проблем с гайката на предните дискове-решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

проблем с гайката на предните дискове-решен

Мнениеот Jako_ludiq » Нед 30 сеп 2007 18:44


Проблема е такъв, че гайката се самоотвива (тази, кояти е между четирите болота на джантата), лагера започва да хлопа, а от там и целия спирачен апарат и диска започва да опира в супорта. Завивам гайката, но тя отново се развива. Как мога да спра отвиването? Пробвах чук да смачкам края на гайката, но не върши работа. Помагайте.

Последна промяна от Jako_ludiq на Сря 03 окт 2007 7:32, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 30 сеп 2007 19:29


има лепила за резби,обаче са много скъпи,на LOCTITE против саморазвиване,вече не помня номера ама утре на работа ще видя и ще ти кажа.Идеята е че лепилото влиза в хлабините между гайката и винта след което полимеризира и става като пластмаса и няма развиване освен ако не се нагрее или получи голяма/огромно усилие/ за отвиване.друго което може да направиш е с телоподаващото да капнеш една капка две на гайката и резбата а когато се наложи пилиш с флекса и си готов.При съсздалите се обстоятелства бих използвал второто.И едно трето което може да напртавиш е да изрежеш един канал на резбата като шпонков,перпендикулярен на навивките 2-3 мм дълбок и след като е стегната гайката да зачукаш периферията в канала да стане като зъбче.Успех


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Нед 30 сеп 2007 23:09


За гайката на карето ли става въпрос?Ако е тя,е напълно нормално да се развива,защото иска много по-здраво стягане от нормално.Трябва ти рамо 1 метър.Аз ползвам кръстачка като на вулканизаторите и тръба.Трудно ми е да обясня каква сила да използваш.Стягаш бавно,без резки тласъци.Като е добре стегнато,започва да издава едни странни звуци.Внимавай да не се скъса.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 30 сеп 2007 23:25


тръба написа:Трудно ми е да обясня каква сила да използваш...

Силата трябва да е около 75 килограма или 735 нютона


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пон 01 окт 2007 4:45


dlug написа:
тръба написа:Трудно ми е да обясня каква сила да използваш...

Силата трябва да е около 75 килограма или 735 нютона
Това и друг път са ми го казвали,ама нали съм куха тръба...акъл трябва,за да помниш.
Искам да допълня към предното ми мнение.
Автомобила да е на скорост.За ляво каре-първа.За дясно каре-задна.Ръчната на максимум.Някой с тежък крак на спирачката.Трупчета/камъни на колелетата.


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Сря 03 окт 2007 7:31


Гайката беше завита стъбилно. Мисля, че скоро няма да се развие :).


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 03 окт 2007 9:44


24 кг или около 240 нютона се стяга.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 03 окт 2007 13:41


Ако се е разхлабвала и лагера е "хлопал" мисля че лагера вероятно вече е скапан, или поне му е скъсен живота...


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Чет 04 окт 2007 7:33


На лагера нищо му няма. Поне за сега. :p Гайката я завива майстор.


Потребителски аватар
NIKO_69
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот NIKO_69 » Нед 07 окт 2007 16:28


а гайката нова ли е.Там е задалжително да се слага нова.
По принцип кадето има ситна резба ,гаика или болт се смена с нов.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Нед 07 окт 2007 19:04


NIKO_69 написа:...а гайката нова ли е.Там е задължително да се слага нова.
По принцип,където има ситна резба,гайка или болт се сменя с нов.
Това е така и е важно!Особено там.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 07 окт 2007 19:11


Аз моите лично съм ги завивал и отвивал 10 пъти на двете колелета и никога гайка не съм слагал нова,било то за смяна на маншон било за каре,и никога гаика не ми се е развила досега по простата причина че не е повредена.Ако е повредена гайката трябва нова.Аиде някой да заключи тази тема вече.


novia
Мнения: 330
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот novia » Съб 17 ное 2007 14:36


Колега как си реши проблема и аз го закъсах с тази гайка :roll: развива се сама и днес случайно я хванах добре че я видях :shock :shock :shock


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 17 ное 2007 15:14


Купи си нова гайка!От едната страна е леко стисната (това и е защитата против саморазвиване).


Потребителски аватар
Jako_ludiq
Мнения: 279
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот Jako_ludiq » Вто 04 дек 2007 23:05


От много време не съм влизал във форума и сега е момента да ви кажа какви последици имах от това развиване. Когато се е развивала и аз докато съм я затягал е имало луфт при главината и се е прецакала. Изяла се е там където е лагера. Наложи се да купя лагер, главина, накладки, и да дам диска на стругар за да го изравни понеже беше е пойззял малко от едната страна. Сега всичко е тип-топ.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта