Изчетох около 50 теми за мотрни масла и все още търся отговор на въпроса:
"Какво означава да си доволен от 1 моторно масло ?".
Идеите около които се въртят някои мнения които прочетох са че:
- не тракат повдигачите (ами при мен като не е студено не тракат);
- не харчи масло (спорен въпрос за вискозитет, тук ясно що годе кой сезон какво да сипем, за по-стар мотор по-дълго);
- по добра динамика на колата (ха сега де, дай дефиниция на добра динамика?)
и т.н.
Всъщност какво трябва да се случи след смяна на масло (или какво не трябва да се случи) и как да остана доволен ? Т.е. с други думи: Как да разбера дали съм доволен от маслото си ?
Предварително благодаря за разбирането и отговорите ви.

Доволен или недоволен ?
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Доволен или недоволен ?
passenger написа:Изчетох около 50 теми за мотрни масла и все още търся отговор на въпроса:
"Какво означава да си доволен от 1 моторно масло ?".
Идеите около които се въртят някои мнения които прочетох са че:
- не тракат повдигачите (ами при мен като не е студено не тракат);
- не харчи масло (спорен въпрос за вискозитет, тук ясно що годе кой сезон какво да сипем, за по-стар мотор по-дълго);
- по добра динамика на колата (ха сега де, дай дефиниция на добра динамика?)
и т.н.
Всъщност какво трябва да се случи след смяна на масло (или какво не трябва да се случи) и как да остана доволен ? Т.е. с други думи: Как да разбера дали съм доволен от маслото си ?
Предварително благодаря за разбирането и отговорите ви.
Аааа бе колега , много се задълбочаваш!!
Гледаи хорта с какво масло карат , и наливаи такова!
Евентуално по-специфичния тип на маслото се подбира в зависимост от това колко ти е износен двигателя, дали мазителната система успява да ти поддържа нужното налягане при различни режими - т.е.
дали ти светва от време на време лампата на маслото.
- mishu
- Мнения: 607
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Това е доста субективна работа. Като това да различиш кой бензин е хубав и кой лош, но там повече си личи по вървежа. Трябва да си познаваш всеки звук и стон на колата, за да усетиш някаква разлика. Има по-чувствителни двигатели, при които се усеща повече отколкото при други. Най-често разликата м/у качествено и некачествено масло идва при по-високите температури. Там боклуците стават като вода и нищо не смазват, докато хубавите масла запазват качествата си. Другото е колко време (километра) ще запази маслото мазителните си свойства.
Аз по мойта кола съм забелязал, че след смяна на масло моторът става по-тих, на високите обороти не вие на умряло и по-лесно се форсира двигателът.
Аз по мойта кола съм забелязал, че след смяна на масло моторът става по-тих, на високите обороти не вие на умряло и по-лесно се форсира двигателът.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
MobilLife написа:Всичко това е относително - добро или лошо е едно масло - всичко зависи от състоянието на двигателя......![]()
Иначе поразгледаи и ще намериш много за които дадено масло е супер - за друг не струва......Ако имаш проблеми по двг то нечакаи да се оправят от добро масло .
Да де ама ако нямаш проблеми по двигателя като нищо може да ги дочакаш от скапано масло

Според мен лично едно масло е добро ако след няколко хиляди км си е колкото си е било и в началото и не става на грес при студено време и на вода при загрял двигател.
Как ви се вижда това,че сипвам чисто ново масло в двигателя и налягането е 2.5атм на празен ход.Двигателя загрява и лагянето става 0.6 атмосфери.След това тая гадост я източвам и сипвам друго масло (Мотул 15W50) и по течение не обстоятелствата колата спира да е моя собственост и вече 19000км си е със същото масло без да е паднало нивото или да е светнала сигнализацията за налягане на маслото при много натоварен двигател което се случва с повечето масла още на 2-3к км след наливането (Mobil,Total Quartz,Elf и др.).
Според мен много малка част от двигателите на години са както са се изразили колегите за ремонт и затова мърморим по маслата.Лично съм имал възможността да карам Пасат на завидните 336 000 км (бензинов 1.8RP) от които над 100 000 са му служебни (душмански) и двигателя не е извън допуските за компресия,разход на гориво и не пипа масло.
Проблема в повечето двигатели не е че са износени и затова да им светят лампи,да им пищят зумери и т.н. а леко в друга насока - има си VW стандарт,който маслото трябва да покрива за да е адекватно за конкретния двигател и честно казано докато не налях стандартизирано масло не ми се реши проблема.Там се крие разковничето на това кое масло е хубаво и кое не е.
Всяко масло е хубаво ама за конкретен автмобил :
За Renault,Peugeot,Citroen - няма по-добро от Elf и Total (сипете на 1.8RP или ABS да се видите в приключение)
За Lada,Moskvich и т.н. M10Д е приказно (аз лично не бих си сипал даже за проба на Пасат-ора)
За Fiat хората си дават Selenia и докато си карах италианката с такова не съм имал грижи.Пасат-а и него не го иска.
За разлика от това многократно е доказано във форума че колегите са доволни от Castrol GTX и Motul 15W50 като за първото незнам ама второто си има покрити няколко VW стандарта и повярвайте ми не е без значение

