Проблем с климатроника - не вее топло ако укажа посока?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с климатроника - не вее топло ако укажа посока?

Мнениеот zfa159 » Вто 31 юли 2007 21:27


Проблемата е следната :lol:
Като загрее колата до към 80 (рядко вдига повече понеже е за термостатче) дори тогава климатроника отказва да вее топло.
Днес експериментирах така :
колата загрява до към 80 градуса.Климатроника е изключен.Пускам го и го слагам на Hi температура и макс скорост на вентилатора.Започва да вее горещо ама за около 2-3 секунди и захлажда постепенно като става все по-хладко.
Гася,пускам го пак ама на 29 градуса и тогава вее студено....вдигам на Hi и пак вее за 2-3 секунди горещо и постепенно захлажда.
Гледах отпред и пипах маркучите на радиаторчето и са си топли макар че не парят дори при загряла кола.
Забелязах един приятен датчик на маркуча за към парното и се чудя дали не следи той температурата на охладителната течност за да казва на климатроника дали има опция да вее топло или не и той да се е фирясал?
Чудя са каква може да е причината?
Питах един познат и взе да ми обеснява за някакво копче Екон ама аз нямам такова и май ми приказва за климатик а не климатроник.
Благодаря!
укажа идва от указания а окажа е друга бира. :wink: mod edit: vaskoto1

Последна промяна от zfa159 на Сря 01 авг 2007 9:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 7:57


Колега климатиците, климатрониците са преди всичко ХЛАДИЛНИ МАШИНИ. Навремето като работих в сервиза за климатици - избягвахме в топлото време да изпробваме климатиците на отопление, а по някои дори не тръгваха да се включват на отопление (при външна температура около 30С').
Причината е че (както споменах по-горе -това е преди всичко хладилна машина), в режим на отопление четирипътния вентил променя местата на изпарителя и кондензатора (респ. вход и изход на компресора), и съответно кондензатора (предния радиатор) който играе вече ролята на изпарител не може толкова добре да охлади фреона (особенно в топло време) и хладилният цикъл да се завърти.

Малко сложно го обясних , но смисълът е че, хладилната машина е обратима , но в този случаи КПД-то и се намалява, тъи като изпарителя и кондензатора трябва да имат различни параметри.

Но все пак аз те съветвам да ти проверят налягането (количеството хладилен агент) в системата.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 01 авг 2007 8:09


Човека има проблеми с топлото :D , студеното му работи , що да ходи на майстор...
Обикновенно блока за управление се ебава..., а нема специалисти по тази част......
Компресорът ти има една букса, която подава захранване на съеденителят му.Откачи я и пробвай пак.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 8:27


K22 написа:Човека има проблеми с топлото :D , студеното му работи , що да ходи на майстор...
Обикновенно блока за управление се ебава..., а нема специалисти по тази част......
Компресорът ти има една букса, която подава захранване на съеденителят му.Откачи я и пробвай пак.


А дали електрониката на климатроника позволява в топло време да се включи да вее топло :!:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 01 авг 2007 8:44


в режим на отопление четирипътния вентил променя местата на изпарителя и кондензатора (респ. вход и изход на компресора), и съответно кондензатора (

Баце, не че е лъжа това , дето го пишеш , ама в автоклимите няма четирипътни вентили .... :lol: така че даже и да има нещо ( което ме съмнява, защото околната температура не е добра за тестове на топло ) няма да е в хладилната част , а по клапи и електроника :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 01 авг 2007 8:52


Така,тази кола се държи противно на всякаква логика.
Говоря за следното :
като за начало тази сутрин навън беше 12 градуса а вътре не искаше да вее топло макар че я сложих на макс. температура и то при загряла на около 80 градуса охладителна течност.
Направих друг експеримент за да видя какво се случва и надушвам проблем или просто не съм наясно как се ползва тази система.
Действам така - паля колата и пускам климатроника да вее на топло (макс.температура) и не оказвам посока на потока.Тогава вее някъде (малко горе,малко в краката) обаче топло и компресора си седи изгасен.Също така ако намаля температурата си вее по същия начин такова топличко (колата не беше много загряла и затова не беше горещо).Да обаче в момента,в който окажа посока на потока с някоя от срелките (дали в краката,дали на стъклото,дали в лицето на хората) веднага се пуска компресора и топлото ми изчезва след няколко секунди.За да си направя пълен експеримент при това положение дръпнах кабелчето на компресора и след няколко секунди започна отново да вее топло където бях указал да вее от стрелкичката.
Дали е нормално да е така или си имам проблем с управлението на компресора като пусна посока на въздушния поток.

Последна промяна от zfa159 на Сря 01 авг 2007 9:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 9:43


juve написа:
в режим на отопление четирипътния вентил променя местата на изпарителя и кондензатора (респ. вход и изход на компресора), и съответно кондензатора (

Баце, не че е лъжа това , дето го пишеш , ама в автоклимите няма четирипътни вентили .... :lol: така че даже и да има нещо ( което ме съмнява, защото околната температура не е добра за тестове на топло ) няма да е в хладилната част , а по клапи и електроника :)


Това съм го казал на база опита ми от обикновенните климатици, не съм особенно запознат с автоклиматТРОНИЦИТЕ, но предполагам че принципа е същия - все трябва да има нещо което да обръща входа и изхода на агрегата!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 01 авг 2007 9:48


mafiota написа:
juve написа:
в режим на отопление четирипътния вентил променя местата на изпарителя и кондензатора (респ. вход и изход на компресора), и съответно кондензатора (

Баце, не че е лъжа това , дето го пишеш , ама в автоклимите няма четирипътни вентили .... :lol: така че даже и да има нещо ( което ме съмнява, защото околната температура не е добра за тестове на топло ) няма да е в хладилната част , а по клапи и електроника :)


Това съм го казал на база опита ми от обикновенните климатици, не съм особенно запознат с автоклиматТРОНИЦИТЕ, но предполагам че принципа е същия - все трябва да има нещо което да обръща входа и изхода на агрегата!

