Здравейте,
Колата е Passat 1.8, 1990г., с ABS.
Имам следния неприятен проблем:
От известно време сутрин като е паля, педала на спирачките е твърд и почти няма спирачки.Като включа няколко пъти на контакт (чува се помпата на ABS) че работи и педала се оправя, но лампата за ръчната продължава да свети.От време на време изгасва, но пак заочва да свети без някаква закономерност.На няколко пъти в движение освен че свети лампата на ръчната , педала се втвърдява и няма спирачки (има но много слаби) и за да спра, трябва да скоча върху тях - все едно няма серво.
Да отбележа че лампата на ABS с свети жълто от 1-2 години.
Отивам днес в един сервиз дето уж оправят ABS-и (т.е спирачен апарат без серво с ABS), оставих колата и след 1 час ми звънаят да ми кажат че установили че имам неработещи предни датчици на ABS. Според мен те не работят от 1-2 години - от както свети лампата на ABS, но както и да е.
От сервиза ми казаха че трябвало първо да се сменят датчиците на ABS с нови (460 лв.) и после да проължавали да тестват защо свети лампата на ръчната и евентуално да оправят проблема. Програмата с която тествали си искала датчиците да са в ред за да диагностицира какво става по-нататък.
Да отбележа че съм проверил че има спирачна течност и от никъде не тече.
Ако някой е имал подобен проблем и са му го оправили моля да сподели оптит, че ще се пребия някъде с тая кола...
Проблем със спирачките на Passat B3 1990г. с ABS
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 23 юли 2007 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Проблем със спирачките на Passat B3 1990г. с ABS
Последна промяна от mitkot на Пон 23 юли 2007 21:38, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Здрасти, градски и
Да ти споделя, че и аз имах проблеми с двата предни датчика, че и единия заден!
Ако няма механично увреждане по самите датчици вследствие удар или проба за смяна на главини, то най-вероятно проблема е в кабелите.
Ето тук малко за четене:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Относно цените на датчиците... да, в ХААС са толкова
Малко по-тънко можеш да минеш в АУТО+, до хотел 'ЕВРО', по диагонал на х. "Санкт Петербург''. Там датчик ми предложиха за 170-180 лв.
Почти е безсмислено да търсиш втора употреба
Запичат и нямат вадене!
Поне не и функциониращи...
Относно светенето на светодиода за нивото:
В големите жеги и яки задръствания (т'ва покрай абитюрентските балове около 'Ленинград') и миналото, и това лято ми се случи да светнат и при мен и двата индикатора. И съответно втвърди педала. Като си изстина колата обаче се оправиха нещата.
Като за начало при мен се съмнявам в две вероятности:
- от жегата риид-ампулката, която е в тръбичката при казанчето за спирачна течност (датчика за нивото) здава багажа и почва да не работи. От това ABS-а решава, че няма течност и... кой го знае какво прави! Може и помпата да спира!
- заклинване на самата помпа на ABS-a. От там пада налягането в системата и за това се втвърдява педала.
Ама предполагам, че тогава би трябвало да светне само индикатора на ABS системата, не и на ръчната
Специално за теб погледни дали кръглото магнитче, което е поплавък в казанчето за течността се движи свободно и не потъва. Поогледай кабелчетата, които излизат от там. Това много ми прилича на кабелен проблем.
Късмет!
За тази 'антиспирачна' система "Teves" ще ти е нужен!
Впрочем, къде ходи на диагностика? В "БОШ-центъра" до "Рекорд" ли?

Да ти споделя, че и аз имах проблеми с двата предни датчика, че и единия заден!
Ако няма механично увреждане по самите датчици вследствие удар или проба за смяна на главини, то най-вероятно проблема е в кабелите.
Ето тук малко за четене:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=
Относно цените на датчиците... да, в ХААС са толкова

Малко по-тънко можеш да минеш в АУТО+, до хотел 'ЕВРО', по диагонал на х. "Санкт Петербург''. Там датчик ми предложиха за 170-180 лв.
Почти е безсмислено да търсиш втора употреба

Поне не и функциониращи...
Относно светенето на светодиода за нивото:
В големите жеги и яки задръствания (т'ва покрай абитюрентските балове около 'Ленинград') и миналото, и това лято ми се случи да светнат и при мен и двата индикатора. И съответно втвърди педала. Като си изстина колата обаче се оправиха нещата.
Като за начало при мен се съмнявам в две вероятности:
- от жегата риид-ампулката, която е в тръбичката при казанчето за спирачна течност (датчика за нивото) здава багажа и почва да не работи. От това ABS-а решава, че няма течност и... кой го знае какво прави! Може и помпата да спира!

