Обезвъздушаване на съединител

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ivo0240
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 7:21
Автомобил: VW Touareg KingKong
Двигател: BAC - 2006
Местоположение: София

Мнениеот ivo0240 » Вто 22 апр 2008 16:10


dj_tuhla написа:Ами дайте някакъв ясен признак че съединителя вече е за смяна .. при мен отделя супер високо, но няма вибрации и не приплъзва .. чудя се да го чакам ли или да обмислям смяната, като свърши как свършва - от раз ли или ще има сигнали .. мисълта ми е да не ме остави някаде из път ... :roll:
И моят съединител отделяше високо в продължение на 4-5 месеца .Започна да боксува изведнъж и за 3-4 дена се влоши много и го смених. :wink:




Потребителски аватар
blogm
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:40
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот blogm » Чет 24 апр 2008 7:55


RAD&KO написа:Привет! Поради спешната необходимост от път и влошено масло (вместо DOT4, долях DOT3, резултата е гаден ...) и със съвет от Niksi (Много благодаря.), успях да сменя спирачната течност и да обезвъздуша всичко.
При обезвъздушаването на спирачната система се започва от най крайната точка от резервоара на спирачната течност - заден десен спирачен апарат (от щуцера), после заден ляв, после преден десен и накрая преден ляв! Резервната гума се подминава с презрение :ihihih:
За да обезвъздушите спирачната система и съединителя задължително трябват двама човека (един на винтилите др. помпа :drunk ) и 2 литра спирачно масло!!!
Та изтеглих със спринцовка всичко от "казанчето", останалото източих от маркуча под казанчето, отворих винтилите (щуцери)за обезвъздушаване и на двете помпи. От долната помпа - на съединителя - изтече доста, каквото остана по спирачната системата го избутах при обезвъздушаването.
Налях масло - Castrol DOT4. Такова намерих ...
Това е за Passat 1.8i - PB.

Съединител - напълних резервоара на спирачната течност до горе, изчаках докато текна и от щуцера на долната помпа и започнах с обезвъздушаване на горната помпа. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване (щуцер). Помпах докато съединителя стана "плътен". Откакто смених "комплект съединител", педала е мек и плътен, точно като на нов автомобил. Приятно е!
После с долната помпа и тогава със спирачките.
При спирачките давам на контакт докато помпата нагнети налягане в системата и спре, а лампата за ABS изгасне. Помпане, задържане до дупка и шръц-ц-ц-ц през винтила за обезвъздушаване и така за всяко колело поотделно. :077: Надявам се да съм бил полезен. Успех!


Колеги значи имам един такъв проблем : Смених цилиндърче на задното дясно колело. Обезвъздуших както му е реда. След смяната обаче педала на спирачната система е меко казано лек. Той просто си пада и нямам никъкви спирачки.Един колега казва че е трябвало да се обезвъздушава при изключен двигател, друг при включен двигател .... хайде дайте ми малко помощ че требе карам жената извън града тез дни и ми требе колата.
За информация : VW PAssat 1.8Mi , 1993г, няма ABC.
Дано някой успее да помогне.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 24 апр 2008 9:59


blogm написа:
RAD&KO написа:Привет! .... Успех!


Колеги значи имам един такъв проблем : ...
За информация : VW PAssat 1.8Mi , 1993г, няма ABC.
Дано някой успее да помогне.


При положение, че автомобила е без АВС процедурата се извършва при изключен двигател. Има теми в които е дорбе описана тази процедура. Тя се отнася принципно за обезвъздушаването само на задните колела.
:wink: :idea: На моя пасат е сменяна течността и обезвъздушавана на два пъти спирачната система и не е бил вкл. двигателя, а съм с АВС.

Търси проблема за това състояние на педала другаде- възможно е да е при някоя/и от помпите. Подмени ли течността и обезвъздуши ли и другите колела след смяната на цилиндърчето или само е долято и обезвъздушено само при него?


Потребителски аватар
blogm
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:40
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот blogm » Чет 24 апр 2008 10:38


Dpop написа:
blogm написа:
RAD&KO написа:Привет! .... Успех!


