Изкам да попитам какво точно се регулира (как се обират лувтовете) на механичната рейка. Става въпрос за Пасат '91, с механична рейка.
И изкам да помоля някои ако има по-ясна снимка на рейката нека я пусне ,защото тези който успях да открия из руските ръководства и опътвания са доста неясни.

Регулировка на механична рейка??
- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобили
ремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита
ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона
на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm
трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)




- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
vladko_g40 написа:колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобилиремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита
ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона
на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm
трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)
да де , ама от къде се регулира този въртящ момент?
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
има болт,разположен на картера на кормилния механизъм мисля някъде отзад се падаше,и нещо като контрагайка май за законтряне.Завиваш го леко и пробваш колата в завой,ако след като излезе от завоя кормилото не се върне само в средно положение значи трябва да отхлабиш малко ако ли има луфт притягаш и така.ПП провери преди това дали луфтовете не са ти от износени накрайници преди да набеждаваш рейката.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
Danny boy написа:има болт,разположен на картера на кормилния механизъм мисля някъде отзад се падаше,и нещо като контрагайка май за законтряне.Завиваш го леко и пробваш колата в завой,ако след като излезе от завоя кормилото не се върне само в средно положение значи трябва да отхлабиш малко ако ли има луфт притягаш и така.ПП провери преди това дали луфтовете не са ти от износени накрайници преди да набеждаваш рейката.

- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
срещу пиньона има болт с контра гайкаmafiota написа:vladko_g40 написа:колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобилиремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита
ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона
на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm
трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)
да де , ама от къде се регулира този въртящ момент?


- rositon1
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
и аз имам проблем с тази рейка,натегнал съм болта но пак ми трака.Ходих на един майстор и той ми каза че вътрешния накраиник и втулките на рейката ми са за смяна
Последна промяна от rositon1 на Чет 30 авг 2007 18:03, променено общо 1 път.
- rositon1
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
някои знаели колко пари е ремонт на рейката и колко струват вътрешните накраиници
Последна промяна от rositon1 на Пет 31 авг 2007 12:52, променено общо 1 път.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Ами сериозна си е работата с тази рейка
До колкото съм говорил с майстори, рециклирането можеш доло горе сам да си го направиш , но нещата се свеждат до там че трябва да си разкачиш рейката, разглобяваш я , и тоя накрайник и втулката си ги носиш на майстор стругар, който ти ги прави наново. След това зглобяваш всичко и настройваш.
А също така се случва (според колегата doktora -от Лясковец), лагерът , който е под карето (на пинйона на самата рейка) да се разбие , и от там да идват луфтоветре.
Ами малко да се поосвободя и съм замислил другата седмица да правя това упражнение, нямам канал, но с крикове ще вдигна на високо цялата предница и ще я подпра с трупчета, та ще опитам да извадя прословутата механична рейка

До колкото съм говорил с майстори, рециклирането можеш доло горе сам да си го направиш , но нещата се свеждат до там че трябва да си разкачиш рейката, разглобяваш я , и тоя накрайник и втулката си ги носиш на майстор стругар, който ти ги прави наново. След това зглобяваш всичко и настройваш.
А също така се случва (според колегата doktora -от Лясковец), лагерът , който е под карето (на пинйона на самата рейка) да се разбие , и от там да идват луфтоветре.
Ами малко да се поосвободя и съм замислил другата седмица да правя това упражнение, нямам канал, но с крикове ще вдигна на високо цялата предница и ще я подпра с трупчета, та ще опитам да извадя прословутата механична рейка

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12122
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12122
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Значи при мен не иска да мине точно червяка за който се хваща кормилния прът и затова се наложи откачване на моста. Преди да откача моста се пробвах поне половин час - вервайте ми! Все пак за хидравлична говоря и може да объркам колегата, но дори да не се откачва моста играчката е голяма и болтовете са на кофти място и канал си требе.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02 и 32 госта