Резонанс в гърнетата на б5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
smsdido
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Резонанс в гърнетата на б5.5

Мнениеот smsdido » Сря 19 сеп 2007 0:45


Тъи като много търсих по този въпрос и не открих адекватна причина ще попитам и тук от какво може да се получава това дрънчене или резониране на гърнетата сменил съм средно и задно гърне изпразнил съм катализатора и маса пари за нищо пак дрънчи както със старите гърнета а повечето маистори ми казват че все още не били открили от какво е но при повечето пасати било така. Ако това може да помогне дрънченето се проявява между 800 и 950 оборота най-силно дрънчи на около 850 оборота / като москвич /, също така ми казаха че и оборотите не могат да ми вдигнат /АВФ мотор/ защото така били зададени заводско и компютър винаги подържал тях / 800об. на празен ход /. Ако някой може да помогне да споделя мнение.




VW group
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 18 сеп 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот VW group » Сря 19 сеп 2007 6:54


здр колега
по продължение на цялат изпускателна система има едни предпазни ламарини (топлоизолационни) погледни да няма някоя разхлабена. Най лесно можеш да провериш като запалиш оклата и слизаш в канала и почваш да притискаш ламаринките където можеш ако спре шума там ти е проблема


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Сря 19 сеп 2007 8:35


възможно е да е попаднало парче от катализатора в тръбите и оттам да идва дрънченето


Потребителски аватар
smsdido
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот smsdido » Сря 19 сеп 2007 9:47


Цялата инсталация от колекторите беше свалена и почистена по късно изцяло подменена никаде няма допир с топлоизолационната ламарина това беше първото което проверих .


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 19 сеп 2007 13:07


А тампоните (тези гумените окачалки) смени ли ги, или си със старите ? Аз не съм сменял гърнета (с оригиналното поне задното съм - ако някой не вярва, да види под колата ми), но имах подобен проблем. Тъй като гърнетата поне засега външно са здрави, временно се оправих с парче гумен маркуч, вкаран в гумената окачалка, и за да не избяга, завързан с пластмасова "свинска опашка".
Присъствах на "гаранционен" ремонт - след смяна на гърнета и избиване на катализатор, собственика се оплаква от дразнещо дрънчене. Оказа се парче разтопен метал (от заварка при производството на гърнето). Излезе учудващо бързо с потръскване и парче тел със завързан магнит накрая - естествено гърнето (задното беше) свалено.
Другата възможност е от т.нар. мека връзка - ако тя не е добре да се получава резонанс и тогава гърнетата да опират някъде.


Потребителски аватар
smsdido
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот smsdido » Сря 19 сеп 2007 13:22


Тампоните са сменени заедно с гърнетата, меката връзка я гледаха и казаха че е добре, а ако трябва да се купува нова върви заедно с катализатора и цената вече е в хиляди и без гаранция дали ще се оправят тези вибрации на ниски обороти в средното гърне. От мои впечатления когато хванах тръбата която отива към средното гърне имаше много силна вибрация която според мен не е нормална. Може ли проблема да е в мотора или в нещо друго ? А този гумен маркуч къде по точно си го сложил и каква е неговата роля ?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 19 сеп 2007 13:38


Ако по колата си сменял само гърнета няма как да е от мотора причината за вибрациите. Маркуча е в дупката на тампона - явно той с времето е поомекнал и се е разхлабил, и маркуча му помага да има твърдост при свиване - така че да не се надигат гърнетата близо до купе, ламарини, и там каквото има.


Потребителски аватар
smsdido
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот smsdido » Сря 19 сеп 2007 13:47


Точно там е работата че по мотора нищо не съм пипал дали е възможно тои да вибрира повече от нормалното и това да се отразява и на гърнетата ? и какви са възможните причини за такава вибрация на ниски обороти ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 13:47


Ами тампони на мотора? - може оттам да се размърдва всичко и да прави ядове.
Аз съм с Б3 ама го имам същия проблем - на ниските обороти и то само при включен климатроник (оборотите падат малко) се получава същия звук (едно гадно дрънчене на тенекия по цялото продължение на генерацията).Оказа се че е от скъсан тампон на двигателя и при ниските обороти се тресе повече от предвиденото,което по някакъв начин води до резонанс на генерацията и на самите гърнета и дрънчат....странното е че никъде не опираха а си дрънчеха отвътре самите те.Сега го няма тоя проблем.
Огледай тамоните все пак.... :roll:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 19 сеп 2007 14:45


Не че не е възможно да е тампон, ама ме съмнява. И аз бях с набеден от майстора тампон - смених го, и с абсолютно нищо не се промени. Вярно че има и още един тампон, ама той си и изгежда по-добре от набедения (който нямаше никаква разлика в характеристиките с новия). А и нали все пак има мека връзка - да не се предават вибрациите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 14:51


Да,при вас има мека връзка и това ограничава сериозно възможността вибрациите да са от мотора ама при мен е само конус и там е по-възможно.Все пак един поглед няма да навреди.А и тампона се усеща и в купето по вибрациите.


Потребителски аватар
smsdido
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот smsdido » Чет 20 сеп 2007 0:20


Днеска направих пълна проверка на двигателя и ми казаха че тампоните са здрави, но дюзата на втори цилиндър пускала повече гориво и налягането му било различно от другите цилиндри и ме посъветваха да сменям дюзата за цена от 950лв. при условие че ми вземат старата за рециклиране. Може ли в това да е проблема с вибрациите на ниски обороти ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 20 сеп 2007 8:26


Ами запали колат и виж мотора - ако се мята много от това е и си я направи (колегите да кажат варианти защото аз не съм запознат) преди да си си скъсал тампоните.
Поне при дизелите от "пикаеща" дюза вибрациите се повишават ужасно много.Тук не съм съвсем сигурен ама предполагам е същото.
Успех!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 20 сеп 2007 8:38


При мен имаше резонанс в ламарината, която предпазва и е около двуцевката, точно след изпускателните колектори.
Вътре е нея има изолационна мрежа и термоустойчив материал, който с времето се е разпаднал и самата мрежа вътре влиза в резонанс на определени обороти.
Провери това, защото и аз смених всички гърнета заради нея... е накрая и двуцевката смених, мамка и! :evil:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 20 сеп 2007 16:05


zfa159 написа:Ами запали колат и виж мотора - ако се мята много от това е и си я направи (колегите да кажат варианти защото аз не съм запознат) преди да си си скъсал тампоните.
Поне при дизелите от "пикаеща" дюза вибрациите се повишават ужасно много.Тук не съм съвсем сигурен ама предполагам е същото.
Успех!


А и се предполага от това, че дюзата пропуска повече гориво да се е поувеличил разхода :roll: . smsdido имаш ли такова впечатление? Според мен е добре да отидеш и на друго място за диагностика, за да си сигурен какво е положението с дюзата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта