:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с ел.инсталацията на Б3 от 91г. - решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vesowarworld
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с ел.инсталацията на Б3 от 91г. - решен

Мнениеот vesowarworld » Пон 03 сеп 2007 11:23


Здравейте, наскоро се сдобих с един пасат Б3 от 91 г. :D .

При него се забелязва следния проблем, като пусна фаровете всичко си работи нормално при изключен двигател.

Но когато двигателя работи, започват да се появяват редица токови удари като фаровете отслабват и пак се възстановяват, а уредите по таблото премигват и радиото спира.

Проверих почти цялата верига и почистих цялото табло с бушоните всичко изглежда наред. Не успях да открия някаква утечка. Имам съмнение за алтернатора, като при работещ двигател и включени фарове дава зареждащ ток от 14 V . Което ми се струва много високо границите май са от 13,8 до 14,5 ако не се лъжа. По колата има следи от изкипял акумулатор на предишния собственик (незнаен италианец), но смених акумулатора с нов сух ACdelco 90 А/h.

Ако имате някакви идеи как да открия проблема или лични впечатления, помогнете моля.
За сега ще правим алтернатора, ако не се оправи проблема ще се забатачи съвсем :cry:

Благодаря предварително.

Последна промяна от vesowarworld на Сря 05 сеп 2007 20:11, променено общо 1 път.




jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 03 сеп 2007 12:33




Потребителски аватар
vesowarworld
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesowarworld » Пон 03 сеп 2007 12:54


Благодаря за линка, не можах да откия темата с търсачката :roll:

Иначе братото ми каза че като сменил алтернатора положението се е подобрило. Довечера ще правиме тестовете и ако всичко е наред ще пиша.

Дано да е само това, че ми писна от кабелак напоследък.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 03 сеп 2007 16:06


Вероятно, колега, проблема е от прекъснал диод на изправителната плочка в генератора.
За това и е кипял акумулатора преди. Щом има следи от киселина, старателно почисти обувките на акумулатора и ги стегни хубаво. Ако са с кербован в самите обувки кабел, твърде вероятно е да е попаднала киселина и в кербовките и кабелите да са се окислили вътре в тях.
Лечението е с нови обувки!


Потребителски аватар
vesowarworld
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesowarworld » Вто 04 сеп 2007 8:05


Привет,

тестовете минаха но проблема остана, добре че успяхме да го локализираме. По закона на Мърфи винаги е това което те е домързяло да погледнеш :( .
Бяхме разглобили цялото предно табло, единствено електриката на волана не я пипнахме и там е проблема. Като размърдаш яко волана лампите премигват и радиото се изключва. Днеска брата ще ми разглоби волана да го погледна като се прибера от бач. Между другото бях забелязал, че изолирането на връзките са го правили с хартиено тиксо :shock , което си е чиста бомба със закъснител. Разбира се всичко се мина с поялника и после изолирбанд като хората.

По принцип всички се чудят що отделям толкоз време за ремонта, но според мен без това не може. Не ми се гори по родните пътища 8) .

При развитие на нещата, пак ще има публикация :D.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Вто 04 сеп 2007 9:14


И моята беше така. Хартиено тиксо и после сноповете увързани с тел, сигурно са им прекалено скъпи свинските опашки.


Потребителски аватар
vesowarworld
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesowarworld » Сря 05 сеп 2007 20:08


Най накрая рзбрах от къде идва проблема :D

оказва се, че волана по принцип трябва да е замасен. Но като всяко нещо базикано "колегите" само са изтъркали боята да дава някаква маса и са сметнали , че това е достатъчно. Поне да бяха сложили една метална пластина да уплътнява, ама те не, нека си лопа :evil: .
Това яко обърква нещата по неведоми причини на производителя :) и даваше яки рецидиви. Радиото също бяха вързали масата към осветлението, след консултации се разбра, че най-добре е да е на отделна маса което и направих. Абе доста се озорих и остана смо да го сглобиме, но мисля, че вече всичко ще бъде наред. Разбира се при търсенето на проблема се сдобих с нов ключ за фарове, нов клеморед на ключа за запалване, алтернатор (втора ръка но отремонтиран).
Пари за жичкаджия не ми се даваха, а неволята учи :), почти бях стигнал до там да си платя да го оправят.

Благодаря за съветите, помогнаха макар и да не беше там проблема (стария алтернатор си беше за смяна).



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: svetoslav2002 и 56 госта