:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Делко в каква посока да се завърти за 5-7 градуса предварени

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Делко в каква посока да се завърти за 5-7 градуса предварени

Мнениеот kossel » Чет 30 авг 2007 10:41


Здравейте искам на моя пасат да му дам малко предварение защото го карам на газ т.е да завъртя малко делкото, не знам в каква посока обаче и колко като милиметра за да стане 5-6 градуса, т.е аз ще отбележа с една отвертка за да може да върна в същото положение ако не ми хареса. Помня че това упражнение го правих преди 2 години , обаче тогава оборотите не искаха да ми паднат под 1200 ... та се наложи да го върна в старото положение. Сега нещо пак ме сърбят ръцете за подобно упражнение. Иначе мисля че центровката ми е добре, като качвам витиня и превключа на бензин да поиздухам дюзата, се чува леки детонации като подам рязко газ и после за 1-2 сек изчезват.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 30 авг 2007 11:01


Мисля че за 5 ... 6 градуса предварени трябва да се врътне обратно на часовниковата стрелка около 3 .... 4мм. Но е хубаво да пръснеш със спреи основата от където се върти самото делко, защото има вероятност да е клеасало , и без "чукане" да не стане работата.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Чет 30 авг 2007 12:26


mafiota написа:Мисля че за 5 ... 6 градуса предварени трябва да се врътне обратно на часовниковата стрелка около 3 .... 4мм. Но е хубаво да пръснеш със спреи основата от където се върти самото делко, защото има вероятност да е клеасало , и без "чукане" да не стане работата.



не е клеясало , преди 2 години се въртеше доста свободно - сигурен ли си че трябва да се врътне в посока обратна на час. стрелка?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 30 авг 2007 13:23


kossel написа:
mafiota написа:Мисля че за 5 ... 6 градуса предварени трябва да се врътне обратно на часовниковата стрелка около 3 .... 4мм. Но е хубаво да пръснеш със спреи основата от където се върти самото делко, защото има вероятност да е клеасало , и без "чукане" да не стане работата.



не е клеясало , преди 2 години се въртеше доста свободно - сигурен ли си че трябва да се врътне в посока обратна на час. стрелка?



100%, а и има доста теми по въпроса.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 30 авг 2007 13:30


колега предварение се дава в посоката обратна на въртене на палеца, суответно закъснение - по посока на движение на палеца.
Ако не си сигурен в думите на колегата /който е абсолютно прав/ отваряш дистрибутора и на стартер или със завъртане шайбата на коляновия вал гледаш накъде се вътри палеца.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Чет 30 авг 2007 13:30


Най-добре дай на 4-та,бутни малко колата напред,виж накъде върти и върни градусите срещу посоката.На моето делко на металната основа си има стрелка за посока на въртене.Ти имаш компютър нали,май не ставаше така лесно-няма да има ефект,виж попрочети.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 30 авг 2007 13:47


gogul написа:Най-добре дай на 4-та,бутни малко колата напред,виж накъде върти и върни градусите срещу посоката.На моето делко на металната основа си има стрелка за посока на въртене.Ти имаш компютър нали,май не ставаше така лесно-няма да има ефект,виж попрочети.


Има, има ефект, верно, че компа се мъчи да компенсира постоянно центровката, но не повече от 1..2 градуса. Но като цяло ефект ми се струва че има - имам чувство че на по-ниските предавки колата някак си стана по-пъргава.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 30 авг 2007 13:49


определено има.
Той компа си задава ъгъл но базовата настройка не може да променя.
Ако му зададеш 2 грасуса преди ГМТ - колкото и да компенсира винаги ще е 2 градуса по-малко и ще гори повечко, понеже е на закъснение.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 30 авг 2007 13:54


ivo123 написа:.........и ще гори повечко, понеже е на закъснение.



За бензин става въпрос нали ?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 30 авг 2007 14:23


mafiota написа:
ivo123 написа:.........и ще гори повечко, понеже е на закъснение.



За бензин става въпрос нали ?