- заклинване на самата помпа на ABS-a. От там пада налягането в системата и за това се втвърдява педала.
Ама предполагам, че тогава би трябвало да светне само индикатора на ABS системата, не и на ръчната

Специално за теб погледни дали кръглото магнитче, което е поплавък в казанчето за течността се движи свободно и не потъва. Поогледай кабелчетата, които излизат от там. Това много ми прилича на кабелен проблем.
Късмет!

За тази 'антиспирачна' система "Teves" ще ти е нужен!
Впрочем, къде ходи на диагностика? В "БОШ-центъра" до "Рекорд" ли?
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 23 юли 2007 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Благодаря ти Radotom,
Благодаря ти за мнението и помощта.
Да ти кажа аз нямам време да се занимавам с ремонт на датчиците, но пък и не съм склонен да дам 460 лв. за датчици и след това да ми кажат че и помпата на ABS е зле и че там трябва да дам 1000 лв или нещо такова.Утре ще проверя за риид ампулата в датчика за течността.
Но поне това което прочетох за тази система ABS на Тевес, ми се струва че би трябвало дори и при повреда на някои от датчиците или нещо друго в системата на ABS колата да продълава да спира.А при мен педала се втвърдява много, както казва един приятел става на кочан, спира едвам и много бавно.
Иначе на диагностика този път ходих в двора на ХЕИ, тъй като съм се сблъскал с услугите на BOSH-a веднъж и ми се сториха големи мърлячи...ама и тези излезнаха същите лайна с извинение.
Взеха ми 35 лв и ме пуснаха по-живо по здраво.
Даже казаха че първо давам 460 лв за датчици и после проължват да търсят и може да стане много скъпо....
Та ако знаеш някой сервиз дето може да оправи проблема без да си купувам датчици ще съм балгодарен да споделиш.
За сега където и да съм отишъл - вдигат рамене....
Благодаря ти за мнението и помощта.
Да ти кажа аз нямам време да се занимавам с ремонт на датчиците, но пък и не съм склонен да дам 460 лв. за датчици и след това да ми кажат че и помпата на ABS е зле и че там трябва да дам 1000 лв или нещо такова.Утре ще проверя за риид ампулата в датчика за течността.
Но поне това което прочетох за тази система ABS на Тевес, ми се струва че би трябвало дори и при повреда на някои от датчиците или нещо друго в системата на ABS колата да продълава да спира.А при мен педала се втвърдява много, както казва един приятел става на кочан, спира едвам и много бавно.
Иначе на диагностика този път ходих в двора на ХЕИ, тъй като съм се сблъскал с услугите на BOSH-a веднъж и ми се сториха големи мърлячи...ама и тези излезнаха същите лайна с извинение.
Взеха ми 35 лв и ме пуснаха по-живо по здраво.
Даже казаха че първо давам 460 лв за датчици и после проължват да търсят и може да стане много скъпо....
Та ако знаеш някой сервиз дето може да оправи проблема без да си купувам датчици ще съм балгодарен да споделиш.
За сега където и да съм отишъл - вдигат рамене....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
mitkot написа:... би трябвало дори и при повреда на някои от датчиците или нещо друго в системата на ABS колата да продълава да спира.....
Така си е! Трябва да спира! ABS-а е допълнителна система, независима от спирачната
Дори, като карах известно време със скапан датчик, определено смятам, че колата спираше много по-добре и усещането на педла беше много по-прецизно.
Друг е въпроса, че не можеш да си позволиш да 'скочиш' на педала на сирачките, защото тогава гумите просто ще блокират!
Именно и това ме притеснява мен с моите спирачки


Единственото обяснение, което имам е ако спира помпата. Тя при нас играе ролята на сервоусилвател.
В двора на ХЕИ не съм бил. За БОШ-цетъра съм съгласен с мнението ти!

