Нагоряла дистрибуторна капачка
Нагоряла дистрибуторна капачка
Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Нагоряла дистрибуторна капачка
jtk написа:Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!
Да беше сменил свещите .
Провери си разстоянието на свещите -както гледам май не си ги сменял или регулирал. При всяко положение междината се е увеличила и може да ти се спомине комутаторът.
По принцип не трябва да се карат повече от 30-40 000 км. Получават се микропукнатини по изолатора на централният електрод.Има опастност от попадане на песъчинки от този изолатор по стените на цилиндрите -резултата е надрани цилиндри.
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
kris11 написа:popeye написа:във лулите има по един резистор 5килоома, а в гумените камбанки към капачката има резистор 1килоом, между бобината и делкото също има в двата края по 1килоом. ако твоите кабели нямат такива неща не се чуди
Не се заблуждавайте -резисторите се слагат за намаляване на радиосмущенията.
дали пък ти не си в заблуда, освен за радиосмущения са и за това
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Нагоряла дистрибуторна капачка
kris11 написа:jtk написа:Преди две седмици смених кабели, свещи, палец и дистрибуторна капачка. Вчера видях, че новата дистрибуторната капачка е нагоряла и се е образувала шлака върху контактните и повърхности. Свещите са ми W7DTC, същите с които беше колата, когато я купих. Двигателя е 1.8 ABS Mi 92г. Monotronic. За да нагаря капачката значи минава ток по-голям от нормалното и я загрява повече от колкото трябва. Старата капачка също беше нагоряла по подобен начин. Ако някой знае къде може да причината за този проблем или е имал подобен нека драсне някой ред по въпроса!
Да беше сменил свещите .
Провери си разстоянието на свещите -както гледам май не си ги сменял или регулирал. При всяко положение междината се е увеличила и може да ти се спомине комутаторът.
По принцип не трябва да се карат повече от 30-40 000 км. Получават се микропукнатини по изолатора на централният електрод.Има опастност от попадане на песъчинки от този изолатор по стените на цилиндрите -резултата е надрани цилиндри.
а човека е имал впредвид че е сложил същия модел
Позамислих се на темата кабели, резистори и т.н. При изправни свещи, те (свещите) имат минимално електрическо съпротивление, което би трябвало да е и максималното във веригата кък маса. Иначе кабелите (по добрите) трябва да имат минимални загуби и присъствието на допълнителни импеданси в части от тях малко ме озадачава. Ако е нужно ограничение по ток за трансформатора (бобината) за да не полyчава прегряване, защо то да се прави в кабелите, а не преди тях. Явно всеки производител си слага резистори в кабелите за да си обере смущенията, като конпенсира реактивните съпротивления, респективно капацитивната верига, която се получава(накратко скъсява антената). Проблема ми се появи наскоро, тоест изминал съм доста километри със старите си кабели (които са в добро състояние) и не се налагаше смяната им, но човек неможе да е сигурен в нещо което е врътнало годинки и за това ги смених - за всеки случай
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ми аз пък съм чувал че три електродните свещи са с по голям ресурс от едноелектродните точно поради факта че искрата винаги прескача между два от електродите и по тази логика ако се приеме че едноелектродните свещи имата ресурс от около 30х.км се предполага че триелектродните би трябва да имат ако не 90х.км поне 60-70х.км. от смяня до смяня.
Съгласно законите на електротехниката тока винаги преминава по пътя с най-малко съпротивление, така че искрата в триелектродните свещи винаги минава през един от електродите не през два или три. Факт е обаче, че наличието на повече електроди удължава живота на свеща, но с колко ????.
Аз обаче искам пак да поясня, че проблема ми е нагарянето на дистрибуторната капачка, а не живота на свещите или нормалният екплоатационен срок на други консумативи, все пак съвсем скоро съм сменил вече описаните по-горе неща. Ако някой има конкретни идеи или се е сблъсквал с подобен проблем нека го опише.
Аз обаче искам пак да поясня, че проблема ми е нагарянето на дистрибуторната капачка, а не живота на свещите или нормалният екплоатационен срок на други консумативи, все пак съвсем скоро съм сменил вече описаните по-горе неща. Ако някой има конкретни идеи или се е сблъсквал с подобен проблем нека го опише.