Здравейте,
Знам, че вече някъде е обсъждано, но искам да попитам вече препатилите съфорумци относно следното: понякога при потегляне или задна скорост се появява характерното "притрисане", което вероятно е от сухите съединители. Забелязъл съм, че се появява при налични наклони и при първоначално тръгване или след дълго пътуване и последващото паркиране. Понякога и между втора и трета скорост. Понякога със седмици този проблем не се появява изобщо. Общо взето притрисането се появява, когато "то" си реши. Колата е на 186 000 км.
Та питането ми е следното - моля колеги, които са пробвали с процедурата на "почистване" на сухите съединители да споделят, какво и как са извършили. От информацията в нета разбирам, че трябва да се извърши с компресор, на студен двигател, на открито и с маска защото има облак от сажди от феродовите дискове. Интересува ме също: скоростната кутия, трябва ли да е на определена предавка? Налягането на компресора ако е много силно, може ли да увреди някой от частите на съединителя? Технологичният отвор от горната част, през който се вкарва маркуча на компресора дали е единствен или има и такъв от долната част на корпуса, от където да може да излиза прахоляка (като го продухваме)? Дали трябва нещо в двигателният отсек да разоборудваме, за да имаме по-добър достъп до технологичният отвор към съединителите? (например кутиите на въздушният филтър или друго) Колко дълго се "продухват" - вероятно, докато не излезе всичкият натрупал се "феродов" прах? и друго, което се сещате!
Ще съм благодарен ако споделите опита си от такава "процедура", а също и информация относно подмяната на тези съединители - стойности на частите и ремонт. И евентуално някой сервиз в София, където сте извършили тази подмяна (или пък почистване).
Наясно съм, че съединителите са консуматив и се сменят, но има доста мнения, че и след подмяната им това притрисане се появявало скоро и по-добре да се почисвали от време на време (разбира се при условие, че дисковете имат още достатъчно ресурс).
Предварително благодаря на всички и Ви желая успех!
Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
прави се при хубаво време, навън, с маска на лицето.
Двигателя на празен ход, скоростите на Р, желателно да не е карана колата преди процедурата (да са студени съединителите).
отгоре на кутията над съединителите има една дупка с размер на кибритена кутия, при мен поне има пластмасова решетка, духаш в нея БЕЗ ДА БЪРКАШ ВЪТРЕ !!!!!
При 1.4 бензин няма нужда да се махат части и капаци, при дизела не знам как е.
налягането на въздуха трябва да е високо, аз бича на 9 бара и става добре. Не знам ако извадиш водолазна бутилка 200 бара какво ще стане, но няма и много смисъл.
Духаш докато не спре да излиза прах.
После караш 10000км без да тресе, после пак духаш и така ...
Двигателя на празен ход, скоростите на Р, желателно да не е карана колата преди процедурата (да са студени съединителите).
отгоре на кутията над съединителите има една дупка с размер на кибритена кутия, при мен поне има пластмасова решетка, духаш в нея БЕЗ ДА БЪРКАШ ВЪТРЕ !!!!!
При 1.4 бензин няма нужда да се махат части и капаци, при дизела не знам как е.
налягането на въздуха трябва да е високо, аз бича на 9 бара и става добре. Не знам ако извадиш водолазна бутилка 200 бара какво ще стане, но няма и много смисъл.
Духаш докато не спре да излиза прах.
После караш 10000км без да тресе, после пак духаш и така ...
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
това ми звучеше неправдоподобно, но явно има ефект, самия прах остава между дисковете и намалява сцеплението ли ?
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
според руснаците, освен това прахоляка блокира механизмите за компенсиране на износването.
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
Здравейте,
Вчера направих всичко съгласно инструкциите, които написа колегата "nii", за които много му благодаря.
Наистина излезе доста феродов "прахоляк" от отвора. Искам само да добавя, че освен маската е добре да използвате и плътни очила.
Не се налага никакво разооборудване в двигателният отсек - има оскъден достъп, но е достатъчен, да достигнете точно до технологичният отвор. После, при шофирането на автомобила, не съм усетил някакви проблеми. Надявам се да има дълготраен ефект от направеното.
Приятен ден на всички.
Вчера направих всичко съгласно инструкциите, които написа колегата "nii", за които много му благодаря.
Наистина излезе доста феродов "прахоляк" от отвора. Искам само да добавя, че освен маската е добре да използвате и плътни очила.
Не се налага никакво разооборудване в двигателният отсек - има оскъден достъп, но е достатъчен, да достигнете точно до технологичният отвор. После, при шофирането на автомобила, не съм усетил някакви проблеми. Надявам се да има дълготраен ефект от направеното.
Приятен ден на всички.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
Радвам се че е имало ефект, пиши след колко км пак ще почнат да тресат скоростите. При мен изкарват 8-10 хиляди и се налага ново продухване.
Re: Passat B7, 1.8TSI, DSG7, 2012г. - сухи съединители - почистване или подмяна?
Здравейте, виждам, че темата е стара, но сега и мен ме сполетя. Ходих в сервиз, разкачихме въздушния филтър, но не намерихме отвора за продухване. Някакъв жокер?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта