:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Покупка на Passat В5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
STEFFO
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 98
Местоположение: София

Покупка на Passat В5

Мнениеот STEFFO » Нед 29 юли 2007 11:10


Здравейте на всички!
Вчера разгледах форума, много ми хареса и днес се регистрирах.
Искам да стана собственик на WV Passat B5 :) . Спрял съм се на 1.8 литровия бензинов агрегат. Този модел се произвейда от Юни 96г. до Юли 2000г. Чувал съм че при всяка марка автомобили, първите модели дават някой друг дефект, след което в следващата и по-следващата година, от завода производител (прават си поука) ги отсраняват в процеса на производство на следващите бройки. Какво ще ме посъветвате като цяло?
И още един въпрос - носачите колко често се сменят, какви са разумните цени на комплект, намират ли се стоманени?
П.С. Аз мога да прецена кога колата е удряна, пребоядисвана и т.н. по ламарините. Моля да ми пишете за двигателя, електрониката, ходова част и т.н.
mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat В5

Мнениеот Geleto » Нед 29 юли 2007 20:22


STEFFO написа:.......... Моля да ми пишете за двигателя, електрониката, ходова част и т.н.


Нямаш представа колко много е изписано по тия въпроси тук във форума! Потърси малко :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Passat В5

Мнениеот dobrin » Нед 29 юли 2007 21:24


Geleto написа:Нямаш представа колко много е изписано по тия въпроси тук във форума! Потърси малко :wink:

Наистина много, потърси, почети, пък ако нещо не си видял, тогава питай... Има сравнение между 1.8 бензин с 1.8 Т, има сравнение с дизел, абе изобщо ...


Потребителски аватар
STEFFO
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 98
Местоположение: София

Мнениеот STEFFO » Нед 29 юли 2007 22:57


Първо, мерси за отговорите!
Четох доста по темите, но се надявах да чуя по-синтезирани отзиви за този мотор (достатъчна ли е мощността за това купе, разход, качество и т.н.).
Иначе дано скорo да бъда устоен с тази чест: WV Passat


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 800
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот KGL » Пон 30 юли 2007 9:44


На чистия 1,8 мощността му е 125 коня. Няма да се бягаш на божурище с него, тази кола целта и е да вози комфорно и не е за състезания. Аз мисля че двигателя е много пъргав във високите предавки.


Потребителски аватар
teototi
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелник

Мнениеот teototi » Сря 15 авг 2007 22:07


1.8T е добър вариант на бензинов,мощен и пъргав мотор,който харчи в зависимост от натискането на педала.При спортно каране със скорост 170-200км/час..е на места и 140 -разхода е средно 10,0-10,6л/100км.За 500км.здраво юркане изсмука 50л.Това са лично мои констатации.Колата я карам от близо година.Даже,като я карам градско ми е по икономична...защото слабо натискам педала!!!!Това не е кола за пенсионери и хора със слабо зрение!Трябва да си пилот.Разход -6,6л/100км -извънградско дава при средна скорост 100-110км/ч.Демаража при пълно натискане на педала на прав участък-магистрала е толкова впечатляващ ,че пътниците усещат ускорението,като стоят залепени на седалките чак до 220км/ч.150к.с са удоволствие,което си заслужава!!!!Това -МЕТАН,ГАЗ са мизерни прояви на неуважение към марката!!!!!,двигателя и въобще идеята за мощен,гъвкав и интелигентен мотор.В зависимост от това ,как го газиш -така харчи.Може да летиш,но може и да си скромен в желанията си!Ако си фен на дизелите там нещата са същите.Пак най-доброто от доброто.


Потребителски аватар
teototi
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелник

Мнениеот teototi » Сря 15 авг 2007 22:15


Уточнявам,че карам с нови гуми със скоростен индекс 240км/ч.Високата скорост може да е опасна за нас и останалите,ако не преценяваме обстановката и условията,когато шофираме!!!!!!!Преди всичко невредими всяка вечер у дома.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 15 авг 2007 22:16


дизел :078:


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Пет 17 авг 2007 15:04


Още един глас за дизела. Ако вземеш 116 коняи го чипосаш, върви почти колкото 1.8Т, но е много по-икономичен.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пет 17 авг 2007 15:49


Прецени колко ще караш и така избери между дизел и бензин. Също така ако караш повече извънградско, разликата не е чак толкова голяма. Ако ще вземаш бензин си потърси 1.8Т.


Потребителски аватар
STEFFO
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
Автомобил: VW Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 98
Местоположение: София

Мнениеот STEFFO » Пон 20 авг 2007 0:25


Мерси на teotti за подробната информация!
Доста хора са ми казва ли, че турбото е с гаранция около 130к км. Разбира се, сигурен съм че ако колата е карана от Човек, то може да изкара и 200к км. Как вървят цените на турбините? При колко оборота се включва турбото?
Аз съм привърженик на бензина. За дизел мога да се замисля само ако е нов. Знам че е доста икономичен, но искам мотора ми да мърка, а не да бучи и вибрира :D.
Чета доста за проблемите на бъдещите ми колеги :) , но много по-удобно ще ми бъде, някой да даде статистика - изминати километри / пари за ремонт.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пон 20 авг 2007 8:53


За цена на турбото не съм много сигурен, но мисля че е около 1500 лв. ново. Турбото се включва от около 1700 об./мин. Поне от такива обороти дават максималния въртящ момент. Аз честно казано турбо дупка не съм усетил на тази кола. Тази турбина прави малко налягане и всъщност увеличава въртящият момент (моля по-напредналите колеги да ме поправят ако греша). Може би поради тази причина този мотор е по-икономичен от чист 1.8. Аз лично от както следя форума не съм видял някой да се е оплакал от турото на бензинов мотор. Май при дизела е по-натоварен този възел и там като че ли има повече проблеми.
За ремонтите които аз съм правил:
- 3 носача - цена не помня.
- Брава на предна лява врата ~ 300 лв. (Сакар Ауто)
- Възстановяване инсталация задна дясна врата ~ 50 лв. (Сакар Ауто)
- Предни спирачни дискове + накладки (предни и задни), ролки, ремъци, филтри ~ 2000 лв.
- Текущ проблем - ABS управляващ модул. Все още обмислям дали да си взема нов или да търся врора употреба.
Колата я имам от около 1 година. Пробег ~ 20к. км.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 20 авг 2007 9:27


STEFFO написа:Мерси на teotti за подробната информация!
Доста хора са ми казва ли, че турбото е с гаранция около 130к км. Разбира се, сигурен съм че ако колата е карана от Човек, то може да изкара и 200к км. Как вървят цените на турбините? При колко оборота се включва турбото?
...............

... но много по-удобно ще ми бъде, някой да даде статистика - изминати километри / пари за ремонт.


Така както го казваш звучи доста стряскащо. За щастие статистически не е така. Имай в предвид че 10-11 год. дизел често е към 350-400 000 км, ако и да пише на километража 136 765, а си работи без проблем. За бензините е подобно но километрите са на 1/2.
Статистика не мога да ти дам точно, все пак индувидуална работа, но от опита ми досега - доста пари струват консумативите - по специално тоя хидравличен обтегач на агренажния ремък; носачите; също което и на мен се случи, а доколкото виждам и на доста други колеги е кормилната рейка.
С една дума колата си е добра, но си иска съответната финансова поддръжка. Аз до тука съм вложил само в частите към 600Евро, а все още предстоят носачи, гъвкъва връзка на ауспуха, зимни гумета с джантите ...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 20 авг 2007 12:11


но искам мотора ми да мърка, а не да бучи и вибрира Very Happy.
:drinking: май си направил , колега :lol: тези свойства отдавна не са присъщи за модерните правнуци на чичо Рудолф :lol: :lol: :D ...което не пречи да си харесваш бензина , особенно ако не си и помирисвал нафта, ама все пак .... :wink:


Потребителски аватар
teototi
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелник

Мнениеот teototi » Пон 20 авг 2007 17:31


За турбото..,не съм обръщал внимание кога се включва,но се усеща!!!И на втора предавка с рязко газ колата внезапно полудява,въпреки че е голяма и тежка!!!Ефекта за пътуващите е:1.уплаха,2.широки ококорени очи,3.ако спътника е похапнал-може да драйфа!!!Дръжте здраво волана и внимавайте за пешеходци!!!А ..ако сте качили мацка,при рязко газ и после спирачка -пликчетата сами са слезли. :lol: Разходи до тоз момент-за двигателя нормалното сервизно обслужване -масла,ремъци,ролки,филтри-600лв.Гуми-чисто нови Goodyear 960лв.По-голямата кола изисква при ремонти повече кинти!!!Ако тръгнем да търсим евтиното...то най-добре човек да кара колело!!!Смятам ,че Пасат Б5 е кола с прилична пазарна цена ,за която човек получава класата,комфорта на много по-скъпи коли!Много стабилна на пътя..добри спирачки!Не мога да коментирам дизелите.Неоспорим факт е ,че са по-икономични двигатели.На магистралата се гонихме с Туран ТДИ.На 200км.не се даде!!!!!!!Много здраво джиткаше.Но повече от двеста не дигна!!!Новите дизели -вече са факт!!!Не зная разхода им при здраво газене. :drive



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02 и 29 госта