:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Ключ за вентилатора на Венто

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Ключ за вентилатора на Венто

Мнениеот vpetrovbg » Вто 04 сеп 2007 10:53


Колеги, днес харесах едно Венто, но имаше нияколко "малки" проблема- копчето на вентилатора работи само на 4-та степен и люка не работи въобще. Въпроса ми относно вентилатора трудно ли се поравя и дали е скъпо и има ли разлика в антикорозионната обработка на ламаринит при Пасат Б4 и Венто?




Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Вто 04 сеп 2007 11:32


Мога да ти кажа само за вентилатора - най вероятно работи само на 4 степен защото са изгорели съпротивленията, които работят само на първите 3 степени. А те горят обикновено защото вентилатора е свършил. Аз смених 2 преди да се светна и да отворя вентилатора. Оказа се, че като го завъртя с пръст се движи много трудно. Слава богу имах под ръка друг и реших проблема.
Друг вариант е само ключето да е скапано, обаче са много дефицитни дори и втора ръка - май това е една от слабите части на нашите колици.

Дано да съм ти помогнал


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 04 сеп 2007 13:30


Ако е до ключе, оправията е лесна ;)
Дърпаш врътката (здраво!) и я измъкваш. Отдолу ще видиш 1 пластинка, която се върти заедно с врътката и контактува по други пластинки, 4 на брой, по периферията на ключа. Това всъщност са ти контактите за отделните степени.
Обикновено централната пластинка се износва и не контактува добре. Медна е и няма пружинен ефект. Хващаш с една отверчица и я натискаш така, че да се огъне навътре.
И на мен до преди няколко месеца ми работеше вентилатора само на 1 и 2. Знаех го това, ама ме мързеше да дръпна. :?


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpetrovbg » Вто 04 сеп 2007 14:18


Благодаря за бързите отговори. Отивам да я купя, че много е запазена пък после каквото сабя покаже. :roll:


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот mufin » Сря 05 сеп 2007 17:33


Щом ти работи само 4-а степен, значи е изгоряло термосъпротивлението. Дребна работа.
Обикновенно гораят защото вентилатора е зацапан с боклуци. Сваляш го - чистиш, сменяш съпротивлението и караш
Аз карах Пасат 3 г. след като му смених въпросното термосъпротивление с обикновенна жица. 8)


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpetrovbg » Пет 07 сеп 2007 9:04


Колеги, купих го Вентото! Относно ключ на вентилатора, отворих го, и пластината беше смачкана, след като я изправих вентилатора заработи на 1,2 и 4-та степен, но ми направи впечатление че при превключването на отделните стпени се получава искрене, освен това и врътката е малко стопена. Въпросът ми е къде се намира това съпротивление защото на панела не видях такова, и как се почиства вентилатора? Най вероятно ще трбва да сменям целия панел и се чудя дали има някакъв начин са по-лесно прехвърляне на жилата, че е много неудобно и няма достатъчно място? :screwy
А относно сбирката няма да успея да бъда, но на следващата ще дойда, ако ме уведомиш кога и къде!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 07 сеп 2007 9:14


Съпротивленията мисля че са на самия вентилатор, който се намира в дясната част на таблото. Като пгледниш от долна страна трябва да се вижда. Панела с копчето за парното няма смисъл да го сменяш. Искренето най верочтно е от не добър контакт на пластинките. Поради същата причина е стопено и копчето. Може да смениш само стопеното копче- това черното което излиза. На голф3, пасат В4, венто и толедо са еднакви.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 07 сеп 2007 15:15


vpetrovbg написа:Колеги, купих го Вентото!

Честито!!!
Прегледай си о сега, каквото има консумативи и дребни проблеми-оправяй и само щастливи моменти и хиляди безаварийни с него!
А за збирките: Ето я темата ;)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=12941
Заповядай! Ще ни е приятно! :handshake


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 07 сеп 2007 20:43


термопредпазител


радо и аз ще доида в наи скоро време



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: madmen, svetoslav2002 и 54 госта