Добре де а тогава за какво е отоплителното радиаторче закачено към охладителната течност ако отоплението е базирано на обратния на охлаждането процес?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 10:01


Друга причина от която съдя че се обръща хладилния цикъл е ,че колите в които съм се возил и са били с климатроници през зимата започват да духат топло още на първата минута!
Не вярвам двигателите им да загряват толкова бързо :lol:

Колега zfa159 може би водното радиаторче е сложено с идеята ако се повреди климатика все пак през зимата да има някакво отопление.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 01 авг 2007 10:20


Нещо много взехте да си съчинявате :cry:
Климатроника за разлика от климатика, непрекъснато смесва топъл въздух със студен в различни съотношения посредством 5 клапи управлявани от стъпкови моторчета.Дори и в студено време около 0*, компресора пак си прави студ....
№159, съветвам те да не го ръчкаш повече щом ти прави студ нормално .Наесен като ти трябва топло му мисли.(Аз съм си извел прекъсвач в купето и си изключвам ръчно компресора.)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 01 авг 2007 10:38


zfa159 написа:Добре де а тогава за какво е отоплителното радиаторче закачено към охладителната течност ако отоплението е базирано на обратния на охлаждането процес?


Явно има доста видове климатици и климатроници, но специално разглеждания не обръща цикъла, а топлото се появява едва след като загрее колата.
Ето и каво пишат от ПЕЖО форума

Ся, писал съм го, ама нищо. КЛИМАТРОНИК е фирма за производство на автоматика и управление на всякакви климатични системи. Ползват я основно от Фолксваген груп и понеже това е най-по колата и на нейният климатик с автоматично управление пише "Климатроник" това е добило гражданственост (може и селянственост, ама няма такава дума). Основната разлика между "климатроника" (нашите са Валео) и обикновения климатик е в това, последният изключва компресора при достигане на зададената температура, докато другият работи с разпределението на въздуха. Има т.н. климатична матрица, там влиза антифриз и фреон и компът казва кой кога и колко. Точно за това с "климатроник" се сушат много бързо стъклата, защото се използва ефектът на изсушаване на въздуха от изпарителя и едновременното му загряване от антифриза. Има и други разлики, ама ми омаля ръката да пиша.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 01 авг 2007 11:09


а бе аз досега не съм видял автоклиматик да обръща цикъла, ама щом твърдите , че може.... :wink: колко му е.... :lol:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 01 авг 2007 12:30


Малка корекция на цитата от Пежо.Всичко е така като е описано за работата на климтроника...,но при задание макс или 30градуса(въпрос на софтуер за дисплейване)компресора изключва.Сваляш една стъпка надолу (29 градуса) и компресора включва.А относно бързото духане на топло е така но при някои модели дизели (1з,анф,ахф)защото имат 3 подгряващи свещи(зависи за къде са произведени)същите като на главата за подгряване на цилиндрите и се намират непосредствено на изхода на главата към радиатора за парното. :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 01 авг 2007 13:15


И все пак не успях да разбера къде е проблема защото е ясно че такъв има ама не мога да вдяна къде да го диря?
За информация кола климатроник е Valeo също ако има някакво значение.
Въпроса е че при максимални градуси вее топло макар че не е много топло а при по-ниски вее само студ и се чудя на какво се дължи защото явно има някакъв проблем в крайна сметка щом при 12 градуса навън в колата са около 13-15 и се покачват ужасно бавно макар че колата е загряла до около 80 градуса и климатроника е нагласен да вее примерно 28.
Та питанката ми става доста конкретна вече :
Дефакто какво определя какво ще вее в купето и кога трябва да е вкл.компресора и кога не за да гледам къде ми е проблема.
Досега изчетох 300 мнения с различни идеологии на действие на климатроника - някои колеги казват че компресора обръщал кръговете и така греел купето - тогава за какво ми е радиаторче на охладителната течност.
След това чета че при зададена по-висока температура от външната компресора изобщо не трябвало да тръгва...
Сега се оказва че май май само при макс. темп компресора спира да работи и че всъщност климатроника вее смесен въздух.
Та да попитам още нещо - някога изобщо трябва ли да завее врял въздух като на кола с обикновенно парно или това никога не се случва?
Надявам се някой да е в час как всъщност работи конкретния климатроник за да ми обяси набързо и да ме ориентира има ли му нещо или това,че колата не загрява достатъчно е причината за моите страдания за да знам къде да си търся проблема.
Алтернатижата да го оставя за наесен не ме кефи особено понеже днес сутринта беше 10 градуса навън а и докато разбера къде е проблема може да мине и зимата :roll:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 01 авг 2007 13:32


ами трябва да си разбрал кога каво трябва да ти духа от всичките изказвания.Значи за да ти духа "всичкото" топло от парното т.е. да не меша с климатроника трябва да си на МАХ.А след това колко топло ще ти духа зависи от Тем. на двигателя и от това колко ти е запушен радиатора на парното.Ако не съм прав да ме корегират колегите. :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas, markoni0770 и 71 госта