:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

смяна на масло и филтри

Техническа и сервизна информация за Passat
Iveliks
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

смяна на масло и филтри

Мнениеот Iveliks » Пон 10 сеп 2007 15:02


Питане.Имам Пасат Б5 1,9TDI 110 1997г.Дойде време за смяня на масло и филтри та питането ми е има ли нищо по специялно при тази манипулация защото ми е за първи път .Да знам какво да правя Благодаря на отзовалите се




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 10 сеп 2007 15:52


Ами няма нищо по-специално. За източването на маслото - отдолу има кора, която се държи на 4-5 види и един болт с гайка мисля беше. Ако искаш може да си направиш прозорче, за да не я сваляш всеки път. Най-лесно се сменя въздушния - детска играчка (но трябва да внимаваш все пак - да не прецакаш дебитомера). Масления и горивния са един до друг, виждат се и се стигат лесно. Горивния е хубаво да го напълниш с нафта - да не въртиш после със стартера като гламав (а и един стартер, че дори и акумулатор не струват усилието да сложиш 100-ина мл нафта, нали ? :wink: ). Евентуално ако не си много сръчен, или не работиш на канал, може да се наложи за горивния да разкачиш една от тръбите за турбото (тъкмо да видиш дали не е омаслена). Този за купето се стига след развиване на една дълга вида, и после малко сръчност в пръстите и си готов (иначе по книгите пише да сваляш чистачки, пластмасата под тях, и т.н.).


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 10 сеп 2007 17:08


За масления - отвиваш черната капачка и до изтръгваш.С новия филтър трябва да имаш и нови 'о' пръстенчета.Едното е малко и се слага в долната част на пластмасата, а другото е голямо и е за капачката.На самия филтър си пише "oben" или "top" - съответно коя страна да бъде отгоре.Нанизваш го на пластмасовия прът и после стягаш.

Може да береш ядове докато го отвиеш (ако е стяган с ключ, а ти нямаш такъв).Аз използвах стар ангренажен ремък и клещи :)

Последна промяна от bobcho на Пон 10 сеп 2007 18:14, променено общо 1 път.


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: смяна на масло и филтри

Мнениеот boi4eto » Пон 10 сеп 2007 17:32


Iveliks написа:Питане.Имам Пасат Б5 1,9TDI 110 1997г.Дойде време за смяня на масло и филтри та питането ми е има ли нищо по специялно при тази манипулация защото ми е за първи път .Да знам какво да правя Благодаря на отзовалите се

Колега според мен ,отиваш в сервис и нямаш ядове,поне аз така практикувам.


Iveliks
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Iveliks » Пон 10 сеп 2007 20:52


Благодаря Ви за съветите утре се впускам в задачата а нещо за филтъра на климатика къде се намира и какъв да взема предложиха ми хартиен и съсактивен въглен разликата в цената е двойна


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Пон 10 сеп 2007 21:00


Може да ме заплюят колегите, ама ще кажа - вземи хартиен. този с активния филтър хубав, амам трябва да се сменя много редовно, иначе в него по се завъждат бактерии и така нататъка. Лично мнение. Аз си копувам хартиени


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 10 сеп 2007 21:04


Филтъра за влизащия в купето въздух се намира пред пътника до шофьора, под капака, вдясно (по посока на нормалното движение на автомобила) от акумулатора. Там има само една глава на винт, за "кръстата" отвертка. Развиваш (доста е дълъг винта), сваляш капака на филтъра с леко издърпване по посока на движението, и той (филтърът) се вижда. Има две пластмасови щипки, които го държат от двете страни (дългите). Вадиш стария и внимателно (да легне плътно) поставяш новия. Според мен няма смисъл да поставяш с активен въглен - по-добре сменяй хартиения два пъти по-често. Но ти си решаваш - парите са твои, може пък и да опиташ веднъж "активния".
Виждал съм доста подробно обяснение за монтажа на кутията на новия филтър.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: madmen, svetoslav2002 и 53 госта