
Делко в каква посока да се завърти за 5-7 градуса предварени
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Делко в каква посока да се завърти за 5-7 градуса предварени
Здравейте искам на моя пасат да му дам малко предварение защото го карам на газ т.е да завъртя малко делкото, не знам в каква посока обаче и колко като милиметра за да стане 5-6 градуса, т.е аз ще отбележа с една отвертка за да може да върна в същото положение ако не ми хареса. Помня че това упражнение го правих преди 2 години , обаче тогава оборотите не искаха да ми паднат под 1200 ... та се наложи да го върна в старото положение. Сега нещо пак ме сърбят ръцете за подобно упражнение. Иначе мисля че центровката ми е добре, като качвам витиня и превключа на бензин да поиздухам дюзата, се чува леки детонации като подам рязко газ и после за 1-2 сек изчезват.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
mafiota написа:Мисля че за 5 ... 6 градуса предварени трябва да се врътне обратно на часовниковата стрелка около 3 .... 4мм. Но е хубаво да пръснеш със спреи основата от където се върти самото делко, защото има вероятност да е клеасало , и без "чукане" да не стане работата.
не е клеясало , преди 2 години се въртеше доста свободно - сигурен ли си че трябва да се врътне в посока обратна на час. стрелка?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
kossel написа:mafiota написа:Мисля че за 5 ... 6 градуса предварени трябва да се врътне обратно на часовниковата стрелка около 3 .... 4мм. Но е хубаво да пръснеш със спреи основата от където се върти самото делко, защото има вероятност да е клеасало , и без "чукане" да не стане работата.
не е клеясало , преди 2 години се въртеше доста свободно - сигурен ли си че трябва да се врътне в посока обратна на час. стрелка?
100%, а и има доста теми по въпроса.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
gogul написа:Най-добре дай на 4-та,бутни малко колата напред,виж накъде върти и върни градусите срещу посоката.На моето делко на металната основа си има стрелка за посока на въртене.Ти имаш компютър нали,май не ставаше така лесно-няма да има ефект,виж попрочети.
Има, има ефект, верно, че компа се мъчи да компенсира постоянно центровката, но не повече от 1..2 градуса. Но като цяло ефект ми се струва че има - имам чувство че на по-ниските предавки колата някак си стана по-пъргава.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
mafiota написа:ivo123 написа:.........и ще гори повечко, понеже е на закъснение.
За бензин става въпрос нали ?
имах наизпредвид ако колата работи на закъснение - и на газ и на бензин няма да е толкова пъргава и ще гори повече /няма ефективност/.
по принцип за газ колкото е повече предварението - толкова по-добре понеже газта гори по-бавно от бензина.
Нормалното според мене е +5 градуса над стандартното предварение, но колеги от форума споделят, че на 7,5 колите работели доста добре.
това за нашите машини общо взето значи 13,5 градуса - при мене лично на такова предварение на средни обороти доста ми прекъсва двигателя.
Затова и на по-новите автомобили слагат Knock sensor, за да чува детонациите и компа да намаля предварението - целта е колкото може повече предварение за по-голяма динамичност на автомобила /е в рамките на нормалното предварение де/.
Ако нещо греша моля някой да ме поправи

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
ivo123 написа:mafiota написа:ivo123 написа:.........и ще гори повечко, понеже е на закъснение.
За бензин става въпрос нали ?
имах наизпредвид ако колата работи на закъснение - и на газ и на бензин няма да е толкова пъргава и ще гори повече /няма ефективност/.
по принцип за газ колкото е повече предварението - толкова по-добре понеже газта гори по-бавно от бензина.
Нормалното според мене е +5 градуса над стандартното предварение, но колеги от форума споделят, че на 7,5 колите работели доста добре.
това за нашите машини общо взето значи 13,5 градуса - при мене лично на такова предварение на средни обороти доста ми прекъсва двигателя.
Затова и на по-новите автомобили слагат Knock sensor, за да чува детонациите и компа да намаля предварението - целта е колкото може повече предварение за по-голяма динамичност на автомобила /е в рамките на нормалното предварение де/.
Ако нещо греша моля някой да ме поправи
тъкмо ходих при един газаджия в СБА младост и ми препоръча да ми сложи ТАП за 55 лева (ТАП - Тайм адванс процесор). Въпроса ми е дали има смисъл за моя двигател ? или простото преместване на делкото ще свърши същаат работа?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
kossel написа:тъкмо ходих при един газаджия в СБА младост и ми препоръча да ми сложи ТАП за 55 лева (ТАП - Тайм адванс процесор). Въпроса ми е дали има смисъл за моя двигател ? или простото преместване на делкото ще свърши същаат работа?
Мисля, че ще ти свърши нелоша работа.
Като дадеш предварение (обратно на часовниковата стрелка) ще получиш много по-добра динамика на мотора. Въпроса е, че по някое време става твърде много и почват детонации.
С ТАП-а можеш да дадеш много по-голямо предварение, защото, като щракнеш на бензин, центровката няма да ти е на - 15* (примерно), а ще е близо до фабричните -6.
По този начин на газ ще имаш добро и достатъчно предварение, без да се притесняваш, че на бензин ще ти е твърде голямо.Отбележи много старателно сегашното положение (с отверка не става! Пробвано!), за да можеш да си коригираш ъгъла, без да ти е необходимо кой знае какво оборудване. Аз съм го драснал с перманентен маркер (ама е наистина перманентен, а не боклуците от Офис1)
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
radotom написа:[................ Аз съм го драснал с перманентен маркер (ама е наистина перманентен, а не боклуците от Офис1)
Радо, бая дебела черта си му направил с този маркер


А иначе до колкото съм чувал (моля колегите да ме поправят ако не съм прав) на ТАП-а това му е хубаво , че при различни обороти на двигателя (при работа на газ) променя и центровката; смисъл нещо като октан коректор, но съответно запазва наи-ниската стоиност на "въведеното" предварение.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
снощи на леко пияна глава, сложих белите ръкавици купени от метро и с ключе 13 разхлабих делкото , завъртях го малко обратно на часовниковаат стрелка - около 3, 4, 5 мм. Отбелязах с отвертка старото положение. Тази сутрин ще тествам повече , снощи ми хареса но друго си е да покарам из задръстванията 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Aleks02, Google [Bot] и 46 госта