Мърда волана като натисна съединителя. От какво може да е?

Техническа и сервизна информация за Passat
Milanoff

Мърда волана като натисна съединителя. От какво може да е?

Мнениеот Milanoff » Пон 23 юли 2007 9:58


Здравейте, ползвах търсачката но не намерих подобен проблем.

Волана има възможност за местене нагоре надолу.
Проблема е че като натисна съединителя се усеща леко мръдване, въпреки че лоста за местенето е фиксиран.

Къде може да е проблема, скоро сменях маслото и ми казаха че по ходовата част няма разбито?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 юли 2007 10:09


Долу съединителя е хванат на една метална конзола с две втулки и един болт.По принцип като натиснеш съединителя при мен тази цялата работа се мести настрани и опира в тръбата на волана.Ако по нея нещо е разхлабено долу (нея не я загледах къде точно е захваната) може да се мести.
Общо взето за да стигнеш дотам сваляш кората под волана (тази с капачето за предпазителите) и отдолу има още едно пластмасово капаче на 2 винтчета (пластмасови) с особена форма (крие карето на волана по принцип) и като я свалиш се разкрива доста пространство за оглед - огледай за нещо разхлабено и ще се ориентираш къде е проблема като натиснеш няколко пъти съединителя.
Успех!


Milanoff

Мнениеот Milanoff » Пон 23 юли 2007 10:29


А тампоните на съединителя и двигателя може ли да са причината, тъй като тресе при тръгване, та може ли проблема да е от тампоните и/или съединителя?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 юли 2007 13:27


Milanoff написа:А тампоните на съединителя и двигателя може ли да са причината, тъй като тресе при тръгване, та може ли проблема да е от тампоните и/или съединителя?

Като за начало за първи път чувам за тампон на съединител ама предполагам имаш в предвид трите тампона на двигателя.Като цяло не може да е от тях това че ти се помръдва волана защото моите като бяха прецакани и 3-те нямаше подобен ефект а скоростите влизаха много трудно и като пусна газта се усещаше как отпред всичко се мести накъдето си иска.
Причината за тресенето на тръгване е заминаващ си феродов и притискателен диск (омекват пружините,които по принцип обират тези вибрации).

Като цяло конструкцията е такава :
двигателя ти е хванат за магарето и купето с 3 тампона които и да заминат това не оказва влияние на кормилната уредба.Тя пък е захваната твърдо към магарето (рейката) и към купето посредством този захват,за който ти говоря в горния си пост и ако имаш преместване на волана при натискане на съединителя е отдолу от това дето ти казах :)
Провери си отдолу под тази кора гайките и болта на съединителя (повечето майстори не си правят труда да им слагат шайби и това си дава отражение след известен пробег).
Успех!


Milanoff

Мнениеот Milanoff » Пон 23 юли 2007 14:49


Благодаря, ще разглобявам кората май довечера, аз малко тъпо обяснявам, става въпрос за тампона при съединителя и скоростната кутия :D


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 23 юли 2007 16:06


и при мен го има това помръдване на волана.
Пиши като оправиш проблема


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 юли 2007 18:30


Milanoff написа:Благодаря, ще разглобявам кората май довечера, аз малко тъпо обяснявам, става въпрос за тампона при съединителя и скоростната кутия :D

Моя беше станал на нищо и пак нямаше никакъв проблем с мърдане на волана а и е технически невъзможно (все пак човек никога не знае де ама поне конструктивно е мнооого трудно да се получи).
Разглоби отдолу и ще се ориентираш къде е проблема ;)
Успех!


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Пон 23 юли 2007 18:39


Ми при мен на чупещия волан има малък луфт като го бутам нагоре-надолу, но няма връзка със съединителя. Предполагам този малък луфт е нормален за коли с чупещи волани или се бъркам нещо?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 юли 2007 19:00


Wish_Master написа:Ми при мен на чупещия волан има малък луфт като го бутам нагоре-надолу, но няма връзка със съединителя. Предполагам този малък луфт е нормален за коли с чупещи волани или се бъркам нещо?

Честно казано при мен не беше с чупещ волан и мърдането идваше от един месингов лагер на конзолата за запалителния ключ (алуминиев корпус и в него е набит месингов лагер).Предполагам че и да е с чупещ волан не би трябвало да мърда а иначе съм чувал че при тези с чупещия имало някакво болт ли гайка ли което се разхабвало и започвал да мърда което при тези без чупещ го няма.
Дано да съм бил полезен :roll: !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 62 госта