
Голям проблем със задни лагери на Passat B4
- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Голям проблем със задни лагери на Passat B4
Знам че има много теми относно прословутите лагери на задни главини на Пасат, но така и не открих решение на тоя проблем. Вие едното колело отзад много силно. Сменяни са вече 2 пъти комплекта лагери но така проблема и не изчезва. Колата отзад е с барабани. Доколкото знам единия(вътрешния) лагер стой от вътрешната страна на барабана и се вижда чак като барабана се свали. Или казано по друг начин последователността при монтажа е следната: щплент-законтряща гайка-стягаща гайка-шайба-външен лагер-барабан-вътрешен лагер и накрая семеринг. Цялото това чудо се монтира на задната главина. Естествено знам за тънкия момент при затягенето и всичките му там тънкости. Да обаче пак си вие. Интересното е че при опит за демонтаж на барабана с лагерите вътрешния лагер(или по скоро търкалящата му част) остава много здраво набита за смата главина. Реално се иска много голямо усилие - накрая излиза барабана със всичко останало, но тая търкалящата се част на вътрешния лагери си остава набита на главината. Стигам до извода, че може би задната главина е нещо дефектна и трябва да се смени за да спре най-после това виене дето е толкова силно все едно има втори двигател отзад. Знам, че най-лесното е да закарам колата на някой капацитет като Васил 1, но за жалост колата се намира в Свищов. Някой да има някакви идей?
- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Виенето се чува при всички скорости. Дори и като е вдигната колата на крик при завъртане на колелото се чува характерния шум от износен лагер. Това изключва вероятността да е от гумите. Най-странното е това, че с махането на барабана от оста едната част от вътрешния лагер остава набита толкова яко на главината, че няма вадене после. А не е набивана при монтажа 

- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
понякога се получава така-нормално е. със скоба тоя лагер излиза почти без никакво усилие-скобата се стяга на ръка-няма даже нужда от ключ...
просто шенкела е с някакви стотни по голям произведен.
фатката е да се дръпне лагера отвсякъде едновременно иначе се заглавя адски лесно. и понеже в барабана нищо не го фиксира като тръгне да излиза-хоп гутоу.
тва не е причина-ако са сложени, смазани и стегнати правилно-няма да дават ядове.
просто шенкела е с някакви стотни по голям произведен.
фатката е да се дръпне лагера отвсякъде едновременно иначе се заглавя адски лесно. и понеже в барабана нищо не го фиксира като тръгне да излиза-хоп гутоу.

тва не е причина-ако са сложени, смазани и стегнати правилно-няма да дават ядове.

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
къв шенкел ша сменяш ти като отзаде са барабанни?Шенкелите са ти отпред.Възможно е да стърже барабана като се върти ако е много ръждясал и е подпухнало от корозията да опира някъде.Може да са ти били пренатегнати лагерите и да са се скапали за норматив,може да имаш запекло цилиндърче и да не прибира след като отпуснеш спирачките или ръчната и да стърже феродото по барабана,А може и да си купиш лагери поне от eдна от изброените марки FAG,SNR,TIMKEN,SKF,koyo и да ги монтира някой дето разбира от това.
- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
kiril_p написа:Виенето се чува при всички скорости. Дори и като е вдигната колата на крик при завъртане на колелото се чува характерния шум от износен лагер. Това изключва вероятността да е от гумите. Най-странното е това, че с махането на барабана от оста едната част от вътрешния лагер остава набита толкова яко на главината, че няма вадене после. А не е набивана при монтажа
За да се чува при това положение, лагерите трябва да са много, ама много зле.Ти какво чуваш като звук, "ромчене" или стържене и перовери ли дали барабана не опира в предпазния таз някъде.Също каза че си сменял лагери няколко пъти, има вероятност, както Danny boy каза, да ги затягаш много при което лагера може да се скапе и за по малко и от километър.Баща ми ми е казвал, че е по добре за лагерите да са малко хлабави отколкото да са без грам лувт(за лагерите на главините говорим)
- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Колкото и да ги затягам или охлабвам лагерите звука си е същият. Шума наистина не е точно виене като виене от заден лагер. Шума е нещо като буф-буф-буф. В смисъл пума не е постоянен както виенето да речем ами е на пресекулки ако мога така да го кажа. Оглеждал съм барабана и всичко около него. Не бих казал, че опира някъде. Пак казвам - като вдигна колата на крик и като завъртя колелото определено се чува точно шум на износени лагери. Накладките от време на време потръкват особено ако съм използвал ръчната но при натискане на педала или при опъване на ръчната тоя шум си изчезва и остава само тоя от лагерите. Явно ще взема едни хубави лагери SKF, ще сложим тях и ако продължава и с тях ще се сменя шенкел. Пак питам - лесно ли се сменя тоя шенкел и какви пари струва. Като гледам е захванат с някакви болтове
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 42 госта