(възможно ли е да чука и коляновия вал
трак трак
-
naskocanada
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
трак трак
колеги тая вечер се прибирам от бачкане и се заслушах ж мотора точно преди да го изгася и едно трак трак идва изпод колата (нямам канал), ама се чува и в купето и като се наведа макар че по самата кола не се намуших поради гореупоменатата причина. Трак трак е почти ж синхрон с двигателя освен ауспуси от долу какво може така весело и притеснително да потраква? Колата е 1.8 20в турбо 2000 AWT
(възможно ли е да чука и коляновия вал
)
(възможно ли е да чука и коляновия вал
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Коляновия вал не ама биелни лагери или бутални болтове може.Най-лесната проба макар че не е 100% гаранция че е от тях е следната :
колата работи на тихи обороти,вдигаш я рязко на високи (до да кажем 3000 е напълно достатъчно) и пускаш рязко газта.При падането на оборотите ако е биелен лагер ще изтрака много отчетливо а на прзаен ход трудно ще го доловиш така че се съмнявам да е биелен лагер.
Бутален болт - чукането е към средата на блока ама не можеш да го уловиш еднозначно понеже е метал и се предаватшумовете - той пък изтраква отчетливо като подадеш газ сравнително плавно и то в началото от прехода ниски към средни обороти.
Вероятно проблема е чисто механичен и идва от друго място понеже се проявява на празен ход.Ако не е нещо разхлабено може да е по скоростите (на мен преди време така ми потракваше първия лагер на първичния вал на скоростите).Всеобща заблуда е че като натиснеш съединителя докато колата работи на място ако спре е този лагер понеже съединителя увлича вал-а и дефакто той пак се върти ама малко по-бавно.Виж това доста се променя ако колата е на скорост и при натиснат съединител няма тракането защото тогава вал-а е зацепен към колелата и няма как инерцията да го завърти.
Иначе неща за тракане много - развит болт,разхлабена гайка,някоя скоба,нещо по колекторните тръби.
Не съм запознат с твоя тип двигател и автомобил ама общо взето това може да трака по една кола независимо каква е а иначе конкретно за всяка си има разни недомислици дето издават странни звуци.
колата работи на тихи обороти,вдигаш я рязко на високи (до да кажем 3000 е напълно достатъчно) и пускаш рязко газта.При падането на оборотите ако е биелен лагер ще изтрака много отчетливо а на прзаен ход трудно ще го доловиш така че се съмнявам да е биелен лагер.
Бутален болт - чукането е към средата на блока ама не можеш да го уловиш еднозначно понеже е метал и се предаватшумовете - той пък изтраква отчетливо като подадеш газ сравнително плавно и то в началото от прехода ниски към средни обороти.
Вероятно проблема е чисто механичен и идва от друго място понеже се проявява на празен ход.Ако не е нещо разхлабено може да е по скоростите (на мен преди време така ми потракваше първия лагер на първичния вал на скоростите).Всеобща заблуда е че като натиснеш съединителя докато колата работи на място ако спре е този лагер понеже съединителя увлича вал-а и дефакто той пак се върти ама малко по-бавно.Виж това доста се променя ако колата е на скорост и при натиснат съединител няма тракането защото тогава вал-а е зацепен към колелата и няма как инерцията да го завърти.
Иначе неща за тракане много - развит болт,разхлабена гайка,някоя скоба,нещо по колекторните тръби.
Не съм запознат с твоя тип двигател и автомобил ама общо взето това може да трака по една кола независимо каква е а иначе конкретно за всяка си има разни недомислици дето издават странни звуци.
-
naskocanada
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта