Здравейте.Отново проблем...
Няма ток от бобината...
Преди 5 минути местих колата и като ми потрябва преди малко не иска да пали.Пасат 1.8 моно АБС двигател
Проверих кабела от бобината които отива в делкото не подава искра.
Мога ли да проверя дали на бобината отива 12 волта или те идват от комутатора...значи преди него дали отиват 12 волта.Може ли да измери с мултицет?
И после вече да проверявам другите неща.Нямам от къде да взема бобина и да пробвам.
Уверих се , че когато и да стане проблем с колата винаги е в неподходящо време.
Сега чакам мнения и утре ще проверя че е тъмно вече.



Бобина
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ееееххх... ще трябва най-накрая да измисля как и да си го пусна официално, щото вече 4 или 5 път го поствам, ама не като темичка, както беше идеята....
Лошото е, че все ми се струва, че нещо му куца!
Със синьо е рецензията на vaskoto1.
marine, пробвай Хол-датчика със светодиодчето. След това го закачи и на средния извод на комутатора. Ако светодиода мига и на двете места, зора ти е бобинта или комутатора (при мен са на едно)
Има някакъв шанс и кабела да е, де!
Лошото е, че все ми се струва, че нещо му куца!
Със синьо е рецензията на vaskoto1.
radotom написа:Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им
Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система
Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!
Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на
Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.
Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!
Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.
marine, пробвай Хол-датчика със светодиодчето. След това го закачи и на средния извод на комутатора. Ако светодиода мига и на двете места, зора ти е бобинта или комутатора (при мен са на едно)
Има някакъв шанс и кабела да е, де!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колата има ли газова?
Ако има преди да търсиш проблем с искрата виж дали колата няма ТАП (тайминг адванс процесор) защото сигнала от Хол датчика минава първо през него и оттам продължава за където отива.По принцип може да се окаже че там е проблема - ако имаш ТАП или незнаеш дали имаш мери направо на бубината дали има импулси и ако там няма виж на датчика дали има.Ако на датчика има а на бубината няма прегледай за ТАП и провери на неговия вход дали има импулси и дали ги има на изхода му за да го елеминираш като вариант.
Успех!
Ако има преди да търсиш проблем с искрата виж дали колата няма ТАП (тайминг адванс процесор) защото сигнала от Хол датчика минава първо през него и оттам продължава за където отива.По принцип може да се окаже че там е проблема - ако имаш ТАП или незнаеш дали имаш мери направо на бубината дали има импулси и ако там няма виж на датчика дали има.Ако на датчика има а на бубината няма прегледай за ТАП и провери на неговия вход дали има импулси и дали ги има на изхода му за да го елеминираш като вариант.
Успех!
Колеги мерих на буксата на бобината и има в двете крайни 12 волта при подаден контакт. Между средния и едното крайно пак има постоянно 12 волта , но при въртене на стартера започва да премигва.
Какво ще кажете?
Дали трябва постоянно да има на средния краи при подаден контакт и като завъртя тогава да започва да накъсва...
Датчика на Хол още не съм го мерил.
Какво ще кажете?
Дали трябва постоянно да има на средния краи при подаден контакт и като завъртя тогава да започва да накъсва...
Датчика на Хол още не съм го мерил.
Значи идеята беше да не дърпам колата до майстор и затова свалих бобината която е заедно с комутатора и я занесох на майстор да я диагностицира
Оказа се че бобината е здрава а само комутатора не работи. С два винта се закрепва комутатора за бобината на моята кола. В магазина 45 лв за комутатор , сглоби го маистора премери и каза че работи.Прибрах се , закачих го и запали от раз.
Само ме притеснява какъв зор е видял комутатора за да се развали.
Новия е някаква куча марка- уж англииски някакъв по кутиика, но по него няма никакви надписи и незнам колко ще изкара
Това е от мен. Колата отново е здрава до следващия път, който надявам се да не е скоро.

Оказа се че бобината е здрава а само комутатора не работи. С два винта се закрепва комутатора за бобината на моята кола. В магазина 45 лв за комутатор , сглоби го маистора премери и каза че работи.Прибрах се , закачих го и запали от раз.
Само ме притеснява какъв зор е видял комутатора за да се развали.
Новия е някаква куча марка- уж англииски някакъв по кутиика, но по него няма никакви надписи и незнам колко ще изкара

Това е от мен. Колата отново е здрава до следващия път, който надявам се да не е скоро.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
marine написа: Между средния и едното крайно пак има постоянно 12 волта , но при въртене на стартера започва да премигва.
Ами както вече си разбрал, точно така трябва да е!

Честито ти ново комутаторче! Дълго да те кара!
А защо е изгорял предния... миии..


radotom написа:marine написа: Между средния и едното крайно пак има постоянно 12 волта , но при въртене на стартера започва да премигва.
Ами както вече си разбрал, точно така трябва да е!![]()
Честито ти ново комутаторче! Дълго да те кара!
А защо е изгорял предния... миии..дошло му и времето! И моя изгоря месец или два преди да напиша онова горното!
Много благодаря на РАДОТОМ че ми извади тази тема която не намерих

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта