Шум от двигателя

Техническа и сервизна информация за Passat
SlavBG
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Шум от двигателя

Мнениеот SlavBG » Нед 22 юли 2007 0:16


VW Passat 1.6 Benzin 1997 г. Двигателя работи нормално, но когато се отвори капачката за наливане на маслото се чува шум. Двигателя си промения звука, но не се "друса". От отвора духа но не много.
Имате ли представа какъв е проблема ?




Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Нед 22 юли 2007 0:53


Първо,добре дошъл .Явно от скоро притежаваш автомобила .Изчакай един,два месеца докато ти мине мерака,и после въобще няма да обръщаш внимание на такива шумове.А пък относно "проблема",доколкото съм запознат със механиката на двигателя казвам,че този шум е нормален.Айде Наздраве......по още едно узо и умната.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 22 юли 2007 8:26


няма проблем :lol: ,това е нормално,ти като отвориш вратата на терасата иначе направена от pvc не започваш ли да чуваш кво прави цялата махала???
То по твоята логика махни гърнетата и двигателя като земе да реве значи нещо не е наред.Колата ти не е направена да върви без тази капачка пп и при мене е така :wink: .Веднъж забравих да я завия след като сипах масло паля и оооо ужас некъв ревввв.Ама като се огледах се пляснах по челото завих я и ... воала няма проблем


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 22 юли 2007 13:12


Danny boy написа:...

Точно! :да:
А причината за промяна шума на двигателя, както и оборотите е, че по този начин освобождаваш напълно картерното налягане.
Освен това, чрез маркуч капака на клапаните ти е свързан и с хводящия поток въздух, след филтъра (при мен, а и не само при мен - и след дебитомер).
Така, че ти просто променяш режима на работа на колата.
Нищо страшно!


SlavBG
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот SlavBG » Нед 22 юли 2007 13:56


Благодаря за отговорите !
Искам да уточня, че повече ме притеснява едно тъпо тракане/чукане, което се чува при отворена капачка. Не е като шум от не регулиран клапан, което се чува при затворена капачка. Може ли да е от лагерите на коляновия вал ?


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Нед 22 юли 2007 15:04


А може и да е цъкане от хидравличните повдигачи... ? :?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 22 юли 2007 17:09


SlavBG написа:повече ме притеснява едно тъпо тракане/чукане, което се чува при отворена капачка.

Какво имаш предвид под 'тъпо'?
Че гадно тракането, или че е глухо потракване?
А лагер на коляновия вал сам се сещаш, че няма да има значение дали си махнал капачката или не.
При мен също има тракане. Дълго време се опасявах, че може да са повдигачи. Ведъж обаче изключвах и включвах куплунга на Хол-датчика на контакт (защото имах проблем) и се оказа че тракат... дюзите! :lol:


SlavBG
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот SlavBG » Нед 22 юли 2007 22:46


Тракането е с такта на въртенето на двигателя/коляновия вал/. Тона е нисък като на два метала с по-голям размер, а не е висок тон като от не регулиран клапан.


SlavBG
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот SlavBG » Нед 22 юли 2007 23:54


Още обяснения. Относно лагерите имам в предвид черупковите лагери / ако така се казват/. Не зная точното наименование, но имам предвид лагерите на коляновия вал и буталните ... / не зная как се казват/. Най-общо се съмнявам шума да не е от частите свързващи коляновия вал и буталата.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 23 юли 2007 7:14


абе човек защо се занимаваш с тия работи. Карай си колата братче.
При затворена капачка всичко нормално ли е?
Има ли шумове, притраквания, прихлопвания?
Ако няма значи всичко е ок.
То при отворен картер още по-големи шумове ще има :)
мисълта ми е, че двигателя е затворен и дори да има мазане пак има леко триене /то иначе няма да се износват двигателите/, така че нормално е като отвориш капачката да се чува нещо.


naskocanada
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот naskocanada » Вто 24 юли 2007 6:29


а във връзка с тракането аз пак на затворена капачка и то вътре в купето , на място чувам едно тракане мн особенно и когато попитах механика ми ми каза че имало някакъв соленоиден датчик които отварял и затварял. За Б5 става на реч 1.8 турбо.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 24 юли 2007 7:14


А бе това с шумовете е голяма самонавивка.Писах в основния форум че взе да ми се чува някакво глухо тракане ли е вибриране ли е...Един майстор ме научи-с отверка, или щеката за масло -допираш върха до различни места и слушаш от пластмасовата дръжка.Не можеш да си представиш колко различни "дефекти" можеш да чуеш :twisted:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0, Monyo Monev и 62 госта