имах наизпредвид ако колата работи на закъснение - и на газ и на бензин няма да е толкова пъргава и ще гори повече /няма ефективност/.
по принцип за газ колкото е повече предварението - толкова по-добре понеже газта гори по-бавно от бензина.
Нормалното според мене е +5 градуса над стандартното предварение, но колеги от форума споделят, че на 7,5 колите работели доста добре.
това за нашите машини общо взето значи 13,5 градуса - при мене лично на такова предварение на средни обороти доста ми прекъсва двигателя.
Затова и на по-новите автомобили слагат Knock sensor, за да чува детонациите и компа да намаля предварението - целта е колкото може повече предварение за по-голяма динамичност на автомобила /е в рамките на нормалното предварение де/.
Ако нещо греша моля някой да ме поправи :beer


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Чет 30 авг 2007 15:12


ivo123 написа:
mafiota написа:
ivo123 написа:.........и ще гори повечко, понеже е на закъснение.



За бензин става въпрос нали ?


имах наизпредвид ако колата работи на закъснение - и на газ и на бензин няма да е толкова пъргава и ще гори повече /няма ефективност/.
по принцип за газ колкото е повече предварението - толкова по-добре понеже газта гори по-бавно от бензина.
Нормалното според мене е +5 градуса над стандартното предварение, но колеги от форума споделят, че на 7,5 колите работели доста добре.
това за нашите машини общо взето значи 13,5 градуса - при мене лично на такова предварение на средни обороти доста ми прекъсва двигателя.
Затова и на по-новите автомобили слагат Knock sensor, за да чува детонациите и компа да намаля предварението - целта е колкото може повече предварение за по-голяма динамичност на автомобила /е в рамките на нормалното предварение де/.
Ако нещо греша моля някой да ме поправи :beer


тъкмо ходих при един газаджия в СБА младост и ми препоръча да ми сложи ТАП за 55 лева (ТАП - Тайм адванс процесор). Въпроса ми е дали има смисъл за моя двигател ? или простото преместване на делкото ще свърши същаат работа?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 30 авг 2007 15:34


kossel написа:тъкмо ходих при един газаджия в СБА младост и ми препоръча да ми сложи ТАП за 55 лева (ТАП - Тайм адванс процесор). Въпроса ми е дали има смисъл за моя двигател ? или простото преместване на делкото ще свърши същаат работа?

Мисля, че ще ти свърши нелоша работа.
Като дадеш предварение (обратно на часовниковата стрелка) ще получиш много по-добра динамика на мотора. Въпроса е, че по някое време става твърде много и почват детонации.
С ТАП-а можеш да дадеш много по-голямо предварение, защото, като щракнеш на бензин, центровката няма да ти е на - 15* (примерно), а ще е близо до фабричните -6.
По този начин на газ ще имаш добро и достатъчно предварение, без да се притесняваш, че на бензин ще ти е твърде голямо.Отбележи много старателно сегашното положение (с отверка не става! Пробвано!), за да можеш да си коригираш ъгъла, без да ти е необходимо кой знае какво оборудване. Аз съм го драснал с перманентен маркер (ама е наистина перманентен, а не боклуците от Офис1)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 31 авг 2007 6:24


radotom написа:[................ Аз съм го драснал с перманентен маркер (ама е наистина перманентен, а не боклуците от Офис1)


Радо, бая дебела черта си му направил с този маркер :D :wink:

А иначе до колкото съм чувал (моля колегите да ме поправят ако не съм прав) на ТАП-а това му е хубаво , че при различни обороти на двигателя (при работа на газ) променя и центровката; смисъл нещо като октан коректор, но съответно запазва наи-ниската стоиност на "въведеното" предварение.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Съб 01 сеп 2007 2:14


снощи на леко пияна глава, сложих белите ръкавици купени от метро и с ключе 13 разхлабих делкото , завъртях го малко обратно на часовниковаат стрелка - около 3, 4, 5 мм. Отбелязах с отвертка старото положение. Тази сутрин ще тествам повече , снощи ми хареса но друго си е да покарам из задръстванията :lol:


Потребителски аватар
Masculan
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Masculan » Нед 02 сеп 2007 8:15


Za delkoto , bih te posuvetval da si napravi6 edna ka4estvena centrovka i da ne se buzika6 sam, za6toto moje da skape6 ne6to!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02, Google [Bot] и 46 госта