Нагоряла дистрибуторна капачка

Техническа и сервизна информация за Passat
jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Нагоряла дистрибуторна капачка

Мнениеот jtk » Вто 21 юни 2005 9:32


Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 9:35


в кабелите най-вероятно, ако си взел ментаци за 30лв не се чуди


jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jtk » Вто 21 юни 2005 9:41


Кабелите са TESLA и на са за 30лв. Преди да сменя оригиналните и кабели проблема си го имаше, така че изключвам тази възможност


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 9:47


във лулите има по един резистор 5килоома, а в гумените камбанки към капачката има резистор 1килоом, между бобината и делкото също има в двата края по 1килоом. ако твоите кабели нямат такива неща не се чуди


jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jtk » Вто 21 юни 2005 9:50


Това лесно може да се премери, ако е така означава, че и старите кабели са нямали.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 9:53


ами възможно е, битрябвало да пише на самите лули


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 21 юни 2005 12:38


popeye написа:във лулите има по един резистор 5килоома, а в гумените камбанки към капачката има резистор 1килоом, между бобината и делкото също има в двата края по 1килоом. ако твоите кабели нямат такива неща не се чуди


Не се заблуждавайте -резисторите се слагат за намаляване на радиосмущенията.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нагоряла дистрибуторна капачка

Мнениеот kris11 » Вто 21 юни 2005 12:43


jtk написа:Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!


Да беше сменил свещите .
Провери си разстоянието на свещите -както гледам май не си ги сменял или регулирал. При всяко положение междината се е увеличила и може да ти се спомине комутаторът.
По принцип не трябва да се карат повече от 30-40 000 км. Получават се микропукнатини по изолатора на централният електрод.Има опастност от попадане на песъчинки от този изолатор по стените на цилиндрите -резултата е надрани цилиндри.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 13:42


kris11 написа:
popeye написа:във лулите има по един резистор 5килоома, а в гумените камбанки към капачката има резистор 1килоом, между бобината и делкото също има в двата края по 1килоом. ако твоите кабели нямат такива неща не се чуди


Не се заблуждавайте -резисторите се слагат за намаляване на радиосмущенията.


дали пък ти не си в заблуда, освен за радиосмущения са и за това


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нагоряла дистрибуторна капачка

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 13:43


kris11 написа:
jtk написа:Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!


Да беше сменил свещите .
Провери си разстоянието на свещите -както гледам май не си ги сменял или регулирал. При всяко положение междината се е увеличила и може да ти се спомине комутаторът.
По принцип не трябва да се карат повече от 30-40 000 км. Получават се микропукнатини по изолатора на централният електрод.Има опастност от попадане на песъчинки от този изолатор по стените на цилиндрите -резултата е надрани цилиндри.


а човека е имал впредвид че е сложил същия модел


jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jtk » Вто 21 юни 2005 13:44


Свещите са нови, смених ги както съм написъл. Модела на свещите е този с които беше колата преди W7DTC


jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jtk » Вто 21 юни 2005 14:09


Позамислих се на темата кабели, резистори и т.н. При изправни свещи, те (свещите) имат минимално електрическо съпротивление, което би трябвало да е и максималното във веригата кък маса. Иначе кабелите (по добрите) трябва да имат минимални загуби и присъствието на допълнителни импеданси в части от тях малко ме озадачава. Ако е нужно ограничение по ток за трансформатора (бобината) за да не полyчава прегряване, защо то да се прави в кабелите, а не преди тях. Явно всеки производител си слага резистори в кабелите за да си обере смущенията, като конпенсира реактивните съпротивления, респективно капацитивната верига, която се получава(накратко скъсява антената). Проблема ми се появи наскоро, тоест изминал съм доста километри със старите си кабели (които са в добро състояние) и не се налагаше смяната им, но човек неможе да е сигурен в нещо което е врътнало годинки и за това ги смених - за всеки случай


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Вто 21 юни 2005 17:34


Ми аз пък съм чувал че три електродните свещи са с по голям ресурс от едноелектродните точно поради факта че искрата винаги прескача между два от електродите и по тази логика ако се приеме че едноелектродните свещи имата ресурс от около 30х.км се предполага че триелектродните би трябва да имат ако не 90х.км поне 60-70х.км. от смяня до смяня.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 21 юни 2005 21:09


в общи линии е така


jtk
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 31 мар 2005 8:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jtk » Сря 22 юни 2005 7:28


Съгласно законите на електротехниката тока винаги преминава по пътя с най-малко съпротивление, така че искрата в триелектродните свещи винаги минава през един от електродите не през два или три. Факт е обаче, че наличието на повече електроди удължава живота на свеща, но с колко ????.
Аз обаче искам пак да поясня, че проблема ми е нагарянето на дистрибуторната капачка, а не живота на свещите или нормалният екплоатационен срок на други консумативи, все пак съвсем скоро съм сменил вече описаните по-горе неща. Ако някой има конкретни идеи или се е сблъсквал с подобен проблем нека го опише.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: aldygreen, gemballa и 61 госта