:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Доволен или недоволен ?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Доволен или недоволен ?

Мнениеот passenger » Сря 29 авг 2007 9:03


Изчетох около 50 теми за мотрни масла и все още търся отговор на въпроса:
"Какво означава да си доволен от 1 моторно масло ?".
Идеите около които се въртят някои мнения които прочетох са че:
- не тракат повдигачите (ами при мен като не е студено не тракат);
- не харчи масло (спорен въпрос за вискозитет, тук ясно що годе кой сезон какво да сипем, за по-стар мотор по-дълго);
- по добра динамика на колата (ха сега де, дай дефиниция на добра динамика?)
и т.н.

Всъщност какво трябва да се случи след смяна на масло (или какво не трябва да се случи) и как да остана доволен ? Т.е. с други думи: Как да разбера дали съм доволен от маслото си ?

Предварително благодаря за разбирането и отговорите ви.




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 29 авг 2007 11:50


на този мотор каквото и масло да му сложиш му е все тая .обикновенно хората с проблеми в моторите са по-наплашени от "маисторите" и тьрсят вината в маслото.тя смачкана от каране -маслото му виновно .


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 29 авг 2007 12:36


То тая работа е толкоз субективна, че ти се чудя що се занимаваш.


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Сря 29 авг 2007 12:39


сипвай 10х40 (или 15х50) и карай на свобода. не се занимавай с глупости да си тровиш главата само


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Доволен или недоволен ?

Мнениеот mafiota » Сря 29 авг 2007 13:25


passenger написа:Изчетох около 50 теми за мотрни масла и все още търся отговор на въпроса:
"Какво означава да си доволен от 1 моторно масло ?".
Идеите около които се въртят някои мнения които прочетох са че:
- не тракат повдигачите (ами при мен като не е студено не тракат);
- не харчи масло (спорен въпрос за вискозитет, тук ясно що годе кой сезон какво да сипем, за по-стар мотор по-дълго);
- по добра динамика на колата (ха сега де, дай дефиниция на добра динамика?)
и т.н.

Всъщност какво трябва да се случи след смяна на масло (или какво не трябва да се случи) и как да остана доволен ? Т.е. с други думи: Как да разбера дали съм доволен от маслото си ?

Предварително благодаря за разбирането и отговорите ви.



Аааа бе колега , много се задълбочаваш!!
Гледаи хорта с какво масло карат , и наливаи такова!

Евентуално по-специфичния тип на маслото се подбира в зависимост от това колко ти е износен двигателя, дали мазителната система успява да ти поддържа нужното налягане при различни режими - т.е.
дали ти светва от време на време лампата на маслото.


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Сря 29 авг 2007 13:36


Това е доста субективна работа. Като това да различиш кой бензин е хубав и кой лош, но там повече си личи по вървежа. Трябва да си познаваш всеки звук и стон на колата, за да усетиш някаква разлика. Има по-чувствителни двигатели, при които се усеща повече отколкото при други. Най-често разликата м/у качествено и некачествено масло идва при по-високите температури. Там боклуците стават като вода и нищо не смазват, докато хубавите масла запазват качествата си. Другото е колко време (километра) ще запази маслото мазителните си свойства.
Аз по мойта кола съм забелязал, че след смяна на масло моторът става по-тих, на високите обороти не вие на умряло и по-лесно се форсира двигателът.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Сря 29 авг 2007 14:10


Според мене "много съм доволен" трябва да се чете "засега нямам проблеми". Виж "не съм доволен" обикновено си има конкретна причина. Аз не бях доволен когато ми се вдигаше нивото на маслото без причина - и съм сигурен че голяма част от проблема беше в ментеливото масло.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 29 авг 2007 16:51


хм ... едва ли трябва трябва да е точно така ... дали това са имали предвид всички като казват че са доволни


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Сря 29 авг 2007 18:11


Всичко това е относително - добро или лошо е едно масло - всичко зависи от състоянието на двигателя...... :D
Иначе поразгледаи и ще намериш много за които дадено масло е супер - за друг не струва......Ако имаш проблеми по двг то нечакаи да се оправят от добро масло .


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 29 авг 2007 22:49


MobilLife написа:Всичко това е относително - добро или лошо е едно масло - всичко зависи от състоянието на двигателя...... :D
Иначе поразгледаи и ще намериш много за които дадено масло е супер - за друг не струва......Ако имаш проблеми по двг то нечакаи да се оправят от добро масло .