Колеги значи имам един такъв проблем : ...
За информация : VW PAssat 1.8Mi , 1993г, няма ABC.
Дано някой успее да помогне.


При положение, че автомобила е без АВС процедурата се извършва при изключен двигател. Има теми в които е дорбе описана тази процедура. Тя се отнася принципно за обезвъздушаването само на задните колела.
:wink: :idea: На моя пасат е сменяна течността и обезвъздушавана на два пъти спирачната система и не е бил вкл. двигателя, а съм с АВС.

Търси проблема за това състояние на педала другаде- възможно е да е при някоя/и от помпите. Подмени ли течността и обезвъздуши ли и другите колела след смяната на цилиндърчето или само е долято и обезвъздушено само при него?


Та значи : Погледнах вчера задните колела и се оказа че задното дясно цилиндърче е с разбити гумички. Веднага отидох и купих ново ( струва 10 лева ) . Махнах старото, сложих новото и почнах да обезвъдушавам както си му е реда. ОБАЧЕ го правих при включен двигател! Течноста уж я доливах и следях да е на ниво. Уж мне излиза въздух а струя течност а педала на спирачките въобще го няма?! Просто си потъва и това е. Паля колата, правя няколко обиколки но ... все тая. Та въпроса ми е дали съм сбъркал че съм обезвъдушавал при включен двигател и заради това да е станало така? Но по мое мнение ако следвам логиката ако двигателя е изключен няма да се извършва нагнетяване на маслото или се бъркам? Сложил съм топа до колата и ако има някои обеснение на въпроса да пише аз ще гледам постоянно за нови постове.
Благодаря горещо на колегата който ми отговори и на всички които ще се опитат да помогнат.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Чет 24 апр 2008 11:18


Просто трябва да имаш помощник и да се помпи повече на педала на спирачката и съответно да се изтласка повече течност през цилиндърчето. Предполагам, че знаеш, но няма да е излишно да го опиша:
.Обикновенно това се прави със маркуче(от система за преливане на кръв, глюкоза или катетър става идеално) насочено в прозрачен съд, за да се гледа както за мехурчета въздух, така и за бистротата на течността. Добре е да се прави докато започне да излиза чиста течност и разбира се без въздух.
.Човека, който е в колата помпи енергично ( :lol: е не да скача де)няколко пъти на педала до крайно възможно положение, а този който е с ключето при обезвъздушителния винт казва след като са направени 3-4 натиска - "задръж", като се има предвид в натиснато положение на педала и в този момент развива винта, толкова че да излезе течност и при намаляването на струята веднага го завива обратно, след което казва на другия да "пусне педала" и след това се повтаря гореописаното още няколко пъти.
:да:


Потребителски аватар
blogm
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:40
Автомобил: VW Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот blogm » Чет 24 апр 2008 11:58


е да де , продължаваме да помпаме а педала все така си потъва без никъкъв ефект.Нищо не излиза!Дали не съм прецакал помпата се питам като съм обезвъдушавал на запален двигател.Почвам вече това да си мисля.Нищо не излиза през щуцерите.Значи сега пробвахме следното : Помпя педала при отворен щуцер да видя така дали ще излезе нещо?Излизат мехурчета въздух и малко течност.Затварям щуцера, помпим, задтржаме, отваряме щуцера обаче няма да излиза нито мехур нито течност.ВИдях се в чудо значи.Изпуши ми главата. как няма 1 свестен сервиз в нашия край значи пфуу. Щях да избегна всичко това.Колегата който помпи вече близо 1 час капна от умора а ефект=0.
Дали ще излезе помпата или ..?


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Съб 17 май 2008 10:13


Здравейте, искам и аз да попитам нещо в тази тема за да не отварям нова. Значи горната помпа смених с нова, а на долната смених гумичките, защото преди това останах без съединител. Сега се опитвам да обезвъздуша съединителя, но нещо не се получава.
Един помпа на педала и задържа, а аз отварям щуцера на долната помпа малко и после затягам. Това цялото няколко пъти и накрая взе отдолу да излиза само течност без въздух. Обаче педала стои доста мек, особено в горната част е направо като откачен и освен това отделя страшно ниско - буквало на един сантиметър от пода. Значи не правят хубаво налягане помпите според мен.
Явно, че в долната помпа няма въздух, но как да обезвъздуша горната? Тя няма щуцер.
Става въпрос за Голф 3. Темата е за пасат, но реших да пиша направо в нея.
Благодаря предварително за отговора!


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 17 май 2008 11:12


The^Maniac написа:Здравейте, ... опитвам да обезвъздуша съединителя, но нещо не се получава.
Един помпа на педала и задържа, а аз отварям щуцера на долната помпа малко и после затягам. Това цялото няколко пъти и накрая взе отдолу да излиза само течност без въздух. Обаче педала стои доста мек, особено в горната част е направо като откачен и освен това отделя страшно ниско - буквало на един сантиметър от пода. Значи не правят хубаво налягане помпите според мен.
Явно, че в долната помпа няма въздух, но как да обезвъздуша горната? Тя няма щуцер.
Става въпрос за Голф 3. Темата е за пасат, но реших да пиша направо в нея.
Благодаря предварително за отговора!


Това е странно да липсва.
Вероятно си прегледал други теми с писано по въпроса, но за всеки случай ти оставям 2 линка:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 8%F2%E5%EB
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 8%F2%E5%EB


Потребителски аватар
The^Maniac
Мнения: 343
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The^Maniac » Съб 17 май 2008 11:41


Благодаря за инфото колега. Но горната помпа наистина няма щуцер, все пак вчера си я купих и я сложих. Има само два канала - от казанчето и към долната помпа. Това е. Аз четох някъде, че тя се обезвъздушавала с много помпане и въздуха излизал през казанчето за спирачната течност. Вярно ли е това? Или трябва да изпускам през щуцера на долната, въпреки че последните два пъти излизаше само течност без видимо да има въздух.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Съб 17 май 2008 12:01


The^Maniac написа:Благодаря за инфото колега. ...някъде, че тя се обезвъздушавала с много помпане и въздуха излизал през казанчето за спирачната течност. Вярно ли е това? Или ... през щуцера на долната, въпреки че последните два пъти излизаше само течност без видимо да има въздух.


:) Моля.
Да, би следвало да се обезвъздуши през съда за течността, защото чисто физически въздуха е нормално се изкачва нагоре, при положение, че има откъде да излезе. Остава да направиш и профилактично обезвъздушаване на спирачките.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Sstefaan84 » Сря 09 сеп 2020 12:31


Здравейте една доста стара тема да повдигна.
То не само темата е стара но и колата пасат б3 вече на изчезване.
Та проблема при мен е ,че протече горната помпа,купих нова и няма обезвъздушаване.
Точно както при колегата The^Maniac педала в горния си край е доста мек.
По какъв то ли не начин не пълних системата и не става, пускам доло на долната помпа два пъти и вече горната е празна и няма течност и педала остава доло.
Пълня пак с спринцовка педала идва но горе е мек.
Дайте съвет как да се получат нещата. В казанчето има течност маркуча до помпата е нов.
Благодаря.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Sstefaan84 » Сря 09 сеп 2020 17:24


Днес минах 40км с колата в София, и ми се струва доста мек педала , отделя доста ниско и горе е като откачен.
Дайте идея как да го оправя?
При свалена тръбичка от помпата и закачен маркуч към казанчето с течност не протича грам от доло!


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Presli82 » Сря 09 сеп 2020 22:00


Влязъл ли е въздух в тръбичките забравете за педала . Обезвъздушава се с налягане (компресор).


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Sstefaan84 » Чет 10 сеп 2020 8:03


Presli82 написа:Влязъл ли е въздух в тръбичките забравете за педала . Обезвъздушава се с налягане (компресор).

Кажи от каде и каде трябва да се надува.
И няма ли вероятност от надуване да обърне химичните и да текне в краката?


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Обезвъздушаване на съединител

Мнениеот Presli82 » Чет 10 сеп 2020 22:34


Надува се през капачката на казанчето с ниско налягане , на усет , така че да не гръмне казанчето. Втори човек развива съответната пробка за обезвъздушаване и като потече чиста течност без мехурчета , затяга и готово . Съответно се следи казанчето да не остане без течност.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobi_robi и 44 госта