затваряш.
Двойния датчик на тройника е захванат с една скобичка отстрани. С отверка хващаш и го издърпваш. Махаш единия датчик и слагаш другия. колкото по-бързо го направиш, толкова по-малко течност ще изтече, но трябва да се внимава, защото там има и едни "О"-пръстен, гумен. Да не забравиш да си го купиш и него. От порядъка на 0.5-1 лв. е. Трябва да се внимава да не го подгънеш нещо, а също така трябва да си сигурен, че в гнездото не е останало залепнало парче от стария пръстен. Най-добре се проверява с опипване.
За датчика на радиатора се отнася същото. Добре е предварително да го напръсаш със спрей за кофти резби, да не би да е позапекъл нещо. Внимавай при развиването на стария датчик да не го скъсаш.
Мисля, че там имаше медно уплътнение. Всъщност, има, но не съм сигурен за материала.
При цялата операция не би трябвало да загубиш повече от 150-200 гр. антифриз

Давай смело, не хапе!


- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
K22 написа:Може ли (и как) да се смени без източване на антифриза?А датчика на радиатора може ли?
Да,може!За горният (при студен двигател) издърпваш зегерката,вадиш датчика с издърпване(бързо) вкарваш новият и обратно зегерката и готово!Долният (на радиатора) развиваш го и вадиш,затапваш отвора с парцалче.Взимаш новият, вадиш парцалчето завиваш новият и ето пак готово!

П.П Колегата ме е изпреварил

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
radotom написа:K22 написа:Може ли (и как) да се смени без източване на антифриза?А датчика на радиатора може ли?
И на двата въпроса отговора е ДА.
При цялата операция не би трябвало да загубиш повече от 150-200 гр. антифриз
Давай смело, не хапе!![]()
Е, ми то казанчето май съдържа толкова и нема нужда да се бърза

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0, Monyo Monev и 55 госта