Да де ама ако нямаш проблеми по двигателя като нищо може да ги дочакаш от скапано масло ;).В крайна сметка за двигателя маслото е най-важното и ако ще и двигател на 300 години да е пак си му трябва масло и си иска свестно.
Според мен лично едно масло е добро ако след няколко хиляди км си е колкото си е било и в началото и не става на грес при студено време и на вода при загрял двигател.
Как ви се вижда това,че сипвам чисто ново масло в двигателя и налягането е 2.5атм на празен ход.Двигателя загрява и лагянето става 0.6 атмосфери.След това тая гадост я източвам и сипвам друго масло (Мотул 15W50) и по течение не обстоятелствата колата спира да е моя собственост и вече 19000км си е със същото масло без да е паднало нивото или да е светнала сигнализацията за налягане на маслото при много натоварен двигател което се случва с повечето масла още на 2-3к км след наливането (Mobil,Total Quartz,Elf и др.).
Според мен много малка част от двигателите на години са както са се изразили колегите за ремонт и затова мърморим по маслата.Лично съм имал възможността да карам Пасат на завидните 336 000 км (бензинов 1.8RP) от които над 100 000 са му служебни (душмански) и двигателя не е извън допуските за компресия,разход на гориво и не пипа масло.
Проблема в повечето двигатели не е че са износени и затова да им светят лампи,да им пищят зумери и т.н. а леко в друга насока - има си VW стандарт,който маслото трябва да покрива за да е адекватно за конкретния двигател и честно казано докато не налях стандартизирано масло не ми се реши проблема.Там се крие разковничето на това кое масло е хубаво и кое не е.
Всяко масло е хубаво ама за конкретен автмобил :
За Renault,Peugeot,Citroen - няма по-добро от Elf и Total (сипете на 1.8RP или ABS да се видите в приключение)
За Lada,Moskvich и т.н. M10Д е приказно (аз лично не бих си сипал даже за проба на Пасат-ора)
За Fiat хората си дават Selenia и докато си карах италианката с такова не съм имал грижи.Пасат-а и него не го иска.
За разлика от това многократно е доказано във форума че колегите са доволни от Castrol GTX и Motul 15W50 като за първото незнам ама второто си има покрити няколко VW стандарта и повярвайте ми не е без значение ;)
Изводите може да си направите самички ;)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Чет 30 авг 2007 8:56


Ами не ... проблеми чак толкова нямам ... въпроса беше принципен ...
все пак масло се смяне около 3 пъти за 2 години ... така че едва ли е добра идея да се спестят от това 20-ина кинта ...

Лично аз смятам ... че дори мотора ми е да е на 220 000 все пак искам да издържи ако не още толкова то поне още известно време.
Затова питам ...

Благодаря, в последното мнение все пак открих някой неща които ми показват че не съм случил на масло (което е в момента). Взимам си бележка ... за следващата смяна.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Чет 30 авг 2007 10:47


zfa159 написа:
MobilLife написа:Всичко това е относително - добро или лошо е едно масло - всичко зависи от състоянието на двигателя...... :D
Иначе поразгледаи и ще намериш много за които дадено масло е супер - за друг не струва......Ако имаш проблеми по двг то нечакаи да се оправят от добро масло .


Да де ама ако нямаш проблеми по двигателя като нищо може да ги дочакаш от скапано масло ;).В крайна сметка за двигателя маслото е най-важното и ако ще и двигател на 300 години да е пак си му трябва масло и си иска свестно.
Според мен лично едно масло е добро ако след няколко хиляди км си е колкото си е било и в началото и не става на грес при студено време и на вода при загрял двигател.
Как ви се вижда това,че сипвам чисто ново масло в двигателя и налягането е 2.5атм на празен ход.Двигателя загрява и лагянето става 0.6 атмосфери.След това тая гадост я източвам и сипвам друго масло (Мотул 15W50) и по течение не обстоятелствата колата спира да е моя собственост и вече 19000км си е със същото масло без да е паднало нивото или да е светнала сигнализацията за налягане на маслото при много натоварен двигател което се случва с повечето масла още на 2-3к км след наливането (Mobil,Total Quartz,Elf и др.).
Според мен много малка част от двигателите на години са както са се изразили колегите за ремонт и затова мърморим по маслата.Лично съм имал възможността да карам Пасат на завидните 336 000 км (бензинов 1.8RP) от които над 100 000 са му служебни (душмански) и двигателя не е извън допуските за компресия,разход на гориво и не пипа масло.
Проблема в повечето двигатели не е че са износени и затова да им светят лампи,да им пищят зумери и т.н. а леко в друга насока - има си VW стандарт,който маслото трябва да покрива за да е адекватно за конкретния двигател и честно казано докато не налях стандартизирано масло не ми се реши проблема.Там се крие разковничето на това кое масло е хубаво и кое не е.
Всяко масло е хубаво ама за конкретен автмобил :
За Renault,Peugeot,Citroen - няма по-добро от Elf и Total (сипете на 1.8RP или ABS да се видите в приключение)
За Lada,Moskvich и т.н. M10Д е приказно (аз лично не бих си сипал даже за проба на Пасат-ора)
За Fiat хората си дават Selenia и докато си карах италианката с такова не съм имал грижи.Пасат-а и него не го иска.
За разлика от това многократно е доказано във форума че колегите са доволни от Castrol GTX и Motul 15W50 като за първото незнам ама второто си има покрити няколко VW стандарта и повярвайте ми не е без значение ;)
Изводите може да си направите самички ;)



