:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Кои е по-добрият мотор на Пасат 5 дизел 1и9 131PS или 2и5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
BORISLAV_BINEV
Мнения: 140
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Кои е по-добрият мотор на Пасат 5 дизел 1и9 131PS или 2и5

Мнениеот BORISLAV_BINEV » Сря 29 авг 2007 20:00


в момента си търся пасат 5 и в момента съм в процес на разу4аване на пасатите като двигатели търся си пасат на място ще решавам 5 или 5.5 да е според парите ми и според състоянието на колата искам да е дизел4е но немога да реша кои мотор да търся надявам се 4е колегите които са се занимавали с такива коли ще изкажат мнение. Благодаря предварително !!!

Последна промяна от BORISLAV_BINEV на Чет 30 авг 2007 0:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
parazita
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 18:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот parazita » Сря 29 авг 2007 20:04


не искам да изглежда като спам обаче аз бих си взел по големият двигател заради това че колкото е по голям двигателя по бавно се износва и няма да си земеш някои боклук които е на малко години а дефакто е с много километри двигател и е сипана присадка както практивут много хора които продват издухани или прегрети дизели успех Колега


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Сря 29 авг 2007 20:11


parazita написа:не искам да изглежда като спам обаче аз бих си взел по големият двигател заради това че колкото е по голям двигателя по бавно се износва и няма да си земеш някои боклук които е на малко години а дефакто е с много километри двигател и е сипана присадка както практивут много хора които продват издухани или прегрети дизели успех Колега


Не пиши за неща, с които не си наясно, защото може да подведеш някой :idea:




2.5ТДИ е възможно най-неподходящия и проблемен избор има доста изписано по въпроса, 1.9ТДИ е най-добрия дизелов избор за Пасат без значение с каква мощност 90/100/110/131


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 29 авг 2007 20:27


niikoo_1 написа:2.5ТДИ е възможно най-неподходящия и проблемен избор има доста изписано по въпроса, 1.9ТДИ е най-добрия дизелов избор за Пасат без значение с каква мощност 90/100/110/131

Съгласен съм, само да добавя някои неща. На Пасат Б5 (10.96 г - 07.2000 г.) са поставяни дизели 90, 110 и 115 к.с. от 4-цилиндровите и 150 к.с. шестцилиндрови. На Пасат Б5.5 (08.2000 г. - 02.2005 г.) са 100, 115 и 131 к.с. от 4-цилиндровите и 150 и 180 к.с. от 6-цилиндровите. 4 цилиндъра - 1,9 л.; 6 цилиндъра - 2,5 л.
А кой модел как изглежда външно, с малко други разяснения и полезни връзки може да се види ТУК.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 29 авг 2007 21:12


В същност защо 2.5 дизела да е по-кофти двигател? Знам че има изписано много но на мен не ми е съвсема ясно.
Има 2-ма човека около мен на които возилата са именно с тоя мотор. А6 комби и Пассат 5.5 комби. И двамата са си доволни и не им правят проблеми. Пасата специално е с това Long-life масло и досега 42000 км не е сменяно. Мощен и икономичен двигател. Карал съм също колите и съм впечатлен. Сравнено с моя 1.8Т е по-добре, въпреки еднаквата мощност. Родителите ми имат въпросния 1.9ТДИ 110КС и знам как е.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 29 авг 2007 21:16


jivkojj, предполагам че тези хора, които познаваш с 2,5 ТДИ, са си купували автомобилите нови, и са си ги пазили и подържали. Обаче питането беше за закупуване на автомобил втора употреба, на който не се знае кой и как му е пил соса. Минусите на големия дизел са в по-сложната и скъпа подръжка и ремонт. Плюсовете му са известни, но те както вече казах се очертават при нов автомобил и двигател.
А сравнение на бензинов и дизелов двигател с еднаква мощност е некоректно - заради по-големия въртящ момент на дизела.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 29 авг 2007 21:19


Ще се опитам да напиша това което съм чел из форума:

Мотора е 6 цилиндров V - образен и има 2 цилиндрови глави както може да се предположи.Той има проблеми именно с тези глави (гори гарнитури и от сорта ).Никси беше писал в предишен пост, че нова е 4000 лв.Може да се купи естествено само като оригинална част.До колкото си спомням има склонност да ги криви.Подръжката му е доста скъпа като цяло.Много зависи и от предишния му собственик как се е грижил за него, но няма какво да се лъжем, че можеш да си купиш 4 или 5 годишен дизел на по малко от 200 - 250к.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 29 авг 2007 21:37


Пасата е купен нов, а А6-цата на 4-5 год. на около 160 000км, но не съм чул да се оплакват. За пассата специално знам, че редовно си поддържа над 200км/ч, тъй като собственика работи на 200км от мястото където живее.
А с А6-цата веднъж се пробвахме да "бързаме". На равното по аутобана ОК, но по един зловещ баир 1.8Т издъхна пред 2.5ТДИ и то с много.

PS: Ето ги машините :)

http://image64.webshots.com/464/1/71/76/2909171760094171250kKURgX_fs.jpg


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 29 авг 2007 21:57


jivkojj написа:...PS: Ето ги машините :)

http://image64.webshots.com/464/1/71/76/2909171760094171250kKURgX_fs.jpg

You are not authorized to view this page
:(
Опитай да сложиш "[img]"%20и%20"[/img]"


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 29 авг 2007 22:07


Sorry, прехвърлих снимката:
Изображение


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 29 авг 2007 22:14


на 2.5тди мотора до 2002г производство слаби места са:турбо ,нафтова помпа и много те4ове на масло.на около 300000км се сменят разпределителните валове с кобили4ките
при 1.9тди проблемите са наи ве4е със забиването на мощността и дотам; ресурс-минимум 450000км без да по4не да гори масло както трябва :!:


Потребителски аватар
BORISLAV_BINEV
Мнения: 140
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 0:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот BORISLAV_BINEV » Сря 29 авг 2007 23:56


до колкото разбирам от вашите постове пасат 5 няма 1и9 131 така ли ? само пасат 5.5 ли го има този мотор
???


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 30 авг 2007 7:19


BORISLAV_BINEV написа:до колкото разбирам от вашите постове пасат 5 няма 1и9 131 така ли ? само пасат 5.5 ли го има този мотор
???

Точно ! Въпреки че веднъж dobrinb спореше, че е виждал 131 к.с. на Б5. По данни на производителя, буквите на двигателя са AVF и AWX. И двата започват да се поставят първо на VW (Passat) - от октомври 2000 г., след това на Ауди (A4, A6). AVF "върви" с полуавтоматична трансмисия (май това е типтроник-а), 5-степенна автоматична и 6-степенна ръчна, а AWX - само с 5-степенна ръчна. Данните са от ETOS.


bf109
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 27 юни 2007 10:18
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Плевен

Мнениеот bf109 » Чет 30 авг 2007 10:10


Здравейте. При Б5 или 5.5 има ли чист дизел - без турбокомпресор?


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 30 авг 2007 10:22


bf109 написа:Здравейте. При Б5 или 5.5 има ли чист дизел - без турбокомпресор?


Не. Защото ако имаше, щеше да е забранена за движение извънградско с тез 64 коня на 1.5 тона кола ... mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02, svetoslav2002 и 48 госта