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
И аз като много колеги с ABS имам лек проблем с него. Както е казал колегата radotom през лятото когато температурите са високи при по-продължително каране ми светва лампата за ABS-а и лампата за нивото на течността (и за ръчната) като през това време няма почти никакви спирачки...педала е твърд и когато го натискам издава звук сякаш помпата се опитва да работи, но не. Като га оставя да истине се оправя. (Тук говорим за наистина високи температури и градско каране). Не знам дали по тази причина но по някое време както си карам помпата спираше да работи в момент когато тя реши и колата губеше абсолютно всякакви спирачки. Оказа се че помпата е безвъзвратно заминала. Тъй като нямам пари за нова си взех втора употреба при цена 100лв. без гаранция и 150лв. с гаранция. С нея останаха всички предишни проблеми , само не спира да работи когато си иска, и никой не успява да ми каже точно какъв е проблема на тази система...на мен ми е писнало тотално и си карам така. Но с две думи когато датчиците са заминали няма да работи ABS-а, но спирачките трябва да се държат нормално. Според мен проблема е по-скоро в помпата. Успех с този ш**ан проблем. Дано го оправиш 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
dlug написа: Оказа се че помпата е безвъзвратно заминала. Тъй като нямам пари за нова си взех втора употреба при цена 100лв. без гаранция и 150лв. с гаранция. С нея останаха всички предишни проблеми , само не спира да работи когато си иска, ...
Извинявай, не разбрах какво имаш пред вид, че са останали всички роблеми.
Продължават ли да ти светкат и двата индикатора? И втвърдява ли се пак педала с новата помпа?
Колега здрасти. Ако са датчиците , лампата на ABS- а ще ти свети както е при теб, но цената им съвсем не около 500, както са ти казали на теб. В АУТО ПЛЮС са по около 160лв./бр.
Ако този проблем отпадне, остава да провериш помпата на ABS по следният начин: вкарай колата на тихо място(например в гараж), даваш на контакт и се заслушай- трябва да чуеш как помпата качва налягане за няколко секунди и да спре.В момента , в който спре би трябвало да ти изгаснат лампата на ABS-а и лампата на таблото за ръчната ако не е вдигната. Ако не чуваш този звук, значи проблема е в помпата- не помпа налягане и тогава си е е..о момата- цифра.
Друго за което се сещам е спирачната течност-малко вероятно, но все пак може, при усложие че ти работи помпата обаче(горе). Ако е за смяна когато ти е загряла колата и след интензивно използване на спирачките в града, тя кипва и помпата не успява да подържа налягането защото спирачната течност се свива(ако е абсорбирала вода и е за смяна). И тогава лампата пак свети.
Това е от мен, дано да съм ти от полза. Но не зле да провериш при някой по- компетентен, но доверен човек, защото от майстори боли глава и портфейл.
Ако този проблем отпадне, остава да провериш помпата на ABS по следният начин: вкарай колата на тихо място(например в гараж), даваш на контакт и се заслушай- трябва да чуеш как помпата качва налягане за няколко секунди и да спре.В момента , в който спре би трябвало да ти изгаснат лампата на ABS-а и лампата на таблото за ръчната ако не е вдигната. Ако не чуваш този звук, значи проблема е в помпата- не помпа налягане и тогава си е е..о момата- цифра.
Друго за което се сещам е спирачната течност-малко вероятно, но все пак може, при усложие че ти работи помпата обаче(горе). Ако е за смяна когато ти е загряла колата и след интензивно използване на спирачките в града, тя кипва и помпата не успява да подържа налягането защото спирачната течност се свива(ако е абсорбирала вода и е за смяна). И тогава лампата пак свети.
Това е от мен, дано да съм ти от полза. Но не зле да провериш при някой по- компетентен, но доверен човек, защото от майстори боли глава и портфейл.

