:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Регулировка на механична рейка??

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Регулировка на механична рейка??

Мнениеот mafiota » Чет 23 авг 2007 7:09


Изкам да попитам какво точно се регулира (как се обират лувтовете) на механичната рейка. Става въпрос за Пасат '91, с механична рейка.
И изкам да помоля някои ако има по-ясна снимка на рейката нека я пусне ,защото тези който успях да открия из руските ръководства и опътвания са доста неясни.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 24 авг 2007 10:33


никой ли незнае :( :roll: :bowdown :bowdown :oops:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пет 24 авг 2007 14:11


колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобили :roll: ремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита :wink: ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона :wink: на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm :wink: трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 24 авг 2007 14:22


vladko_g40 написа:колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобили :roll: ремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита :wink: ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона :wink: на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm :wink: трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)


да де , ама от къде се регулира този въртящ момент?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 24 авг 2007 21:24


има болт,разположен на картера на кормилния механизъм мисля някъде отзад се падаше,и нещо като контрагайка май за законтряне.Завиваш го леко и пробваш колата в завой,ако след като излезе от завоя кормилото не се върне само в средно положение значи трябва да отхлабиш малко ако ли има луфт притягаш и така.ПП провери преди това дали луфтовете не са ти от износени накрайници преди да набеждаваш рейката.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 24 авг 2007 21:43


Danny boy написа:има болт,разположен на картера на кормилния механизъм мисля някъде отзад се падаше,и нещо като контрагайка май за законтряне.Завиваш го леко и пробваш колата в завой,ако след като излезе от завоя кормилото не се върне само в средно положение значи трябва да отхлабиш малко ако ли има луфт притягаш и така.ПП провери преди това дали луфтовете не са ти от износени накрайници преди да набеждаваш рейката.
:да:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Съб 25 авг 2007 8:46


mafiota написа:
vladko_g40 написа:колега, аз лично на пасат не съм правил, но предполагам е идентично като на другите марки автомобили :roll: ремонтирал съм поне 20 рейки на сузукита :wink: ситуацията е следната: след като се сменят втулките на пиньона(дето се връзва пръта на волана) се закача един малък динамометричен ключ(до 20 Nm беше нашия) и се измерва въртящия момент, с който завърташ пиньона :wink: на сузукитата го даваха от 9 до 12 Nm :wink: трябва да се върти открай до край равнмерно(без да задържа на места)


да де , ама от къде се регулира този въртящ момент?
срещу пиньона има болт с контра гайка :wink: болта притиска гребена на рейката към пиньона :arrow: колкото повече натягаш - толкова по-трудно става въртенето на волана


Потребителски аватар
rositon1
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот rositon1 » Чет 30 авг 2007 17:59


и аз имам проблем с тази рейка,натегнал съм болта но пак ми трака.Ходих на един майстор и той ми каза че вътрешния накраиник и втулките на рейката ми са за смяна

Последна промяна от rositon1 на Чет 30 авг 2007 18:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rositon1
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот rositon1 » Чет 30 авг 2007 18:02


някои знаели колко пари е ремонт на рейката и колко струват вътрешните накраиници

Последна промяна от rositon1 на Пет 31 авг 2007 12:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 31 авг 2007 6:33


Ами сериозна си е работата с тази рейка :?
До колкото съм говорил с майстори, рециклирането можеш доло горе сам да си го направиш , но нещата се свеждат до там че трябва да си разкачиш рейката, разглобяваш я , и тоя накрайник и втулката си ги носиш на майстор стругар, който ти ги прави наново. След това зглобяваш всичко и настройваш.
А също така се случва (според колегата doktora -от Лясковец), лагерът , който е под карето (на пинйона на самата рейка) да се разбие , и от там да идват луфтоветре.

Ами малко да се поосвободя и съм замислил другата седмица да правя това упражнение, нямам канал, но с крикове ще вдигна на високо цялата предница и ще я подпра с трупчета, та ще опитам да извадя прословутата механична рейка :077:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12122
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 31 авг 2007 8:55


Без канал ще ти е мнооого трудно имайки предвид, че трябва да се откачи и моста от страната на шофьора та да излезе рейката. Поне при хидравличната е така на Б3. Миналия месец го правих това изпълнение. Свалянето на рейката като за първи път около 2 часа ми отне, после монтажа час и половина.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 31 авг 2007 9:15


К.Одаджийски написа:................ имайки предвид, че трябва да се откачи и моста от страната на шофьора та да излезе рейката.............................


А при механична дали ще ми се наложи да откачам моста :gruebel :hmmmm :confused :confused

Молим някои да сподели, които е "разчаствал" по предницата


Потребителски аватар
rositon1
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот rositon1 » Пет 31 авг 2007 12:50


не се откача моста,само сваляш колелата и откачаш накраиниците след това откачаш кормилния прът от рейката/той е закрепен с шплент/отвиваш двете скоби на рейката и я изкарваш.Голяма играчка е по добре си намери канал


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12122
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 31 авг 2007 21:01


Значи при мен не иска да мине точно червяка за който се хваща кормилния прът и затова се наложи откачване на моста. Преди да откача моста се пробвах поне половин час - вервайте ми! Все пак за хидравлична говоря и може да объркам колегата, но дори да не се откачва моста играчката е голяма и болтовете са на кофти място и канал си требе.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 04 сеп 2007 20:27


Изображение
това е болта за реглаж, а за да я демонтираш се откача магарето от всякъде и се пуска надолу поне 15см



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02 и 32 госта