


Резонанс в гърнетата на б5.5
- smsdido
- Мнения: 27
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Резонанс в гърнетата на б5.5
Тъи като много търсих по този въпрос и не открих адекватна причина ще попитам и тук от какво може да се получава това дрънчене или резониране на гърнетата сменил съм средно и задно гърне изпразнил съм катализатора и маса пари за нищо пак дрънчи както със старите гърнета а повечето маистори ми казват че все още не били открили от какво е но при повечето пасати било така. Ако това може да помогне дрънченето се проявява между 800 и 950 оборота най-силно дрънчи на около 850 оборота / като москвич /, също така ми казаха че и оборотите не могат да ми вдигнат /АВФ мотор/ защото така били зададени заводско и компютър винаги подържал тях / 800об. на празен ход /. Ако някой може да помогне да споделя мнение.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
А тампоните (тези гумените окачалки) смени ли ги, или си със старите ? Аз не съм сменял гърнета (с оригиналното поне задното съм - ако някой не вярва, да види под колата ми), но имах подобен проблем. Тъй като гърнетата поне засега външно са здрави, временно се оправих с парче гумен маркуч, вкаран в гумената окачалка, и за да не избяга, завързан с пластмасова "свинска опашка".
Присъствах на "гаранционен" ремонт - след смяна на гърнета и избиване на катализатор, собственика се оплаква от дразнещо дрънчене. Оказа се парче разтопен метал (от заварка при производството на гърнето). Излезе учудващо бързо с потръскване и парче тел със завързан магнит накрая - естествено гърнето (задното беше) свалено.
Другата възможност е от т.нар. мека връзка - ако тя не е добре да се получава резонанс и тогава гърнетата да опират някъде.
Присъствах на "гаранционен" ремонт - след смяна на гърнета и избиване на катализатор, собственика се оплаква от дразнещо дрънчене. Оказа се парче разтопен метал (от заварка при производството на гърнето). Излезе учудващо бързо с потръскване и парче тел със завързан магнит накрая - естествено гърнето (задното беше) свалено.
Другата възможност е от т.нар. мека връзка - ако тя не е добре да се получава резонанс и тогава гърнетата да опират някъде.
- smsdido
- Мнения: 27
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Тампоните са сменени заедно с гърнетата, меката връзка я гледаха и казаха че е добре, а ако трябва да се купува нова върви заедно с катализатора и цената вече е в хиляди и без гаранция дали ще се оправят тези вибрации на ниски обороти в средното гърне. От мои впечатления когато хванах тръбата която отива към средното гърне имаше много силна вибрация която според мен не е нормална. Може ли проблема да е в мотора или в нещо друго ? А този гумен маркуч къде по точно си го сложил и каква е неговата роля ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами тампони на мотора? - може оттам да се размърдва всичко и да прави ядове.
Аз съм с Б3 ама го имам същия проблем - на ниските обороти и то само при включен климатроник (оборотите падат малко) се получава същия звук (едно гадно дрънчене на тенекия по цялото продължение на генерацията).Оказа се че е от скъсан тампон на двигателя и при ниските обороти се тресе повече от предвиденото,което по някакъв начин води до резонанс на генерацията и на самите гърнета и дрънчат....странното е че никъде не опираха а си дрънчеха отвътре самите те.Сега го няма тоя проблем.
Огледай тамоните все пак....
Аз съм с Б3 ама го имам същия проблем - на ниските обороти и то само при включен климатроник (оборотите падат малко) се получава същия звук (едно гадно дрънчене на тенекия по цялото продължение на генерацията).Оказа се че е от скъсан тампон на двигателя и при ниските обороти се тресе повече от предвиденото,което по някакъв начин води до резонанс на генерацията и на самите гърнета и дрънчат....странното е че никъде не опираха а си дрънчеха отвътре самите те.Сега го няма тоя проблем.
Огледай тамоните все пак....

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Не че не е възможно да е тампон, ама ме съмнява. И аз бях с набеден от майстора тампон - смених го, и с абсолютно нищо не се промени. Вярно че има и още един тампон, ама той си и изгежда по-добре от набедения (който нямаше никаква разлика в характеристиките с новия). А и нали все пак има мека връзка - да не се предават вибрациите.
- smsdido
- Мнения: 27
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Днеска направих пълна проверка на двигателя и ми казаха че тампоните са здрави, но дюзата на втори цилиндър пускала повече гориво и налягането му било различно от другите цилиндри и ме посъветваха да сменям дюзата за цена от 950лв. при условие че ми вземат старата за рециклиране. Може ли в това да е проблема с вибрациите на ниски обороти ?
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен имаше резонанс в ламарината, която предпазва и е около двуцевката, точно след изпускателните колектори.
Вътре е нея има изолационна мрежа и термоустойчив материал, който с времето се е разпаднал и самата мрежа вътре влиза в резонанс на определени обороти.
Провери това, защото и аз смених всички гърнета заради нея... е накрая и двуцевката смених, мамка и!
Вътре е нея има изолационна мрежа и термоустойчив материал, който с времето се е разпаднал и самата мрежа вътре влиза в резонанс на определени обороти.
Провери това, защото и аз смених всички гърнета заради нея... е накрая и двуцевката смених, мамка и!

- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:Ами запали колат и виж мотора - ако се мята много от това е и си я направи (колегите да кажат варианти защото аз не съм запознат) преди да си си скъсал тампоните.
Поне при дизелите от "пикаеща" дюза вибрациите се повишават ужасно много.Тук не съм съвсем сигурен ама предполагам е същото.
Успех!
А и се предполага от това, че дюзата пропуска повече гориво да се е поувеличил разхода

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта