Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
Проблема е следния даже не знам дали е проблем. Когато запаля колата алтернатора не зарежда трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално. Ремъка си е стегнат, сменил сам релето с четките и не знам от какво друго може да е. Ако някой е имал подобен случай ще съм му благодарен да ме просветли.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със зареждането Пасат 1.8MI 1992г.
avgeorgiev написа: трябеа да я изфорсирам веднъж и всичко си става нормално алтернатора си зарежда нормално.
Доколко се налага да я форсираш?
Може да си попаднал на менте реулатор.
Иначе при мен отвреме- навреме се случваше, но си дублирах масата от акумулатора до двигателя и плюса от стартера до акумулатора и вече нямам такива грижи
Пък и си ми зарежда до неоходимите 14.4V (преди над 13.6 не се вдигаше в/у акумултора)
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Веднъж не я форсирах като хората, карах доста време и ми умря акумолатора. Аз за това се притеснявам че някой път може да стане пак така и да се чудя какво да я правя ако съм извън града. А най-интересното е че почти всяка сутрин си я паля и не се налага да я форсирам тъй като алтернатора започва да си зарежда веднага. Обикновенно се базика като е карана скоро.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Мдаааааааа....това не е малко. Имах предвид да се изфорсира до около 1500 оборота. В този случай по всяка вероятност имаш проблем. Провери регулатора за който споменава radotom, при мен имаше проблем с ротора на алтернатора (колектора се беше изял до пластмаса) и смених колектора. Дано не стигаш до там. Почни от по-малката беля 

Последна промяна от dlug на Сря 25 юли 2007 16:45, променено общо 1 път.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
d_tashkov
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колеги, когато не зарежда алтернатора, свети червено диодче, за да показва липса на заряд. Именно този макар и минимален ток, който протича през диода играе роля на първоначално възбуждане на генератора. Иначе всеки генератор би трябвало да се самовъзбуди при определени по-високи (различни за различните модели) обороти на въртене. Така че насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.
- avgeorgiev
- Мнения: 72
- Регистриран на: Съб 14 юли 2007 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Другия проблем обаче е, че не винаги ми свети лампата за алтернатора на таблото когато дам на контакт. Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля. Изобщо голяма обърквация направо сам се овъртях от толкова работещи несветещи светещи
лампи.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
avgeorgiev написа: Случва се дори понякога никакви лампи да не работят, например паля и дърпам ръчната обаче лампата не светва, друг път пък си свети като я дръпна, но когато дам на контакт и всички лампи си светят и я запаля без да съм я изфорсирал лампата за алтернатора не свети, а той не зарежда. Понякога се случва лампата за температурата да си мига постоянно веднага като я запаля.
d_tashkov написа: насочете се към прекъснали проводници, светодиод (малко вероятно, но не невъзможно) хлабави връзки на куплунзи или недобри спойки.
Много добър съвет, според мен!
Подсигурете се, че имате стабилна 'маса' навсякъде!
-
Zhiv
При мен общо взето беше същото.А се оказа съвсем елементарно : първо маса лоши спойки по таблото и куплунзите на светодиодите /таблото се сваля доста лесно/ , а относно нуждата от форсиране - има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.Електричаря замаси за секунда-две единия му крак/при неработещ двигател/ и оттогава няма проблем.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19731
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Zhiv написа:има един мощен транзистор на алтернатора който се запушвал.
Не, не е транзистор, а цяла интегрална схема.
Всъщност, това ти е регулатора на напрежение. Седи на самия алтернатор, отзадната му страна. За него са хванати и четките.
Само не знам какъв крак ще му замасява там...
Пък и при неработещ двигател...
Ама щом сега е наред, нямай грижи!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DxV_pRo и 66 госта