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 23 юли 2007 17:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Благодаря Ви на всички,
dlug,
Като смени помпата какво стана? Спира ли си колата нормално или не?
Продължава ли да свети лампата за нивото на течността и тъчната?
Продължава ли да се втвърдява педала?
RS6,
Значи този експеримент съм го направил,
Чува се помпата че работи, но ми прави впечателение че ако преди е работила 10 секунди, сега работи само 3-4 и се изключва.
Работата при мен е, че сутрин аз нямам спирачки.Паля и педала е твърд.
По-някой път след като дам на контакт 10-на пъти - педала омеква и спирачките се появяват, но тази сутрин не стана така.Карах около 1 час без спирачки (като някоя баба на 2-ра скорост) и след като загря или незнам какво става, спирачките се появиха че даже и двете лампи угаснаха. След около 1 час престой пак карах, спирачки имаше но лампата на ръчната пак светна.
По-скоро според мен е помпата или някой кабел, който е захранва.
Въпроса е ако се смени помпата дали ще се оправи това шибано положение?
dlug,
Като смени помпата какво стана? Спира ли си колата нормално или не?
Продължава ли да свети лампата за нивото на течността и тъчната?
Продължава ли да се втвърдява педала?
RS6,
Значи този експеримент съм го направил,
Чува се помпата че работи, но ми прави впечателение че ако преди е работила 10 секунди, сега работи само 3-4 и се изключва.
Работата при мен е, че сутрин аз нямам спирачки.Паля и педала е твърд.
По-някой път след като дам на контакт 10-на пъти - педала омеква и спирачките се появяват, но тази сутрин не стана така.Карах около 1 час без спирачки (като някоя баба на 2-ра скорост) и след като загря или незнам какво става, спирачките се появиха че даже и двете лампи угаснаха. След около 1 час престой пак карах, спирачки имаше но лампата на ръчната пак светна.
По-скоро според мен е помпата или някой кабел, който е захранва.
Въпроса е ако се смени помпата дали ще се оправи това шибано положение?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Помпата беше заминала в смисъл работеше когато си иска и не държеше налягане. Когато загасиш контакта трябва да държи някакво налягане известно време (поне половин час ). При мен когато загасиш контакра буквално за 30 сек. налягането падаше и течността се качваше в казанчето. С новата (втора употреба) помпа продължават да ми светят лампата на ABS-а (пак когато си иска) и при високи температури ми светват и двете лампи, но поне засега педала не ми се втвърдява...т.е.при всички случаи спира нормално. Като искам да отбележа че при случай когато ми светнат и двата индикатора на спирачките при висока външна температура старая се да спра много скоро и да оставя колата малко да истине. Не знам колко е вярно но съм чувал и такова мнение по тези проблеми..."Понеже системата е на доста години се отлагат боклуци в нея, които пречат да се отчита правилно налягането и пречат на правилната работа на клапаните в самата помпа. Ако се разглоби и се изчисти щял да се оправи проблема със светенето. Големият проблем е че не може да се сглоби със същите параметри (налягане при което отварят и затварят клапаните и др.) защото няма техника."Нямам никаква идея дали е вярно. Ето ви тема за размисъл




- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Да ти кажа аз лично сменях течност (няколко пъти)-ефект нямаше...т.е. няколко дни сякаш работи по-добре(или аз си въобразявам) и след това същата работа. Течността е хубаво да се сменя така или иначе на около 2 год. но мисля че това няма да реши проблема ти. А това за което са ми говорили се има предвид тотално разглобяване и чистене, защото били много прецизни настройките в помпата...както казах нямам никаква идея има ли нещо вярно в това.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
там няма никакви настройки...
има само една и тя е на "сервото" демек колко да ти е твърд или мек педала.
правих подробно разглабяне на 2 такива АБСа и на първия ме беше шубе да пипам там но на втория си я правих тая настройка по левашкия начин-с броене на витки...
ми стана-човека си кара и няма никви разправии...
от тая единствена настройка се получава че педала ти не се връща съвсем догоре и трябва да се връща насила...
иначе наляганията и клапанчетата нямат настройки-но нямат и чистене-само смяна!
има само една и тя е на "сервото" демек колко да ти е твърд или мек педала.
правих подробно разглабяне на 2 такива АБСа и на първия ме беше шубе да пипам там но на втория си я правих тая настройка по левашкия начин-с броене на витки...
ми стана-човека си кара и няма никви разправии...
от тая единствена настройка се получава че педала ти не се връща съвсем догоре и трябва да се връща насила...
иначе наляганията и клапанчетата нямат настройки-но нямат и чистене-само смяна!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 62 госта