Изводите може да си направите самички

- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Ами не ... проблеми чак толкова нямам ... въпроса беше принципен ...
все пак масло се смяне около 3 пъти за 2 години ... така че едва ли е добра идея да се спестят от това 20-ина кинта ...
Лично аз смятам ... че дори мотора ми е да е на 220 000 все пак искам да издържи ако не още толкова то поне още известно време.
Затова питам ...
Благодаря, в последното мнение все пак открих някой неща които ми показват че не съм случил на масло (което е в момента). Взимам си бележка ... за следващата смяна.
все пак масло се смяне около 3 пъти за 2 години ... така че едва ли е добра идея да се спестят от това 20-ина кинта ...
Лично аз смятам ... че дори мотора ми е да е на 220 000 все пак искам да издържи ако не още толкова то поне още известно време.
Затова питам ...
Благодаря, в последното мнение все пак открих някой неща които ми показват че не съм случил на масло (което е в момента). Взимам си бележка ... за следващата смяна.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
zfa159 написа:MobilLife написа:Всичко това е относително - добро или лошо е едно масло - всичко зависи от състоянието на двигателя......![]()
Иначе поразгледаи и ще намериш много за които дадено масло е супер - за друг не струва......Ако имаш проблеми по двг то нечакаи да се оправят от добро масло .
Да де ама ако нямаш проблеми по двигателя като нищо може да ги дочакаш от скапано масло.В крайна сметка за двигателя маслото е най-важното и ако ще и двигател на 300 години да е пак си му трябва масло и си иска свестно.
Според мен лично едно масло е добро ако след няколко хиляди км си е колкото си е било и в началото и не става на грес при студено време и на вода при загрял двигател.
Как ви се вижда това,че сипвам чисто ново масло в двигателя и налягането е 2.5атм на празен ход.Двигателя загрява и лагянето става 0.6 атмосфери.След това тая гадост я източвам и сипвам друго масло (Мотул 15W50) и по течение не обстоятелствата колата спира да е моя собственост и вече 19000км си е със същото масло без да е паднало нивото или да е светнала сигнализацията за налягане на маслото при много натоварен двигател което се случва с повечето масла още на 2-3к км след наливането (Mobil,Total Quartz,Elf и др.).
Според мен много малка част от двигателите на години са както са се изразили колегите за ремонт и затова мърморим по маслата.Лично съм имал възможността да карам Пасат на завидните 336 000 км (бензинов 1.8RP) от които над 100 000 са му служебни (душмански) и двигателя не е извън допуските за компресия,разход на гориво и не пипа масло.
Проблема в повечето двигатели не е че са износени и затова да им светят лампи,да им пищят зумери и т.н. а леко в друга насока - има си VW стандарт,който маслото трябва да покрива за да е адекватно за конкретния двигател и честно казано докато не налях стандартизирано масло не ми се реши проблема.Там се крие разковничето на това кое масло е хубаво и кое не е.
Всяко масло е хубаво ама за конкретен автмобил :
За Renault,Peugeot,Citroen - няма по-добро от Elf и Total (сипете на 1.8RP или ABS да се видите в приключение)
За Lada,Moskvich и т.н. M10Д е приказно (аз лично не бих си сипал даже за проба на Пасат-ора)
За Fiat хората си дават Selenia и докато си карах италианката с такова не съм имал грижи.Пасат-а и него не го иска.
За разлика от това многократно е доказано във форума че колегите са доволни от Castrol GTX и Motul 15W50 като за първото незнам ама второто си има покрити няколко VW стандарта и повярвайте ми не е без значение
Изводите може да си направите самички
Аз карам с такъв МОТУЛ 15В50 (4100) и вече за 7000 км съм долял само 500 мл и е на макс нивото .. иска ми се да го сменя , ама май ще дочакам до 10 000км но не ми се иска ...
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
за маслата


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: за маслата
kibo_tom_8440 написа::lol: Много добра обосновка за маслото. Но всеки двигател си има специфика, пък и карането, км, и други фактори оказват влияние върху разхода на маслото. Маслото Formula-Q8 също отговаря на определени стандарти на VW но пак изчезва. В момента съм налял добавка на руската военна промишленост "РиМЕТ"/така се изписва/ да уплътнява всички повърхности където тече масло. Все още нямам крайни влечатления от него но определено се подобри работата на двигателя. За разхода на маслото има и друга тема във форума. Колегата който ползва MOTUL 15W-50 може ли да даде повече информация за разхода на маслото при мотори над 200 х.км, както и дали е увеличен разхода на бензин - тъй като това масло определено е по гъсто.
Ще дам информацията,която имам пък дано е полезна :
Става дума за Пасат В3 1800см3 RP двигател (бившия ми).За период от около 7 месеца съм го карал и поддържал само аз и впечатленията от Мотул-а са такива :
Двигателя е на 140 000км по километраж (със сигурност нереални най-малкото заради захабените детайли в купето,заради поведението на скоростната кутия и т.н. други тънкости)
-за това време пробег-а на колата е малко над 10 000км - разход на масло не съм забелязал (достатъчно осезаем за да забележа на щеката).Може да се дължи и на смяната на гумичките на клапаните.Течове няма от никъде.
-разход на гориво (бензин) без да е правена каквато и да е интервенция по двигателя от момента на закупуване (не са сменяни свещи,не е пипана центровка,не е качвана на стенд).Съответно 10/100 твърдо в града (няма климатици и т.н.) и зависи от карането извън града както следва - газ до дупка (160-180) около 9 и половина.По-леко каране с около 120 - около 8 доколкото помня.И двете измервания са напрвени на дълги отсечки (София-Добрич) по метода на зареждане догоре и доливане след дадени изминати километри (заредена догоре в София и дозаредена в Добрич,после заредена отново в София).
Други реални впечатления нямам.Динамиката не съм усетил да се е променила защото нещо имаше по двигателя и по принцип не беше много динамичен в ниските и средни обороти (така и не ми остана време да разбера какво е).
Това е с което мога да бъда полезен като личен опит и тестове с това Масло.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: madmen, svetoslav2002 и 52 госта