Аз карам с такъв МОТУЛ 15В50 (4100) и вече за 7000 км съм долял само 500 мл и е на макс нивото .. иска ми се да го сменя , ама май ще дочакам до 10 000км но не ми се иска ...


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

за маслата

Мнениеот kibo_tom_8440 » Чет 13 сеп 2007 21:36


:lol: Много добра обосновка за маслото. Но всеки двигател си има специфика, пък и карането, км, и други фактори оказват влияние върху разхода на маслото. Маслото Formula-Q8 също отговаря на определени стандарти на VW но пак изчезва. В момента съм налял добавка на руската военна промишленост "РиМЕТ"/така се изписва/ да уплътнява всички повърхности където тече масло. Все още нямам крайни влечатления от него но определено се подобри работата на двигателя. За разхода на маслото има и друга тема във форума. Колегата който ползва MOTUL 15W-50 може ли да даде повече информация за разхода на маслото при мотори над 200 х.км, както и дали е увеличен разхода на бензин - тъй като това масло определено е по гъсто. :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: за маслата

Мнениеот zfa159 » Чет 13 сеп 2007 21:48


kibo_tom_8440 написа::lol: Много добра обосновка за маслото. Но всеки двигател си има специфика, пък и карането, км, и други фактори оказват влияние върху разхода на маслото. Маслото Formula-Q8 също отговаря на определени стандарти на VW но пак изчезва. В момента съм налял добавка на руската военна промишленост "РиМЕТ"/така се изписва/ да уплътнява всички повърхности където тече масло. Все още нямам крайни влечатления от него но определено се подобри работата на двигателя. За разхода на маслото има и друга тема във форума. Колегата който ползва MOTUL 15W-50 може ли да даде повече информация за разхода на маслото при мотори над 200 х.км, както и дали е увеличен разхода на бензин - тъй като това масло определено е по гъсто. :beer

Ще дам информацията,която имам пък дано е полезна :
Става дума за Пасат В3 1800см3 RP двигател (бившия ми).За период от около 7 месеца съм го карал и поддържал само аз и впечатленията от Мотул-а са такива :
Двигателя е на 140 000км по километраж (със сигурност нереални най-малкото заради захабените детайли в купето,заради поведението на скоростната кутия и т.н. други тънкости)
-за това време пробег-а на колата е малко над 10 000км - разход на масло не съм забелязал (достатъчно осезаем за да забележа на щеката).Може да се дължи и на смяната на гумичките на клапаните.Течове няма от никъде.
-разход на гориво (бензин) без да е правена каквато и да е интервенция по двигателя от момента на закупуване (не са сменяни свещи,не е пипана центровка,не е качвана на стенд).Съответно 10/100 твърдо в града (няма климатици и т.н.) и зависи от карането извън града както следва - газ до дупка (160-180) около 9 и половина.По-леко каране с около 120 - около 8 доколкото помня.И двете измервания са напрвени на дълги отсечки (София-Добрич) по метода на зареждане догоре и доливане след дадени изминати километри (заредена догоре в София и дозаредена в Добрич,после заредена отново в София).
Други реални впечатления нямам.Динамиката не съм усетил да се е променила защото нещо имаше по двигателя и по принцип не беше много динамичен в ниските и средни обороти (така и не ми остана време да разбера какво е).
Това е с което мога да бъда полезен като личен опит и тестове с това Масло.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: madmen, svetoslav2002 и 52 госта